Lichte paniek / forum levens lijn
Moderator: Moderators
Lichte paniek / forum levens lijn
Tja, lichte paniek. Ingehouden emoties van een hele leven achter mij.
Ik knal nu en de laatste dagen zowat uitelkaar, door alles wat opeens op mij afkomt.
Loop anderhalve jaar volledig in vrouwen kleding, 24/7 maar nog niet opgemaakt als vrouw. Dat heeft mij al die tijd dwars gezeten. Die rottige mannen haar op hele lichaam, en in bijzonder gezicht en hals heeft mij ervan weerhouden aan mijn gezicht te werken. Ik dacht het zo te kunnen redden. Niet dus.
Zit in de bijstand, geen geld om handen. En dan kom je tot de (gemeend) realisatie dat al heb ik het al die tijd onderdrukt, blijkbaar, dat ik nu, mocht het mogelijk zijn, een transformatie zou willen wil aangaan. Dat ik het helemaal gehad heb met het man zijn. En dat gewaar wording allemaal in de laatste paar maanden. Het komt allemaal op mij nu af, en ik heb geen tijd te verliezen. Over één nacht ijs, ja als je snel aan de overkant moet zijn of helemaal niet.
Het idee dat ik er niet voor in aanmerking zou kunnen komen / er niet geschikt voor wordt geacht, het niet goed gekeurd zou worden, / niet door mij te betalen zou zijn (mijn aandeel) is een schrik beeld dat ik maar amper kan verwerken. Ook al heb ik nog geen officieel gesprekken / onderzoeken gehad.
Ga over een week (hij heeft vakantie ) met de huisarts spreken over wat voor traject ik in kan, wat voor mogelijkheden ik heb. En dat op bijna 54 jaar leeftijd. Dat is misschien wel weer het nadeel van alleen leven, je kunt jezelf een inzinking niet veroorloven. en houdt je maar flink. Er is niet een partner om dat evt op te vangen.
Het moet nog blijken hoe ver ik ( naar oordeel van anderen ) transseksueel ben. Maar het zaakje mag er wel af, en natuurlijk wel wat moois voor in de plaats.
Dan het forum. Het forum al is het een vriendelijke ontmoeting plaats voor gelijk gestelden, het is tevens een levens lijn. Een niet et onderschatten middel om je te helpen wanneer je wat kwijt moet, gewoon een luisterende oor nodig hebt.
Ik heb een stukje in "Franka een vrouw in wording" gelezen, kan het even niet vinden, Iets van "en hoe is het met onze meisje"of zoiets. Zij was dan pas geopereerd. Ik kan nog altijd heel moeilijk een traan los laten, maar het scheelde maar heel weinig. Dat was zo'n ontroerend stukje tekst, hij was niet meer, en zij was geboren. Wat een wonderbaarlijke moment moet dat geweest zijn. Wie van ons zou dat niet willen beleven?
Ik knal nu en de laatste dagen zowat uitelkaar, door alles wat opeens op mij afkomt.
Loop anderhalve jaar volledig in vrouwen kleding, 24/7 maar nog niet opgemaakt als vrouw. Dat heeft mij al die tijd dwars gezeten. Die rottige mannen haar op hele lichaam, en in bijzonder gezicht en hals heeft mij ervan weerhouden aan mijn gezicht te werken. Ik dacht het zo te kunnen redden. Niet dus.
Zit in de bijstand, geen geld om handen. En dan kom je tot de (gemeend) realisatie dat al heb ik het al die tijd onderdrukt, blijkbaar, dat ik nu, mocht het mogelijk zijn, een transformatie zou willen wil aangaan. Dat ik het helemaal gehad heb met het man zijn. En dat gewaar wording allemaal in de laatste paar maanden. Het komt allemaal op mij nu af, en ik heb geen tijd te verliezen. