lastig gevallen op straat

Algemeen

Moderator: Moderators

Natje
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 15:43

lastig gevallen op straat

Bericht door Natje »

Hoi allemaal

Goed ik ben nieuw op deze site en had per ongelijk verkeer gepost.
Tja ben maar een domme brunette :lol:

Tja wat ik kwijt wilt is dat ik nu op korte tijd 2 X lastig gevallen bent op straat en zit hier best mee.
1 X was in de avond rond 22:00 en 1 X op een morgen rond 6:30 toen verwachte ik dat helemaal niet tot dat iemand meteen aan me zat.
Op de avond werd ik door een auto gevolgd en die parkeerde en wilde uitstappen, maar hier had ik nog tijd om weg te komen de laatste keer werd ik meer opgewacht.
Ik had hem niet gezien en kijk altijd goed uit normaal weet ook niet hoe hij zosnel naast mij stond.
Goed ik ben er goed van afgekomen met een verstuikte enkel, maar geestelijk zit ik er veel erger mee.

Wie heeft zoiets ook al mee gemaakt en hoe hebben jullie dat aangepakt ?

Groetjes,

Nat.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Natje

Ik zal beginnen met eerlijk te zeggen dat ik daar helemaal geen ervating in heb (gelukkig).

Maar zou je iets meer informatie kunnen geven?
Ben je TS, TG of TV? En in het laatste geval, was je omgekleed (al ga ik daar wel vanuit).
En wat voor soort kleding en schoeisel had je aan?

In het algemeen is de stelregel dat je niet moet opvallen als een sexy type, dus niet te korte rokken, en geen torenhoge hakken. Al is dat nog steeds geen excuus, het wekt wel verwachtingen.
Cyn.
Natje
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 15:43

Bericht door Natje »

Cynthia, ik had een spijker rokje aan, met laarzen en een koltrui.
Tja ik ben een TV maar gelukkig valt het op het begin niet op zegt iedereen tegen mij als ze me als Meid zien.

Maar ik zit er best mee nu op dit ogenblik :o

Bedankt voor je reactie :(
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hoihoi,

Natuurlijk is je kledingkeuze belangrijk (ook hoe je je gedraagt, hoe je loopt enz.) , maar wat ik ook al op het prikbord had gezet: om 22:00 als vrouw alleen over straat valt erg op. Zelf zul je wellicht denken dat andere jou niet zien omdat het donker is, maar veiliger is gewoon overdag de straat op. Natuurlijk, het is wel een stapje verder.

En als laatste (en dan mis je dus nog): ervaring. Je komt niet elke dag buiten op straat als vrouw, dus is het elke keer toch weer spannend. Dat straal je uit, al zal jezelf dat niet zo gauw zien. Zelfverzekerd zijn is het sleutelwoord, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Dat je er mee zit geloof ik best. Maar toch is de beste remedie weer de straat op gaan, desnoods met een vriendin, en dus niet s'-avonds laat als het donker is. Zeker in een rokje met laarzen val je meer op dan wanneer je je meer casuel kleed.

Liefs, Kitty.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik sluit me bij Kitty en Cynthia aan, als vrouw alleen (in het donker) val je op straat op en ben je een gemakkelijke prooi voor weirdo's.
Ik had vroeger ook altijd het idee dat als het maar donker genoeg was ik me meer kon permiteren, hoewel ik nooit nare ervaringen heb gehad (geluk gehad) doe ik dat tegenwoordig niet meer. Hoewel ik nog niet zo lang geleden een keer vroeg in de avond (schemering) een keer gestopt was op een parkeerterrein om te roken en daarna een hele tijd ben achtervolgd. Uiteindelijk afgeschud bij een verkeerslicht.

Ik ga liever overdag, is veiliger, want dan zijn er meer mensen op straat.

Irene
Kleine stapjes
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig
Berichten: 168
Lid geworden op: di nov 16, 2004 22:11

Bericht door Nancy Koppens »

Hoi hoi,

Opvallen als een sexy ding is voor veel mannen genoeg om er wat achter te zoeken en te denken jou ff te pakken, zelf kwam ik voorheen ook vaak buiten in het donker en gelukkig heb ik nooit wat raars mee gemaakt maar kan het me voorstellen dat je er erg last van hebt om weer naar buiten te gaan.
Hoe je het ook wend of keerd ze moeten gewoon met hun poten van je af blijven...ook al is het misschien als een geintje bedoeld.... heb wel een tip voor je... PEPPERSPRAY... op E bay is dat veel te vinden.... misschien niet legaal maar ik denk maar zo, het is hij of ik.... denk dat je het dan wel weet... toch?
Gebruikersavatar
San10
dagelijks aanwezig
Berichten: 126
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 16:09

Bericht door San10 »

Ja.
Ik stond aan de achterkant van R dam CS te wachten.
Ik had een spijkerbroek en laarzen aan.
Een gast die maar bleef klieren en op een gegeven moment werd het steggelen en ik was met iemand samen. En die ging op een gegeven moment wat stoeien met die gast; niet echt vechten,
maar die gast liep toen heel hard weg opeens, maar had me wel heel hard tegen m'n been getrapt, waar ik 1,5 week spierpijn van had.
Ik heb toen wel aangifte gedaan, of melding gemaakt heet het officieel, want die gast was al weg.

R dam is geen makkelijke stad, maar ik vraag me af of het elders anders is. Ik vind de algehele verdraagzaamheid toch behoorlijk laag nog.

Vooral bij jongeren, blank of zwart maakt niet uit, is verdraagzaamheid laag. En tegenwoordig trouwens ook meer meisjes ook.
Het lijkt haast een trend om om stoer te doen, zo omnifoob mogelijk te doen onder jongeren.

Tsja en dan dat projectje "Eenheid met Verscheidenheid" wat ik tot nog toe op 1 basisschool heb kunnen doen.
1 school op 220 die ik gemaild, gefaxed, ge.. had.
Maar ja, een is een, is toch al iets.
Alle beestjes helpen. :wink:
Ik droom, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Willeke T
ff weer wat posten
Berichten: 45
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 2:41

Bericht door Willeke T »

Alleen buiten op straat in het donker is inderdaad niet zo veilig, tenzij je een hele
grote hond bij je hebt ofzo 8) :lol:

Een keer was ik 's avonds een paar minuten buiten om nog even iets uit de buitenberging
te pakken en toen kwamen er meteen twee van die jongetjes op zo'n scooter een paar
keer met heel veel belangstelling langsrijden.

Toen ik weer binnen was, was ik blij dat ik de deur weer veilig achter me dicht had.

Je kunt het misschine niet echt 'lastig gevallen' noemen, maar erg prettig was het
ook niet. :-?
"Climb every mountain, search every stream,
follow every byway, till you find your dream" ~ Reverend Mother (The Sound of Music, 1965)
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 841
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Hoewel ik een paar keren heb meegemaakt dat er naar me gefloten dan wel getoeterd werd :oops: heb ik gelukkig nog geen handtastelijkheden mee mogen maken... schijnbaar doe je het dan toch goed op de een of andere manier...

Een andere keer, dat was toen ik was wezen shoppen bij de silhouette liep ik daar over een druk binnenwegplein in Rotterdam en ik had de vreemde gewaarwording dat niemand me nastaarde, alsof het allemaal klopte. Het is een moment dat ik nog steeds koester :)

Ik weet verder niet wat je die keren aanhad Natje (een Nathalie ?) maar kleren en zeker de keus maken de vrouw. En laten we eerlijk zijn, er is toch geen avondklok voor vrouwen en er zijn ook buurten waar ik als m. liever niet op straat kom na tienen 's avonds...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Berichten: 182
Lid geworden op: di jun 26, 2001 2:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

Wij zijn ook wel een keer lastiggevallen op straat. Gelukkig waren we met z'n tweeen, ik weet niet hoe 't gegaan zou zijn als ik alleen was geweest.

's avonds blijft natuurlijk een groter risico qua weirdos - aan de andere kant, als het wat donkerder is, is het makkelijker om je zo te kleden dat het nog minder opvalt. Overdag ben ik nog nergens lastig gevallen. Kledingkeuze blijft belangrijk denk ik. Kijk om je heen naar waar de meiden mee lopen en doe mee. That is, als je niet of minder op wilt vallen natuurlijk.

Wat mij opvalt is dat ik in een relatief grote stad als Groningen niet vaak T's tegen kom "in het wild". Misschien dat als ze er dan zijn (ik incluis) dat het extra opvalt. Of ik ga niet vaak genoeg uit natuurlijk ;)

Lees het hele verhaal voor wat 'r precies gebeurde.

groetjes,
marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Natje
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 15:43

Bericht door Natje »

Tja, goed ik had een spijker rokje aan en laarzen en een koltrui.
Maar is dit nu een rede dat ze gewoon je lastig mogen vallen.
Goed een paar dagen terug was het aanranding ongeveer :cry: :cry: :cry:
Die K...... had wel wat op dat rook ik en hij wilde dat ik mee ging en pakte me vast.
Gelukkig dat er een auto langs kwam en dat ik platte laarzen aan had zo ben ik weg kunnen rennen.
Op het begin ben ik nog even gevolgd,tot dat ik de staat af moest en daar zijn wat brandgangen die ik door bent gegaan.
Nou toen ik thuis was, was ik totaal uit mijn huisje en pijn aan mijn voeten :x :cry:

Tja normaal ga ik wel 2 a 3 X per week na buiten toe meestal net als het donker geworden is.
Maar nu durf ik echt niet meer :-? , had wel een klein buisje haarlak bij met alcohol erin maar ik had de tijd niet om dit te pakken.
Dit heb ik altijd al bij mij voor in het geval van nood, maar in nood reageer je totaal anders je denk wel vooruit ik doe dit of ik doe dat als er ooit iets is, maar zie nu dat het niet lukt op dit moment.
Werd gewoon een beetje overvallen eerst is er niemand en 10 sec. later staat er iemand naast je.

Tja goed ik kan hoogstens eens met mijn zusje hier over praten zij is de enigste die van mijn TV afweet en ze heeft mij al hier voor gewaarschuwd dat ik uit moest kijken :(

Bedankt voor de antwoorden
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Natuurlijk is je kleding of het tijdstip nooit een reden om je aan te mogen randen. Er lopen echter te veel weirdo's rond om er geen rekening mee te houden. Bovendien zijn deze gestoorde geesten bij T's vermoedelijk nog minder terughoudend, omdat ze inschatten (terecht?) dat ze waarschijnlijk toch niet aangegeven worden. Ook onder de zgn T-liefhebbers lopen een stelletje engerds rond die menen dat ze je niet fatsoenlijk hoeven te behandelen omdat je een T bent.

Vergelijk het maar zo: je staat met een voet op het zebrapad, er komt een vrachtwagen aandenderen. Wat doe je?

Irene
Kleine stapjes
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

zelf heb ik toevallig vandaag ook meegemaakt dat iemand lastig werd en dit was niet in het donker.

Nu ben ik niet op mun mondje gevallen en schreeuwde gewoon tegen hem.

Toen ie me probeerde vast te grijpen heb ik eens de punten van mun laarzen op zun kruis uit geprobeerd :evil: :evil:

Ik weet hoe ik met die wierdo's om moet gaan doordat ik jarenlang op een zelfverdedigingssport heb gezeten :D
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

MarjoleinJ schreef: Wat mij opvalt is dat ik in een relatief grote stad als Groningen niet vaak T's tegen kom "in het wild". Misschien dat als ze er dan zijn (ik incluis) dat het extra opvalt. Of ik ga niet vaak genoeg uit natuurlijk ;)
T's? Weer zo'n term waar ik me vreselijk aan erger.... Maar goed. Ik ben er laatst wezen stappen met een vriendin van me. Natuurlijk vallen we niet op, zo passabel zijn we :wink: En er zeker geen last gehad.

Kitty.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ach je went eraan......ik loop in het uitgaansleven nogaal erg opvallend door de straten en gebruik het openbaar vervoer en ja vooral 's nachts, maar nooit alleen, altijd in een grote groep van net zo volk, waar je niet echt kan zien, wie man of vrouw is en we zijn ondanks daarom zogoed als nooit echt doelwit voor pesterijen......

......en daar heb ik het over echt apart, opvallend en uitdagend opmaak, maar in een grote groep valt het echt mee en ja in die Steden waar ik kom, is de menige eraan gewent aan ons, nergens, maar ook nergens lopen situatie uit op iets naars, tuurlijk het komt tot confrontaties, maar het wordt nooit ernstig, un paar spreuken moet je gewoon aan je af laten glijden....tis het niet waard erna te luisteren...... :wink:

Alleen ga ik nooit erg opgemaakt of uitdagend gekleed naar buiten, en 's nachts nou helemaal niet, en als......nou ik heb altijd legerkisten aan om te kunnen trappen, hahahahaha :D

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie