De Knuppel in het Hoenderhok

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

Even een reactie los van de discussie. TV-Bea schreef:
Zo ook het bestuur, daar zitten meer transgenders en transen in dan travo's
Ik neem aan dat je daarmee het bestuur van de LKG T&T bedoelt, omdat je het ook over de T&T-avonden van de LKG hebt. Wel een beetje bij de feiten blijven, en geen flauwekul spuien, er wordt al genoeg, al dan niet door rancune ingegeven, onzin over de LKG geroepen. Het bestuur bestaat momenteel uit vijf transgenders, van wie vier zich identificeren als travestiet en de vijfde een post-op trans is.

En Simone, je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Roos1964
is nieuw hier

Bericht door Roos1964 »

[quote="Irene"]Joy schreef:

[quote]Ik heb dat gisteren meegemaakt, drie overduidelijke mannen, overduidelijk in een rok in een overvol winkelcentrum, hoewel ik maar een momentopname heb meegemaakt, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hen geen strobreed in de weg gelegd werd.

De tolerantie (of zo wilt desinteresse) van de grote boze buitenwereld is veel groter dan er hier wel eens wordt gesuggereerd. (waarschijnlijk zelfs groter dan hier :-( )

Als het gaat om die 3 mannen op zaterdag 6 december, dan ben ik 1 van hen geweest die je hoogstwaarschijnlijk gezien hebt. Ik was degene in de korte blauwe jeansrok, het zwarte jack en de laarzen. Ondanks dat je mij niet kende had je best naar mij toe kunnen komen en een praatje kunnen maken.

Groetjes van RokSterNL
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het was op zondag 7 december in de barones in Breda, als ik me niet vergis, ik had ook niet de indruk dat ik de heren niet kon aanspreken, maar was niet in de gelegenheid, want druk met dochter aan het winkelen.

Irene
Kleine stapjes
Roos1964
is nieuw hier

Bericht door Roos1964 »

Ja dat klopt dat wij in dat overdekte winkelcentrum zijn geweest. Alleen was dat niet op zondag 7 december, maar zaterdag 6 december. Misschien ben je daarmee in de war. Wij waren met zijn drieen.

Jammergenoeg kan ik hier geen foto neerzetten.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik schreef gisteren op de 8ste, maar het moet dan haast wel de 6de geweest zijn op zaterdag.

Irene
Kleine stapjes
Roos1964
is nieuw hier

Bericht door Roos1964 »

Ik weet niet hoe ik hier een foto neer moet zetten. Ik zie wel een knop Img, maar dan snap ik nog niet hoe ik die foto dan toe moet voegen.

Groetjes van RokSterNL
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Je kunt de foto op een andere site uploaden en met Afbeelding
(en dan zonder spaties)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Veelgestelde vragen, Frequently Asked Questiona, aka FAQ:

http://www.travestie.org/html/forum/faq.php

back on topic dan maar?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Mik van Es
ff weer wat posten
Contacteer:

Re: De Knuppel in het Hoenderhok

Bericht door Mik van Es »

simone_v schreef: ...Ik ben een man, 46 inmiddels, die het liefst in dameskleding loopt. Verder niet. Dus geen make-up en geen pruik. Ik probeer dus ook niet om een vrouwbeeld neer te zetten, dat is niet mijn ding. Ik heb geen enkel probleem met diegenen die dat wel willen, net als dat ik geen problemen heb met transsexuelen en homofielen, ik ben het zelf alleen niet. Ik doe wel aan travestie, maar niet om er als vrouw uit te zien.

En daar zit dus het probleem. Ik heb ooit in een email hulp gevraagd aan een medewerker (M/V) van de NVSH, werkgroep T&T. Ik dacht dat die zich zouden inzetten voor alle travestieten en transsexuelen, zoals hun naam doet vermoeden. Dat bleek niet juist, ze zetten zich alleen in voor die travestieten die zo goed mogelijk proberen om er als een vrouw uit te zien, en voor transsexuelen. Ik werd door de dame (M/V) die mijn mail beantwoordde gezien als "een karikatuur". Dat waren haar exacte woorden. Op deze site bleek ongeveer hetzelfde gaande te zijn.

Van mensen die afwijken van wat de samenleving als standaard ziet zou ik verwachten dat die een brede kijk hebben op alle anderen die ook afwijken van die standaard. Het blijkt echter zo te zijn, dat er alleen tolerantie is voor diegenen die OP DEZELFDE MANIER afwijken als zij zelf. Wie op een andere manier afwijkt wordt bekeken op dezelfde wijze als waarop de zeg maar "normale" samenleving hen ziet. Dat viel en valt mij zwaar tegen.

