Zijn jullie gelukkig?
Moderator: Moderators
-
- Forumdiva
Voor mij heeft het gelukkig/ongelukkig voelen relatief weinig met mijn transitie te maken. Ik ben psychisch altijd een vrouw geweest, alleen lichamelijk niet, en nu gelukkig lichamelijk ook zover het kan. Maar het feit dat je toch je eigen langere tijd anders hebt moeten voordoen dan wie je eigenlijk was laat zijn sporen na. En de een kan daar makkelijker mee omgaan dan de ander. Bij mij spelen er nog meer zaken, waardoor ik weliswaar geen spijt heb van de geslachtsverandering, maar mijn leven niet is zoals ik het het liefst zou willen. Maar daar naar toe proberen te werken, of naar een haalbaar punt, dat is in ieder geval een duidelijk doel voor mij dit jaar.
Wordt ik daar gelukkiger door ? Ik weet het niet, verwacht van wel. Het jaar is nog jong, en vandaag goed gesprek met mijn therapeut gehad, en bij dr van Trotsenburg was ook alles goed, een mooi begin van het jaar in ieder geval.
Wordt ik daar gelukkiger door ? Ik weet het niet, verwacht van wel. Het jaar is nog jong, en vandaag goed gesprek met mijn therapeut gehad, en bij dr van Trotsenburg was ook alles goed, een mooi begin van het jaar in ieder geval.
en trouwen komt van trouw, leven van lef en beven van ....Mara schreef: .....vrijen komt van vrij
Mijn ex was overigens niet lesbisch, maar wel ruimdenkend. Net zoals de mensen waar ik nu mee om ga. Het leven is echt heerlijk!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Hmmm, en ikke maar denken, dat je ook al lang klaar was bij het VU Nannette.....Nannette schreef:Het jaar is nog jong, en vandaag goed gesprek met mijn therapeut gehad, en bij dr van Trotsenburg was ook alles goed, een mooi begin van het jaar in ieder geval.
Ja het leven is geweldig.....goeie instelling Amber.....Amber schreef:Het leven is echt heerlijk!
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
@ Mara, als je mn eerste post in dit topic hebt gelezen, weet je dat t niet altijd zo is geweest. Sterker nog, ik ben vandaag exact mn jaar vrijgezel. En ben eigenlijk alleen maar blij....
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
....en nu al blij....zech...petje af....de meesten hebben langer nodig, inclusief mezelfAmber79 schreef:....ik ben vandaag exact mn jaar vrijgezel. En ben eigenlijk alleen maar blij....
Da´s de bedoeling...toch...Joy schreef:wordt je gelukkiger van een transitie
Maarja, in ieder geval zou je beter in je vel moeten voelen....un soort van geluk dus....
Mara
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Niemand geeft je de garantie dat je erna tot aan je dood met een glimlach rondloopt....maar de kans bestaat daadwerkelijkJoyy schreef:ik ben voorzichtiger, de kans om gelukkig te worden neemt toe als je het ondergaat, maar bied geen enkele garantie
En ja.....zo'n chronische genderdysforie werkt best wel op je moods in
Er zit meestals maar een ding in.....transiteren....zolang ze dus nog niks anders hebben uitgevonden
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Mara schreef:
Irene
Dat genderdysforie je moods en daarmee je geluk beïnvloed zal niemand ontkennen, met een transitie los je dat deel dan wel op, maar of je daar per definitie gelukkiger van wordt, dat weet ik nog niet zo zeker.Niemand geeft je de garantie dat je erna tot aan je dood met een glimlach rondloopt....maar de kans bestaat daadwerkelijk
En ja.....zo'n chronische genderdysforie werkt best wel op je moods in
Irene
Kleine stapjes
- Arike
- Eredivisie
- Contacteer:
Ik ben in ieder geval nu al een stuk minder ongelukkig dan voorheen, dat is het belangrijkste, dat betekent dat ik het tenminste niet allemaal voor niets doe...
Ach, ... en echt gelukkig ... maybe, sometime, someplace... ik ben in ieder geval voorlopig nog niet klaar met mijn transitie, dus wie weet?
Ach, ... en echt gelukkig ... maybe, sometime, someplace... ik ben in ieder geval voorlopig nog niet klaar met mijn transitie, dus wie weet?
groetjes,
Arike
"But life is too short
Better listen to yourself"
Arike
"But life is too short
Better listen to yourself"
-
- Forumdiva
Ben je ooit klaar bij het VU ? Therapeut is by psyq, en Trotsenburg was controle of implantaat goed werkt, en dat is het geval, over een jaar terugkomen, en ja, verder loop ik ook nog bij de pijnpoli bij de VU. Nee, bij de VU zijn ze nog niet klaar met mijMara schreef:Hmmm, en ikke maar denken, dat je ook al lang klaar was bij het VU Nannette.....Nannette schreef:Het jaar is nog jong, en vandaag goed gesprek met mijn therapeut gehad, en bij dr van Trotsenburg was ook alles goed, een mooi begin van het jaar in ieder geval.
ik denk dat als dat je enige verwachtingspatroon is dat je dan te maken krijgt met het bekende zwarte gat nadien
en toch kan ik het me wel voorstellen dat je daar blind op vaart
iets wat al zolang dwars zit, de euforie als het lichamelijke deel achter de rug is, je zou er opgelucht van raken, maar alles went en 3 maanden later is de euforie wellicht verdwenen
ik heb een aantal transen in docu's zien zeggen dat ze achteraf niet weer dezelfde keus zou hebben gemaakt
is best te begrijpen, je begint aan het traject met de lang gekoesterde wens om je lichaam eindelijk in de vorm te krijgen van je geest, maar dat doe je met stappen en daar gaat een lange tijd overeen
mensen vergeten gevoelens van ongemak en ongeluk snel,en er komt een moment dat je niet kan voorstellen dat je zo ongelukkig was, omdat je er niet meer aan terugdenkt en je leven relatief normaal is geworden
en toch kan ik het me wel voorstellen dat je daar blind op vaart
iets wat al zolang dwars zit, de euforie als het lichamelijke deel achter de rug is, je zou er opgelucht van raken, maar alles went en 3 maanden later is de euforie wellicht verdwenen
ik heb een aantal transen in docu's zien zeggen dat ze achteraf niet weer dezelfde keus zou hebben gemaakt
is best te begrijpen, je begint aan het traject met de lang gekoesterde wens om je lichaam eindelijk in de vorm te krijgen van je geest, maar dat doe je met stappen en daar gaat een lange tijd overeen
mensen vergeten gevoelens van ongemak en ongeluk snel,en er komt een moment dat je niet kan voorstellen dat je zo ongelukkig was, omdat je er niet meer aan terugdenkt en je leven relatief normaal is geworden
-
- Forumdiva
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ja hoor....ikke welNannette schreef:Ben je ooit klaar bij het VU ?
Eens de SRS-verklaring in handen zei ik doei tegen Jos & Co.
Nouja....aan iedereen nu gericht.....un transitie doe je toch juist daarom om straks beter in je vel te zitten of überhaupt zo te leven als dat wat je dus in het binnerste al bent....zonder doelgericht daarop heeft zo'n transitie geen nut.....wel moet je reale voorstellingen hebben van wat je te wachten staat....maarja, dat wordt ja dus vantevoren doorgenomen bij je psych.....
....als je nou echt alleen maar verwacht gelukkig te worden, kun je ook ff un familiepak ekstasiepillen halen van de plaatslijke verdeler....wor je ook ff gelukkig van....
mArA