Vrouwzijn

Algemeen

Moderator: Moderators

marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Cynthia schreef: Maar ook op de fitness hebben ze al gezegd er geen enkel probleem mee te hebben als ik vanaf dan gebruik maak van de dameskleedkamer en -douches.
Nou maar hopen dat er geen conflicten komen als ik dat straks ook inderdaad doe.
Zolang je niet bent geopereerd zou ik je willen aanraden om nog geen gebruik te gaan maken van de damesdouches. Niet iedereen is namelijk even ruimdenkend als het om geslachtsdelen gaat. Het lijkt me voor jezelf trouwens ook nogal ongemakkelijk zolang je van onderen feitelijk nog man bent, denk je ook niet? Op de sportschool waar ik destijds kwam werd het dan ook niet toegestaan en daar had ik alle begrip voor.

Groetjes,
Marjan
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

marjan schreef:
Cynthia schreef: Maar ook op de fitness hebben ze al gezegd er geen enkel probleem mee te hebben als ik vanaf dan gebruik maak van de dameskleedkamer en -douches.
Nou maar hopen dat er geen conflicten komen als ik dat straks ook inderdaad doe.
Zolang je niet bent geopereerd zou ik je willen aanraden om nog geen gebruik te gaan maken van de damesdouches. Niet iedereen is namelijk even ruimdenkend als het om geslachtsdelen gaat. Het lijkt me voor jezelf trouwens ook nogal ongemakkelijk zolang je van onderen feitelijk nog man bent, denk je ook niet? Op de sportschool waar ik destijds kwam werd het dan ook niet toegestaan en daar had ik alle begrip voor.
Ik denk dat de kans op negatieve opmerkingen groter is als je als vrouw met borsten (in wording) en een geval gaat douchen in de herenkleedkamer. Vrouwen zijn wat dat betreft net wat begrijpender dan mannen.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Chantal C. schreef: Ik denk dat de kans op negatieve opmerkingen groter is als je als vrouw met borsten (in wording) en een geval gaat douchen in de herenkleedkamer. Vrouwen zijn wat dat betreft net wat begrijpender dan mannen.
Dat is waar, maar ik denk dat je als pre-op trans toch ook niet het risico wilt lopen dat een van de dames gaat roepen dat er een man in de kleedkamer is. En als er ook maar een klacht komt, zul je als trans aan het kortste eind trekken, want een sportschool wil zijn klanten er niet door verliezen. Overigens heb ik het idee dat men daar niet goed beseft dat Cynthia nog het hele traject voor de boeg heeft, maar misschien vergis ik me. Zelf heb ik in die periode er trouwens voor gekozen om thuis te gaan douchen, want ik besefte dat ik me als tusseninnetje ook bij de vrouwen ongemakkelijk zou voelen. En toen het eenmaal mocht, was het de eerste keren evengoed doodeng om samen met andere vrouwen onder de douche te stappen.

Groetjes,
Marjan
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

marjan schreef:
Chantal C. schreef: Ik denk dat de kans op negatieve opmerkingen groter is als je als vrouw met borsten (in wording) en een geval gaat douchen in de herenkleedkamer. Vrouwen zijn wat dat betreft net wat begrijpender dan mannen.
Dat is waar, maar ik denk dat je als pre-op trans toch ook niet het risico wilt lopen dat een van de dames gaat roepen dat er een man in de kleedkamer is. En als er ook maar een klacht komt, zul je als trans aan het kortste eind trekken, want een sportschool wil zijn klanten er niet door verliezen.
Als je het goed speelt, licht je uiteraard de leiding van de sportschool van te voren in. Weet je meteen bij een negatieve reactie dat je daar niet moet gaan sporten...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Chantal C. schreef:Als je het goed speelt, licht je uiteraard de leiding van de sportschool van te voren in. Weet je meteen bij een negatieve reactie dat je daar niet moet gaan sporten...
Het zou uitermate dom zijn om het niet vantevoren aan te kaarten, maar nogmaals, het lijkt me verstandiger, ook voor jezelf, om je in de tussenperiode thuis om te kleden en te douchen. Ik denk trouwens dat niet veel sportscholen het zullen toestaan, dat zolang je nog mannelijke geslachtsdelen hebt, je tussen de vrouwen mag douchen. En daar lijkt me wat voor te zeggen.

Groetjes,
Marjan
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi

Ik zal het zeker nog even aankaarten ter bevestiging voor ik ook daadwerkelijk de dameskleedkamer in gaat. Maar ik heb het vooraf al duidelijk verteld en men verwachtte geen problemen.

En normaal gesproken zou ik ook thuis douchen, maar dit gaat van het bedrijf uit, dus is vlak bij mijn werk. En daarna moet ik nog drie kwartier tot een uur in de auto zitten. En als je weet hoe ik kan transpireren bij die oefeningen.......

Het was niet voor niets dat ik schreef "Nou maar hopen dat er geen conflicten komen als ik dat straks ook inderdaad doe".
Want ik kan me best voorstellen dat er dames zijn die er een probleem mee hebben.
Cyn.
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Cynthia schreef:Ik zal het zeker nog even aankaarten ter bevestiging voor ik ook daadwerkelijk de dameskleedkamer in gaat.
Ik wens je veel succes.

Groetjes,
Marjan
Plaats reactie