aangehouden voor travestie

Algemeen

Moderator: Moderators

Noukske87
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: wo jun 25, 2008 20:33

aangehouden voor travestie

Bericht door Noukske87 »

Hoi mensen,
ik ben afgelopen week aangehouden door de politie. ik reed een politie auto tegemoed op mijn scooter. op het moment dat deze mij paseerde keerde hij om en reed me ong. 50 meter verder klem tegen een stoeprand. :o er zaten 3 poltiemensen in de auto waarvan een vrouw uitstapte en zei dat ik mijn jas open moest doen :-? ..verbaast doe ik mijn jas open. vervolgens moest ik ook mijn vest openen. toen ik vertelde dat ik aan travestie deed liep ze terug naar de auto om het tegen haar collega's ze vertellen. ik heb een agent horen zeggen "travestie?, laat maar gaan"..
mevrouw is vervolgens gewoon ingestapt en weg waren ze :-?

ik voel me nu echt in de zeik gezet :evil: ze behandelden me als een crimineel, ik heb geen papieren hoeven laten zien en op het bureau vinden ze je maar lastig. :evil:

ik ben diezelfde middag nog op het bureau geweest om een gesprek aan te vragen, maar dat was niet mogelijk. ik kon schriftelijk een klacht indienen en that's it :x van de blauwe jasjes moet je het maar hebben.

moest het gewoon even kwijt...
Noukske
Gebruikersavatar
San10
dagelijks aanwezig
Berichten: 126
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 16:09

Bericht door San10 »

:o :evil: Waar was dit?

Of zouden ze "warr on terror", of "warr on druggs" spasmen hebben, waarbij ze iedereen die er 'anders' uitziet verdenken van druggs bij zich te hebben?

Dus dat ze bv denken dat een boef expres 'verkleed' is en in de bh bv druggs bij zich heeft?

Of als het verhaal destijds van een trans die met een vliegtuig niet meemocht omdat het een verklede terrorist kon zijn.


Jeetje wat zijn ze achterdochtig geworden dan.

Als dat niet de bovengenoemde achterdocht van hun mocht zijn, dan is het helemaal misselijk en discriminatie. Het is sowieso al verontwaardigend genoeg zo.
Ik droom, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb een jaar of 15 geleden in Belgie iets vergelijkbaars meegemaakt, heel vervelend. Zijn van die periodes, waarin de slecht geinformeerde politie agenten reageren onder het motto alles wat afwijkt is verdacht.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Inderdaad heel vervelend, dat zoiets tegenwoordig nog voorkomt vind ik onbestaanbaar. Misschien heb je wat aan deze site: https://www.hatecrimes.nl// Ik kan me niet voorstellen dat zij je klacht niet serieus zouden nemen (ook niet als je toevallig in een andere politieregio zou zitten).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
San10
dagelijks aanwezig
Berichten: 126
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 16:09

Bericht door San10 »

Ja, maar die site van de politie gaat toch over als een burger je iets aandoet,
hier in dit draadje ging het toch over als een overheid je bewust of onbewust onterecht verdenkt of discrimineert?
Ik droom, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Klopt, maar laat ze zich maar eens de pleuris schrikken als men er achter komt dat ook politieagenten hieraan mee doen :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Noukske87
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: wo jun 25, 2008 20:33

Bericht door Noukske87 »

het is gebeurd in tilburg, aan de rand van het centrum. met de tijd raak je wel gewend aan alles wat men naar je hoofd slingerd, maar van de politie had ik dit niet verwacht.
ik heb me voorgenomen om morgen opgedoft en wel naar een ander bureau in het centrum te gaan. Loop gewoon een blauwe jas achterna totdat ik iemand tegenkom die met mij in gesprek wil gaan. :x Ook heb ik een klachtenbrief liggen die ik mee zal nemen.
ik accepteer dit gewoon niet. voor het zelfde geld vragen ze me straks midden in het centrum me volledig uit te kleden. beetje respect graag :evil: :evil: :evil:

gr. noukske
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Noukske,

Vervelend inderdaad. Maar hadden ze misschien een reden om je staande te houden? Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je onder je vest aan had? Was er iets waarop ze kunnen zijn aangeslagen?

Ik haal er ook nog wel iets positiefs uit trouwens: op het moment dat je zei dat je aan travestie deed (goed ook om daar eerlijk over te zijn) was er kennelijk geen probleem meer en mocht je verder. Wat ze dus ook dachten te zien of hoopten te vinden, bij het woord 'travestie' vonden ze het verder wel goed.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Noukske87
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: wo jun 25, 2008 20:33

Bericht door Noukske87 »

ik had een herenbroek aan met daarop een BH met vulling erin. daarover een spaghetti top, een roze shirtje met daarover een zwart vestje en als laatste een zwart/witte jas. (dik gekleed vanwege een flinke scooterrit :wink: ) niks bijzonders dus...
Ook deed ik niet gek op mijn scooter, reed amper 30km/h, had mijn helm op..

Noukske
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Re: aangehouden voor travestie

Bericht door Joyy »

Noukske87 schreef:Hoi mensen,
ik ben afgelopen week aangehouden door de politie. ik reed een politie auto tegemoed op mijn scooter. op het moment dat deze mij paseerde keerde hij om en reed me ong. 50 meter verder klem tegen een stoeprand. :o er zaten 3 poltiemensen in de auto waarvan een vrouw uitstapte en zei dat ik mijn jas open moest doen :-? ..verbaast doe ik mijn jas open. vervolgens moest ik ook mijn vest openen. toen ik vertelde dat ik aan travestie deed liep ze terug naar de auto om het tegen haar collega's ze vertellen. ik heb een agent horen zeggen "travestie?, laat maar gaan"..
mevrouw is vervolgens gewoon ingestapt en weg waren ze :-?

ik voel me nu echt in de zeik gezet :evil: ze behandelden me als een crimineel, ik heb geen papieren hoeven laten zien en op het bureau vinden ze je maar lastig. :evil:

ik ben diezelfde middag nog op het bureau geweest om een gesprek aan te vragen, maar dat was niet mogelijk. ik kon schriftelijk een klacht indienen en that's it :x van de blauwe jasjes moet je het maar hebben.

moest het gewoon even kwijt...
Noukske
wat is er nu eigenlijk aan de hand? weinig

je wordt aangehouden, zoals zovelen op een scooter, je wordt gevraagd je jas open te doen, enigszins discutabel maar ok, er worden meer mensen gevraagd hun jas open te doen, dat doe je en zegt erbij, ik doe aan travestie, en dat was het blijkbaar voor de politie , men vertrok

er is dus weinig aan de hand en wat mij betreft ook weinig reden om klachten in te dienen, brieven te schrijven en wat al niet meer

je bent niet behandeld als crimineel of terrorist, ook niet onheus bejegend en men is niet buiten het boekje gegaan

ik zeg, laat liggen , vraag jezelf af waarom je zo opgefokt en fel reageert en doe daar wat aan, lijkt me zinvoller
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Joyy schreef :

ik zeg, laat liggen , vraag jezelf af waarom je zo opgefokt en fel reageert en doe daar wat aan, lijkt me zinvoller


Zou het schaamte kunnen zijn ?
Onzekerheid over jezelf ?

Zelf heb ik enkel leuke ervaringen bij politiecontroles .....het was toch wel een speciale tijd als TV.
Onzekerheid was er toen ook wel, maar het liep altijd goed af.
Het punt is : je mag je nooit schamen om wie je bent ....als je jezelf bent dan is er geen reden tot schaamte lijkt mij.

Groetjes,

Mel
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Normaal gesproken heb ik nergens last van, ook bij politie niet. Maar begin dit jaar was er in onze woning een lekkage, en wij verhuurden een kamer en waren naar de bioscoop. Diegene kon ons niet bereiken en belde de politie. Die agent heeft mij continue aangesproken als meneer ondanks dat zowel ik als mijn vriend diverse keren hebben gezegd het is mevrouw. Maar ja, wat moet je dan, klacht indienen ? Bij de politie zelf in Rotterdam heeft dat in ieder geval geen enkele indruk, die worden van geen enkele klacht warm of koud, heb ik wel gemerkt nadat ik een keer was aangereden op een zebrapad.
Noukske87
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: wo jun 25, 2008 20:33

Bericht door Noukske87 »

ik snap dat er vraagtekens komen...
mijn reden van mijn reactie komt door het feit dat ik de afgelopen jaren erg vaak in elkaar geslagen ben vanwegen mijn manier van kleden/leven. Momenteel heb ik erg veel moeite om mezelf op dit vlak staande te houden. sinds die aanhouding voel ik me "verkeerd', weet niet goed hoe ik het uit moet/kan leggen. :oops:
ik heb zo mijn gevoelens en de behoefte me (gedeeltelijk) te verkleden als vrouw, maar merk dat er door dit soort incidenten de twijfel terug komt.. :oops:

Thanks voor de reactie's :oops:
Noukske
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Noukske87 schreef :

mijn reden van mijn reactie komt door het feit dat ik de afgelopen jaren erg vaak in elkaar geslagen ben vanwegen mijn manier van kleden/leven


Amai dat gaat niet goed precies ?
Is het dan zo erg met de onverdraagzaamheid ?

Als ik dat zo lees dan kan ik enkel zeggen dat ik blijkbaar altijd geluk heb gehad.
Het enige wat me wel eens is overkomen toen ik nog aan travestie deed is dat ze me al eens met Meneer durfde aanspreken.
Maar verder geen last gehad van agressie.
Nu acht ik het zelfs niet meer mogelijk ....angst heb ik in elk geval niet meer....en hopelijk hoef ik nooit geen angst meer te hebben.

Groetjes,

Mel
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Even een kleine duit in het zakje van mijn kant.

Stel: er gebeurt op plek A iets....er wordt wat weggenomen en onder een jas verborgen, vervolgens gaat de 'boef' er op een scooter vandoor in de richting B.
De politie wordt gewaarschuwd, er wordt verteld wat er gebeurt is en het signalement wordt daarbij ook meegegeven.
Toevallig is er een politieauto die deze melding krijgt in B en gaat dus naar A toe.
Onderweg komen ze iemand tegen waarop de beschrijving (min of meer) klopt.
Ik vind het niet meer dan logisch dat ze dan even omdraaien en dit checken.
(draai bovenstaande eens om: jij zou wel de 'boef' geweest zijn en de politie had je niet even gecontroleerd........ik zie/hoor iedereen al....."meldt ik eens iets, geef ook een duidelijk signalement door en wat doen ze.....ze rijden gewoon langs de persoon heen....ze kijken niet eens......wat een stelletje ******")

Los van dit alles ben ik het met een ieder eens dat -zelfs al zou mijn verhaal kloppen- het optreden niet de schoonheidsprijs (zacht uitgedrukt) verdiend.
Het minste wat even had kunnen gebeuren is een korte uitleg waarom Noukske is staande gehouden.
Voor ieder had het dan duidelijk geweest, Noukske had niet met een rot gevoel gelopen en er zou ook niet in de richting van discriminatie of anderzins 'pesten' gedacht (hoeven) worden.
Ik wilde dit toch even meegeven, want men zit -als ik de berichten zo lees- wel in die richting te denken terwijl het dus heel anders kan liggen gelet op mijn 'stelling' .
Uiteraard ben ik het er ook mee eens dat er (achteraf?) naar gevraagd kan/mag worden en als dat niet anders kan dan middels een klacht...het zij zo, dan maar een klacht.
Overigens ben ik het ook met Monica eens dat het sterk is om gelijk te vertellen dat je aan travestie doet.....Ok, je kon moeilijk anders want gezien was het al, maar het vergt toch wel enige moed om het dan toch nog te benoemen ook.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Plaats reactie