Stel, je bent model
Moderator: Moderators
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Stel, je bent model
Stel je voor je bent jong, traweetikveel en mooi. Op een goede dan wel kwade dag loop je een scout tegen het lijf die je vraagt of je interesse hebt om mee te doen aan een modellenwedstrijd. Je reageert enthousiast en jullie gaan ergens wat drinken om het erover te hebben. Vroeger of later word je gelezen. Het kwartje valt, stealthmode disabled. De mensen die de wedstrijd organiseren moet een keer slikken, kijken elkaar aan en beginnen vervolgens breed te glimlachen. Maar dat is geweldig, meisje. Nee, nee het hindert ons niks dat je een penis hebt, je bent een prachtige meid! En wat voor eentje! Jij ziet de eurotekens in hun ogen en grimlacht terug. Ze duwen je een contract onder je neus waarin de deelname voorwaarden staan. Teken je?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Natassia
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Dit is weer zo'n gevalletje "Als.. als.. als.. ".
Ik heb nu "ja" gestemd, maar eigenlijk hangt 't van zoveel dingen af. Bij mij is 't zo dat ik liever heb dat m'n familie 't niet weet... dus dat zou met zo'n wedstrijd natuurlijk heel snel afgelopen zijn.
Maar als het echt oprecht is.. (ik ben eigenlijk al iemand die veel te cynisch is geworden in deze wereld om dat echt te geloven) dan zou ik wel willen zien waar dit avontuur me zou brengen. Het helpt natuurlijk als er 'n leuk zakcentje mee te verdienen valt, leuke gratis kleding en meer van dat soort dingen.
Ik zou me wel afvragen.. wordt het ook aan 't publiek verteld dat je T* bent? Of willen "ze" kijken hoe ver ze er mee kunnen komen? Aangezien de organisatoren ook twee keer moesten kijken, ga ik er vanuit dat de T* in kwestie wel 'n hele mooi passable meid moet zijn. En iedereen op de catwalk is natuurlijk opgedirkt, dus dan heb je zelfs nog kans dat niemand in 't publiek 't ziet..
Pfff.. ik bedenk er wel gelijk veel vragen bij...
Ik heb nu "ja" gestemd, maar eigenlijk hangt 't van zoveel dingen af. Bij mij is 't zo dat ik liever heb dat m'n familie 't niet weet... dus dat zou met zo'n wedstrijd natuurlijk heel snel afgelopen zijn.
Maar als het echt oprecht is.. (ik ben eigenlijk al iemand die veel te cynisch is geworden in deze wereld om dat echt te geloven) dan zou ik wel willen zien waar dit avontuur me zou brengen. Het helpt natuurlijk als er 'n leuk zakcentje mee te verdienen valt, leuke gratis kleding en meer van dat soort dingen.
Ik zou me wel afvragen.. wordt het ook aan 't publiek verteld dat je T* bent? Of willen "ze" kijken hoe ver ze er mee kunnen komen? Aangezien de organisatoren ook twee keer moesten kijken, ga ik er vanuit dat de T* in kwestie wel 'n hele mooi passable meid moet zijn. En iedereen op de catwalk is natuurlijk opgedirkt, dus dan heb je zelfs nog kans dat niemand in 't publiek 't ziet..
Pfff.. ik bedenk er wel gelijk veel vragen bij...
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Gezien de eurotekens in de ogen zullen ze dat zeker gaan melden. En omdat dit soort programma's niet om begripsvorming draaien maar om sensatie heb ik voor "nee" gestemd. Overigens was ik om de zelfde reden al nooit ingegaan op het verzoek om mee te doen aan een modellenwedstrijd en was dus al nooit bij de scout aan het tafeltje terechtgekomen...
Als het wel om begripsvorming gaat dan wil ik daar best over nadenken, mits ik behoorlijk wat in de melk te brokkelen krijg over de manier waarop dat dan gebeurt. De realiteit gebied me te schrijven dat het vermoedelijk bij zelfgeschreven columns op www.homoinfo.nl en bij berichten op dit en andere forums zal blijven.
Groetjes,
Frederique
Als het wel om begripsvorming gaat dan wil ik daar best over nadenken, mits ik behoorlijk wat in de melk te brokkelen krijg over de manier waarop dat dan gebeurt. De realiteit gebied me te schrijven dat het vermoedelijk bij zelfgeschreven columns op www.homoinfo.nl en bij berichten op dit en andere forums zal blijven.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Njah, dit draadje is naar aanleiding van de trans in America's Next Top Model. Dat daar een trans in zit volgend seizoen wordt van de daken geschreeuwd. Ik dacht dat ik met eurotekens en penis het ook wel duidelijk gemaakt had dat men niet van plan was om je "geheimpje" te bewaren. Los daarvan is stealth gaan een ambitie die ik (heel wijselijk mag ik wel toevoegen) niet koester. Nu je toch over het p-woord begint, wil ik dan ook graag voorstellen om dat voortaan te schrijven als passabilitiet. Zodat iedereen het belang van dat begrip wat makkelijker kan relativeren. En als ik dan toch bezig ben, nomraal is ook een veel betere spelling van het woord normaal. Maar dat terzijde. Men is niet van plan om je zachtzinnig te outen.
Natuurlijk is het zo dat de winnares een enorm vet contract krijgt bij een gerenommeerd modellenbureau. Ik bedoel, kom jij voor minder je bed uit? Ikke niet namelijk.
Op zich is dat outen ook helemaal niet zo nodig want iedere traweetikveel gaat vroeg of laat voor de bijl. Helemaal als er 24 uur per dag een camera achter je reet aanrent. Dat is ook het punt niet. En dan kijk ik naar jou, Frederique. Het is waar dat het dit programma niet van plan is om met een emmer veren op te draven waarna de transkandidaat vriendelijk verzocht wordt om te bukken opdat er een bosje diep in haar derrière kan worden gestoken. This is fashion baby! Je bent net zo hot als je vorige recensie en als er niet voor je geapplaudisseerd wordt, dan is dat jouw schuld. Het is echter wel de kans om te laten zien dat je niks onderdoet voor je bio-counterpart en tegelijkertijd de kans om de droom van ieder tienermeisje in vervulling te laten gaan. In deze poll ben je dat tienermeisje ook als is de trans in ANTM 22 en dus een beetje te oud voor de bijna pedofiele standaard die men er tegenwoordig op nahoudt. O, en je zou natuurlijk zomaar kunnen bewijzen dat een trans ook een nomrale meid kan zijn met die camera in je kielzog.
Natuurlijk is het zo dat de winnares een enorm vet contract krijgt bij een gerenommeerd modellenbureau. Ik bedoel, kom jij voor minder je bed uit? Ikke niet namelijk.
Op zich is dat outen ook helemaal niet zo nodig want iedere traweetikveel gaat vroeg of laat voor de bijl. Helemaal als er 24 uur per dag een camera achter je reet aanrent. Dat is ook het punt niet. En dan kijk ik naar jou, Frederique. Het is waar dat het dit programma niet van plan is om met een emmer veren op te draven waarna de transkandidaat vriendelijk verzocht wordt om te bukken opdat er een bosje diep in haar derrière kan worden gestoken. This is fashion baby! Je bent net zo hot als je vorige recensie en als er niet voor je geapplaudisseerd wordt, dan is dat jouw schuld. Het is echter wel de kans om te laten zien dat je niks onderdoet voor je bio-counterpart en tegelijkertijd de kans om de droom van ieder tienermeisje in vervulling te laten gaan. In deze poll ben je dat tienermeisje ook als is de trans in ANTM 22 en dus een beetje te oud voor de bijna pedofiele standaard die men er tegenwoordig op nahoudt. O, en je zou natuurlijk zomaar kunnen bewijzen dat een trans ook een nomrale meid kan zijn met die camera in je kielzog.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Natassia
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Neuh.. ik had ook eerlijk gezegd niet verwacht dat het geheim zou blijven. Maar ik vroeg me in dit hypothetische voorbeeld toch effetjes af, wat precies het doel van de organisatoren was. Gewoon sensatie... en dat kan ik me prima voorstellen, want zo verkoopt 'n programma natuurlijk stukken beter. En de modellenwereld is gewoon hard... of je nou T* bent of niet. Maar als die Amerikaanse er gewoon voor gaat.. en er niet al te naief mee omgaat, dan by all means.. krijgt ze mijn lof.
Maar voor mij is 't ook hypothetisch.. want met m'n 31 jaar ben ik allang bejaard..
Maar voor mij is 't ook hypothetisch.. want met m'n 31 jaar ben ik allang bejaard..
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
In dit geval ben ik de organisator en ik wil vooral dat de mensen gaan nadenken. Sensatie is aan mij niet zo besteed want ik kijk nergens meer van op. Of het programma nou beter verkoopt met een trans, weet ik niet. Het is al lang een million dollar deal. Ik denk dat ze met een Ugly Betty beter scoren. Maar misschien onderschat ik de homofobie (die vreemde fascinatie die tegelijkertijd tot aantrekking en afstoting leidt) ook wel.
- mireille
- Eredivisie
Ach ja waarom ook niet
Als je het doet lijkt me de nasleep meer bepalender dan de show zelf... hoewel je ook daar al wat moet sturen mocht je merken dat je wordt getypecasted. Niet om te voorkomen dat je wordt getypecasted, maar om getypecasted te worden zoals jij dat wil (en dus de controle houdt!)
Wat dat betreft doet Kelly het wel goed
Als je het doet lijkt me de nasleep meer bepalender dan de show zelf... hoewel je ook daar al wat moet sturen mocht je merken dat je wordt getypecasted. Niet om te voorkomen dat je wordt getypecasted, maar om getypecasted te worden zoals jij dat wil (en dus de controle houdt!)
Wat dat betreft doet Kelly het wel goed
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Kelly is gewoon de beste! De manier waarop zij de draak weet te steken met alles neem ik mijn petje diep voor af.
Je weet van tevoren al dat dit breed uitgemeten wordt. Mijn aanwezigheid in het programma is alleen maar daarom, en niet om het model worden.
Volgens mij kan je keihard onderuitgehaald worden door de media. En dan ondervind je meer schade dan je ermee verdiend in Euries.
Nee, dus. Maar dat sluit ook weer niet uit dat ik een spel kan spelen, en mijn hele omgeving inlicht dat ik een 'rol' speel voor dit programma.
De bedrieger proberen te bedriegen dus.
Volgens mij kan je keihard onderuitgehaald worden door de media. En dan ondervind je meer schade dan je ermee verdiend in Euries.
Nee, dus. Maar dat sluit ook weer niet uit dat ik een spel kan spelen, en mijn hele omgeving inlicht dat ik een 'rol' speel voor dit programma.
De bedrieger proberen te bedriegen dus.
Who, being loved, is poor? (Oscar Wilde)
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Als niemand zhaar kop boven het maaiveld uit durft te steken wordt het natuurlijk nooit wat met de acceptatie of emancipatie. o.O
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Acceptatie is nomraal gevonden worden. Het is een geenstijler die met *fap fap fap* reaguurt onder een picca van een trans in plaats van met een of ander homofoob derogatief.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Das habe ich nicht gewusst......Morbide schreef:Acceptatie is nomraal gevonden worden. Het is een geenstijler die met *fap fap fap* reaguurt onder een picca van een trans in plaats van met een of ander homofoob derogatief.
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Kom jij voor het eerst op de internets? lollindaR schreef:vertaling please....
Acceptatie is wanneer de mensheid ophoudt met transen te behandelen als freakshow en ze net zo gaat behandelen als andere mensen.