Hoe kom ik van die kunstkop af ?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
SW
is nieuw hier

Hoe kom ik van die kunstkop af ?

Bericht door SW »

Hoi meisjes,

Elke keer als ik me opmaak baal ik er van dat mijn gezicht zo'n plastic look krijgt. Ik gebruik Blue Neutralizer, poeder dat af, smeer er dan 2 verschillende tinten foundation op (TV paint stick van Kryolan), poeder dit weer af, en dan...een kunstkop. Natuurlijk wordt het na het opmaken van de ogen en lippen, aanbrengen van rouge, en het opzetten van de pruik wel beter (dan vind ik mezelf echt een lekker wijf, ahem...) maar het blijft er onnatuurlijk uitzien dat gezicht.
En als ik dan wel eens een foto maak: AAAAGH !!! Ik schrik me kapot, zo'n bleke mummykop, mijn baard schijnt er behoorlijk door heen, elk rimpeltje is zichtbaar. Horror. Als ik dan weer in de spiegel kijk snap ik er niets meer van, ziet er toch best goed uit...
Slechte foto's komt uiteraard ook door dat lelijke flitslicht van de camera, maar het verraad toch vooral mijn slechte make-up.

Heeft iemand suggesties om een wat natuurlijkere look te krijgen ?
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Een paar algemene adviezen:

Gebruik zo weinig mogelijk make-up en vooral niet te felle kleuren. Neutralizer in gradaties opbrengen in afhankelijk van de baardschaduw, en afmaken met een laagje foundation. je kan met highlights proberen je gezichtsvorm iets anders te laten lijken, maar dat is behoorlijk lastig bij jezelf.

succes

Irene
Kleine stapjes
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Hallo Slimmy Wippestein,

in oktober kom ik weer naar Eindhoven en gaan we naar de TenT in het buurtgebouw. Ik zelf heb eeb visagie cursus gedaan en ik heb al diverse mensen geholpen om het opmaken wat beter te krijgen. Als je daar belang bij hebt kom dan ook naar de TenT, of stuur een mailtje om iets af te spreken in begin oktober. Helaas kom ik niet in september.
Ik zie je reactie wel groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
samantha
ff weer wat posten

Bericht door samantha »

op een familie dag van mijn werk konden we verschillende dingen doen nu was er daar een introductie van een kleuren consulente en die is/was van de overtuiging dat men steeds "slechte" foto's maakt als je de juiste kleuren niet draagt. ook qua make up. ik moet zeggen dat de foto's die van mij gemaakt zijn sedertdien er een heel stuk beter uitzien nu ik erop let om de kleuren die niet bij me passen te vermijden. ook al zit daar mijn lievelingskleur tussen.

groetjes Samantha
Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

Voor make-up gelden dezelfde regels als voor alles: keep it safe, keep it simple. :)
SW
is nieuw hier

Bericht door SW »

Bedankt voor jullie antwoorden.
Kan mijn plastic look ook te maken hebben met de verkeerde foundation ?
Misschien is die paintstick wel te dik ofzo ?
Zou b.v. liquid foundation, of foundation in poedervorm beter zijn ?
Als iemand ze allemaal eens gebruikt heeft hoor ik graag wat de verschillen zijn qua uitwerking.
Bedankt alvast girlies.
Ik moet trouwens wel opmerken dat bij gedempt licht het er wel prima uitziet zoals ik het nu doe...
XX Slimmy
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Sticks zijn bij mijn weten bedoeld als camouflage onder je foundation. Voor vlekjes en zo, niet voor je halve of hele hoofd. Dan krijg je idd een pan cake effect. Wat als je het goed doet erg mooi kan zijn btw.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Die sticks heb ik in het verleden ook wel gebruikt om onder de foundation of poeder te gebruiken, maar de beardcover (concealer) is daar beter voor geschikt.

Irene
Kleine stapjes
mireille
Eredivisie

Re: Hoe kom ik van die kunstkop af ?

Bericht door mireille »

slimmy wippestein schreef:Hoi meisjes,

Als ik dan weer in de spiegel kijk snap ik er niets meer van, ziet er toch best goed uit...
Slechte foto's komt uiteraard ook door dat lelijke flitslicht van de camera, maar het verraad toch vooral mijn slechte make-up.

Heeft iemand suggesties om een wat natuurlijkere look te krijgen ?
Niet flitsen ? foundation zit vol met allemaal dingetjes, en met natuurlijk licht doet het wat het moet doen. gooi je daar een flits tegenaan dan tja...

Je kan proberen de flits wat te verlagen, met sommige camera's kan je het nog wel enigzins instellen. je kan misschien ook proberen de flits wat te verzachten door een licht doorschijnend stuk papier voor de flitser te hangen (nooit erop, zo'n ding wordt heet als ie ontlaadt...). Of probeer de flits richting plafond te "bouncen"

Suc6!
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Anne-Claire
dagelijks aanwezig

Bericht door Anne-Claire »

Als je in de buurt van Groningen woont kan ik je wel een keer fotograferen in mijn studio. Fotografie is een kunst.

Kijk maar naar de advertentie bij vraag & aanbod

Groetjesss,

Claire
...uit Groningen. Daar waar de lucht de horizon nog raakt....
Plaats reactie