Hartjesparade?

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Kim Femme
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: do jul 05, 2001 2:00
Locatie: Noord-Holland

Re: Vragen, vragen...

Bericht door Kim Femme »

francis schreef: 1.De hartjesdagen lijken me superleuk, ik wil er zeker naartoe gaan.
Wel heb ik nog een paar vragen:
2. ik kan nergens vinden of iedereen die goed verkleed is aan de optocht/parade/verkiezing mag meedoen, of moet je ergens van tevoren inschrijven?
3. natuurlijk wil ik niet teveel uit de toon vallen, en ik las ergens dat drag niet erg gewaardeerd wordt. Nou hou ik wel van drag, glam, camp, betekent dat dat ik beter 's avonds kan komen? Of op zoek gaan naar een ander jurkje?
4. Misschien kan ik beter dit jaar eerst even rustig aan doen en volgend jaar weer terugkomen, maar... ik heb er zo'n zin in!
Francis - :wink:
Hi Francis,

Ad 1.
De Hartjesdagen zijn een echte aanrader, vijf jaar “ervaring” inmiddels, het is énig!
Ad. 2.
Ja hoor iedereen die verkleed of omgekleed is mag meelopen in de optocht/parade. Als je je echter hebt ingeschreven doe je ook nog mee aan de Hartjesverkiezing. Dat inschrijven kan vooraf bij H&L Producties, Wateringweg 6, 2031 EJ Haarlem of per mail Info@henlproducties.nl maar ook op de (zon)dag zelf bij NV Zeedijk op Zeedijk nr. 47 vanaf 12:00 uur gaat dat prima.
Ad 3.
“Uit de toon vallen?” Nou dat gebeurt niet zo gauw. Wel stelt de organisatie:
“De Hartjes Parade is GEEN verlengstuk van de gay-parade. Naakt of schaars gekleed is dus uit den boze.”
Maar dat betekent niet dat je je niet pittig zou mogen kleden hoor. Kijk maar eens naar sommige foto’s van vorig jaar (en dan bij de series “Hartjesparade” en “Dragqueens”):
http://www.hartjesdagen.nl/index.php?page=photos
De bovengenoemde stelling van de organisatie zie ik dit jaar overigens voor het eerst. Het zou mij niet verbazen als die erin gekomen is omdat een enkeling tijdens de vorige editie wel erg schaars gekleed ging (zie bijv. de 3e foto op pagina 10 van de serie “Hartjesparade”)
Jij wil in drag, glam of camp? Goed idee; men ziet je graag! En je hoeft ècht niet ’s avonds pas te komen. De drags laten zich ’s middags al volop bewonderen door het vriendelijke en gezellige publiek.
In plaats van je in te schrijven voor de “Hartjesverkiezing” kun je dat ook doen voor de “Queenverkiezing”.
Bij de eerste ligt de nadruk wat meer op folklore en bij de laatste; ja dat is andere koek… super drags!
(Voor de Queenverkiezing kun je inschrijven bij Marcel van Amstel 06-52468275, hij heeft de organisatie en vertelt je er verder alles over)
En dan zie je ook nog T’s die helemaal geen zin hebben om mee te lopen in de Parade, die blijven gewoon lekker zitten op één van de vele terrasjes genietend van de leuke aanspraak die je hier altijd hebt.

Tip: De happening begint zondags om 12:00 uur met een brunch. Hiertoe staat op de Zeedijk een tafel gedekt van een paar honderd meter. Koffie, thee, broodjes, beleg, kroketje, enz. Straatmuzikanten dragen bij aan de gezellige sfeer. Primair is dit georganiseerd voor de buurtbewoners, maar er is geen enkel bezwaar als anderen ook aanschuiven. En dat gebeurt dan ook volop. Je betaalt daar zo’n 5 euro voor. De populariteit van de brunch is zo groot geworden dat het te druk dreigde te worden en om die reden maakt het programma er geen mekding meer van.
Maar ook deze editie van de Hartjesdagen gaat de brunch gewoon door.

