Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

melina_r schreef:Joy schreef :

ik loop hopeloos achter, met alles, ook mijn uiterlijk is er nog 1 uit 1950

Oei, wat gebruik jij dan als maandverband ?
Maak me een beetje zorgen.

Groetjes,

Melina
papaverbladeren gedrenkt in geperste rozijnpitten, je staat er versteld van...

:)

joy
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

ik heb het intervieuw niet gezien wel dat ze totaal geisoleerd op het publiekspodium zat, dat vond ik jammer.

Als je het positief bekijkt komt ze nu misschien veel in gesprek met mensen omdat ze op tv is geweest en dan breekt die isolatie schil misschien.

Wordt vervolgd? Ik hoop dat ie r volgend jaar uitnodigt en dat het dan heel goed blijkt te gaan !!

Dorine

'Laten we dromen want het is alles wat we nog hebben'
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

waarom is het woord passabel nog niet gevallen?

joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Babette schreef:Hoi hoi,
Ciska Lacomte schreef:@Babette;

Ik begrijp je punt, maar als iemand zich ten overstaan van andehalf miljoen mensen 'out' steek je je hoofd wel héél ver boven het spreekwoordelijke maaiveld uit. Je verheft jezelf tot publiek bezit, met alle mooie en vooral lelijke kanten vandien. In ons kringetje geldt Jessica nu blijkbaar even als voorbeeld voor diverse aanstormende T*'s hoe je het beter niet kunt aanpakken. Zie het als een dienst die de arme ziel ons even bewijst. O, ja. reken maar dat ik met Jessica te doen heb. Haar Outing bij de Leeuw is misschien het meest ingrijpende wat haar ooit zal overkomen. Ze zal er best nog wel de nodige nachten van wakker liggen, vrees ik.
Waarschijnlijk was Jessica honderd keer beter af met een uurtje bekvechten met Mila, of een stevig debat met Petra. Daar had ze misschien ook wel een paar slapeloze nachten aan overgehouden, maar dan wél met oog op de toekomst, nu heeft ze waarschijnlijk alleen maar een kapot verleden.

Ciska.
daar kan ik me helemaal in vinden, maar uiteindelijk blijft het haar (best wel heftige) beslissing. Wellicht was de nood heel erg hoog, wie zal het zeggen; alleen Jessica weet dat het beste.

Ik heb aandachtig de reacties op mijn schrijven gelezen en wat voor mij recht overeind blijft, is het volgende: waar het hier om gaat is een essentieel mensenrecht, namelijk het recht om te zijn wie je bent, ongeacht de mening van anderen. Vanuit mijn levensvisie dien je daar met respect mee om te gaan, en dat mis ik toch wel een beetje.

Groetjes en liefs,

Babette.
je hebt wel gelijk babette, maar, ik heb nog even het stukje van de zogenaamde make over gekeken, en dat is gewoon iemand regelrecht voor *** zetten, of het nu bewust bedoeld is of niet

ik begrijp dat iemand haar verhaal wil doen, ik begrijp enige humor ook wel, zoals meedoen aan een dolly dot look,maar ik kijk en ik zie iemand staan die volgens mij doodongelukkig is dat ze daar staat als dot, en ze zal er niet alte vast van slapen als ze dit zo terug ziet

die pruik, een of ander goedkoop nylon geval, er is niet bepaald veel moeite gedaan om haar er fatsoenlijk uit te laten zien en het zal hara achteraf vast ook enorm tegenvallen

ik ken haar verdre niet, ben wel newsgierig wat ze er zelf nu van vind

joy
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Krenteschillen zijn ook erg goed, maar die moet je dan wel op het goeie moment oogsten.

En wat betreft Passabel: Ik las ergens (in een boek, dit keer) dat passabiliteit ook erg afhangt van je geur, of eigenlijk je feromonen. De geleerden zijn er nog over bezig, dus we wachten vol spanning af.
Maar mijn tv, en ook mijn computer stinken uitsluiten naar stoffige electronica, dus ik denk niet dat ik vast kan stellen hoe passabel Jessica is.

