hoe voelt een vrouw

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Babette schreef:En bio-vrouwen, tsja, die [....] menstrueren....
Tja, ik weet nie of je dat echt wil Babette..... :roll:

Ik ken genoeg vrouwen, die de pil continu slikken, juist omdat ze dat dan nie meer hoefen :wink:

Bij mij is het nu zo, dat meiden die ik tref voordat ze me leren kennen anders doen als dat ze het doen, als ze me un beetje beter kennen hebben geleert....opschieten kan ik met bijde geslachten goed, maar ergens is het toch anders als je door vrouwen eenmaal als een van hun geaccepteert wordt....ik vind het goed zo nu en wil voor geen enkele millimeter meer trug naar dat wat mun ouders graag in me zagen.....

Groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Mina schreef :

Even een vraagje... Voel je je nu ook meer verwand met vrouwen dan bijv voor je transitie? Ikzelf voel bijv niet heel veel verwandschap met vrouwen omdat ik meestal de indruk krijg dat ze een totaal ander leven hebben geleid als ik. Ik kan wel goed met meisjes omgaan - maar daar bedank ik ook mijn (deels?) vrouwelijke identiteit voor, maar verwandschap - is wel erg veel gezegd op het moment. Ik voel me toch wel heel anders als een biovrouw hoor (vermoed ik!).


Dat is ook heel gevoelsmatig.

Aanvaarding binnen hun groep.
Ik was gisteren uitgenodigd bij S (een vrouwelijke collega en ondertussen vriendin) thuis, samen met nog enkele vriendinnen.
Gewoon vrouwen onder elkaar.
Ze wou ons vertellen dat ze zwanger was .......
Heel de avond gewoon vrouwen onder elkaar ... het was echt een fantastische avond.
je voelt dan de band ... de knuffels, soms de tranen ... laat maar gaan die emoties, het afgeven op de mannen (ah ja hé)

Ik had gisteren trouwens een dagje verlof en had dan ook in de namiddag een date gehad met een leuke man.
Awel het was heel fijn om daar dan 's avonds met andere vrouwen over te kunnen praten.
Sinds gisteren ben ik ook wel over het psychische problemen in verband met mijn borstvergroting.
In vergelijking met andere vrouwen (Bio met siliconen en Bio zonder siliconen) valt het resultaat toch nog heel erg goed mee.

Zoiets kan je niet uitleggen ..... je moet daar ver genoeg voor in een transitie staan en vooral ook wel echt aanvaard worden als vrouw binnen de groep vrouwen.
Het is iets zoals 'mannen onder elkaar' ook wel hebben hoor.
Maar het is toch anders die link ..... je voelt de 'diepgang' bij het tonen van de emoties.
Vrijdag ga ik met enkele vriendinnen samen uit (achter de mannen zitten zeg maar) en zaterdag heb ik dan weer zo een etentje 'met vrouwen onder elkaar' ..... en mogelijk gaan we daarna als groepje samen uit.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Babette schreef :

En bio-vrouwen, tsja, die geven leven en menstrueren, en dat zit er voor ons niet in.


Wel ik zou niet weten hoe dat me zou hinderen om me sociaal te integreren als vrouw onder de vrouwen.
De helft van de vrouwen die gisteren op het feestje waren, hebben geen kinderen en willen er ook absoluut geen.

Maar om die reden heb ik wel geschreven dat we fysiek anders zijn, omdat we daar een ervaring sowieso niet kunnen hebben.

Dat menstrueren mag je hebben.
Dat zullen wel vrijwel alle vrouwen je meteen vertellen.
Wat daar wel belangrijk is , is de schommeling aan hormonenspiegel.
Dat hebben wij dus niet.
En gelukkig maar, wij krijgen elke dag een gelijkwaardige dosis in plaats van periodes van te weinig en van te veel.
En het klopt inderdaad dat een massa vrouwen heel erg bewust de pil nemen om van dat 'menstrueren' min of meer verlost te geraken.

Groeten,

Melina
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi Mara,
Mara schreef:
Babette schreef:En bio-vrouwen, tsja, die [....] menstrueren....
Tja, ik weet nie of je dat echt wil Babette..... :roll:

Ik ken genoeg vrouwen, die de pil continu slikken, juist omdat ze dat dan nie meer hoefen :wink:

Bij mij is het nu zo, dat meiden die ik tref voordat ze me leren kennen anders doen als dat ze het doen, als ze me un beetje beter kennen hebben geleert....opschieten kan ik met bijde geslachten goed, maar ergens is het toch anders als je door vrouwen eenmaal als een van hun geaccepteert wordt....ik vind het goed zo nu en wil voor geen enkele millimeter meer trug naar dat wat mun ouders graag in me zagen.....

Groetjes

Mara
als je de pil slikt, menstrueer je nog steeds hoor; alleen is het buitengewoon strak geregeld. M'n partner, net in de overgang, is de pil gaan gebruiken om de menstruatie te regelen, anders waren de hormonale gevolgen gewoon veel te heftig, en kon ze niet fatsoenlijk functioneren.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

pil, zon wondermiddel

kweeniehoeveelvrouwen hebben bijwerkingen die niet van de lucht zijn

aanslag op lichaam, de pil
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

het was helemaal niet mijn bedoeling om te suggeren dat "het geven van leven en de menstruatie" het ons zou verhinderen om als vrouw of vrouwelijk te integreren. Ik had er wellicht iets uitvoeriger op in moeten gaan. Het is namelijk zo dat vrouwen die veel samen optrekken vaak op dezelfde tijd menstrueren, en het is ook zo dat als mijn partner pre-menstrueel is, ik dat ook ben, en dan doen we dat gezellig samen! Het is best wel een heel bijzonder gevoel; een soort van naar binnen gekeerd zijn en je zwaar voelen, ook wel een beetje labiel: hormoonspiegeltjes dus.

En Melina, mijn partner heeft ook geen kinderen en hoeft die ook niet. Dat belemmert haar totaal niet in haar vrouw-zijn, en dat was de suggestie ook niet.

Voor Irene: ik zou voor geen seconde de indruk willen wekken dat het een feest is, maar het is wel een bijzondere en reinigende gebeurtenis.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi Joy,
Joy schreef:pil, zon wondermiddel

kweeniehoeveelvrouwen hebben bijwerkingen die niet van de lucht zijn

aanslag op lichaam, de pil
mijn partner heeft om die redenen eigenlijk ook nooit de pil geslikt, maar vanwege het om de veertien dagen menstrueren ( overgang hè ) is ze er aan begonnen. Wij zijn allebei blij dat ze het op dit moment wèl doet, om de eerder genoemde redenen. Ze kon gewoon niet "normaal" functioneren vanwege buitengewoon heftige stemmingswisselingen.

En ik kan me helemaal vinden in je weerstand tegen allerlei middeltjes; 'k ben zelf niet anders. Je lijf is toch de tempel van je leven waar je wat mij betreft niet allerlei gekke dingen mee moet doen.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Misschien zou raadplegen van dit oude draadje enige extra aanknopingspunten bieden voor verder discussie:

'ik voel me vrouw'

Groetjes
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Babette schreef:als je de pil slikt, menstrueer je nog steeds hoor
Niet als je ze continu slikt, dus niet pauzeren elke maand :wink:

Het is bewezen, dat 2 a 3 keer per jaar voldoende is om ze ff niet te slikken.....en er zijn in mun kenniskring menige die het zo doen.....

Groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Mara schreef :

Niet als je ze continu slikt, dus niet pauzeren elke maand

Het is bewezen, dat 2 a 3 keer per jaar voldoende is om ze ff niet te slikken.....en er zijn in mun kenniskring menige die het zo doen.....


Ik heb dat ook al van enkele vrouwen gehoord.
Na een tijdje continu gebruiken van 'de pil' is het mogelijk dat het op een bepaalde tijd gewoon stopt.

Gr,

Melina
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

melina_r schreef: Na een tijdje continu gebruiken van 'de pil' is het mogelijk dat het op een bepaalde tijd gewoon stopt.
Un ex van me deed het ook zo en ze liet de pil hooguit eens in un half jaar un week liggen en plots mentrueerde ze weer.....ze haatte het te menstrueren, maar wie doet dat nou niet......

....ik heb zelf ondervonden hoe het is na langdurig hormoongebruik ermee te stoppen voor een lange tijd.....never ever niemals nooit weer hoor......ook met de operaties ben ik doorgegaan met die spuiten, Frau Krege vond het wel goe en mun endokrinologe(zelf ex-trans) had er ook niks tegenop gehad, ze kwam wel twee keer na de eerste operatie kijken hoe het met me gaat....maar dat niet vanwegen ze artse is, nee ze kwam gewoon op bezoek, vind het wel tof un hormoondocter als vriendin/kennis te hebben, tis toch iets heel anders dan dat tegen muren gepraat bij het genderteam :wink:

Groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Yvon1
ff weer wat posten
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mei 02, 2003 23:35

Bericht door Yvon1 »

Hi Yoelle,

Onder vrienden zei Augustus dat hij 2 verwende dochters had, namelijk de Staat en Julia.
En zij was naar hem gekomen in een nogal uitdagend kleed en had de ogen van haar vader geêrgerd, maar hij zweeg.
De volgende dag veranderde zij van kleding en omhelsde haar blije vader met gekunstelde ernst.
En hij, die de vorige dag zijn verdriet had verborgen, kon zijn vreugde niet inhouden en zei :
"Hoeveel passender is deze kleding voor de dochter van Augustus !"
Toen antwoordde Julia vastberaden : "Vandaag ben ik gekleed voor de ogen van mijn vader, gisteren voor de ogen van een man."

De kern van de vrouw trachten te achterhalen of te definiëren, is een thema, dat zich heerlijk leent om bij een glas wijn en een kaasje te bespreken. Heerlijk filosoveren op een koude winteravond.
Maar dan voor een groepje mannen, want vrouwen hebben daar geen behoefte aan. Zij zijn vrouw en dan weet je het wel.
Beleef de vrouw in je en koester haar, want zij is van onmetelijke waarde.

Overigens zie ik ook nu weer, dat het usance is om van de thread aftewijken.
Maar is dit nu niet zoiets typisch vrouwelijk.
LG Yvonne
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Joy schreef:pil, zon wondermiddel

kweeniehoeveelvrouwen hebben bijwerkingen die niet van de lucht zijn

aanslag op lichaam, de pil
Makkelijk praten als je zelf niet weet hoe de maandelijkse cyclus voelt ;-).
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Coco schreef:
Joy schreef:pil, zon wondermiddel

kweeniehoeveelvrouwen hebben bijwerkingen die niet van de lucht zijn

aanslag op lichaam, de pil
Makkelijk praten als je zelf niet weet hoe de maandelijkse cyclus voelt ;-).
-tis een constatering, geen oordeel

Joy
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Lisa met een S schreef:Misschien zou raadplegen van dit oude draadje enige extra aanknopingspunten bieden voor verder discussie:

'ik voel me vrouw'

Groetjes
Lisa
Vreselijk interessant draadje...dank je wel!

x,
Mina
Plaats reactie