als Josette: hoe nu verder

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

Josette,

Van mij een korte reactie: go with your flow and find yourself ...
Veel van je vragen vinden vanzelf een antwoord .. op het juiste moment .. ga er niet achteraanjagen, maar leef zoals je wilt, zoals het voor jou goed voelt.. the answers will come

groetjes Fenna
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Lieverds bedankt voor de reacties

Gisterochtend enfemme ontbeten, daarna door de drukte (werk, werkoverleg, borrel, dansles) herenkleding aan, wel in mijn hoofd ermee beziggeweest. Vandaag grootste deel dameskleding aan. Toen buurvrouw kwam ging de rok uit en had ik een driekwartbroek aan.

Deze draad geregeld doorgelezen. Merk wel dat met de dameskleding ik rustiger ben. Voel dikwijls terhoogte van de borsten en vraag me dan of hoe het is om borstjes te hebben.

Er zijn ook nog mannelijke dingen die nog niet zijn verdwenen, zoals staand plassen. Die koker die dames in staat stelt om mannelijk te plassen is een uitvinding, maar ik weet niet of zij nog bestaat.

Practisch is voor mij de vraag, naar welk toilet, wanneer ik de sprong maak.

Slaap lekker lieverds, de nachtpon gaat zo aan.
liefs, Josette
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Hallo lieverds,

Ik maak weer wat vorderingen met het meisje in me. Weekend hele tijd enfemme gekleed. Vandaag tentamen gehad, daarna strijken en afwas. Ik voelde een onrustig onder het strijken. Aanleiding om me te scheren en de herenkleding uit te trekken. Rok aan, vest aan, panty aan en als Josette op stap. Mooie jas en handtas gekocht. Informeren om gaatjes in mijn oren te laten schieten. Mijn haren laten groeienIk merk echt dat het verder gaat dan alleen maar travestie. Eigenlijk verheug ik me op de dag dat ik borstprotheses kan kopen. Ben ik wel een man? Ik zie voor mezelf geen belemmeringen meer als ik enfemme de deur uitga.
liefs, Josette
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Fijn voor je Josette, ik ben blij dat het je goed gaat.

liefs

Irene
Kleine stapjes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Inmiddels heb ik de borstprotheses en laat ik ook mijn haar groeien. Ik draag die protheses vaak. Ook 's nachts slaap ik op sommige momenten met deze protheses. Op veel vrije momenten trek ik dameskleding aan zonder er verder bij na te denken, omdat ik mij vrouw voel. Mensen uit de omgeving zeggen ook dat ik met dameskleding en protheses aan veel rustiger ben, ook in mijn gezicht.

Ik voel me meer vrouw dan man, maar ik kan niet verklaren waarom.
liefs, Josette
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Josette,

Sommige dingen kun je niet verklaren, wel heel leuk dat je omgeving het ook opvalt dat je in vrouwenkleren + protheses rustiger bent!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Hallo lieverds,

Gisteravond voelde ik mij onrustig. Het was niet iets om druk over te maken. Een signaal om me als mezelf te kleden. Mannenkleren uit, vrouwenkleren aan, borstprothesen aan. Ook het slapen ging met borstprothesen in nachtpon.

Ontbijten in vrouwenkleding, daarna omkleden en als man naar het werk, wel met panty en slip onder mijn mannenkleren

Vandaag kwam ik laat van mijn werk, want ik had nog een bijeenkomst. Ik was nauwelijks thuis, of de dameskleding en protheses gingen weer aan.

Ik begin er aan te denken om mijn herensokken en herenondergoed weg te doen, en volledig te vervangen door damesslips en damessokken. Ook om dag- en nachtcreme voor dames in huis te halen. Ik heb te weinig damesbroeken, daar ga ik ook wat aan doen. Het is duidelijk waar mijn kerstgratificatie naar toe gaat.

Ik heb dinsdagmiddag 19 december een afspraak met VIRGIN in Amsterdam. Ik wil weten waar dit eindigt. Het is duidelijk dat ik minder man ben geworden, zonder dat ik er tegen protesteer.

"Vrouw voelen is vrouw zijn". Dat is iets wat Joke onder haar berichten heeft staan. Zo voel ik me ook, vrouw. Vier jaar nadat ik schuchter op travestie.org begon te kijken.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Naschrift van mezelf: tegelijkertijd ben ik me ervan bewust dat er veel, veel bij komt kijken bij omgaan. Depressies die het vrouwzijn de kop indrukken (geen zin in omkleden) zijn aanwezig, wanner ik depri ben dan gaat het omkleden moeizaam, en naar prothesen en make-up heb ik dan helemaal geen omkijken. Acceptatie van anderen, niet te hard van stapel lopen. De manier waarop je met je vrouwzijn omgaat en hoe je dat implemteert in je dagelijks leven. Het is belangrijker hoe je het doet dan hoe ver je gaat. De wereld draait door en stopt niet voor je, hoe T* je ook bent. Dat hebben we eerder met anderen gezien hier op dit forum.
liefs, Josette
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het gaat je goed Josette :-)

Blij dat te horen

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Josette,

Leuk, meis, dat je zo jezelf begint te ontdekken. Het zal duidelijk zijn dat ik je aanpak (niet te snel, gewoon kijken waar je het zelf aan toe hebt) helemaal deel. Ik wens je veel plezier en veel geluk in je zoektocht!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Hallo lieverds,

Vrijdagochtend zat ik te twijfelen: toch mijn mannenkleren aan of pats boem enfemme naar mijn werk. Uiteindelijk won het verstand, Josette moest ik helaas wegstoppen :evil: Te laat op mijn werk :cry: Een van de eerste dingen wat ik deed was de hoofdsecretaresse in vertrouwen nemen over mijn T-gevoelens. Ik kon het niet meer voor me houden. Ze reageerde met rustig ontdekken en neem een therapeut in de arm over wie je werkelijk ben. Wel zei ze dat wanneer blijkt dat ik werkelijk vrouw ben, dan wilt ze een keer met me winkelen. Onder het werk moest ik voortdurend aan mijn vrouwelijke gevoelens denken. Net als op donderdag kwam ik thuis en het eerste wat ik deed was de mannenkleren uitdoen, de vrouwenkleding en protheses aandoen. Naar een excollega van mijn vorige werk geweest, die er van opkeek. Maar ze kwam dezelfde avond met kleren maat 36/38 aan en ze zei dat een latere afspraak gewoon bleef staan. Ze wilt me die kleren - want het zijn er nogal wat brengen. Dus de garderobe is geen enkel probleem. Zaterdag was het onmogelijk om als vrouw te gaan. Wandeling met anderen en stijldanscafe. Stijldansen is een van de weinige dingen die ik nog wel als man wil doen. Zondag, opstaan, hele dag enfemme. Als ik naar mezelf kijk, merk ik dat ik steeds meer vervrouwelijk. Het manzijn bij mij staat onder druk.

In huis is het uitgemaakte zaak dat ik vrouw ben. Steeds vaker ook met protheses.

Ik kijk uit naar het humanitasgesprek. Ik zit over de toekomst na te denken. Half man, half vrouw. Alleen op het werk als man. Of toch volledig omgaan en mijn leven verder als vrouw? Dus niet alleen chique vrouw, maar ook enfemme als muts. Voor vandaag was het duidelijk, het was Josettedag, geen mannendag. En wat maandag en dinsdag betreft: Josette moet weer worden weggestopt en ze mag er later weer uit :cry: :evil:
liefs, Josette
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het zijn wel stappen he Josette, wel leuk trouwens die reacties die je hebt gekregen.

succes

Irene
Kleine stapjes
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Go Josette, goed van je dat je die stappen voor jezelf neemt en probeert jezelf zo goed mogelijk te ontdekken :)
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Hoi Josette,

Erg leuk dat je dit zo met ons deelt en ook leuk om te zien hoe je het doet. Wat ik zo lees ben je heel erg op de goede weg. Ook op je werk: alvast een aantal mensen op de hoogte brengen, zodat wanneer het hoge woord eruit moet, je niet alleen staat, lijkt mij niet verkeerd, hoor.
Verder weet ik zeker dat Josette gewoon komt waar ze komen moet. Je weet zelf heel goed dat dat lang niet altijd zonder horten en stoten zal gaan, maar zodra je deze draad begon was mij duidelijk dat jij binnenkort 24/7 Josette bent.

Fantasties, meid !

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Meiden dank voor jullie lieve berichtjes en ondersteuning, dat is voor mij erg belangrijk. Het hielp echt, na een Josetteloze dag gisteren. Gisteravond heftige discussie met ouders over vroeger. Ik wilde ook mijn coming-out doen, maar kwam daar niet aan toe. Vandaag zo moe dat de ochtend werd besteed aan verslapen. 's Middags na dat berichtje kleedde ik me weer om. Alleen voor de dansles ging ik als man (op die damesslip na), maar nu zit ik als mezelf. Morgen is Josettedag, dus als mezelf en dat is fijn. Het zal nu standaard worden als Josette leven, behalve werk, bij ouders en dansles. Vanzelfsprekend niet alleen in rok of op chique, ook lange broek of gewone vrouwenkleding!

Ik krijg van die jonge meidendingen als ik mijn borstjes zie, ook al zijn het protheses. Verder ging vandaaf het borsthaar eraf 8) :P
liefs, Josette
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Hallo meiden,

Ik heb voor me zelf al de beslissing genomen: ik ga verder als vrouw. Zo voel ik me van binnen. Ik zie er tegenop om straks de mannenzwik aan te doen en Josette weer weg te stoppen, maar voorlopig is er nog even geen alternatief. Maar omkeren is ook geen alternatief.

Het betekent dat er een moeilijke periode aanbreekt van coming-outs naar werk, hulpverlening, ouders. Wel heb ik een erg goede privésituatie: ik woon alleen en ik heb erg passend werk waar ik erg word gewaardeerd. Het zal zwaar worden, daar er mensen zijn die met mij zullen breken omwille dat ik vrouw ben. Daar ontkom ik niet aan. En tegelijkertijd komen er ook anderen.
liefs, Josette
Plaats reactie