Lichte paniek / forum levens lijn

Algemeen

Moderator: Moderators

Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Amber79 schreef:Wat ik altijd weer verbazingwekkend vind, is dat mensen van zichzelf wel toestaan dat ze jaren onnodig blijven worstelen en vooral geen hulp zoeken, maar van hulp organisaties als het VU wel verwachten z.s.m. geholpen te worden. Geduld is en blijft een schone zaak...
Je gaat toch nie proberen met Frederique hierover te gaan filosoferen he Amber..... :roll:

Maar je hebt gelijk....ik heb tot mun 27ste gewacht met de eerste hormoonspuit en om hulp te zoeken en vond het na een odyssee door de hulpinstanties eindelijk bij het VU on en onmenselijk dat ze mij nog eens 6 jaar in de weg zaten voordat ik de verlossende srs-verklaring in handen kreeg.....

....ergens had ik toen de vliegtuigen in het WTC stortten zoiets van....waarom in gods naam hebben ze niet voor het VU gekozen :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Mara schreef: Je gaat toch nie proberen met Frederique hierover te gaan filosoferen he Amber..... :roll:
Das toch niet nodig? Iedereen die 24/7 als vrouw leeft krijgt een V in t paspoort. Dan is een filosofie over wachttijden toch overbodig? :wink:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Amber79 schreef:Das toch niet nodig? Iedereen die 24/7 als vrouw leeft krijgt een V in t paspoort. Dan is een filosofie over wachttijden toch overbodig? :wink:
Ja, en iedereen die 24/7 'de broek aan heeft' krijgt automatisch een M in 't paspoort :wink: :lol:
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Of we stoppen ons paspoort allemaal in een envelop en sturen het op naar een willekeurige koning in een ver land ;-)
Kleine stapjes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik vind dat je niet het v verdient als je als vrouw gaat leven.....ik vind, dat je het v pas mag krijgen als je een vrouw bent....

.....uitzonderingen moeten discutabel zijn :wink:

Ik ken menige vrouwen met piemel waar het m alleen maar verwarring oplevert....dus.... :roll:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik vind dat "verdienen" het volstrekt verkeerde woord is. Je voelt je meer vrouw dan man - of meer man dan vrouw. Op een gegeven moment gaat die M (of die V) knellen - dat is het moment waarop die letter gewoon veranderd moet worden. Wel-of-geen piemel is in het dagelijkse leven geen reden om iemand met hij of zij aan te spreken - waarom dan wel om een M of een V in een paspoort te zetten.

De VU haalt twee belangrijke zaken door elkaar:
1) Diagnostiek, en
2) Hulp

Men probeert die in een combinatie-therapie aan te bieden die men TEN ONRECHTE diagnostiek noemt. Als het om zuivere diagnostiek zou gaan dan is een minimum van 6 gesprekken gewoon absurd, zeker als je al 24/7 leeft. Het feit dat je minstens 4 weken tussen die gesprekken MOET hebben ook. Die twee regels worden pas begrijpelijk als je geen onderscheid wilt maken tussen hulp en diagnostiek. Ik hoop dat ze snel tot het inzicht komen dat het oneerlijk is t.o.v. mensen die ALLEEN diagnostiek nodig hebben om ze dezelfde snelheid door de strot te bieden als de mensen die hulp vragen.

@Mara: je hoeft niet mee te doen als je de discussie zat bent.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Amber79 schreef:Wat ik altijd weer verbazingwekkend vind, is dat mensen van zichzelf wel toestaan dat ze jaren onnodig blijven worstelen en vooral geen hulp zoeken, maar van hulp organisaties als het VU wel verwachten z.s.m. geholpen te worden. Geduld is en blijft een schone zaak...
ik denk dat dat zeker in het geval van transseksualeit normaal is

je doet er alles aan om maar niet tot die ene conclusie te hoeven komen,vaak tegen beter weten in, en soms weet men maar amper meer wat er aan schort

zoeken, uitvogelen proberen en dat gaat met kleine stapjes

al die stapjes en dat geploeter hebben velen juist nodig om tot de uiteindelijke aanmelding te komen

en als men eenmaal na jaren van geploeter weet hoe de vork in de steel zit, dan wil je ook meteen actie ook, en dat is goed te begrijpen

dat het vu daar niet acuut op in kan gaan, in mee kan gaan is ook begrijpelijk, of het goed is, ik laat dat in het midden

of je ej zelf iets van, toe maar, ik wacht wel, tijd zat

voor velen is iedere dag opnieuw een regelrechte kwelling, en daar wil je vanaf, dus spijkers met koppen en geen gebakelei
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:@Mara: je hoeft niet mee te doen als je de discussie zat bent.
Hoezo.....ik dacht dat mun uitingen de meest logische waren.....dus waarom überhaupt discuteren.... :roll:
Lomar
ff weer wat posten

Bericht door Lomar »

Na een reeks gesprekken bij Tanja sta ik aan de vooravond om te gaan kiezen hoe ik nu verder moet gaan met volgende stappen. Oftewel doorverwijzen naar VU, Groningen of Gendt bijvoorbeeld of... via het alternatieve circuit zelf e.e.a. regelen. Alternatief wil zeggen doorgaan bij anja, testen en ook een real-life etc, maar voor een operatie uitwijken naar Thailand, duitsland etc... en heel veel kosten waarvan ik nu denk die niet te kunnen betalen. Op basis van financien en de kans dat een eventuele operatie vergoed wordt in de 1e drie gevallen, ben ik nu geneigd dus de keuze te gaan maken voor doorverwijzen. Ik heb niet direct haast, maar soms kriebelt het idee dat alleen financien het motief zouden zijn. Als ik hier zo af en en toe de verhalen lees, dan twijfel ik daar weer enorm aan. Denk dat jullie dat begrijpen... Bijna onmogelijke vraag natuurlijk, maar wat raad je me aan of zou een motief kunnen zijn.
live, laugh, love
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Zoals de situatie nu is mbt operaties in Nederland, lijkt mij het alternatieve circuit een goede optie. De wachtlijst voor SRS is de komende jaren nog niet voorbij, en dat betekend dat bv een operatie in Duitsland naar Nederlandse normen vergoed wordt. Ook als je een lastige verzekeraar hebt, want vanuit de basisverzekering is er een zorgplicht. Alleen moet je goed kijken naar de bijkomende kosten, zoals reis naar Duitsland voor gesprek vooraf etc.
Nu bij het VU melden betekent dat het waarschijnlijk nog wel minimaal 2 a 3 jaar duurt voordat je met hormonen kunt beginnen. Ik geloof niet dat mensen die van Tanja komen wat dat betreft voorrang krijgen op enige lijst of manier.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou Lomar.....als je bij Tanja blijft en je in Duitsland laat opereren dan wordt de ingreep daar ook door de ziektefonds vergoed......alleen moet je aan denken je op tijd op de wachtlijst te laten zetten......dus niet na afloop van je real life test.....nee al in het begin daarvan.....groenlichtpapieren van een therapeut zoals Tanja zijn voldoende dat te doen.....zo ben je mooi na afloop van je real life test aan de beurt voor je operatie....

groetjes

Mara
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Irene schreef:Of we stoppen ons paspoort allemaal in een envelop en sturen het op naar een willekeurige koning in een ver land ;-)
Weet jij het adres van de koning van Katoren? :wink:

Wanneer gaan we Tanj van Hengel verheven tot heiulige? "Beschermheilige van de genderdysforie". Klinkt wel goed :lol:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

De wachtlijst van de VU is nu zo'n 4-5 maanden wachten voor de diagnostiek, daarna minimaal 6 maanden diagnostiek, daarna (uiterste moment voor starten van) 24/7 leven en minimaal anderhalf jaar hormonen en daarna een jaar wachttijd voor de geslachtsoperatie. Totale doorlooptijd bij de VU is zo'n 3 - 4 jaar.

Buiten de VU om: diagnostiek via Van Hengel: als ik het goed weet is de wachttijd plm. 3 maanden, diagnostiek kan op verzoek in 4 weken (4 x een gesprek van anderhalve week), daarna hormonen via een zelf uit te zoeken endocrinoloog (minimaal 1 jaar) en minimaal 1 jaar 24/7 leven voordat de operatie kan starten. Totale doorlooptijd kan binnen 2 jaar.

Let op: operaties in het buitenland zijn niet noodzakelijkerwijs beter dan die in Nederland. Ik hoor de laatste tijd -veel- problemen. Informeer je goed voor je er aan begint.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

hoe zit het met een srs als je via tanya gaat lopen?

bij vu neem ik aan, ook weer wachtlijst?
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Joyy schreef:hoe zit het met een srs als je via tanya gaat lopen?

bij vu neem ik aan, ook weer wachtlijst?
wie een srs dan nog via de VU wil hebben, komt inderdaad de VU-wachtlijst weer tegen (helemaal van voren af aan...)
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Plaats reactie