Opschonen lang niet gebruikte namen

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Opschonen lang niet gebruikte namen

Bericht door ik ben hier niet meer »

Hallo moderators,

wat ik mij afvraag, wordt het bestand met gebruikers ook weleens opgeschoond. Als iemand bv een naam een jaar niet gebruikt heeft, dat het profiel gewist wordt, en dat dan de naam weer vrij komt. Het probleem wat Heidii aangaf heb ik ook. Ik zou het liefst mijn 1e voornaam en roepnaam willen gebruiken, Anna. Maar die is al geregistreerd. Nu kan ik natuurlijk niet zien wanneer diegene voor het laatst heeft ingelogd, maar als het goed is, kunnen jullie dat wel zien. Niet dat het gebruik van mijn 2e naam zo lastig is hoor, geeft alleen enige verwarring heel even als je mensen IRL gaat ontmoeten bv.

Groetjes,
Anna Nannette Rosalinde
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hoi Nannette,

In principe zou dat kunnen.
Er is echter 1 probleem, alle berichten die de persoon heeft geschreven krjgen dan als naam 'gast' .
Hierdoor zouden draden onbegrijpbaar kunnen worden.
Denk hierbij aan quoten waar wel de 'orginele' naam blijft staan.
Ook als er meerdere 'opgeschoonde namen' in een draad staan die berichten hebben geschreven........wie heeft wat geschreven dan?
Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid dat iemand (na verloop van tijd) terug wil komen...die zou er dan niet meer in kunnen met de gegevens die die persoon weet (inlognaam & paswoord)
Daarnaast zit er ook best wel wat werk aan....iemand moet dus regelmatig (als je het helemaal goed zou willen, dagelijks) de hele namenlijst naam voor naam gaan doorkijken wie wanneer voor het laatst heeft ingelogd en -als de 'termijn' verstreken is- de naam (persoon) verwijderen.
We hebben er wel al eens aan gedacht, maar om praktische redenen (zoals bovenstaande) hebben we besloten dit niet te doen.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Hallo Johnn,

ik snap het helemaal, alleen als iemand slechts 1 of 2 berichtjes heeft gestuurd en daarna nooit meer het profiel heeft gebruikt is het wel jammer,of helemaal geen berichtjes.
Maar van de andere kant is het ook inderdaad heel lastig om een opschoning te doen met wat je noemt in je achterhoofd. Maar daar zijn wel creatieve oplossingen voor hoor, vroeger als programmeur genoeg verzonnen ivm opschoning terwijl gegevens niet verloren mochten gaan. Maar dat is niet iets voor in het openbare forum. En als het ooit nodig is of ter sprake komt kan ik eventueel wel helpen.
En het is echt geen wereldramp om mijn 2e voornaam hier op het forum te gebruiken en daaronder bekend te zijn. Iedereen kan weten wie ik ben in het dagelijks leven via mijn (zeer sobere) website.

Groetjes, Nannette (toch nog maar op het forum)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi John,

Ik heb zelf een underscore aan het einde van mijn naam. Dat komt omdat er ooit een Frederique-zonder-underscore was die geen berichten schreef. Dat account is (nadat ik begon te schrijven) dan ook -terecht- opgeruimd. Desondanks kan ik mijn naam niet veranderen in Frederique (dus: zonder underscore), want de forumsoftware zegt dan dat die naam al in gebruik is.

Is er een mogelijkheid om de underscore achter mijn accountsnaam weg te slopen?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hoi Frederique_,

Goede vraag die je stelt.
Ik heb even in de userlist zitten kijken en jij bent idd de enige 'frederique' .
Ook in de banlijst en/of de lijst met 'niet toegestane namen' komt jouw naam (zonder _) niet voor.
Het lijkt mij dus dat je je naam zou moeten kunnen wijzigen.
Misschien dat het via je 'profiel' (bovenaan de forum pagina's) mogelijk is.
Echter, het enige juiste en afdoende antwoord moet ik je (helaas) schuldig blijven.................ofwel, kort gezegd....kweenie :oops:
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Een poosje geleden hebben wij in de team hierover geboogd, en was onze besluit om twee criteria te hanteren voor het verwijderen van een oude accounts (los van spam accounts en dergelijke). Men moest postings hebben staan in het forum OF men moest binnen de laatste jaar hebben ingelogd. Omdat wij, in tegenstelling tot andere fora, niet eisen dat iemand wat schrijft in het forum, lijkt dit ons redelijk. Toen zijn wij begonnen aan een schoonmaakaktie, en is inderdaad de andere Frederique verwijderd. Ik meen mij te herinneren dat ik dit aan Frederique melde, en dat ze mij toen vertelde dat het haar nog steeds niet lukte. Ik ben toen even bezig geweest om te proberen uit te zoeken wat de reden daarvoor was, maar ik kwam er niet achter. Het is dus duidelijk dat de naam is ergens blijven hangen in de database. En dus totdat wij weten waarom dat zo is, heeft het niet veel zin om namen te verwijderen zodat anderen ze opnieuw kunnen gebruiken.

Maar, mochten wij achterkomen hoe dit te voorkomen, dan zullen wij dit wel doen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Heidii
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 22:54

Bericht door Heidii »

Gezien het vele werk zou er voor gekozen kunnen worden om het opschonen van accounts alleen op verzoek te doen.

Bijvoorbeeld, Heidi ziet dat de naam Heidi alleen een keer gebruikt is voor het plaatsen van een spambericht in 2005 en daarna niet meer. Dat zou een reden kunnen zijn zo'n gebruiker te deleten waarna de gebruikersnaam weer beschikbaar zou moeten zijn.

Tenminste als het systeem meewerkt want ik begrijp dat dat niet altijd zo is.

Nee dit is geen verkapt verzoek om Heidi te verwijderen, Heidii doet het ook.
~Hay-di
Gebruikersavatar
Heidii
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 22:54

Bericht door Heidii »

Hierover heb ik nog eens nagedacht. Moderatoren kunnen een inactief account natuurlijk ook overnemen. Dan veranderd men de gebruikersnaam, email adres en wachtwoord. Hierdoor komt de oorspronkelijke gebruikersnaam weer vrij. Dan kan het account eventueel gewist worden.

Om het netjes te doen moet men wel van te voren een mail sturen naar de eigenaar van het account met de melding dat inactieve accounts opgeruimd worden tenzij de eigenaar binnen een bepaalde periode aangeeft het account te willen behouden.
~Hay-di
Dollie
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: do sep 29, 2005 20:42
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Opschonen

Bericht door Dollie »

Met dit laatste ben ik het helemaal eens , in mijn dagelijks werk moet ik ook klanten uit het bestand verwijderen welke lang geen gebruik van onze zaak hebben gemaakt, ik houd zelf het jaar 2000 aan , en het verwijderen is niet zoveel werk , soms doe ik een letter van het alfabet als ik 5 minuten niks te doen heb. Als ik een suggestie mag doen , iemand die 3 jaar zijn profiel niet heeft bijgewerkt of iets gepost heeft, zonder pardon verwijderen. Hij/zij is dan waarschijnlijk niet meer in deelname geinteresseerd, ofwel naar het buitenland vertrokken ofwel overleden.
Ik ben Dollie en ben 40 jaar.Mijn hobby is te zien op mijn website.
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Re: Opschonen

Bericht door Silvia_ »

Hoi allemaal,

Al langere tijd ben ik niet meer actief op dit forum en het is ook niet de bedoeling weer terug te keren op dit forum. Wat mij betreft mag m'n profiel verwijderd worden.

Groetjes,
Edith
Saartje
Eredivisie
Berichten: 707
Lid geworden op: zo mei 04, 2008 12:44
Locatie: Amsterdam

Bericht door Saartje »

De mijne mag wat mij betreft ook weg.
Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

Er is toch een verschil tussen een profiel en een forum account?
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ja, profiel kun je zelf verwijderen, forum account niet.
Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

Saartje schreef:De mijne mag wat mij betreft ook weg.
Je hebt het helemaal gehad? :roll:
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Kheb even snel zitten kijken. Bijna 800 profielen hier die nog nooit iets gezegd hebben. Om precies te zijn: 796 van 2130 profielen. dat is ruim 1/3 deel. Zal ook wel wat ruimte schelen op de server. Of vergis ik me? (ben ook maar een digibeet)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie