Tja, over definities kan je wel weer een heel forum vullen, maar volgens mij is gangbaar dat één van de aspecten van TG zijn is, dat je niet geheel afscheid wilt nemen van je geboren sexe. Dus ik zie een TG niet (alleen) als een TS die alleen maar tegen de SRS is. Een TG is soms ook gedeelte van de tijd zoals ie geboren is.
Maar goed, definities zijn eigenlijk onbelangrijk
Ik kan de aanpak van Irene wel goed begrijpen. Je neemt toch afscheid van de huidige situatie als je 24/7 gaat. Een begripsvolle omgeving helpt natuurlijk wel, maar ik schat zo in dat het nooit meer hetzelfde wordt als je de stap gezet hebt, ook al doe je daarna weer een stap terug.
Ik heb wel eens gedacht om ergens woonruimte te huren en daar als vrouw te leven. Even afgezien van het feit dat je het moet kunnen betalen, zou ik dat nog niet eerlijk ten opzichte van het gezin vinden. Je sluit hen dan toch buiten, zonder de kans te geven verder deel te nemen aan die kant van je leven. Maar het zou wel erg relaxed zijn om op die manier je draai te vinden, zonder elke stap te moeten bespreken/verdedigen.