Papperlapapp.......ik heb wel goed gelezenIrene schreef:Aangezien vrijwel iedereen 'verkeerd' heeft gereageerd, kun je wel stellen dat de vraagstelling niet duidelijk was
Mara
Moderator: Moderators
Papperlapapp.......ik heb wel goed gelezenIrene schreef:Aangezien vrijwel iedereen 'verkeerd' heeft gereageerd, kun je wel stellen dat de vraagstelling niet duidelijk was
Allereerst mooi om te zien hoe je dit zo vrouwelijk weet te formulerenMorbide schreef:Sorry, Frederique, maar nu hak ik je kop er af. Rukken als teken van vrouwelijkheid. Nee, prachtig.Frederique_ schreef:Mijn eerste ervaring was wel erotisch, maar het was me niet om de erotiek te doen.
Ik schaam me er niet voor en kan ook anderen aanraden dat niet te doen: erotische ervaringen bij het omkleden zijn heel normaal (zie ook Paul Vennix' boek Travestie in Nederland en Vlaanderen). Er staan ook tips in om die erotiek te laten verdwijnen (en hoewel het mij lang niet snel genoeg ging is het mij voor een heel groot deel wel gelukt).
Paul Vennix, Travestie in Nederland en Vlaanderen, pagina 144: schreef: Onderdrukt vrouwelijk subsysteem zoekt uitlaatklep in seksuele fantasie
Van belang is dat naarmate de obessieve preoccupatie met travestie sterker is, men eveneens eerder geneigd is in seksuele fantasie voor de vrouwenrol te kiezen. Deze correlationele samenhang is zo sterk dat het niet om een indirecte samenhang gaat met de sterkte van het vrouwelijk subsysteem als interveniërende variabele. Een andere verklaring ligt meer voor de hand. Respondenten met een obsessieve preoccupatie met travestie zijn doorgaans sterker geneigd het vrouwelijke subsysteem in de dagelijkse praktijk te weinig ruimte te bieden. Hierdoor zoekt het vrouwelijke subsysteem een uitweg in de seksuele fantasie. Deze verklaring wordt ondersteund door een correlatie van .32 tussen de mate waarin men geneigd is in fantasie voor de vrouwenrol te kiezen en de discrepantie tussen gewenste en werkelijke omkleedfrequentie (verschilscore tussen beide items).
Nou nee, moet je nie doen, misschien ben je namelijk nog helemaal nie rijp voor de praktischen handsfreedingenFrederique_ schreef:Professor Mara, ik val als kleine theoreticus weer ver in jouw schaduw...
Ik ben bijna 24 jaar een jongen geweest Frederique. Denk je nou echt dat ik ooit echt vrouw kan zijn? Overigens, citeren uit boeken kan iedereen. helemaal als de citaten je goed van pas komen. Er is niks vrouwelijks aan met piemeltje spelen. Wat jij hebt is mijns inziens een fantasie, een fetish. Fantasiën gedijen het beste als ze nooit uitkomen. Doen ze dat wel dan lijdt het meestal tot een teleurstelling.Frederique_ schreef: Allereerst mooi om te zien hoe je dit zo vrouwelijk weet te formuleren
Da's waar....en aan je piemeltje spelen zolang die er nog is hoort daar nie in eerste instantie bij......hoor het iemand zeggen, die net voor de ingreep zich nog een liet blazen midden in un discotheek, hahahaha, en het voelde goed, was zo'n beetje als afscheid nemen en een vroegere ex mogd dan dus nog us bij, ik liet het ja nooit toe toen we bijmekaar waren en we hadden un afspraak, dat ze tenminste een keer nog voor de operatie met mij iets zal doen.....zo geschiedde toen we allebei un beetje zat warenPatricia1979 schreef:Sterker nog, ik denk dat het verlangen naar intimiteit alleen maar toeneemt door hormonen.Mara schreef:en vergeet het maar, dat je jou seksualiteit zomaar uit kunt schakelen met hormonen
Hoge verwachtingen heb ik er zeker niet van. Maar als ik kijk naar hoe het nu is... dan denk ik van, ach, het kan alleen maar beter wordenPatricia1979 schreef:...Volgens mij kun je er maar beter niet al te hoge verwachtingen van hebben. Dan is de teleurstelling ook minder groot als het toch tegen blijkt te vallen.
Paul Vennix, Travestie in Nederland en Vlaanderen, pagina 144: schreef: Onderdrukt vrouwelijk subsysteem zoekt uitlaatklep in seksuele fantasie
Van belang is dat naarmate de obessieve preoccupatie met travestie sterker is, men eveneens eerder geneigd is in seksuele fantasie voor de vrouwenrol te kiezen. Deze correlationele samenhang is zo sterk dat het niet om een indirecte samenhang gaat met de sterkte van het vrouwelijk subsysteem als interveniërende variabele. Een andere verklaring ligt meer voor de hand. Respondenten met een obsessieve preoccupatie met .......