eerste paar hakken
Moderator: Moderators
Ik ben al een tijdje op zoek naar wat makkelijkere loopschoenen, maar waarom eigenlijk? Al zeg ik het zelf, kan ik best aardig vooruitkomen op hakken. Het probleem zit hem niet in de hoogte van de hakken, de maat is goed, bij mijn hiel heb ik zelfs wat ruimte over en toch knellen mijn tenen als de ziekte, heb al gehoord dat je er dan een nacht een vochtige doek in de neus moet stoppen. Iemand hier ervaring mee? Als het niet anders kan ga ik wel aan de sneakers, maar ik ben nu eenmaal verliefd op die pumps !
- mireille
- Eredivisie
Tja, zoals ze het zo mooi stellen in de film "Kinky Boots", het zou misschien iets met gewicht te maken hebben. Gewoon, heel algemeen is het nu eenmaal dat mannen wat zwaarder zijn dan vrouwen. En dat stiekem die schoenen daar niet op gebouwd zijn, maar dat dat dus ook die extra druk op je tenen geeft. Mocht ik het mis hebben kwa gewicht in jouw situatie, alvast m'n excuses dan
Anderzijds, zijn het leren pumps ? dan kunnen ze inderdaad nog wel rekken. Kunststof is hopeloos, niet aan beginnen... Natte doek kan inderdaad, ik heb ook wel eens iets gehoord over alcohol. verder heb je nog gelkussentjes die je in je schoenen kan leggen zodat de druk wat wordt verlicht.
Anderzijds, zijn het leren pumps ? dan kunnen ze inderdaad nog wel rekken. Kunststof is hopeloos, niet aan beginnen... Natte doek kan inderdaad, ik heb ook wel eens iets gehoord over alcohol. verder heb je nog gelkussentjes die je in je schoenen kan leggen zodat de druk wat wordt verlicht.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Ik heb van een oude schoenmaker gehoord dat als je een schoen neerzet, je onder de neus van de schoen zoveel ruimte zou moeten hebben dat je er een vinger onder kunt leggen. Alleen dat zijn de goede schoenen. Ik heb daar zelf ook naar gekeken en ik heb inderdaad geen last van knellende schoenen die dat hebben. Ander schoenen heb ik dan wel vaak wat last van pijntjes in de tenen. En de schoenen/laarzen hebben toch allemaal een behoorlijke hak die ik draag.
groetjes Bea.
groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Als biovrouw trotseer ik idd ook geregeld de nodige pijntjes en neem van me aan.. die zijn om 2 uur 's nachts gewoonweg heftig.
Voor mij ligt het echt aan de schoen zelf. Op sommige pumps loop ik uren terwijl anderen, die van buiten exact hetzelfde lijken, al pijn doen bij het aantrekken..
Ik koop veel online, maar voor schoenen, en met name pumps, blijft het toch passen van tevoren.
Je voelt gelijk of het wel of niet gaat werken..
Er liggen hier uit de beginperiode nog hopen ongebruikte paren in de kast die helaas voor mij om verschillende redenen niet bruikbaar zijn, maar oefening baart kunst.. As ever..
Voor mij ligt het echt aan de schoen zelf. Op sommige pumps loop ik uren terwijl anderen, die van buiten exact hetzelfde lijken, al pijn doen bij het aantrekken..
Ik koop veel online, maar voor schoenen, en met name pumps, blijft het toch passen van tevoren.
Je voelt gelijk of het wel of niet gaat werken..
Er liggen hier uit de beginperiode nog hopen ongebruikte paren in de kast die helaas voor mij om verschillende redenen niet bruikbaar zijn, maar oefening baart kunst.. As ever..
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik pas ze ook altijd eerst en loop er in de winkel even op, maar je merkt toch pas echt goed hoe ze zitten als jer een km op afgelegd heb. Krijg bij hakken waarvan ik het idee heb dat ze heel gemakkelijk lopen soms toch zere kuiten na een middagje shoppen. Ik heb trouwens na afloop van een galafeestje op een middelbare school diverse jongenmeiden op kousenvouten buiten zien staan in de vrieskou.
Irene
Irene
Kleine stapjes
Dat kopt!Chloe'tje schreef:Volgens mij zijn er (ook) genoeg bio vrouwen die hun voeten martelen. Het zal ongetwijfeld met de vorm van de voet te maken hebben en de manier van gewicht verdeling bij het lopen. Zouden er geen tips over hoe je het beste kan lopen te Googlen zijn?
Uitlopen heet dat!
Lopen op hakken: http://www.youtube.com/watch?v=Q8h8bCoi5sY
Ik moet iedere keer weer lachen als ik de foute voorbeelden zie hihihi
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
- mireille
- Eredivisie
Ondertussen ben ik alweer wat blaren en zelfs blauwe nagels verder, dus ik weet precies wat chica bedoelt. Het is ook doorbijten en niks laten blijken Er is ook verschil tussen schoeisel en soms vergis ik me wel eens... wat prima loopt voor een paar uurtjes lijkt dan niet te werken voor een hele dag, en wat er eigenlijk redelijk oncomfortabel eruit ziet blijkt toch nog aardig te zitten...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Gisteren nog tijdens een lokale fuif (rond 01.00am) waren een aantal vriendinnen van me (biovrouwen) aan het klagen over de helse pijnen die ze op dat moment aan hun voeten (en sommige zelfs hun kuiten) hadden.
Ze stonden allemaal op hakken, sommige al wat hoger dan andere.
En ik? Nee hoor, ik had gympen aan...
Uit ervaring weet ik ondertussen dat ik niet hoger dan 10cm. hoef te gaan,
ik ben met m'n 1.79cm al groot genoeg om bv. hakken van 12cm te dragen.
Liefs,
Kirsten
Ze stonden allemaal op hakken, sommige al wat hoger dan andere.
En ik? Nee hoor, ik had gympen aan...
Uit ervaring weet ik ondertussen dat ik niet hoger dan 10cm. hoef te gaan,
ik ben met m'n 1.79cm al groot genoeg om bv. hakken van 12cm te dragen.
Liefs,
Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Ik ben 1,92 en draag gerust hakken van 9 cm, 11 cm en ik heb zelfs een paar van 14 cm. Maar alleen op feesten hoor. Door de week gewoon ballerina's of andere platte schoenen.
Die van 14 cm zijn btw stilleto's en dat zijn echt killers. (Ik heb een haat/ liefde verhouding met ze...) Die vouwen je tenen in een bijna 90 graden positie ten opzichte van de voet en de hak is natuurlijk zo dun dat die bijna geen steun geeft dus de meeste balans moet je uit de voorkant halen maar die is superklein waardoor je tenen ook nog eens bij elkaar gedrukt worden.
En naarmate de avond vordert en de inname van bepaalde genotsmiddelen zoals alcohol, pilletjes, ketamine oid toeneemt dan kan ik nog zo mijn best doen maar dan doe loop ik echt als een zwierende en zwaaiende idioot zoals in dat filmpje van Sarah maar dan alle drie de verkeerde loopjes tegelijk!
Die van 14 cm zijn btw stilleto's en dat zijn echt killers. (Ik heb een haat/ liefde verhouding met ze...) Die vouwen je tenen in een bijna 90 graden positie ten opzichte van de voet en de hak is natuurlijk zo dun dat die bijna geen steun geeft dus de meeste balans moet je uit de voorkant halen maar die is superklein waardoor je tenen ook nog eens bij elkaar gedrukt worden.
En naarmate de avond vordert en de inname van bepaalde genotsmiddelen zoals alcohol, pilletjes, ketamine oid toeneemt dan kan ik nog zo mijn best doen maar dan doe loop ik echt als een zwierende en zwaaiende idioot zoals in dat filmpje van Sarah maar dan alle drie de verkeerde loopjes tegelijk!