Travestie komt voor in allerlei vormen, variërend van de man die alleen maar af en toe een slipje van zijn vrouw aantrekt tot aan degene die eigenlijk transsexueel is maar niet geopereerd wil worden om welke reden dan ook en voor de buitenwereld een vrouw IS. De Werkgroep T&T, en de meeste bezoekers van deze site, vinden dat je pas een echte travestiet bent als je in ieder geval PROBEERT om er als een biologische vrouw uit te zien. Doe je dat niet, dan wordt je verkettert.

Hoe kun je ooit verwachten om de gehele samenleving toleranter te laten worden tegenover travestieten en transsexuelen als je zelf een zeer beperkte tolerantie hanteert? Mijn persoonlijke motto is: zolang je een ander niet hindert vind ik alles best, en naar mijn mening zou iedereen hier ongeveer hetzelfde over moeten denken. Zeker als je zelf afwijkt van de norm, zou je in ieder geval moeten PROBEREN om begrip te hebben voor alle anderen die ook afwijken, op hun eigen manier.

Ik lees hier weer allerlei dingen die me niet positief stemmen. Ook nu geloof ik niet dat ik, met mijn snor maar in een jurk, hier op veel steun kan rekenen. Er wordt aan alle kanten kortzichtig gekeken naar de anderen hier. De transsexuelen hebben hun eigen, aparte hoekje, de transgenders ook. Daar mogen de "gewone" travestieten niet komen....
Simone is man in jurk. Ik herken wat Simone zegt en zie ook de problemen die andere mensen en andere t's daarmee soms hebben. Tegelijkertijd is dit ook nogal aan het verschuiven en verder hoeft het niet altijd over te komen als een 'karikatuur'.

1. Als ik in volledige travestie ben, word ik door zowel t's als niet-t's gemakkelijker en enthousiaster geaccepteerd dan als man in jurk (of als man in minirok). Dat is ook niet zo vreemd, omdat je beter aansluit bij een bestaand stereotiep dat t's en niet-t's delen. Aan de andere kant word ik ook als man-in-minirok door de verschillende t's wel geaccepteerd, hoewel men er soms wel wat moeite mee heeft.

2. Vroeger gingen t's er expliciet vanuit dat je je volledig als vrouw moest verkleden. Anders was het niet acceptabel en was je in gevaar. Tegenwoordig zie je steeds meer mannen die zich niets meer van dat vooroordeel aantrekken en in jurk of in rok verschijnen. Simone, je bent dus onderhand echt niet meer alleen.

3. Heel veel travestie is wat een ''karikatuur", komt wat komisch/vreemd over. De oorzaak daarvan ligt voor een deel ook in de achtergrond van die travestie-behoefte. Wanneer je die achtergrond loslaat en je vooral kleedt om uit te gaan e.d. zie je dat bij vrijwel iedereen geleidelijk aan een steeds meer een sociaal aangepaste kledingstijl ontstaat: dus zowel bij mannen in jurk/rok als bij volledig als vrouw verklede t's. Dus vooral verkleden als je naar buiten gaat, maar liever niet te veel in huis.

4. In onze cultuur speelt het uiterlijk een grote rol. Als je er leuk/verzorgd uitziet, word je gemakkelijker geaccepteerd. Probeer dus je best te doen op je uiterlijk en besteed er zorg aan. Maar welke rol je kiest (volledig als man, volledig als vrouw, man in jurk of man in rok), maakt in beginsel niet uit. Op al die 4 manieren is het mogelijk er in beginsel goed en verzorgd uitzien.

Persoonlijk vind ik het prettiger om als man in (mini-)rok te gaan dan in volledige travestie. Waarom?
- Het is minder werk.
- Het is overtuigender. Er is niets weggewerkt. Er is niets kunstmatigs aan. Alles is volledig echt.
- Het is duidelijker. In volledige travestie kreeg ik regelmatig mensen die hardnekkig een vrouw in me bleven zien. Ik vond dat lastig.
- Het zit lekkerder (geen warme, lastige pruik; geen laag make-up).
- Het geeft een concurrentie-voordeel. Anders word je vergeleken met soms mooie, echte vrouwen. Een slag die je als man vrijwel niet kunt winnen. Als man in (mini)rok heb je geen concurrentie van andere mannen, maar wel belangstelling van vrouwen.
- Je hebt een grotere, emanciperende werking. Wanneer je je volledig als vrouw verkleedt en dat lukt wat, word je als vrouw gezien, niet als t. Maar op die manier schiet het met de t-emancipatie natuurlijk niet op.
Kortom: luie travestie zoals man-in-jurk en man-in-rok ook wel genoemd worden, biedt veel voordelen.

Mijn beperkte ervaringen met hulpverleners zijn inderdaad ook dat ze vooral dolgraag volledige transformaties willen uitvoeren en dat ze voor die grote groep mannen die een stuk minder ver willen gaan, niet zo gemotiveerd zijn.

En ook mijn ervaringen met deze site waren helaas niet altijd positief. Er komen heel veel t's die of trans zijn of in die richting zitten en die toch wel geneigd zijn mensen die wat minder ver gaan als net iets minder te zien. Ik heb dat ook horen bevestigen door andere travestieten.

Ik denk dat je als man-in-jurk of man-in-rok het beste naar een plaatselijke T&T-bijeenkomst kunt gaan. Vermoedelijk zijn daar wel meer geestverwanten. Anders kom je maar naar de T&T Groningen, waar het inmiddels behoorlijk ingeburgerd is. We zien nu ook dat mannen in jurk/rok gemakkelijker naar buiten gaan.

Je kunt ook nog de site http://www.rokvoormannen.nl/ bezoeken en/of je daar aanmelden. Ook daar zitten de nodige mannen in jurk/rok.

En wat is er mis met een snor als je man-in-jurk of man-in-rok bent? Het lijkt me wel geinig. Juist bij volledige travestie ligt dat iets lastiger, hoewel je ook voorbeelden hebt van echte vrouwen die met opzet een klein snorretje droegen (in bepaalde situaties/bij bepaalde outfits).

Kortom, laat je niet uit het veld slaan.

Mik
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Mik van Es schreef: En ook mijn ervaringen met deze site waren helaas niet altijd positief. Er komen heel veel t's die of trans zijn of in die richting zitten en die toch wel geneigd zijn mensen die wat minder ver gaan als net iets minder te zien. Ik heb dat ook horen bevestigen door andere travestieten.
Ik, als trans, merk daar eerlijk gezegd verrekte weinig van. Kan misschien ook komen omdat ik, als ik jou dus mag geloven, tot een minderheid behoor. Mijn beste T-vriendin is een TG, die ik zeker niet als mindere van mij beschouw. TV en TS zijn 2 verschillende dingen: de een kleedt zich graag, geheel dan wel gedeeltelijk als vrouw, de ander wil graag vrouw zijn.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mooi verhaal Mik, waar ik in grote lijnen wel in kan vinden.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

@Amber: toen ik hier in 2004 kwam was de sfeer rond mij niet prettig. Dat lag zowel aan mij (die het gevoel had dat ik mijn "vakje" als transgender moest bevechten) als aan mijn omgeving (hoi, Petra). Uiteindelijk is het allemaal goedgekomen.

Toch moet je zowel hier als op andere forums sterk in je schoenen staan als je niet passabel bent. Er zijn mensen die allerlei minder gelukkige dingen die in je leven gebeuren wijten aan je gebrek-aan-passabele-uiterlijk terwijl dat totaal niet het geval hoeft te zijn. Je kunt dan praten als Brugman, maar die mensen blijven maar aan hun mening hangen... Er zijn mensen die er van overtuigd zijn dat het verschil tussen jou-en-anderen heel groot is terwijl dat jouw gevoel totaal niet hoeft te zijn. En zo blijf je soms bezig met discussies, terwijl je veel liever "gewoon geaccepteerd zou worden", juist ook omdat dat "normaal zijn" in real life niet altijd vanzelfsprekend is en je daar dan op zo'n forum wel naar hunkert...

En ook het verschil tussen TV en TS hoeft helemaal niet zo groot te zijn als je misschien denkt. Ik verdenk sommige TV's ervan om deeltijd-vrouw te zijn: net zo sterk vrouw als TS'en dat kunnen zijn, maar allerlei (vaak: goede) redenen waarom volledig TS niet kan...

In die zin geloof ik niet in heel erg grote gevoelsverschillen tussen (gender-)TV, TG en TS.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Mik van Es schreef:
Persoonlijk vind ik het prettiger om als man in (mini-)rok te gaan dan in volledige travestie. Waarom?
- Het is minder werk.
- Het is overtuigender. Er is niets weggewerkt. Er is niets kunstmatigs aan. Alles is volledig echt.

-wat is er echter aan jou, dan aan iemand die zich tot in de puntjes verzorgd presenteert?

ik zie geen verschil namelijk
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Frederique schreef:
In die zin geloof ik niet in heel erg grote gevoelsverschillen tussen (gender-)TV, TG en TS.
Ik ook niet, maar ik weet dat er een grote groep is die daar heel anders over denkt.

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Frederique_ schreef: Toch moet je zowel hier als op andere forums sterk in je schoenen staan als je niet passabel bent.
"niet passabel zijn" is een dekmantel om je eigen onzekerheden te verbergen. Je ziet er hoogstens niet uit als de "perfecte"vrouw. Maar er zijn zat vrouwen met n brd/baarschaduw, maatje 44 met schoenen,1.92m hoog en fors gebouwd. Dat je niet voldoet aan t ideaalbeeld van n vrouw wil nog niet zeggen dat je niet passabel bent.

Plaats reactie