Als het mijn eigen verhaal was zou ik het wel durven te schrijven. Mijn verhaal komt nog wel als dat relevant is, en dat is het nu niet. Ik wil gewoon een heel goede vriendin proberen te helpen. Want ik kan ook wel op hem af stappen en de waarheid vertellen, maar ik ben bang dat dat niet goed uitvalt bij hem, dat ie gewoon wegloopt en vervolgens weer net doet alsof er niks aan de hand is. Het is toch te gek dat een kind van 13 voor een volwassene moet koken (2 jaar geleden). En nu met z'n 15 moet ie dat nog steeds.....(mijn vriendin werkt helaas op normale tijd voor avondeten al jaren)kate schreef:het lijkt wel alsof het over jezelf gaat, je kent elk detail
als dat zo is, kun je dat best zeggen
klinkt alsof iemand bij de dokter komt en zegt "een vriendin van me..."
Hoe ga je als travestiet met je vriendin/vrouw om ?
Moderator: Moderators
-
- ff weer wat posten
Dat ben ik met je eens.ik_ben_wie_ik_ben schreef: Het is toch te gek dat een kind van 13 voor een volwassene moet koken (2 jaar geleden). En nu met z'n 15 moet ie dat nog steeds.....
MOET?
Wel eens gehoord van "nee, hoepel maar op en doe het zelf maar!"?
Beetje assertiviteit kan geen kwaad daar geloof ik.
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
-
- ff weer wat posten
Er staat niet voor niks het woordje SOMS tussen. Ook een TV is vrij om te kleden etc voor hoe die persoon zich voelt, maar als je in huis woont met een ander waarvan je zegt te houden, hou je toch ook rekening met die persoon ? Of gaat je eigen ego dan boven alles ?Saartje schreef:En bedankt weer voor het vooroordeel.ik_ben_wie_ik_ben schreef:en omdat ze ook z'n kleding regelmatig erg overdreven vindt, maar ja, dat hoort soms ook gewoon bij een TV. Ze is een ts gewend geweest die natuurlijk ook uitprobeer periodes van kleding heeft gehad, maar die na enige tijd wel gewoon zelfverzekerd als vrouw over straat ging en ook niet opviel, terwijl hij liefst zoveel mogelijk opvalt meestal. En dat is een wereld van verschil.
Wat ik hier op het forum gelezen zijn heb zijn er genoeg travestieten die er samen met hun partner over praten, en dan ook samen evt afspraken maken, of wat dan ook. Maar niet net doen of de ander lucht is.
Zo zit ik in ieder geval niet in elkaar. Ik ben het ook niet altijd eens met mijn vriend, we hebben ook weleens ruzie, maar over het algemeen houden we zoveel mogelijk rekening met elkaar.
-
- ff weer wat posten
Ja, ik heb er ook problemen mee, en er speelt een stukje eigen belang mee. Maar dat speelt niet op de voorgrond. En indien nodig, of de tijd daar rijp voor is zal ik dat wel melden. Het gaat nu vooral om hoe hun eigenlijk elkaar (waarschijnlijk onbedoeld) zwaarder maken dan nodig is. Openheid, en dan vooral ook praten, niet gewoon doen, zorgt toch voor een beter onderling begrip etc ?
-
- ff weer wat posten
Nee, een beetje assertiviteit kan geen kwaad, maar aangezien hij een vorm van autisme heeft waarschijnlijk, is dat een zwak punt. Ik weet in ieder geval dat hij nu nog niet assertief genoeg is om niet te koken voor hem. Ik zal het de jongen(s) eens voor stellenSaartje schreef:Dat ben ik met je eens.ik_ben_wie_ik_ben schreef: Het is toch te gek dat een kind van 13 voor een volwassene moet koken (2 jaar geleden). En nu met z'n 15 moet ie dat nog steeds.....
MOET?
Wel eens gehoord van "nee, hoepel maar op en doe het zelf maar!"?
Beetje assertiviteit kan geen kwaad daar geloof ik.
Mijn leven is van mij en van niemand anders
mijns inziens is een vorm van autisme hebben geen reden voor gebrek aan zelfredzaamheid. Ik kan niet uit je verhaal opmaken dat deze persoon zwak begaafd of verstandelijk beperkt is. Bovendien is z'n partner er niet voor om voor verpleegkundige te spelen, lijkt mij. Het komt allemaal op mij over als een volstrekt ongelijkwaardige relatie, en dat is, mijns inziens, buitengewoon onbevredigend voor tenminste een van de partijen.ik_ben_wie_ik_ben schreef: Nee, een beetje assertiviteit kan geen kwaad, maar aangezien hij een vorm van autisme heeft waarschijnlijk, is dat een zwak punt. Ik weet in ieder geval dat hij nu nog niet assertief genoeg is om niet te koken voor hem.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
-
- ff weer wat posten
Als het over jou zou gaan zou je het wel zeker weten, het hele verhaal laat weinig te raden over. Ik denk niet dat zo'n situatie ettelijke malen voorkomt in Nederland, maar heel makkelijk voor je , woon je in H, en B... straat , de voornaam van mijn vriendin begint met E, en haar jongste zoon met I, en de ander die nog in H komt met O. Zo, voor mensen die niets weten totaal geen privacy gevoelige informatie, en degene die het aangaat weet wie er bedoeld wordt, en zou er verstandig aan doen om eens goed te gaan praten met E minimaal.Inge-cd schreef:Ik zou haast denken dat het over mij gaat. De hoofdpersoon in de verhalen van 'daar_ben_ik_ weer' zou ik kunnen zijn
En daar_ben_ik_weer slaat nergens op.....IK ben niet wie jij waarschijnlijk bent dat ik ben..... Lekker he, al die raadsels
Ik ben het helemaal met Irene eens. Na je laatste berichtje over "privacy gevoelige informatie" ben ik van mening dat dit zeker niet de plek is om een dergelijke situatie uit te vechten. Ondersteuning: ja! Begrip: ook ja, maar ik begin lichtelijk kriebels te krijgen van de omzeilende omweggetjes die ik hier tegen kom. Communicatie kan mensen tot elkaar brengen, maar niet op een openbaar forum, en ook niet op een dergelijke manier! Als de desbetreffende mensen het zelf niet kunnen uitzoeken; er zelf niet uitkomen, kun je altijd naar een relatie therapeut of een psycholoog stappen. Die zijn, mijns inziens, beter toegerust om hier mee om te gaan.
Groetjes, liefs, en sterkte!
Babette.
Groetjes, liefs, en sterkte!
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
-
- ff weer wat posten
Ik zou wel eens willen weten waar hier privacy gevoelige informatie is gegeven ? Als je een normaal onderzoeksrapport openslaat kun je ook dit soort verhalen vinden, zonder namen etc is er geen sprake van privacy schending. Ook wordt er niemand beledigd of aangevallen, er wordt advies gevraagd, dat er mensen zijn die daar heel andere dingen van maken daar kan ik niks aan doen !
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Weet je, ik vind dat als je -echt- die mensen wilt helpen dan raad je je vriendin aan om met haar partner hier eens over te praten en als ze dat niet alleen durft kun je aanbieden om er met z'n drieën (of met z'n tweëen en een psycholoog, zie Babettes bericht) nog eens over praten. Ik vind het echt -heel raar- om dit forum hier voor te gebruiken.
En dan nog iets: vrijwel elke beginnende T* heeft uitbundiger of extremere kleding dan een T* die al een paar jaar bezig is. Het heeft gewoon tijd nodig om een goede (vrouwen-)smaak te ontwikkelen. Dat het dan wel eens te hip is -hoeft- niet te komen uit de wil om op te vallen, maar -kan- ook komen doordat zoiemand gewoon begonnen is met de kleding die hij?zij? het -aantrekkelijkst- vond.
Ja, ook ik heb uit mijn begintijd wat fetishe spullen in mijn kledingkast. Ik ben er nooit naar buiten gegaan maar ben wel blij dat ik het toen gekocht heb. Het hoorde op dat moment in mijn proces thuis en als iemand op dat moment gezegd had "dat doet hij?zij? alleen om op te vallen" dan ben ik er zeker van dat dat in mijn geval -zeker niet- klopt...
Oftewel: probeer het eens wat minder zwart-wit te zien en met wat meer begrip voor de persoon in kwestie... Doorschrijven op dit forum zal de relatie voor mijn gevoel -zeker- niet verbeteren, daarvoor toon je in je berichten (tot dusver) te weinig begrip voor die ander. In alle eerlijkheid zou ik "not amused" zijn als ik die ander was en ik zou "mijn" verhaal vanuit de kant van mijn partner in een zeer zwart/wit-vorm via het internet lezen. Dat zou mijn begrip voor mijn partner en voor jou ook zeker niet vergroten...
Groetjes,
Frederique
N.B: Nu je toch met voorletters bezig bent: wat is de voorletter van jouw voor- en achternaam in-real-life en wat is de voorletter van de plaatsnaam waar je woont? Zodat de persoon in kwestie ook weet wie jij bent?
En dan nog iets: vrijwel elke beginnende T* heeft uitbundiger of extremere kleding dan een T* die al een paar jaar bezig is. Het heeft gewoon tijd nodig om een goede (vrouwen-)smaak te ontwikkelen. Dat het dan wel eens te hip is -hoeft- niet te komen uit de wil om op te vallen, maar -kan- ook komen doordat zoiemand gewoon begonnen is met de kleding die hij?zij? het -aantrekkelijkst- vond.
Ja, ook ik heb uit mijn begintijd wat fetishe spullen in mijn kledingkast. Ik ben er nooit naar buiten gegaan maar ben wel blij dat ik het toen gekocht heb. Het hoorde op dat moment in mijn proces thuis en als iemand op dat moment gezegd had "dat doet hij?zij? alleen om op te vallen" dan ben ik er zeker van dat dat in mijn geval -zeker niet- klopt...
Oftewel: probeer het eens wat minder zwart-wit te zien en met wat meer begrip voor de persoon in kwestie... Doorschrijven op dit forum zal de relatie voor mijn gevoel -zeker- niet verbeteren, daarvoor toon je in je berichten (tot dusver) te weinig begrip voor die ander. In alle eerlijkheid zou ik "not amused" zijn als ik die ander was en ik zou "mijn" verhaal vanuit de kant van mijn partner in een zeer zwart/wit-vorm via het internet lezen. Dat zou mijn begrip voor mijn partner en voor jou ook zeker niet vergroten...
Groetjes,
Frederique
N.B: Nu je toch met voorletters bezig bent: wat is de voorletter van jouw voor- en achternaam in-real-life en wat is de voorletter van de plaatsnaam waar je woont? Zodat de persoon in kwestie ook weet wie jij bent?
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- ff weer wat posten