In de nazomer van 2005 werd ik onverwachts gigantisch verliefd op iemand die in Utrecht had gestudeerd, maar hij gaf zich er voor uit dat dit nog zo was.
Natuurlijk was ik altijd al gefascineerd door universiteiten en campussen, Op die van Amsterdam na, heb ik alle uni's van de Randstad gezien en veel mensen ontmoet.
Mijn ervaring is dat vooral homo's ons nog erger discrimineren. Klagen in de TU Delta (krantje) dat een jongen ze niet meer aan durft te kijken als ze hebben verteld homo te zijn.
Ik heb vroeger nog jaren meegedraaid in homoscenes, die tegenwoordig niet meer zo massaal bestaan. Het trans zijn is iets raars voor hun. Ze snappen soms nog minder dan een willekeurige hetero.
Zal het nog gekker vertellen, ik heb een oom die homo is en als jongen was ik alles voor hem, maar als vrouw was ik al snel niet welkom aan de Spaanse kust. (waar hij huizen heeft).
Homowereld heb ik altijd erg oppervlakkig gevonden, maar dan heb ik het over het uitgaansleven en jah daar moet je niet veel verwachten. Das gewoon een slagerij en nee is niet gek dat je na 10 jaar weer eens je neus laat zien, dat er vele zijn gesneuveld door de AIDS.
De problematiek van Transgender is erg divers en we zijn met minder en dat maakt alles moeilijker.
Als puntje bij paaltje komt zijn we alleen op elkaar aangewezen. Ze vinden ons maar een stelletje losers, maar wie het laatst lacht, die lacht het best.
http://www.delta.tudelft.nl/archief/j39/n37/22666
UITNODIGING INTERACTIEF PUBLIEKSDEBAT TEGEN HOMOFOBIE
Moderator: Moderators
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Re: UITNODIGING INTERACTIEF PUBLIEKSDEBAT TEGEN HOMOFOBIE
Ik weet nog wel een voorbeeld en het staat prominent op jullie voorpagina...johnn schreef:Een fobie voor de holebi?
UITNODIGING INTERACTIEF PUBLIEKSDEBAT 16 MEI 2008 IN HET KADER VAN DE INTERNATIONALE
DAG TEGEN HOMOFOBIE
Homofobie! Een actueel thema. Bijna dagelijks horen we van ambtenaren die weigeren paren van gelijke
sekse in de echt te verbinden, het taboe rond homoseksualiteit binnen het (betaald) voetbal of in het leger,
het onbegrip of gebrek aan respect vanwege culturele, etnische of religieuze achtergrond of serieuze
pesterijen of buitensluiting op school en op het werk. Allemaal voorbeelden van homofobie, een fobie voor
de holebi; de homoseksueel, de lesbienne, de biseksueel.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Even n vraagje: Dit was iets dat in mei 2008 plaats vond. We zijn nu 7 maanden verder. Vanwaar de keuze t nog steeds sticky te houden?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
- johnn
- Forum / Website Beheerder
- Contacteer:
Je hebt gelijk.....is aangepast.Amber79 schreef:Even n vraagje: Dit was iets dat in mei 2008 plaats vond. We zijn nu 7 maanden verder. Vanwaar de keuze t nog steeds sticky te houden?
Het was me even ontgaan....
Groetjes,
Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens