Mijn ouders zijn al jaren op de hoogte van mijn T-gevoelens. Sinds enkele jaren weten ze ook dat het gaat om transseksuele gevoelens. Zij hebben van het begain af aan altijd al een veroordelende ondertoon gehad. Aan hun verzoek om niet als vrouw langs te komen ivm de roddel in hun buurt geef ik nog steeds gehoor. Maar er is nooit ruimte voor een openhartig gesprek zonder veroordeling of pogingen om mij er van te overtuigen dak geen vrouw kan zijn. Als ik als vrouw bij een nichtje op dr mans verjaardag ben, heeft mijn ma het de hele tijd over HIJ, HEM en ZIJN. Ze legt daar zo veel nadruk op, dat het andere mensen begint op te vallen. Regelmatig ook de zin "ik ga niet, het is iets voor de mannen" en dat soort dingen.
Zeer waarschijnlijk speelt de rol van hun religie (Lisa met n S...koest!
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
De laatste tijd gaat het ontzettend goed met mij en mn leven. En juist nu zijn zij de enigen die echt overal moeilijk over blijven doen. En dat begint nu zo hoog op te spelen bij mij, dat ik zelfs tegen mn zusje op msn letterlijk heb gezegd dak desnoods met ze breek. Dat als ze t niet willen accepteren, dak ze n handje schud, ze t beste wens en ze nooit meer zal zien. En dat meen ik ook echt. Ik vraag me alleen af hoe ik nu verder moet met ze. Ik wil begin volgend jaar met mn werkgever gaan praten en definitief 24/7 gaan leven als vrouw.
Mijn vraag is dus simpel: wat nu? Heeft iemand nog tips/adviezen/opmerkingen/vragen? Want ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik op een vriendelijke manier hun duidelijk kan maken dat dit mijn geluk naar geluk is.