lastig gevallen op straat

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Berichten: 182
Lid geworden op: di jun 26, 2001 2:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

@Kitty - sorry dat je je ergert aan mijn woordkeuze... het is niet kwaad bedoeld, ik wilde er alleen mee aangeven dat ik zelden anderen tegenkom...

Ik ga ook regelamatig als niet-Marjolein naar Groningen. Het was gewoon een eenvrouws observatie... met alle beperkingen van dien...

Ik hoop dat je het zelfs wel naar je zin gehad hebt - je schrijft dat je geen last hebt gehad maar da's wat anders dan het naar je zin hebben... ik vind het altijd wel gezellig in Grunn (maar ja, stad heeft een bepaald plaatsje bij mij dussss.... ook hier weer de nodige subjectiviteit ;) )

groetjes,

marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik gebruik het woord T's hier ook regelmatig, juist om te voorkomen dat ik in hokjes ga indelen, maar ik hou me aanbevolen voor een beter alternatief Kitty.

Irene
Kleine stapjes
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

MarjoleinJ schreef: Ik hoop dat je het zelfs wel naar je zin gehad hebt - je schrijft dat je geen last hebt gehad maar da's wat anders dan het naar je zin hebben... ik vind het altijd wel gezellig in Grunn (maar ja, stad heeft een bepaald plaatsje bij mij dussss.... ook hier weer de nodige subjectiviteit ;) )
Nee, nee, ik erger me alleen aan die afkorting "T". Dat is iets persoonlijks, hoor.
Ik heb het zeker naar m'n zin gehad in Groningen. Lijkt wel veel gezelliger dan Amsterdam of Haarlem, hoewel ik nu natuurlijk anderen weer voor de schenen schop :wink: Heel wat aparte figuren gezien, want ja, dat doe ik graag: mensen kijken vanaf een terrasje onder het genot van een vloeibaar medium. Ik ben daar ook geen lotgenoot tegengekomen "in het wild".

Maar om op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen: als je in een keer wordt losgelaten in die mensenmassa, kan ik mij best wel indenken dat het je onveilig lijkt. Heb ik ook gehad in het begin. Het lijkt of iedereen naar je kijkt. Dat is in zeker zin ook zo. Maar zolang men je niet nakijkt is er niets aan de hand. Moet ik even opmerken dat mensen mij nu wel nakijken, maar dan om andere redenen. Ik wordt nagefloten en dan weet je wel hoe laat het is. Dat was ook voor mij even wennen, maar nu geniet ik ervan.

Kitty.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Irene schreef:Ik gebruik het woord T's hier ook regelmatig, juist om te voorkomen dat ik in hokjes ga indelen, maar ik hou me aanbevolen voor een beter alternatief Kitty.

Irene
Dat is simpel. Ik zie anderen als mens, als persoon. Niet als "T". Je kan schrijven dat 'wij, een groep "T's", zijn gaan stappen in Amsterdam'. Maar je kunt ook gewoon schrijven dat 'wij zijn gaan stappen in Amsterdam'. Het is niet meer dan logisch dat 'wij' onder die "T's" vallen, anders zat je hier niet op het forum.

Maar dat is nu even een beetje offtopic.

Kitty.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Wij, lotgenoten, soortgenoten worden weleens lastig gevallen :-)
Terug on topic ;-)

Bedankt voor de suggestie Kitty, ik zal er rekening mee houden

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

Met alle respect, hoor, maar sommige antwoorden doen mij denken aan die politieagent in de jaren '60 van de vorige eeuw. Tegen een meisje in minirok, die aangifte kwam doen van een aanranding, zei hij: "Juffrouw, als u zo'n korte rok draagt, dan vraagt u er ook om."
En dat is geen verzinsel, dat gebeurde echt.

Hoe gaan bio-vrouwen met deze problematiek om?
Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen, maar altijd binnen blijven is geen optie. En erg preuts kleden of alleen bij daglicht de straat op is ook geen garantie, dat je nooit wordt lastiggevallen.
Het gaat er dan ook om, het risico te beperken en als er iets gebeurt, hoe verweer je je dan.

Omdat dit probleem mij ook wel bezighoudt, heb ik vandaag wat op internet zitten zoeken.
Er zijn allerlei attributen, zoals de bekende pepperspray, spuitbussen met verf of een vreselijk stinkend middel (www.smileprotector.nl) en apparaatjes die vreselijk lawaai maken.
Je moet er op dat moment dan wel aan denken om het te gebruiken.
In dat geval kan een cursus zelfverdediging/assertiviteit misschien helpen.
Niet om iemand ongelukkig te schoppen maar vooral ook om meer zelfvertrouwen te krijgen in moeilijke situaties en daardoor juist te handelen.
Hier http://www.budoinfo.nl/zelfverdediging.htm kwam ik op dat gebied wel wat zinnige opmerkingen tegen.

Verder vond ik ook nog een lijstje tips van een ervaringsdeskundige: http://www.angelfire.com/me4/Steunpunts ... /tips.html
Deze pagina zit op Angelfire dus wees verdacht op lastige pop-ups en andere ongein.

Ik hoop dat ik hiermee een klein beetje de tweede vraag van Natje heb kunnen beantwoorden.
De eerste vraag kan ik gelukkig beantwoorden met nee.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Dorothy schreef: Hoe gaan bio-vrouwen met deze problematiek om?
Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen, maar altijd binnen blijven is geen optie. En erg preuts kleden of alleen bij daglicht de straat op is ook geen garantie, dat je nooit wordt lastiggevallen.
Het gaat er dan ook om, het risico te beperken en als er iets gebeurt, hoe verweer je je dan.
.
Dat is waar. Overdag gebeurd het net zo goed. Kijk maar naar mijn berichtje (een paar trug) Al ben ik dan geen biovrouw
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Nou.........het is me sinds mijn pre pubertijd al bekend dat de straat niet veilig is, overdag, dan wel 's nachts. Pre transitie liep ik het zeer reeële risico in elkaar geslagen te worden, dan wel aangerand/verkracht, want erg (naturel) vrouwelijk.

Post transitie........een vrouw die zich 's avonds laat/'s nachts of 's ochtends vroeg alleen, of met een andere (bio) vrouw op straat begeeft is zu haben. De keren dat ik ' s nachts van het uitgaan op weg naar huis gevolgd of aangesproken ben door mannen is niet meer te tellen. Evengoed moet er wel bijgezegd worden dat de gemiddelde man te laf, of te 'fatsoenlijk' is om dan ook werkelijk iets te doen (in de zin van aanranding oid), het blijft meestal bij je achtervolgen (vanuit een auto meestal).

Wat me werkelijk eens geschokt heeft in de zin van lastiggevallen worden is het volgende:
ik was bij een vriend in Amsterdam West op bezoek geweest, en ging rond 22.00 u weer weg . Niet bijzonder laat lijkt me. Op weg naar de tramhalte passeerde ik een groepje (volwassen!) marokkaanse mannen die op de hoek van de straat rondhingen, en die kregen me vanaf 100 meter of zo in de gaten. 'Heeeeeeee!!!! vuile kankerhoer!!!! gore teringslet!!!!' en meer van dat fraais klonk het uit diverse marokkaanse mannenkelen, met daarboven gezichten vertrokken van afkeuring en haat.
Te weten dat ik heel gewoon casual gekleed was, een vrouwenjeans, een getailleerd oranje jasje, en weinig make up.
Ik was me niet bewust van de toegepaste sharia in Amsterdam West; een vrouw die zich zomaar zonder hoofddoek en zonder mannelijk gezelschap na zonsondergang op straat begeeft is dus blijkbaar bovengenoemde.
Dergelijke opvattingen en gedrag vind ik al bijzonder storend, dus toen ik na een split second van mijn geschokte verbazing bekomen was, was mijn volgende gedachte 'OH MY GOD! ALS ZE HET ZIEN DAT IK TS BEN DAN......' ik heb voor zo ver mogelijk nix laten merken, en ik ben een hoek omgegaan, en heb het vanaf daar op een hollen gezet naar de tramhalte.

Wat later maakte een vrouwelijk collega van midden 20, gewoon, casual gekleed leuk meisje, een zuchtende opmerking aan het einde van de (winter, dus donker) dag; 'nou......ik ga zometeen weer eens spitsroeden lopen'. Hoezo? Vroeg ik. "Ik woon in Amsterdam West, en alleen al het feit dat ik me op straat begeef is voor de aldaar alomvertegenwoordigde marokkanen genoeg reden om me stijf te schelden, voor hoer enzo' was haar antwoord. Hetzelfde gebeurt heel veel (hollandse!) vrouwen in Amsterdam West, Noord, Oost........

Conclusie: voor vrouwen en diegenen die van meet af aan duidelijk TG zijn is de straat niet veilig, en helaas, dat weten we.

Voor een tv die normaal gesproken als man leeft, of een ts die laat om gaat, en die tot dan toe ook als man (en de straat is van hun!) geleefd heeft moet het een schokkende ervaring zijn om lastig gevallen te worden.

Evengoed denk ik dat de avond en de nacht meer uitnodigd om een tv lastig te vallen, of af te tuigen zelfs.

Een tv die zich overdag zo toont wekt te veel verbazing denk ik.


Groetjes Mila.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Amsterdam is zeker niet mijn favoriete stad. Ik heb er tot nu toe geen last gehad, maar toch... Een vriendin woont in A'dam Noord. En ja, dan wordt het wel eens laat als ik er langs ga. Later dan middernacht. Zeker houd ik rekening met het feit dat ik ook wel lastigevallen kan worden. Niet omdat ik nu TS ben, maar vanwege mijn schijnbaar aantrekkelijk uiterlijk. Wat ik al eerder schreef: nafluiten komt wel vaker voor. En toch... de mannen die er op de galerij rondhangen laten me gewoon gaan. Geen centje pijn. Evenals de jongeren die er wel eens zich vervelen. Ligt dat aan m'n uitstraling? Heb ik een charisma waar andere tegenop kijken?

Mensen die mij goed kennen zeggen van wel.... En dat helpt dus ook.

Kitty.
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

ik weet ook helaas dat vrouwen veel lastig worden gevallen

Vooral door de buitenlandse gemeendschap.

*gaat een grote hond kopen als ze op zichzelf woont. Een herder of zo*
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Het zal mischien de leeftijd zijn.
Of de plaats waar ik woon.

Feit is dat ik er (gelukkig) nog geen last van heb gehad.
En dus ook niet extra beducht ben
AL zal ik geen onveilige situaties opzoeken.
Ik heb nog een beetje dat onbekommed zijn.
En tot nu toe bevalt me dat prima.
Cyn.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het zijn net honden (en dus gedragen ze zich ook zo), ze merken dat je bang bent en dus een makkelijke prooi.

Tijd voor een Koreaans restaurant?

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

In mijn woelige tijd was ik een keer bij de MacDonalds en tegenover mij zat een klein lef ventje. Zijn stoere broer zat met zijn rug naar mij toe.
Het ventje dacht stoer te doen en stak zijn vinger naar mij op. Het was mij niet duidelijk waarom, maar waarschijnlijk vond ie mij er gewoon geil uitzien en is dit voor hem normaal.

Maar ik antwoordde daarop door een geleende six shooter op de tafel te leggen en daar schrok het mannetje van. Later heb ik er over nagedacht. Ik dacht dat ie aan mij zag dat ik een TS ben, maar later besefte ik dat sommige jongens gewoon heel grof tegen meisjes doen. Ook was ik klaar voor de stoere broer met de M3, maar die zat gewoon gezellig met zijn broertje te eten en merkte niks.

Een vrouw moet HEEL VEEL tolereren van mannen, omdat ik niks pik, toon ik mij ook niet al te vrouwelijk.
Ik weet hoe ik ben en hoe ik terug reageer.
Tegenwoordig draag ik geen wapens meer en IK RAAD IEDEREEN HET DRAGEN VAN VERBODEN WAPENS AF!
Als je het niet meer ziet zitten, dan slaan deze wapens tegen jezelf. Ik heb heel vaak een pistool tegen mijn eigen hoofd gehouden in depressieve tijden, toen ik onder de drugs zat of er van ontwennen. Mijn vriendin, zei is al overleden, vroeg vrij snel haar alarm pistool terug.

Zij is een keer in haar eigen huis mishandeld door een zware crimineel. Wel 20 keer met haar hoofd tegen de muur geklapt. Zij voelde zich veilig met dit ding, maar het is alleen om af te schrikken. Maar in sommige situaties kun je juist allerlei verborgen leeuwen of zelfs slangen wakker maken.

Uiteindelijk is mijn laatste pipa door de wijkagent afgepakt. Ook hiermee erg veel geluk gehad. Wie bewapend is zal vroeg of laat zijn tegenspeler ontmoeten en dan komen de wouten en de rechter echt wel over jouw beslissen. Je word al snel voor gestoorde omgebouwde uitgemaakt en bewijs maar even hoe alles werkelijk in elkaar zit. Die Riagg en wouten zijn zo dom als een deur! Het scheelde een haar of ik zat een lange tijd vast in een psychiatrische inrichting. Dan zijn ze van je af. Gelukkig had ik een vriendin, waar ik tijdelijk bij kon verblijven. Dat was mijn redding.

Het beste is wat Mara doet, ga in grote groepen op stap, wees heel voorzichtig. Je onttrekken van het OV is al een grote stap, maar dan moet je wel kunnen betalen. Een auto is een mobiele plek, waar je kunt terug trekken.

Pas ook op met wie je omgaat, want sommige tantes maken problemen die niets met jouw te maken hebben. Als je niet veilig voelt is er iets niet goed.
Dat heb ik ook een keer ondervonden en voordat ik weet werd ik op een wagen gesmeten en trek daarna maar snel je pumps uit, je kan er wel mee uithalen, maar zonder vechten is toch beter.

Heel hard wegrennen is ook een hele goeie optie, want iemand echt verwonden met je pumps kan ook dodelijk aflopen.

Die keer had ik nog nooit gevochten als vrouw. De tegenstander zat onder de coke. Na de vechtpartij, Ik raapte mijn pruik op, want die betekende zoveel voor mij en dat was dus helemaal verkeerd. Ik kreeg een enorme duizelingwekkende trap in mijn smoel. De volgende ochtend is mijn voortand door de tandarts teruggezet. Ik heb hem nog steeds, maar hij zal een keer vervangen worden. Ik zit te denken aan Bulgarije, want daar kost een titanium implantaat niet zoveel als hier.

(Trouwens, Bulgaren hebben jullie mijn borstbescherming gejat?)

Pas op voor mannen die je lokken om mee te doen met hun travo wedstrijd als je nog nooit in hun tent bent geweest. Als ik had geweten wat een rare tent dat was, dan was ik daar nooit geweest.

Het was een hele moeilijke tijd. Ik was heel zwak, had heel weinig geld, at bijna niks en ik zat vlak voor het beginnen met hormonen. Dan ben je erg met jezelf bezig en snap je niet helemaal wat er om je heen gebeurd.

Een straat gevecht is heel anders dan een spar partij bij Tae Kwondo of welke vechtsport dan ook en in dames kleding had ik helemaal geen ervaring.

Dit is een heavy verhaal, maar ik denk dat er genoeg mensen iets aan hebben. Het is niet altijd een pretje om vrouw te zijn. Het is soms helemaal niet leuk om vrouw te zijn.

mandy
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Anakin_TS schreef:Een vrouw moet HEEL VEEL tolereren van mannen, omdat ik niks pik, toon ik mij ook niet al te vrouwelijk.
Dit ken ik. Ik pik ook niet al te veel van mannen en wordt geregeld voor bitch uitgemaakt. Dan ben ik maar een bitch. Ik ben geen lustobject die niks te zeggen heeft :evil:
Anakin_TS schreef:Uiteindelijk is mijn laatste pipa door de wijkagent afgepakt. Ook hiermee erg veel geluk gehad. Wie bewapend is zal vroeg of laat zijn tegenspeler ontmoeten en dan komen de wouten en de rechter echt wel over jouw beslissen. Je word al snel voor gestoorde omgebouwde uitgemaakt en bewijs maar even hoe alles werkelijk in elkaar zit. Die Riagg en wouten zijn zo dom als een deur!
De politie is idd heel erg dom. Het lijkt soms wel alsof ze voor bonnenschrijven worden opgeleid en voor de rest niks. Als je ze niet nodig hebt komen ze je een bon geven. Heb je ze wel nodig zijn ze in geen velden te bekennen :@
Anakin_TS schreef: Die keer had ik nog nooit gevochten als vrouw. De tegenstander zat onder de coke. Na de vechtpartij, Ik raapte mijn pruik op, want die betekende zoveel voor mij en dat was dus helemaal verkeerd. Ik kreeg een enorme duizelingwekkende trap in mijn smoel. De volgende ochtend is mijn voortand door de tandarts teruggezet. Ik heb hem nog steeds, maar hij zal een keer vervangen worden. Ik zit te denken aan Bulgarije, want daar kost een titanium implantaat niet zoveel als hier.
Ai Anakin.
Wel aangifte erna gedaan? Dit is tenslotte zware mishandeling. (bijna blijvend letsel, tandverlies)
Anakin_TS schreef: Een straat gevecht is heel anders dan een spar partij bij Tae Kwondo of welke vechtsport dan ook en in dames kleding had ik helemaal geen ervaring.
Ik leef zelf in een van de grootste krauwwijken van Kerkrade. Pas stond er wat in de krant van een stel drugdealers die de buurt terroriseerden. Dat was zo 800 meter van mij af. Schijnt dat ik een via via via kende :-?

Toen ik me pas moest weren om niet aangerand te worden merkte ik hoe belemerend vrouwenkleding is. Het is heel mooi, maar ongeschikt om mee te vechten. Vooral van mijn lange rok had ik last
Anakin_TS schreef:Het is niet altijd een pretje om vrouw te zijn. Het is soms helemaal niet leuk om vrouw te zijn.
Helaas de harde waarheid :(
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Nee, dat had ik niet gedaan. Ik was die vent zelf aangevlogen, want hij zat met zijn vingers aan die vriendin, maar of ze het waard was?

Ze sprak met het vriendje van die jalourse snuiver en dat mocht niet. Daar had zij schijt aan en doordat ze elkaar klappen gaven, werden ze uit de bar/disco gezet. Buiten escaleerde het.

Ik mocht van haar geen aangifte doen, want ze was bang dat die gasten achter haar aan zouden komen, want de portier wist waar ze woont. Ook zo n snuifdoos. Het leek mij ook wel beter, want ik had die vent flink geraakt in zijn ribben met mijn lage pumps, dus...

Ik ben een paar jaar geleden gekapt met die troela, een keer bestolen door die junk vriend van haar op een feest van hun. Toen zij weer een feest gaf mochten mijn Armeense vrienden niet komen en toen dacht ik en nu bekijk je het maar. Ze liep mij paar jaar geleden om 23.00 voorbij met een ZONNEBRIL! Ben je dan dope!?

Mandy
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Plaats reactie