Transformatie

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik vind Morbide's beeldspraak van het slootje springen erg duidelijk, ik mis alleen nog de enkeling die verdrinkt :-(

Irene
Kleine stapjes
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Het is ook wel een beetje bezint eer gij begint. Grote sprongen maken doe je alleen maar als de nood heel hoog is, als er geen andere weg is. Is er die wel, gebruik Irene's onderschrift 'kleine stapjes'.
Het is allemaal voor iedereen anders, maar ga niet iets forceren wat niet nodig is, zoals al een aantal gezegd hebben, je hebt meer te verliezen dan te winnen in dit geval.
Succes met bepalen wat je doet, want dat moet je uiteindelijk toch zelf doen.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

maar ik kan me het gevoel van, en nu ga ik ervoor en alles moet ff wijken, ook best voorstellen
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Joy schreef:
maar ik kan me het gevoel van, en nu ga ik ervoor en alles moet ff wijken, ook best voorstellen
Daarom veroorloof ik me juist kleine stapjes, zodat er geen explosie hoeft plaats te vinden.

Irene
Kleine stapjes
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

dus de glijbaan is van de baan?

:wink:
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Nog niet helemaal, ik geloofde altijd al in de kleine stapjes (vergelijk het maar met de trap naar de top van de glijbaan, maar misschien moet ik gewoon minder bang zijn.

Irene
Kleine stapjes
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Hoi Marleen,

Lees heel erg goed de update van Morbide.
Ik zou zeggen probeer het eerst eens een jaartje in het afgeschermde travestie/gender-milieu.
Ik had bij mijn outing op het werk (pre-vanalles) al 10 jaar ervaring als travestiet en ik heb het nog enorm zwaar gehad bij die eerste outing op het werk. Ik stond er nochtans 100%. Enfin dan toch als travestiet, maar das nog iets anders dan als vrouw in een werkomgeving.
Dat besef je echter pas nadien........uiteraard moet je vroeg of laat de stap zetten.
Want eigenlijk moet je de RLT doen voor de SRS en dus zit je toch altijd ergens in een overgangsfase op je werk.

Eén ding vind ik heel belangrijk : je kan maar verwachten dat je omgeving je als vrouw gaat aanvaarden, indien je jezelf 100% als vrouw hebt aanvaard.
En dat is veel moeilijker als het lijkt.

Groetjes,

Mel
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Melinda,

ik heb nooit ervaring als travestiet gehad, en binnenshuis ook zeer beperkt. Toch was de aanvaarding op het werk niet het grote probleem. Ik had iedereen al weken eerder verteld hoe of wat, en vlak voordat ik als vrouw verder ging leven ook dat medegedeeld. Het was een klein bedrijf, dus het kan goed of slecht gaan dan. Bij mij ging het goed. De overtuiging is inderdaad wel erg belangrijk, dan krijg je schijnbaar toch een bepaalde uitstraling al.
Makkelijk is het geen enkel geval denk ik.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

van de andere kant

al die adviezen ten spijt

laat iemand gewoon eigen beslissingen nemen, eigen traject en weg volgen, dat is namelijk de beste manier, en de enige

en dan val je maar een paar keer op je muiltje, leer je van

mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Hi, ook nog even een (kritische ?) duit van mij in het zakje. Het is slim om Morbide's aanpak te volgen (de T&T) omdat je naast een beschermde omgeving (belangrijk als je nog nooit enfemme over straat bent gegaan) ook nog eens face 2 face kan praten met andere T*'s. of je inderdaad transseksueel bent kan alleen een psych zeggen, gewoon omdat uiteindelijk zij bepalen of je het groene licht krijgt. Ik lees ook zoveel tegenstellingen, is het inderdaad zo dat je jezelf wel hebt geaccepteerd ? Wat betreft je wonderwoman incident... Er is ook nog zoiets als postorder.

Eerlijk, je moet jezelf niet zo onder druk zetten om bepaalde targets te halen want je rent jezelf nu echt voorbij. Geleidelijk opbouwen, geen hokjes(niet vasthouden aan het ik ben ts beeld, je bent een T-iets en waar het uitkomt zien we nog wel) en je balans behouden. Het is niet gemakkelijk allemaal maar je moet je het niet moeilijker voor je zelf maken dan het al is, ok ? T*'s proberen in een paar jaar iets op te bouwen waar geboren vrouwen al hun hele leven de tijd voor hadden...

Liefs, sterkte en suc6!
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

mireille schreef:H. of je inderdaad transseksueel bent kan alleen een psych zeggen, !
opvallende uitspraak

of je trans bent weet je alleen zelf lijkt me

de psych moet je zien te overtuigen dat het zo is
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Helemaal met je eens Joyy (op de enkeling na die denk trans te zijn vanwege een psychische aandoening, maar dat zijn er zeer weinig)
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

zijdiscussie:

trans zijn lijkt mij zowel een lichamelijk dan wel psychiatrisch issue

aandoening, dat niet
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Waarom ik aandoening gebruik is dat mij door professionals (oa Peggy Cohen) verteld is dat er enkele psychiatrische aandoeningen zijn waarbij de betreffende persoon denkt transseksueel te zijn, dus van geslacht wil veranderen, terwijl er een ander ziektebeeld achter schuil gaat wat hier voor zorgt. Vraag me niet meer welke ziektebeelden dat waren, dat ben ik gelukkig vergeten.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

waandenkbeelden, psychose,schizofrenie, adhd

Plaats reactie