Ja hoor dat begrijp ik wel(Wat niet voor jou, Irene, is bedoeld, maar dat snap je wel denk ik.. )
Irene
Moderator: Moderators
Je kunt er ook vanuit gaan dat je travestie en travestie hebt waarbij niet ieders drijfveer hetzelfde is. Dat er op het vlak van genderdysforie een glijdende schaal waar te nemen valt, kan ik moeilijk ontkennen. Maar enkel overeenkomsten zien met late transseksuelen maakt je nog niet hetzelfde. Tenminste zolang je dezelfde stappen niet nodig hebt.Irene schreef:
Ik heb me voor het eerst in tijden weer eens bloot gegeven en het voelt (nog) goed.
Succes alvast. En dat meen ik.Saartje schreef:
Als mijn gezicht gelaserd is flikkert iedereen maar lekker een eind op en ga ik full time!
In T* land wel, dat ben ik met je eens. Alleen is niet iedere T* een transseksueel. En voor transseksuelen maakt het geopereerd zijn over het algemeen wel degelijk uit.Saartje schreef: Er is meer in T land dan wel of niet geopereerd zijn, get over yourself!
De ironie wil dat de term transgender eind jaren '70 bedacht is door hetero travestieten die zich tegen dragqueens en transen wilden afzetten.Ingezz schreef:Tuurlijk kun je definities oprekken zolang als je wil, en daar vervolgens een eeuwigheid over gaan twisten. Maar naar mijn weten is de definitie transgender in het leven geroepen als tussenvorm voor iedereen die niet alle stappen wil zetten om zo dicht mogelijk bij een vrouwelijk zelfbeeld te komen als mogelijk
Sinds wanneer? Bij mijn weten is die kogel nog lang niet door de kerk.Nannette schreef:En wettelijk is SRS geen verplichting om een V in de GAB te krijgen.
StickyIedere Nederlander die de overtuiging heeft tot het andere geslacht te behoren dan is vermeld in de akte van geboorte en lichamelijk aan het verlangde geslacht is aangepast voor zover dit uit medisch of psychologisch oogpunt mogelijk en verantwoord is, kan de rechtbank verzoeken wijziging van de vermelding van het geslacht in de akte van geboorte te gelasten, indien deze persoon als mannelijk in de akte van geboorte vermeld staande, nimmer meer in staat zal zijn kinderen te verwekken, dan wel als vrouwelijk in de akte van geboorte vermeld staande, nimmer meer in staat zal zijn kinderen te baren.