eerste paar hakken

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

kim_cd
is nieuw hier

eerste paar hakken

Bericht door kim_cd »

klein vraagje

ik zou men eerste paar hoge hakken willen kopen. Nu heb ik er enkele heel mooie gezien op een online shop. Maar gezien dit men eerste paar gaat zijn...hoe zit het met de maat?

Kan ik best dezelfde maat nemen als men "gewone" schoenen, of een maatje kleiner?
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

eerder een maat groter. is mijn ervaring...
Who, being loved, is poor? (Oscar Wilde)
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Mee eens, maatje groter is beter. Ik kan mannenschoen 42 aan maar hak 42 zit te strak en gaat zeer doen. Maat 43 zit prima.

Pamela
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
KirstenHershe
ForumFan
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

tja.. zal van persoon tot persoon afhangen blijkbaar want ik koop
steeds damesschoenen/laarzen in dezelfde maat als herenschoenen.
En heb daarmee nog nooit problemen gehad.

Waar wel al eens verschil durft inzitten is het merk,
van sommige merken lijkt een 40 kleiner of groter dan van andere merken.

Zorg ervoor dat je eventueel de schoenen nog kan omruilen voor een andere maat. :wink:

liefs,
Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb ook eigenlijk altijd dezelfde maat, maar dat wil niet zeggen dat ze altijd passen, zeker met instappers met hakken is het belangrijk dat ze niet te groot zijn, want dan schieten ze uit. Ik pas altijd voor ik ze koop.

Irene
Kleine stapjes
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Ik sluit me aan bij Kirsten en Irene.
Het ligt aan de schoen en een krappe pump is m.i. beter.
Zeker als je er een panty in draagt.
voor je het weet loop je te sloffen.
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Kim, ga je wel eens als vrouw de deur uit? Als dat wel zo is, ga dan gewoon langs welke schoenen zaak en pas de schoenen. Echt, ze bijten niet. Veelal is mijn ervaring, als je je open stelt, zijn de dames heel belangstellend.

En anders word je verder heel netjes behandeld als ieder ander klant. Het voordeel bij een bezoek aan de betere schoenen zaak is dat ze je kunnen vertellen over modellen die jou voeten beter passen, wat er evt besteld kan worden. Je wordt als een dame behandeld. Heerlijk.

Schoenen passingen verschillen per merk. Ik had 42 heren en draag ook 42 dames. Ook heb ik en iets hoge wreef, wat het nog lastiger maakt. Omdat dames dikwijls een iets smallere voet hebben dan mannen, zal de lengte niet direct een probleem zijn als de breedte. Knellende voor voeten en tenen is dan het gevolg. Ook willen wel de enkel bandjes te kort zijn. Passen is een must, en niet alleen dat, het is nog leuk ook.
Het ergste van een schoenen zaak binnen stappen, is je niet laten gaan. Er is zo veel moois. 8)

Ik heb zelf ook schoenen van Esprit besteld, via de Esprit internet site, gratis verzending. Prima service. Niet goed, retour. Kun je ook profiteren van evt kortingen.

Maar net als met kleding, er gaat niets boven passen.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Daarnaast heb je dat er op de sites verschillende maten worden gehanteerd. Als het Amerikanse maten zijn dan kom je bedrogen uit. maat 10 in europa heeft maat 13 nodig uuit Amerika.
Ergens op deze site is er een maattabel. Zoek die op want dat kan veel narigheid voorkomen.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
kim_cd
is nieuw hier

Bericht door kim_cd »

bedankt voor alle reactie, helpen me zeker al wat verder.

het in de winkel gaan passen is enkel nog een probleem. Ben nog niet zover dat ik als vrouw buiten kom, dus die optie valt weg.

Als ik er heb laat ik hier zeker weten wat het geworden is.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Kim schreef:
het in de winkel gaan passen is enkel nog een probleem. Ben nog niet zover dat ik als vrouw buiten kom, dus die optie valt weg.
Dat kan ook als man hoor :-)

Irene
Kleine stapjes
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Irene schreef:Kim schreef:
Dat kan ook als man hoor :-)

Irene
Ik steun deze motie.

Mocht je toch ook nog schichtig zijn wat dat betreft.

Carnaval komt er aan. ;)

Jo Brand
anjatheefee
ForumFan

Bericht door anjatheefee »

kim_cd schreef:bedankt voor alle reactie, helpen me zeker al wat verder.

Als ik er heb laat ik hier zeker weten wat het geworden is.
Zo heb ik het gedaan toen ik de eerste keer dameskleding in een winkel kocht en het ook daadwerkelijk ging passen (als man):
Je zet een petje en een bril op, gaat naar een grote stad waar niemand je kent, je loopt een winkel in, je gaat naar de damesafdeling, pakt de kleding en loopt een pashokje in. Toen ik dat zo deed de eerste keer was de drempel het pakken van het eerste dameskledingstuk uit het rek, de rest was toen geen probleem meer.
Groetjes,
Anja
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

anjatheefee schreef:Je zet een petje en een bril op
Je bent vergeten de regenjas te vermelden ;-)
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Anja schreef:
gaat naar een grote stad waar niemand je kent, je loopt een winkel in, je gaat naar de damesafdeling, pakt de kleding en loopt een pashokje in. Toen ik dat zo deed de eerste keer was de drempel het pakken van het eerste dameskledingstuk uit het rek, de rest was toen geen probleem meer.
Groetjes,
Klopt, ik moets laatst een nieuwe jas (vond ik) ben gewoon de lokale H&M ingelopen en heb hem gewoon in de winkel (dus niet in een pashokje) gepast. Omdat ik onder tijdsdruk stond gewoon als man, ik heb er wel een stuk of vier vijf aan gehad voor ik de juiste had gevonden.

drempels verlagen door er overheen te stappen!

Irene
Kleine stapjes
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Irene schreef:Anja schreef:
gaat naar een grote stad waar niemand je kent, je loopt een winkel in, je gaat naar de damesafdeling, pakt de kleding en loopt een pashokje in. Toen ik dat zo deed de eerste keer was de drempel het pakken van het eerste dameskledingstuk uit het rek, de rest was toen geen probleem meer.
Groetjes,
Klopt, ik moets laatst een nieuwe jas (vond ik) ben gewoon de lokale H&M ingelopen en heb hem gewoon in de winkel (dus niet in een pashokje) gepast. Omdat ik onder tijdsdruk stond gewoon als man, ik heb er wel een stuk of vier vijf aan gehad voor ik de juiste had gevonden.

drempels verlagen door er overheen te stappen!

Irene
Hmm ja, jassen pas ik wel (zie andere topic in algemeen)
En inderdaad, midden in de winkel of op de markt.
Het interesseert mensen echt geen bal. :lol:
Als je dat eenmaal door hebt gaat er een wereld open. :)

Jo Brand
Plaats reactie