Hee liessie, gefeliciteerd. Maarre.. ik heb toch een puntje. Absoluut niet om lullig te doen. En ook niet bedoeld om een domper op de feestvreugde te zijn. (=goudschaaltje)Lisa schreef:'tuurlijk kan ik dat voorstellen. Ze moest er zelf om lachen. Ik vind het al mooi dat ze het zo accepteert, dat ze zich bijna versprak.
Maar realiseer je je dat je met deze zin in feite het probleem: "Vertel ik het mijn kinderen" feilloos aan de dag legt ?
Wat bedoel ik daarmee ? Welnu, je dochter heeft het klaarblijkelijk tegenover jou en je gezin geaccepteert dat je nu eenmaal graag als vrouw bent. Hulde. Goed van haar en fijn voor jou.
Echter, de acceptatie daarvan tegenover haar buitenwereld is kennelijk een heel ander verhaal. Want het simpele feit dat zij zich realiseerde dat ze zich bijna versprak geeft m.i. voldoende aan dat het met haar acceptatie en de verdediging daarvan naar haar vriendinnen toe nog lang niet snor zit. Ben je het daar mee eens ?
Ik weet niet of je er naar moet streven dat dat er ooit van zal gaan komen dat ze zich zal opwerpen als voorvechtster van travestierechten in het algemeen of jouw rechten als Lisa in het bijzonder. En ik denk ook niet dat je daar naar zou moeten streven. Maar het geeft wel aan dat je je dochter in feite voor een dilemma hebt geplaatst: Ze kan tegen haar vriendinnen niet vertellen hoe het werkelijk zit. Moet ze liegen tegenover haar vriendinnen daar waar ze altijd zo eerlijk tegen ze was ? (hoop ik)
Zie jij haar dilemma ook ? En had je haar dat niet liever willen besparen ? Of zie ik dat te somber in ?
Wat zijn jouw gedachtes daarover ?(voor zover on-topic )