Zo hoog zijn die drempels nu ook weer niet :-)
Moderator: Moderators
-
- Eredivisie
Zo hoog zijn die drempels nu ook weer niet :-)
Ok, dat overwinnen van die drempels stelt dus ook niet bijster veel voor
Ik moest vanavond de vuilnis nog buitenzetten en droeg nog dameskleding (gewoon een spijkerbroek met trui dus niet overdreven opvallend). Ik was niet opgemaakt, geen pruik e.d.
Nu had ik geen zin om me om te kleden dus heb ik er maar gewoon een herenjas overheen gegooid en de vuilnis weggebracht met het idee dat toch geen hond het ziet. En inderdaad, de wereld verging niet, die buurvrouw keek ook niet vreemd op dat ik dameslaarzen en een damesbroek droeg. Dat was dus drempel 1. En toen had ik natuurlijk de smaak te pakken
Dus vervolgens heb ik me opgemaakt, een pruik op m'n kop gezet en zo rond half een 's nachts ben ik maar 's compleet en-femme, maar nog zo onpassable als wat dankzij mijn amateuristische makeup skills, een brief op de post gaan gooien. Ok, het is geen tijdstip voor een vrouw alleen om de straat op te gaan maar het is in ieder geval wel lekker rustig.
Dat was dus drempel 2.
Op de terugweg kon ik kiezen, of door een lege straat lopen, of door een straat waarin 2 auto's met draaiende motoren (en dus met mensen er in) stonden. En toen ben ik dus ook maar meteen langs die auto's gelopen.
Dat was dus drempel 3.
En nu blijken er ook nog wat bubbels van oud en nieuw over te zijn om 't te vieren, dus ik neem er nu nog eentje
Ik moest vanavond de vuilnis nog buitenzetten en droeg nog dameskleding (gewoon een spijkerbroek met trui dus niet overdreven opvallend). Ik was niet opgemaakt, geen pruik e.d.
Nu had ik geen zin om me om te kleden dus heb ik er maar gewoon een herenjas overheen gegooid en de vuilnis weggebracht met het idee dat toch geen hond het ziet. En inderdaad, de wereld verging niet, die buurvrouw keek ook niet vreemd op dat ik dameslaarzen en een damesbroek droeg. Dat was dus drempel 1. En toen had ik natuurlijk de smaak te pakken
Dus vervolgens heb ik me opgemaakt, een pruik op m'n kop gezet en zo rond half een 's nachts ben ik maar 's compleet en-femme, maar nog zo onpassable als wat dankzij mijn amateuristische makeup skills, een brief op de post gaan gooien. Ok, het is geen tijdstip voor een vrouw alleen om de straat op te gaan maar het is in ieder geval wel lekker rustig.
Dat was dus drempel 2.
Op de terugweg kon ik kiezen, of door een lege straat lopen, of door een straat waarin 2 auto's met draaiende motoren (en dus met mensen er in) stonden. En toen ben ik dus ook maar meteen langs die auto's gelopen.
Dat was dus drempel 3.
En nu blijken er ook nog wat bubbels van oud en nieuw over te zijn om 't te vieren, dus ik neem er nu nog eentje
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
JoandeLynn, Zo te lezen nog in de begin fase, pruik ed nog verder dan ik, maar ik loop al anderhalve jaar openlijk in alle dames kleding, zonder pruik. Kan en gaat ook prima.
Soms moet je inventief zijn en wat ongebruikelijk handelen, laat nachts de straat op, alleen on jezelf dat zet te geven om verder te kunnen. Het feit dat je dat op die moment doet geeft aan dat je er klaar voor bent.
Het is mooi om te lezen hoe anderen hun feitelijke zo belangrijke eerste stappen openbaar doen. Wat belangrijk is is om er nu geen gras op te laten gooien, alles op je eigen tijd, maar éénmaal in beweging, zet door, houd de momentum erin. Je zult dan zien dat je met grote stappen vooruit gaat. ( natuurlijk niet als vrouw gepaste stappen ) Dan ben je in een zeer korte tijd er door heen, en begint het ( genieten ) pas echt. Alle tijd dat het langer duurt is achteraf zonder van de tijd. Je vrijelijk in het openbaar kunnen bewegen is uiteindelijk datgene waar ieder uiteindelijk naar toe wil, denk ik.
