Meisjesnaam
Moderator: Moderators
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Bedankt voor de links Monica.
Heb geen gebruik gemaakt van de zoekfunctie en meteen maar een
nieuwe topic gestart.
Heb geen gebruik gemaakt van de zoekfunctie en meteen maar een
nieuwe topic gestart.
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography
Hoi Monica je mist er 1
En wel deze http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=3954
Mijn antwoord staat hier http://www.travestie.org/html/forum/vie ... c&start=30
Gr Helen
En wel deze http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=3954
Mijn antwoord staat hier http://www.travestie.org/html/forum/vie ... c&start=30
Gr Helen
Luctor et emergo
Ik blijf het interessant vinden te lezen hoe een naam gekozen wordt. Het valt me op dat er soms voor namen van bekende personen gekozen wordt. Anderen mixen hun 'oude' naam. Een naam vind ik belangrijk, dat is meestal het eerste wat je hoort wanneer je iemand ontmoet. Een van mijn jongens heeft zijn naam veranderd, dat vond ik wennen. Is het jullie weleens overkomen dat je tijdens het voorstellen per ongeluk je mannen-naam noemde?
groetjes elsa
groetjes elsa
Sja, hoe ik aan mn naam ben gekomen weet ik eigenlijk niet meer. Ik zocht een leuke meidennaam die met de A begint. Dit omdat mn jongensnaam ook met een A begint. En post gestuurd aan A. kan voor beiden zijn.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Re: Meisjesnaam
Mijn mannennaam was Frederik. Ik was een paar keer naar Parijs gegaan en die "q" in mijn naam vond ik wel chique. Bij de uitspraak gaat het bij mij ook wel eens mis: Vlamingen willen het nog wel eens uitspreken als "Frederieke" terwijl ik het zelf altijd als "Frederiek" uitspreek.Kirsten Hershe schreef:waar komt jullie meisjesnaam vandaan?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Forumdiva
Nee gelukkig niet. In het begin werd ik soms nog met mijn jongensnaam aangesproken. Maar vooral voor mijn kinderen had (en heb) ik grote bewondering. Het was thuis zoals vaak mam en pap. Toen ik de beslissing had genomen om van geslacht te gaan veranderen, en mijn nieuwe naam wist, is het de kinderen verteld, en heb ik overleg met mij ex voorgesteld dat de kinderen ons voortaan bij de voornaam zouden noemen, en dat is eigenlijk probleemloos gegaan. Ook mijn ouders ging zonder probleem, het was hij, maar wel de correcte naam.Elsa schreef:Is het jullie weleens overkomen dat je tijdens het voorstellen per ongeluk je mannen-naam noemde?
groetjes elsa
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
't Zij haar vergeven
Als 't tenminste is wie ik denk dat het is...
Groetjes,
Frederique
Als 't tenminste is wie ik denk dat het is...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- EvaLvanE
- ForumFan
- Contacteer:
Mijn reden? Om te beginnen ken ik niemand met de naam Eva. Dat vind ik belangrijk. Ik spiegel me aan niemand, althans niet op dit ogenblik.
Eva was bovendien een vrouw (voorzover je de fabel gelooft) die in een voor haar totaal onbekende omgeving werd geplaatst. Een nieuwe wereld, zogezegd. Dat gevoel heb ik zelf heel sterk. Ik weet niet wat mijn positie is in deze nieuwe wereld, laat staan wat die zal worden. Alles is in ontwikkeling, en dat op niet al je jeugdige leeftijd. Heel erg boeiend.
Tot slot is Eva direct afgeleid van mijn eerste naam, die ik hier niet wil noemen.
Eva was bovendien een vrouw (voorzover je de fabel gelooft) die in een voor haar totaal onbekende omgeving werd geplaatst. Een nieuwe wereld, zogezegd. Dat gevoel heb ik zelf heel sterk. Ik weet niet wat mijn positie is in deze nieuwe wereld, laat staan wat die zal worden. Alles is in ontwikkeling, en dat op niet al je jeugdige leeftijd. Heel erg boeiend.
Tot slot is Eva direct afgeleid van mijn eerste naam, die ik hier niet wil noemen.
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
oooohhh... hoe lief he... dat is pas heel leuk om te beleven;tijgertje schreef:Mijn voornaam Rachelle heb ik van mijn moeder gekregen toen ik als meisje ging leven
je eigen moeder die je gevoelens begrijpt, open staat voor je keuze
en je zelfs een nieuwe naam meegeeft.
Echt knap van jou moeder hoor.
liefs,
Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography