Anja Lasagna schreef:johnn schreef:Ik stel hier een algemene vraag:
Gaan we nu hier ook het wellus/nietus spelletje krijgen, het 'moddergooien', het elkaar 'afz**ken' en het 'op de man/vrouw' spelen?????
Nou, als jij nou goed en consequent modereert, dan valt het misschien allemaal wel mee?
De uitlatingen die Morbide en Melina over mij doen vallen toch onder de noemer 'schofferen' in de regels hier?
Tot nu toe merk ik nog niets van enige activiteit in die richting.
Nogmaals: het kan me zelf niet zo schelen hoor, hoe Morbide en Melina tegen me te keer gaan, maar het zou prettig zijn als het modereren hier ook consequent gebeurd, niet dan?
Want pas geleden heeft Sticky ook een waarschuwing gehad mbt het schofferen van Babette en Irene toch? Over die laser en hormonenopmerking?
Ik ga hier 1 keer antwoord op geven.
1. Je verlangt actie naar mensen toe over iets wat (je eigen tekst) 'lang geleden' is gebeurd.
Ik wil wat je aangeeft op geen enkele manier goedpraten, maar wat is het effect van een actie onzerzijds op iets wat 'lang geleden' fout gedaan is???
2. Je geeft aan niets van een actie onzerzijds te merken, dus trek jij de conclusie dat we er niets aan doen.
Heb je er wel eens aan gedacht dat we ook actie kunnen ondernemen zonder dat anderen hier iets van zien (bijv. mail, PB)???
(wel even voor de duidelijkheid: in dit geval heb ik er ook (nog) niets aan gedaan want zie punt 1).
3. Je legt een klacht neer tegen iemand over iets wat 'lang geleden' is gepasseerd.........en wij zoeken het daarmee maar uit.
Feiten, data enz lever je niet, waardoor het voor ons een puzzel is om dan maar uit te gaan zoeken wat en wanneer.
Ik (we) hebben echt meer te doen in het dagelijks leven naast deze site.
4. (en deze moet men algemeen lezen en zeker niet specifiek voor/over Anja) Ik zie hier gedrag voorbij komen dat mij aan de lagere school herinnert.
Er waren kinderen die anderen steeds 'onzichtbaar' pesten (bij het langs lopen een duw geven, een tik geven enz)
Als dan op enig moment de bom barstte en het gepestte kind een knal verkocht werd er hard naar de juf/meester gerend want ' jantje had geslagen'.
Jantje kreeg dan straf want hij had idd geslagen en dat had ieder gezien.
Waarom jantje zover gekomen was, dat was niet gezien...dus dat was er niet.
De vertaling naar gedrag hier:
Mensen posten netjes binnen de regels, maar wel tegen het randje met speldeprikken.
Degenen die daar dan op ingaan zitten snel buiten de lijntjes en zijn dus de boosdoeners.
Denk hier nu met z'n allen eens over na.
Juridisch is er zelfs een term voor dergelijk gedrag: uitlokking.
(alleen gaat het daar dan over strafbare feiten)