Soms moet je inventief zijn en wat ongebruikelijk handelen, laat nachts de straat op, alleen on jezelf dat zet te geven om verder te kunnen. Het feit dat je dat op die moment doet geeft aan dat je er klaar voor bent.
Het is mooi om te lezen hoe anderen hun feitelijke zo belangrijke eerste stappen openbaar doen. Wat belangrijk is is om er nu geen gras op te laten gooien, alles op je eigen tijd, maar éénmaal in beweging, zet door, houd de momentum erin. Je zult dan zien dat je met grote stappen vooruit gaat. ( natuurlijk niet als vrouw gepaste stappen ) Dan ben je in een zeer korte tijd er door heen, en begint het ( genieten ) pas echt. Alle tijd dat het langer duurt is achteraf zonder van de tijd. Je vrijelijk in het openbaar kunnen bewegen is uiteindelijk datgene waar ieder uiteindelijk naar toe wil, denk ik.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Gefeliciteerd met het slechten van je drempels. 's avonds laat over straat gaan doe ik niet meer, teneerste omdat ik het te gevaarlijk vind en ten tweede omdat je te veel opvalt. Midden overdag in een druk winkelcentrum ga je op in de massa, maar ik begrijp wel dat, dat soms een drempel te hoog lijkt hoor.
Irene
Irene
Kleine stapjes
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik ben zelf ook 's nachts om 1:00 begonnen met het naar buiten gaan. Daarna om 23:00, waarbij ik me het lep schrok omdat de buurman me ineens groette. En niet teruggroeten vond ik ook te onbeleefd. Wat schaamde ik me voor dat niet-kloppende plaatje... Later raakte ik er aan gewend en pas toen durfde ik ook winkelcentra etc. in te gaan.
@joandelynn: Veel plezier gewenst met het vieren van het succes van deze eerste stap en veel succes met je vervolgstappen!
Groetjes,
Frederique
@joandelynn: Veel plezier gewenst met het vieren van het succes van deze eerste stap en veel succes met je vervolgstappen!
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ik heb wel meer van soort gelijke eerste keren gelezen, maar dan van mannen die rokken gingen dragen. Op bijna dezelfde manier, laat in de nacht, zij zelf voor het eerst buiten, maar niet met een directe confrontatie en vooral niet met een bekende. Ik denk dat je eerst voor jezelf een eigen vertrouwen met datgene waar je op dat moment mee bezig bent hebben, en dan kan je een eerst confrontatie met andere mensen aan.
Mijn aller eerste stappen waren in een spijker rok, voor de rest gewoon mannen kleding. Naar de auto, in rok, gewoon morgens een uur of 9, naar een kringloop winkel gegaan, even rond gekeken, en de mensen opgenomen hoe die reageerden, terwijl ik zelf mijn emoties en beleven daarbij opnam. Al snel was ik er weer weg, en ging vervolgens naar een jaar markt! Ja mijn allereerste keer, en heb mij prima vermaakt, met heel veel positieve interessante en belangstellende gesprekken, ik geloof allemaal met vrouwen, zowel op straat als in de winkel.
Dat was mijn eerste keer, eerste dag. Natuurlijk toen alleen in rok, ook al een hele stap. Ik was daarna niet van plan mij nog verder te verstoppen. En al snel binnen enkele weken had ik al mijn kinderen en mijn EX ervan op de hoogte gesteld, door er fysiek naar toe te lopen over dag, en aan te bellen. Dus met: "Schrik niet, ik draag een rok." Wel spannend, zal ik de buren treffen, of een ander bekende, hoe zal ik mij voelen? Ook ben ik zo naar mijn moeder gegaan, en gelukkig voor haar heeft ze het goed opgevat en wij zijn zo vaak samen op stap geweest. Voor hetzelfde had ze het niet geaccepteerd, maar dat was dan jammer. Ik had voor mijzelf al een keuze gemaakt, hoe anderen er over dachten maakte voor mij geen verschil.
