Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Bericht door Frederique_ »

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/i ... 070311.asf

Groetjes,

Frederique
N.B: het is een link via uitzending gemist, de kans bestaat dus dat dit over een paar dagen niet meer werkt.
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

pers vind ik het wel erg veel worden de laatste tijd, ik heb niet de behoefte aan zoveel transgedoe op tv, en ik denk vroeg of laat de nederlandse bevolking ook niet

denkt straks iedere moeder als haar jochie ff met poppenspeelt dat er sprake is van gd, net zoals de adhd hype

e doch, blijkbaar zijn transen hot, en daar pikt iedereen een graantje van mee
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Frederique,

ja, die uitzending heb ik (per ongeluk) gezien...ts Jessica, 2.03 lang werd geinterviewd en later met een paar andere (bio)deelnemers uit het publiek verkleed als Dolly Dot. Klinkt karikaturaal, maar Jessica zag er als Dolly Dot beter uit dan 'naturel'.

Eerder die avond werden we ook al vergast met ts issues, deze keer bij 'reuní' oid van Rob Kamphues, waar een (pre) v/m geinterviewd werd, die een nogal bijzonder verhaal had, hoewel overduidelijk v/m met 'zij'en 'haar' aangesproken werd....dan heb ik toch liever de directe, platte humor van Paul de L geloof ik........

Groetjes Mila.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Frederique,

wij hebben die uitzending ook gezien; heftig verhaal hoor!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Renate69
is nieuw hier

de leeuw

Bericht door Renate69 »

HOI!

allereerst bedankt voor de tip, heb er net naar gekeken.

Ik vind het prettig dat er meer aandacht gegeven wordt aan het onderwerp, zowel serieus alsook met een humoristische inslag. Naar mijn idee doorbreek je zo de onwetendheid van veel mensen, en dat maakt het voor ons weer eenvoudiger om geaccepteerd te worden.
Hoe meer informatie er verstrekt wordt aan "de leek", hoe sneller het een open onderwerp wordt. Want het is duidelijk dat er velen van ons niet naar buiten durven en er zelfs niet over durven te spreken.

Ik denk soms ook dat er mensen zijn die bang zijn, vooral van een oudere generatie. Je krijgt van die reacties als "straks doet mijn zoon dat ook". Alsof je besmettelijk bent!! En dat is pure onwetendheid.

Media: van mij mag het doorgaan!
OPEN YOUR MIND
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Ik hou juist helemaal niet van die media hype...
En het was dan heel knap van Jessica/chris maar er zijn genoeg mensen die nix begrijpen van transseksueel en dan kun je je vragen of zij er goed aan heeft gedaan voor 1 miljoen of meer kijkers bekend te zijn...

Als transseksueel relatief onbekend blijft kunnen de 'stealth' mensen makkelijker onzichtbaar blijven... terwijl hoe bekender het fenomeen wordt... hoe moeilijker dat zal zijn... lijkt mij.

@ mila: indd zag ze er leuker als dolly dot... dan 'naturel'....
Irene_y
dagelijks aanwezig

Bericht door Irene_y »

ik vind die paul de leeuw maar een etter. yessica was eerlijk en echt, maar o zo naief en een beetje dom. Ze zag er echt niet uit. Meewarige en verwonderde blikken waren haar deel. Dat paul de leeuw zijn eigen homo zijn maar eens zo vreselijk te kijk zet. Yoelle :o
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Yoelle,

<yessica was eerlijk en echt, maar o zo naief en een beetje dom. Ze zag er echt niet uit. Meewarige en verwonderde blikken waren haar deel. Dat paul de leeuw zijn eigen homo zijn maar eens zo vreselijk te kijk zet>

Dat is nou net het punt......een ooglijke, goed bij haar verstand zijnde, non exhibitionistische trans toont zich niet via een tv uitzending aan den volke. Die meewarige en verwonderde blikken zal ze in haar dagelijks bestaan ook ongetwijfeld oogsten, dus voor wat dat betreft maakt het niet zo uit allemaal....

Enneh, Paul de Leeuw zette nou net uitgerekend in die uitzendig zijn homosexualiteit te kijk door zich en publique uit te kleden en naakt bij een man in een sauna te kruipen. Teweten dat Paul de L nou bepaald geen adonis is, en naakt al helemaal niet.

Groetjes Mila.
Irene_y
dagelijks aanwezig

Bericht door Irene_y »

oh nou dat heb ik al niet meer gezien van paul de leeuw die naakt de sauna ingaat. Maar goed ook... had er toen ook al meer dan genoeg van.
Hij kan dat ook gemakkelijk doen ten behoeve van zijn eigen populariteit; "homo zijn" is al lang geaccepteerd en aanvaard in onze samenleving. In tegenstelling tot onze transwereld. Daar Yessica representatief voor te laten zijn vind ik goedkope jounalistiek en met name goed voor zijn eigen bestwill en kijkcijfers. Maar niet voor de emancipatie van Tv/Tg/Ts.

groetjes Yoelle
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig

Bericht door Nancy Koppens »

Ik vond het maar een genante vertoning... kan er niets aan doen maar Yesica zag er echt niet uit! voor mij een typies geval van hoe het hele T gebeuren uit een verkeerde hoek gezien word.... Voor mij kwam het allemaal nep over, we plukken iemand van de straat die voor 100 euro als vrouw verkleed een verhaal wil vertellen..... zo kwam het bij mij over... vond het fout net als dat Dirkje verhaal onlangs... Ik weet het zijn zeker geen kelly's maar wat meer aandacht aan uiterlijk zal een hoop goed doen.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

hi Nancy!

welk dirkje verhaal bedoel je?
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig

Bericht door Nancy Koppens »

Die bij man bijt hond was......
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mijn reaktie was gewoon nieuwsgierigheid over hoe Jessica zou zijn als ze uiteindelijk haar SRS heeft gehad -- of ze na de zoveel jaren hormonen, logopodie, misschien FFS, misschien wat mensendieck, enz, toch niet zou lukken om met haar 2,03 redelijk overtuigend als vrouw te kunnen overkomen.

Ik meen mij te herinneren, dat er in Amerika een paar jaar geleden een programma a la makeovers was, waar twee doodgewoon hetero niet T* jongens werden door een professionele Drag Queen getraind om mee te doen aan een Playback wedstrijd in drag, waarvan een aantal van de 'vaardigheden' van het 'vrouwelijk' bewegen, praten, enzo, moest worden geleerd. Het was erg leerzaam om te zien (ook amusant).

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik moest vooral denken aan een spreuk die ik ooit eens op een kalender gezien heb: "als je rare sprongen ziet dan zit iemand vaak in het nauw". En toen bedacht ik me hoe sterk je wel niet in het nauw moet zitten voordat je de sprong maakt van 2 dagen per week achter de gordijnen naar Paul de Leeuw met een publiek van duizenden mensen...

Overigens had ik dan ook wel weer iets van "wat dapper dat je zo voor jezelf durft op te komen" en ook had ik iets van "goh, was er nu echt niet een andere oplossing te bedenken waarbij je iets geleidelijker de openheid in zou gaan en in overleg met je omgeving een harmonischer oplossing zou kiezen dan zo de strijd aan te gaan?"

Heel veel gevoelens tegelijkertijd, dus.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene_y
dagelijks aanwezig

Bericht door Irene_y »

nou ja precies he.. maar om daar na zeven jaar experimenteren zo te gaan zitten. sorry, ik wil haar niet voordelen, maar dan is het m.i. toch wel plotseling erg naar je hoofd geschoten.
Plaats reactie