@ Babette: Is het niet een beetje 50er jaren om te geloven dat alles wat op televisie verschijnt 'heilig' is? Als je Zelfrespect en Eigenwaarde heel hoog in het vaandel draagt, doe je echt wel je uiterste best om niet gezien te worden in het bijzijn van flauwe-grappenmakers als Paul de Leeuw.
Al met al vind ik dat er nog behoorlijk gematigd en humaan gereageerd wordt op het gebeuren, hoor.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Ciska Lacomte schreef:Krenteschillen zijn ook erg goed, maar die moet je dan wel op het goeie moment oogsten.

Al met al vind ik dat er nog behoorlijk gematigd en humaan gereageerd wordt op het gebeuren, hoor.

Ciska.
we learn :)

-welke oogsttijd houd ik in acht mbt krenten? je kent mem ik ben graag volledig genformeerd
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Ik heb dat gedoe met die krenten geleerd van de oudtante van mijn buurvrouw, "Moeie Bep", noemden we haar -God hebbe haar ziel-.

Je kunt de stekjes gewoon op de biologiese markt kopen, maar dan moet je ff opletten of je Franse of Italiaanse hebt. Hier in Nederland groeien ze alleen achter glas, hoeft niet persee in de kas, kan ook gewoon op de vensterbank.
Elk jaar rond deze tijd moet je de blonde scheuten dunnen, ongeveer één derde laten zitten. Je hoeft de planten niet veel te bemesten, zeker geen kunstmest gebruiken, gewone compost van de composthoop is prima.
Het oogsten: Voor de Franse is de tweede dag na de eerste vollemaan na de herfszonnewende ideaal, de Italiaanse precies een week later. De oogst in een houten kistje bewaren, om de paar dagen omschudden tegen het schimmelen, et Voila! Klaar is Truus... :wink:

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Van wat ik er ondertussen van begrepen heb, wat er daar gebeurd is, dan is dat iets als een wanhoopsdaad geweest. Daar past hoongelach of een geheven vinger toch niet echt bij? Meer iets in de richting van staren en hopen dat de betrokkenen de emotionele schade te boven komen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Ciska Lacomte schreef:Ik heb dat gedoe met die krenten geleerd van de oudtante van mijn buurvrouw, "Moeie Bep", noemden we haar -God hebbe haar ziel-.

Je kunt de stekjes gewoon op de biologiese markt kopen, maar dan moet je ff opletten of je Franse of Italiaanse hebt. Hier in Nederland groeien ze alleen achter glas, hoeft niet persee in de kas, kan ook gewoon op de vensterbank.
Elk jaar rond deze tijd moet je de blonde scheuten dunnen, ongeveer één derde laten zitten. Je hoeft de planten niet veel te bemesten, zeker geen kunstmest gebruiken, gewone compost van de composthoop is prima.
Het oogsten: Voor de Franse is de tweede dag na de eerste vollemaan na de herfszonnewende ideaal, de Italiaanse precies een week later. De oogst in een houten kistje bewaren, om de paar dagen omschudden tegen het schimmelen, et Voila! Klaar is Truus... :wink:

Ciska.
dankje Sis, ik morgen meteen zaadjes halen

al heb ik de indruk dat het hier meer gaat om de krententrans, een afgeleide van de geraniumtrans, ik vermoed een nieuwe variant

joy
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Meer iets in de richting van staren en hopen dat de betrokkenen de emotionele schade te boven komen>

Maakt het eigenlijk iets of Jessica nou wel of niet op TV verschenen is? Die emotionele schade moet nog ten volle komen geloof ik, als Jesscia full time gaat, en in een gezellig jurkje en op pumps de post gaat bezorgen (ze is postbode), want Jessica is nou niet bepaald onopvallend als TS.....'sticking out like a sore thumb', zullen we maar zeggen.

En ja, (ex hetero) TS'en die via allerlei mediakanalen de hélé wereld moeten laten weten dat ze een vrouw zijn moeten eigenlijk gewoon tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden.

Majah, zal nooit gebeuren, want TS op televisie, dat scoort en houdt de aandacht vast.

Hoeveel Jessica's zullen er nog volgen?

Mila.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Maakt het eigenlijk iets of Jessica nou wel of niet op TV verschenen is? Die emotionele schade moet nog ten volle komen geloof ik, als Jesscia full time gaat, en in een gezellig jurkje en op pumps de post gaat bezorgen (ze is postbode), want Jessica is nou niet bepaald onopvallend als TS.....'sticking out like a sore thumb', zullen we maar zeggen.

Inderdaad. Al denk ik dat de klap er al was in de uitzending zelf.
Maar het kan inderdaad nog heel moeilijk worden .... zeker als ze nog een tijdje in een extreem conservatieve omgeving moet leven.

En ja, (ex hetero) TS'en die via allerlei mediakanalen de hélé wereld moeten laten weten dat ze een vrouw zijn moeten eigenlijk gewoon tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden.

Majah, zal nooit gebeuren, want TS op televisie, dat scoort en houdt de aandacht vast.

Hoeveel Jessica's zullen er nog volgen?

Wel persoonlijk vind ik dat nog niet zo erg, maar moet dat in zo een vroeg stadium ?
Ik heb de voorbije 5 jaar een hele pak travestieten gezien .... en dan denk ik echt .... kom dat kan toch beter.
En zeker als je dan op TV wil komen.
Ik ken haar achtergrond ook niet , maar echt veel werk had ze er niet ingestoken. Een gebrek aan fantasie ? Een gebrek aan gevoel ?

Wie zal het zeggen.

EN ja ik sluit me aan bij de mensen die hier schrijven dat de commentaren nog best vriendelijk blijven.

Groeten,

Melina
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Patricia1979 schreef:Ik heb het niet gezien, maar was ze een "stoere ex hetero" dan?
wat is een stoere ex hetero?

en kan je seksuele voorkeur dan zien?
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

zelfherkenning?
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Patricia,

Als je de draad volledig leest (het is een hoop, dus ik zou bijna zeggen dat het sneller is om gewoon de eerste link aan te klikken en de uitzending te bekijken), dan zou je vinden dat Jessica:

a) getrouwd is maar geen kinderen heeft.
b) had de afspraak al zeven jaar met haar vrouw dat ze 2x per week mocht omkleden
c) na zeven jaar tot de conclusie is gekomen dat zo een bestaan niet meer houdbaar is en dus heeft besloten om miv haar optreden bij De Leeuw f/t als vrouw gaat leven.
d) wetend dat haar vrouw al heeft gezegd dat als ze f/t als vrouw gaat leven en richting SRS, dat ze niet meer bij haar zou blijven.
e) is postbode in Bennekom, een christelijke dorp, en zou dus ook waarschijnlijk haar baan verliezen.
f) is 2,03 lang.
g) maakte een platte grap over 'van gleuf tot gleuf'

Verder niet ter sprake is gekomen is dat:
a) ze inderdaad wat grof gebouwd is,
b) heeft inhammen in haar voorhoofd
c) voor de rest leek wel een beetje beduusd,
d) bij mij wel wat zachtaardig en kwetsbaar overkwam.
e) aanvaarde dat haar vrouw het niet zou accepteren, en het deed haar veel verdriet, maar ziet geen andere mogelijkheid.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Patricia1979 schreef: Ik heb gewoon goed nagedacht om dat dus niet te doen. En daarbij, alleen het idee al om sex met een vrouw te moeten hebben, brrrrrrrrrr
Hihi, ja dat klinkt alsof je er echt lang over hebt moeten nadenken ;)

x,
Mina
Plaats reactie