Daarna ging ik als een locomotief in sneltrein vaart van de ene dames rok naar de ander, met alsmaar meer dames tops en sieraden. Zelfs een Dames fiets gekocht, tbv het rok dragen. Ik was er dus heel snel door heen. Sinds die eerste keer, in het openbaar heb ik het nooit meer verzwegen, niet in mijn eigen woonplaats, nergens, en dat voelt zo goed.
Ik ben daar na even blijven steken, en nu ga ik weer verder, op naar pruik, prothese en make-up. Dat moet nog maar er wordt hard aan gewerkt. Verbergen doe ik het absoluut niet. Dat moet je wel op kunnen brengen.
Mijn aller eerste stappen waren in een spijker rok, voor de rest gewoon mannen kleding. Naar de auto, in rok, gewoon morgens een uur of 9, naar een kringloop winkel gegaan, even rond gekeken, en de mensen opgenomen hoe die reageerden, terwijl ik zelf mijn emoties en beleven daarbij opnam. Al snel was ik er weer weg, en ging vervolgens naar een jaar markt! Ja mijn allereerste keer, en heb mij prima vermaakt, met heel veel positieve interessante en belangstellende gesprekken, ik geloof allemaal met vrouwen, zowel op straat als in de winkel.
Dat was mijn eerste keer, eerste dag. Natuurlijk toen alleen in rok, ook al een hele stap. Ik was daarna niet van plan mij nog verder te verstoppen. En al snel binnen enkele weken had ik al mijn kinderen en mijn EX ervan op de hoogte gesteld, door er fysiek naar toe te lopen over dag, en aan te bellen. Dus met: "Schrik niet, ik draag een rok." Wel spannend, zal ik de buren treffen, of een ander bekende, hoe zal ik mij voelen? Ook ben ik zo naar mijn moeder gegaan, en gelukkig voor haar heeft ze het goed opgevat en wij zijn zo vaak samen op stap geweest. Voor hetzelfde had ze het niet geaccepteerd, maar dat was dan jammer. Ik had voor mijzelf al een keuze gemaakt, hoe anderen er over dachten maakte voor mij geen verschil.
Daarna ging ik als een locomotief in sneltrein vaart van de ene dames rok naar de ander, met alsmaar meer dames tops en sieraden. Zelfs een Dames fiets gekocht, tbv het rok dragen. Ik was er dus heel snel door heen. Sinds die eerste keer, in het openbaar heb ik het nooit meer verzwegen, niet in mijn eigen woonplaats, nergens, en dat voelt zo goed.
Ik ben daar na even blijven steken, en nu ga ik weer verder, op naar pruik, prothese en make-up. Dat moet nog maar er wordt hard aan gewerkt. Verbergen doe ik het absoluut niet. Dat moet je wel op kunnen brengen.
Of het dusdanig confronterend uiten naar vrienden en bekenden voor iedereen zo slim is, weet ik niet. Vaak schrikt het juist mensen in eerste instantie af. Niet iedereen is er nu eenmaal van gedient..
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Dat klopt. Vergeet echter niet dat je nu aan je eigen welzijn moet denken. Natuurlijk voel je zelf het beste aan wat jou "meest aangename" manier van aangeven is. Echter veel mensen die het te horen krijgen zijn er nooit klaar voor. En dan moet jij maar om hun je verbergen, en allerlei verzinselen gaan bedenken om hun maar op een voorzichtige manier iets te vertellen dat ze blijkens toch niets van willen weten, of misschien onverwacht open hartig accepteren?Amber79 schreef:Of het dusdanig confronterend uiten naar vrienden en bekenden voor iedereen zo slim is, weet ik niet. Vaak schrikt het juist mensen in eerste instantie af. Niet iedereen is er nu eenmaal van gedient..
Sommige zaken vertel je gewoon. Je bent er tenslotte in persoon, en ben uiteraard beried vragen mits redelijk meteen te beantwoorden. Dat is nog beter dan via de telefoon. Het niet vertellen legt een enorme belasting op jou leven. En dat is iets dat je wel zonder kan. Je deelt anderen iets mee, je vraagt niet hun goed keuring. Uiteindelijk zullen de anderen het te weten komen. Jij moet er verder mee leven, met datgene waar jij mee bezig bent.
Het vertellen door jou is al een handreiking, een gelegenheid om er over te praten. Hoe eerder dat mensen het weten, hoe meer tijd ze hebben en nog bij in leven zijn, om er begrip voor te krijgen, als ze het in eerste instantie niet "begrijpen". Dat scheelt jou maanden, jaren van spanning in je leven van als maar er om heen draaien en verborgen houden.
Maar ook hier geldt net als bij elke mening, "JE" doet zoals "JE" denkt het beste is en niet wat anderen aandragen.
-
- Eredivisie
Nou, verder zou ik het niet willen noemen. Het doel is om het uiteindelijk zonder pruik te doen, dan ben ik pas echt mezelf. Maar ik moet toegeven dat ik bevoorrecht ben omdat ik nog niet zo heel veel last van kaalheid heb, voor anderen ligt dat misschien anders. De eerste inhammen beginnen overigens wel te ontstaanpruik ed nog verder dan ik
Dat is inderdaad nog een drempel te hoog, ook omdat ik nog niet zo handig met de makeup ben. Ik geloof dat iemand op dit forum het ooit eens de clown fase heeft genoemdMidden overdag in een druk winkelcentrum ga je op in de massa, maar ik begrijp wel dat, dat soms een drempel te hoog lijkt hoor.
Wat de coming out betreft, ik kies zelf toch liever voor de rustige aanpak. Eerst de mensen het vertellen en ze dan even tijd gunnen om er aan te wennen en ze daar eventueel bij helpen waar nodig. Maar na een tijdje moeten ze het toch wel accepteren hoor, anders hebben ze gewoon pech gehad.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
kwam vandeweek op een verjaardag van een vriendin, een wat oudere mevrouw tegen - 74 - met erg veel make up, erg felle kleuren ook,all over the place , het viel nogal op
haar wenkbrauwen waren grijsmetallic, evenals de brug op haar neus, daar zat een zorgvuldig aangebrachte streep op van boven naar beneden
het viel op, omdat het afwijkend was van de norm, en ze viel alleen daarom op, meer niet
ik bedoel maar
pipo de clown? ach, kniesoor die er op let
haar wenkbrauwen waren grijsmetallic, evenals de brug op haar neus, daar zat een zorgvuldig aangebrachte streep op van boven naar beneden
het viel op, omdat het afwijkend was van de norm, en ze viel alleen daarom op, meer niet
ik bedoel maar
pipo de clown? ach, kniesoor die er op let
- mireille
- Eredivisie
Over drempels gesproken... omdat het wellicht zou gaan ijzelen heb ik doodleuk de trein en de bus naar T&T amsterdam genomen. Nog fijn in een stervensdruk gvb kantoortje in de rij gestaan voor een strippenkaart... De bus heb ik trouwens nog mogen tegenhouden met een brede glimlach
Het is net als zwemmen... je moet even door de kou heen en dan is het water lekker. En die drempels zijn er echt alleen maar in je hoofd...
Het is net als zwemmen... je moet even door de kou heen en dan is het water lekker. En die drempels zijn er echt alleen maar in je hoofd...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Je kunt door je huisarts tabletjes finasteride (5 mg) laten voorschrijven (1 half tabletje per 2 dagen is voldoende). Het is een middel tegen prostaatproblemen, maar heeft als bijwerking dat het de achteruitgang van het hoofdhaar tegen gaat. Wordt, als je het in deze vorm doet, door de ziektekostenverzekering vergoed.joandelynn schreef:Nou, verder zou ik het niet willen noemen. Het doel is om het uiteindelijk zonder pruik te doen, dan ben ik pas echt mezelf. Maar ik moet toegeven dat ik bevoorrecht ben omdat ik nog niet zo heel veel last van kaalheid heb, voor anderen ligt dat misschien anders. De eerste inhammen beginnen overigens wel te ontstaan
Zo heb ik het ook gedaan en het is me goed bevallen.Wat de coming out betreft, ik kies zelf toch liever voor de rustige aanpak. Eerst de mensen het vertellen en ze dan even tijd gunnen om er aan te wennen en ze daar eventueel bij helpen waar nodig. Maar na een tijdje moeten ze het toch wel accepteren hoor, anders hebben ze gewoon pech gehad.
Succes!
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Eredivisie
Dat staat inderdaad al op de todo list, ik had er over gelezen op WTPS. Ik ben ook al met de Megavites begonnenFrederique_ schreef:Je kunt door je huisarts tabletjes finasteride (5 mg) laten voorschrijven (1 half tabletje per 2 dagen is voldoende).
Gisteravond wou ik weer naar buiten maar toen durfde ik het toch niet aan, te veel uitgaanspubliek op de weg (ik woon langs een drukke doorgaande weg).
Overigens was dat niet zo zeer uit schaamte dat ik het niet durfde maar meer omdat het me niet zo veilig leek.
Dus ben ik er vanmorgen vroeg maar even uit geweest, dan is het ook nog rustig buiten, zo op de zaterdagochtend
de drempel van naar buiten gaan aan een drukgaande weg begrijp ik wel, je wilt toch je eerste stapjes in alle rust kunnen nemen
ikzelf woon in een grote flat en ik kan vanaf mijn flat op de gallerij totdat ik beneden ben met de lift een hele hoop mensen tegenkomen
daar woont een hele hoop volk bij die ik voor geen meter vertrouw, dat blijkt ook wel uit de keren dat de politie weer langskomt, enkele keren in de week is er weer wat aan de hand, inbraak, mishandeling, brandstichting, etc
vinnik niet zo relaxed en het kost me dan ook meer moeite om stapjes te zetten, die er de afgelopen tijd toch niet van zijn gekomen wegens oververmoeidheid en chaos op andere vlakken in mijn leven
(overigens kost de deur uitgaan als zijnde 'man' - wat ok niet klopt want mijn uiterlijk is inmiddels meer vrouwelijk dan mannelijk, ik zie mensen dan ook vaak kijken en twijfelen - me ook een hele hoop stress en energie)
maar wellicht zijn de kaarten en de sterren me gunstig gezind, ik heb een optie op een nieuwe woning in een rustige wijk, huis met eigen voordeur, en dat huis ligt 150 meter van de T en T in eindhoven, dat nodigt toch uit om daar dan eens te gaan kijken
dus, vanaf vandaag kaarsjes aan, gebedjes doen en hopen dat het doorgaat
ikzelf woon in een grote flat en ik kan vanaf mijn flat op de gallerij totdat ik beneden ben met de lift een hele hoop mensen tegenkomen
daar woont een hele hoop volk bij die ik voor geen meter vertrouw, dat blijkt ook wel uit de keren dat de politie weer langskomt, enkele keren in de week is er weer wat aan de hand, inbraak, mishandeling, brandstichting, etc
vinnik niet zo relaxed en het kost me dan ook meer moeite om stapjes te zetten, die er de afgelopen tijd toch niet van zijn gekomen wegens oververmoeidheid en chaos op andere vlakken in mijn leven
(overigens kost de deur uitgaan als zijnde 'man' - wat ok niet klopt want mijn uiterlijk is inmiddels meer vrouwelijk dan mannelijk, ik zie mensen dan ook vaak kijken en twijfelen - me ook een hele hoop stress en energie)
maar wellicht zijn de kaarten en de sterren me gunstig gezind, ik heb een optie op een nieuwe woning in een rustige wijk, huis met eigen voordeur, en dat huis ligt 150 meter van de T en T in eindhoven, dat nodigt toch uit om daar dan eens te gaan kijken
dus, vanaf vandaag kaarsjes aan, gebedjes doen en hopen dat het doorgaat