Ad 4.
… Beter dit jaar even rustig aan doen?
Daar krijg je vast spijt van…
Zet eventuele koudwatervrees maar aan de kant:
Gas geven en geniet ervan!
Veel plezier alvast gewenst.

mvrgr.
Kim Femme
"Verdroom je leven niet, leef je dromen"
http://www.flickr.com/photos/kim_femme
Gast

Bericht door Gast »

Gelukkig ben ik het hele weekend in Amsterdam, dus dat wordt twee dagen de deur uit! Zaterdag een beetje naturel, zondag hoop ik mijn hoogtevrees te overwinnen en meer drag te zijn. Al kan ik hier nog dagen over twijfelen...

Ben benieuwd welke meiden en diva's van dit forum nog meer komen. Is het leuk om een ontmoetingspunt af te spreken, of is het daar te druk voor?
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Ik zie wel veel variatie in de presentatie van de deelneemsters :D

Afbeelding
Niet iedereen gebruikt blijkbaar de techniek van het tucken

Afbeelding
Twee prachtige dames !
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Joyce_ schreef:Ik zie wel veel variatie in de presentatie van de deelneemsters :D

IMG_0674.jpg
Niet iedereen gebruikt blijkbaar de techniek van het tucken
Zo hoef ik het dus eigenlijk niet te zien
Nou ja, ieder zijn meug.
Joyce_ schreef: IMG_0740.jpg
Twee prachtige dames !
Inderdaad! :D
Maar wat zie ik daar nou links van die twee staan :o :-? :roll:
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gast

Bericht door Gast »

Wat een schoonheden die twee, zo hoort het! Soms is travestie echt nog mooier dan het voorbeeld :)
Ook de 'ongetuckte' heeft zo te zien een beker gewonnen. De bobbel is niet mijn smaak, maar het zal bij de act hebben gehoord?
Ik hoop vooral tussen alle ludieke baard- en borsthaartravo's ook hele mooie trava's aan te treffen. En zelf ben ik in het gezelschap van in ieder geval drie bedenkelijke dandy queers, strak in het pak en trots op de sokken in het kruis.... bepaald niet getuckt!
Gebruikersavatar
Tara
dagelijks aanwezig
Berichten: 172
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 0:29
Locatie: Ergens in het Gelderse (Genderse?) land

Bericht door Tara »

Dit jaar geen parade (wel verkiezingen), maar misschien toch een leuk uitje?
Zondag 17-08 vanaf ca. 12.00 op o.a. de Zeedijk.
(op www.dehartjesdagen.nl is info te vinden)
De wereld is toch plat.
Te veel mensen vallen er van af.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Dode links en verwijderde plaatjes. Beetje jammer wel, maar dat krijg je met oude draadjes...
Spitsnieuws maakt melding van een alternatieve parade. Ik ga er niet heen want ik heb geen mannenkleding en dat lijkt me toch wel een must.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
miss_kimberly1962
ff weer wat posten
Berichten: 43
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 22:45
Locatie: Noord Holland Noord
Contacteer:

Bericht door miss_kimberly1962 »

Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Dank, maar da's een andere link. Ik doelde op de link naar de fotopagina. Die verwijst nu naar een persbericht.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Tara
dagelijks aanwezig
Berichten: 172
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 0:29
Locatie: Ergens in het Gelderse (Genderse?) land

Bericht door Tara »

Morbide schreef:Spitsnieuws maakt melding van een alternatieve parade. Ik ga er niet heen want ik heb geen mannenkleding en dat lijkt me toch wel een must.
Misschien dat ik wat suf begin te worden, maar ik vraag me af waar die parade zou moeten starten en hoe laat.
Ben ik inderdaad versufd of staat het er niet?
En .. je hebt nog bijna 2 uren om een outfit aan te schaffen. :wink:
De wereld is toch plat.
Te veel mensen vallen er van af.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Een tijdstip heb ik ook niet meegekregen. Enneh, een mannenoutfit om de hele boel daar te verwarren is misschien wel leuk, maar ik spaar liever nog even door voor een nieuwe CPU en misschien een mobo.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie