Borstgroei

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Irene schreef:nee die bloedonderzoekje stellen inderdaad niet veel voor, het is meer de stap op zichzelf. Ik ben bang dat als ik die stap zet, de vervolgstappen kleiner worden. Angst is doorgaans inderdaad een slechte raadgever, zoals Babette elders terecht opmerkte, maar het kan je soms wel verjoeden voor onbesuisde acties.

Irene
kan het mis hebben, maar ik bespeur tussen de regels door eerder angst voor de secundaire gevolgen dan de gevolgen voor jezelf

in andere woorden, je zou eigenlijk wel een volgende stap willen zetten , vervolgstappen ook, maar daarmee komt de angst naar boven om zaken als partner,kids etc kwijt te raken

zit ik er kompleet naast?

zoja, heb ik niks gezegd, zo nee, vraag ik me af wat er dan erg is aan het kleiner worden en dichterbij komen van vervolgstappen
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Joyy schreef: kan het mis hebben, maar ik bespeur tussen de regels door eerder angst voor de secundaire gevolgen dan de gevolgen voor jezelf

in andere woorden, je zou eigenlijk wel een volgende stap willen zetten , vervolgstappen ook, maar daarmee komt de angst naar boven om zaken als partner,kids etc kwijt te raken
De gevolgen in de omgeving zijn denk ik ook meer beangstigend dan de medische kant en de andere dingen die jezelf betreffen. Althans, zo zie ik dat en misschien Irene ook.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Joy schreef:
kan het mis hebben, maar ik bespeur tussen de regels door eerder angst voor de secundaire gevolgen dan de gevolgen voor jezelf

zit ik er kompleet naast?

zoja, heb ik niks gezegd, zo nee, vraag ik me af wat er dan erg is aan het kleiner worden en dichterbij komen van vervolgstappen
Je slaat de spijker op zijn kop Joy!

Irene
Kleine stapjes
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

dat is duidelijk, lijkt me ook een extra dilemma als je te maken hebt met die partner, kids etc

maar voor jezelf durven kiezen is ook belangrijk (zo niet belangrijker)

gr

Joy
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Ik ben het met joyy eens.
Uiteindelijk zal het je opvreten, denk ik.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Te maken hebben met partner, kids etc. is onderdeel van het voor jezelf kiezen, ik zie die dingen niet los van elkaar.

Irene
Kleine stapjes
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Irene schreef:Te maken hebben met partner, kids etc. is onderdeel van het voor jezelf kiezen, ik zie die dingen niet los van elkaar.

Irene
Ze staan voor iets anders. Ik zie niet in hoe je kunt kiezen voor behouden en verandering tegelijk. Hoogstens kan je kiezen voor een beetje verandering, maar de vraag is (idd) of dat uiteindelijk aan jouw behoeften voldoet. Normaliter is het streven naar een compromis een mooie manier om allemaal aan de trekken te kunnen komen, maar dat werkt alleen bij zaken die jou niet in de kern treffen. In deze situaties ziet ik het meer als pleister om wat uitstel te forceren (uitstel van het doorhakken van de knoop).
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Chloe schreef:
Ze staan voor iets anders.
Nee!
Ik zie niet in hoe je kunt kiezen voor behouden en verandering tegelijk. Hoogstens kan je kiezen voor een beetje verandering, maar de vraag is (idd) of dat uiteindelijk aan jouw behoeften voldoet.
Klopt, de tijd zal het leren.
Normaliter is het streven naar een compromis een mooie manier om allemaal aan de trekken te kunnen komen, maar dat werkt alleen bij zaken die jou niet in de kern treffen. In deze situaties ziet ik het meer als pleister om wat uitstel te forceren (uitstel van het doorhakken van de knoop).
Klopt, en zolang die pleister nog helpt zal ik blijven uitstellen.
Ik stel heel bewust uit, todat ik of niet meer verder kan, of zeker weet dat ik echt gelukkiger ga worden en dat laatste weet je natuurlijk nooit zeker.
Ik heb niet het gevoel dat ik niet meer verder kan en heb ook het gevoel dat, dat nog heel ver weg is, of misschien wel nooit komt, dus kan ik rustig uitstellen.
Ik probeer me regelmatig voor te stellen hoe het is om 24/7 als vrouw te leven en dat kost me nog te veel moeite om de stap te wagen.
Het volledig uit de kast komen is ook een moment waar je heel zeker van moet zijn, want daarna is er geen weg meer terug.

Irene
Kleine stapjes
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

ik denk dat je dat laatste wel kan naunceren

wat betekent volledig uit de kast komen voor jou?

starten met hormonen en dergelijke, ok , dan wordt het lastiger, maar als je bijvoorbeeld start met gezichtsepilatie, dan heeft dat minder onomkeerbare gevolgen

of je start bijv 24/7 zonder enige onomkeerbare gevolgen

er is veel mogelijk :wink:
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Volledig uit de kast komen betekent voor mij 24/7 als vrouw gaan leven, dat betekent volgens mij een onomkeerbare beslissing. Je kan moeilijk na een poosje zeggen, sorry was een bevlieging vonden jullie het niet grappig.
Het gebruik van hormonen is vanuit die optiek een heel stuk minder drastisch.
Vanuit mijn visie is de RLE de moeilijkst neembaar drempel.

Irene
Kleine stapjes
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

ik denk dat het wel kan ;)

uitleggen aan je omgeving wat er speelt , dat je een soort van proefperiode ingaat omdat je wil ervaren hoe het is om, je daar twijfels bij hebt, en een proefperiode je daarbij kan helpen

mocht dat niet bevallen kun je weer terug in je oude rol, of wellicht een andere rol

ik denk dat veel mensen best begrijpen hoe ingrijpend zoiets is en dat je zon periode nodig kan hebben
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor Joy, maar daar zitten toch wel een paar haken en ogen aan. Als iedereen alles begrijpt en alles accepteert is een proefperiode natuurlijk helemaal niet nodig, maar als dat niet zo is, is het leed geschied en is er inderdaad geen weg meer terug. Je kan wel een beetje ziek zijn, maar niet een beetje dood.
Ik heb er wel eens vaker over gedacht, maar ik heb het nooit doorgezet, is om een paar dagen of een week me terug te trekken, om te ervaren hoe het is. Misschien moest ik daar eens naar toe gaan werken.

Irene
Kleine stapjes
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

je zou idd kunnen kijken hoe het je bevalt in bijvoorbeeld een andere stad of dorp of desnoods in buitenland

dat is nog veiliger

goed id :wink:
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Ik proef een beetje een "ik koop pas een lotto formulier als ik weet dat ik ga winnen"

Ja, zo kan iedereen het. ;p
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

dat zou je kunnen vertalen naar:

ik ga pas definitieve stappen zetten (vu, etc)als ik zeker weet dat dat de enige weg is die ik nog in kan

lijkt me niet perse verkeerd
Plaats reactie