Waar haalt men de tijd vandaan....

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Sem schreef:Ik werk maar 2 dagen, en ben half van school getrapt dus ik heb alleen het huishouden te doen, en verder kan ik doen wat ik wil. Ik heb zeeen van tijd over, soms weet ik er niet meer wat ik er mee moet doen.
geef niet, er komt vanzelf een dag dat je denkt, fuk, had ik maar.... en dan is het te laat, de dood geeft niemand op zijn/haar sterfdag nog een kans
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joy schreef:
Sem schreef:Ik werk maar 2 dagen, en ben half van school getrapt dus ik heb alleen het huishouden te doen, en verder kan ik doen wat ik wil. Ik heb zeeen van tijd over, soms weet ik er niet meer wat ik er mee moet doen.
geef niet, er komt vanzelf een dag dat je denkt, fuk, had ik maar.... en dan is het te laat, de dood geeft niemand op zijn/haar sterfdag nog een kans
Klinkt alsof je ervaring hebt?

Groetjes,

Frederique
...oftewel: was je uitspraak niet een beetje onvoorzichtig en ongenuanceerd?
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

nou, voor zover ik weet is mijn aardse sterfdag nog niet geweest, dussss nee geen ervaring :)

onvoorzichtig en ongenuanceerd? nee ook niet, maar als jij dat wel vind, dan is dat prima:)

Joy
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

hihi Joy bedoelde het anders
meer in de zin van: "Het is niet erg dat je nu niet weet wat je moet doen, er komt altijd een moment dat je het wel weet, alleen dan is het vaak te laat..."

ja nou zit ik te janken achter mijn computer, - nee hoor
maar goed...

zoiets was het toch Joy...subtiel en genuanceerd!
:)
hihi

Net zoals alle andere belangrijke gebeurtenissen in het leven dat ook zijn :)

x,
Mina
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik ben op dit moment even bloedserieus.

Ik heb in mijn leven dingen gedaan waarvan ik achteraf, nu ik weet dat ik genderdysforisch ben, snap waarom ik ze deed. Op dat moment snapte ik het niet, was datgene wat ik deed soms zelfs erg onverstandig.

Zoals ik daar nu naar kijk is het zo dat ik in alle eerlijkheid weet dat ik op dat moment niet anders kon. En dat maakt ook dat ik Joy's reactie nogal flauw vond: rationeel gesproken heeft hij gewoon gelijk, maar juist wij zouden moeten weten dat het leven lang niet altijd rationeel klopt.

Rationeel gesproken bestaat genderdysforie niet: wie een piemel heeft is gewoon een man, wie een vagina heeft gewoon een vrouw. Alles functioneert, niet zeuren, get a life.

Zo lees ik Joy's reactie ook wel wat: vanachter ons toetsenbord kunnen we rationeel gesproken van alles over een ander haar leven willen vinden. Maar zo werkt het gewoon lang niet altijd - en ik denk dat je iemand ten onrechte verkeerd be- of zelfs ver-oordeeld met dit soort gemakkelijke reacties.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

tja dan ik ook maar even serieus

Tijd is toch relatief? Als je weet wie je voor je aardse leven was en wie je erna bent dan zijn de demoontjes (de mensen waar je wat van leert) die je tijdens de landing in de wereld tegenkomt al oude bekenden. Als ik die zekerheid niet had was ik hier nooit aan begonnen en ging Frederique s redenatie helemaal op (je hebt toch een piemel dat is de werkelijkheid).

Ik denk dat een transitie zoals deze een spirituele basis nodig heeft of je die nou haalt uit christendom, islam, hinduisme, of hekserij (zoals in mijn geval ;-) ik ben immers mannenhaatster en dans in het maanlicht ) aub geen poll hierover.

Elk moment van jezelf worden is het grootste balsem voor de ziel en pas het begin. Tuurlijk heb ik ook spijt dat het allemaal zo lang heeft geduurd maar dan denk ik dat had ik nodig om sterker in de wereld te kunnen staan. Een wereld die ik lang al had afgewezen en die nu weer kleur krijgt

als je nou eens een lijn neemt van een meter, die het bestaan van leven voorstelt dan is de verschijning van de mens op aarde minder dan een paar milimeter. En jouw leven is niet eens meetbaar, zo klein is het, waarom dan niet alles op alles zetten om het ten volle te ervaren, dat is toch je recht zolang je anderen geen kwaad doet

heel veel liefs en inspiratie voor deze dag

Dorine
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Frederique_ schreef:Ik ben op dit moment even bloedserieus.

Ik heb in mijn leven dingen gedaan waarvan ik achteraf, nu ik weet dat ik genderdysforisch ben, snap waarom ik ze deed. Op dat moment snapte ik het niet, was datgene wat ik deed soms zelfs erg onverstandig.

Zoals ik daar nu naar kijk is het zo dat ik in alle eerlijkheid weet dat ik op dat moment niet anders kon. En dat maakt ook dat ik Joy's reactie nogal flauw vond: rationeel gesproken heeft hij gewoon gelijk, maar juist wij zouden moeten weten dat het leven lang niet altijd rationeel klopt.

Rationeel gesproken bestaat genderdysforie niet: wie een piemel heeft is gewoon een man, wie een vagina heeft gewoon een vrouw. Alles functioneert, niet zeuren, get a life.

Zo lees ik Joy's reactie ook wel wat: vanachter ons toetsenbord kunnen we rationeel gesproken van alles over een ander haar leven willen vinden. Maar zo werkt het gewoon lang niet altijd - en ik denk dat je iemand ten onrechte verkeerd be- of zelfs ver-oordeeld met dit soort gemakkelijke reacties.

Groetjes,

Frederique
je mag er van vinden wat je wilt, mijn opmerking was bedoeld om iemand, om het even wie, wakker te schudden, confrontatie

ik hoop dat het mij iig niet zal overkomen dat ik op mijn sterfbed denk:

had ik maar....

nog een confrontatie:

Kijk even terug op je leven en stel je voor dat je tot nu toe in dat leven alle beslissingen bewust genomen hebt...

(en bij deze stel ik mina aan als mijn persoonlijke botheidsfilter, zijn zal vanaf nu mijn teksten vertalen naar minder hak en spaanwerk , zij zal er subtiliteit in aanbrengen, let wel, dat gaat tenb koste van de boodschap:)

Joy
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Joy,

In een andere draad vraag je Mina waarom ze psychische hulp heeft. Ik heb ook psychische hulp - en die helpt onder meer om niet meer bang te zijn dat je ooit in de toekomst nog denkt "had ik maar...", omdat je je dankzij die psychologische hulp altijd er achteraan zult denken "...maar dat kon op dat moment niet, want dan had ik om die-en-die reden veel grotere problemen gehad dan ik nu al gehad heb".

Ik ben bijvoorbeeld heel erg blij dat ik in mijn pubertijd nooit geweten heb dat ik een vrouwelijke kant had. Ik weet gewoon dat ik het in die tijd zo vreselijk moeilijk gehad heb met overleven, dat ik er aan onderdoor gegaan was als ik in die tijd ook nog mijn vrouwelijke kant had moeten onderzoeken. Daarom heb ik niet iets van "had ik maar...".

Verder heb ik het ook in een andere thread geschreven: wakker schudden, confrontatie - het wordt mijns inziens te vaak gebruikt als argument om op een botte manier tegen mensen aan te mogen schrijven. Je kunt elkaar ook op een vriendelijke manier op iets wijzen waar ze zelf (mogelijk) nog niet over nagedacht hebben. En nogmaals: het gaat mij er niet om dat je inhoudelijk iets niet meer mag zeggen - het gaat mij alleen om de toon waarmee je het brengt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

1 - niks mis met psych hulp als je daar baat bij hebt

2 - ik vind je reactie op mijn reactie overtrokken

ik maak een opmerking die direct, bot en ongenuanceerd over kan komen, en dat doe ik niet in iedere reactie

geen enkel excuus, ik zeg wat ik denk

daar los van heb ik pers liever dat een ander direct en eerlijk tegen me is, zonodig ook bot, dan eromheen draait

just my opinion

Joy
SaartjeTS
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 19:38
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door SaartjeTS »

Eff on topic

Hierin herken ik me ook.... op week dagen ook 6 uur op, om 17.30 thuis.
Snel iets eten, mails checken, hier & daar iets doen.
Tussendoor nog evenemten organiseren waaronder het grootste jaarlijkse dansfeerst van de regio Aalst :wink: (hint hint) Ik ken dit gevoel maar al te goed. Goed dat ik zondag effen kan uitblazen. :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Ik ben op dit moment even bloedserieus.
Frederique_ schreef:......dat ik Joy's reactie nogal flauw vond: rationeel gesproken heeft hij gewoon gelijk
Frederique_ schreef:wie een piemel heeft is gewoon een man
Ach met Joys aanzichten is toch niks mis, vind het vaak genoeg best pittig maar daarnaast ook weer grappig om te lezen en ik geloof ook nie dat zij nou zo bloedserieus en rationeel is dan menig andere hier :wink:

whahahahaha

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Mara schreef :

Ach met Joys aanzichten is toch niks mis, vind het vaak genoeg best pittig maar daarnaast ook weer grappig om te lezen en ik geloof ook nie dat zij nou zo bloedserieus en rationeel is dan menig andere hier


Volledig akkoord.
Joy haar opmerkingen zijn dikwijls zeer boeiend en fun om te leven.

Trouwens Joy, wat verlies jij : hij of zij ?
Voel je je lekker in je vel als we hij schrijven ?
Of verkies je zoals de meeste hier dat we 'zij' gebruiken ?

Groeten,

Melina
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Ontopic blijven! Saartje probeerde het ook al om de topic te redden, maar weer ontspoort het.....

Kitty.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

melina_r schreef:Mara schreef :


Trouwens Joy, wat verlies jij : hij of zij ?
Voel je je lekker in je vel als we hij schrijven ?
Of verkies je zoals de meeste hier dat we 'zij' gebruiken ?

Groeten,

Melina


-ik prefereer excellentie

Joy
SaartjeTS
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 19:38
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door SaartjeTS »

Kitty-Madison schreef:Ontopic blijven! Saartje probeerde het ook al om de topic te redden, maar weer ontspoort het.....

Kitty.
:D LOL
Tx Kitty :D
Plaats reactie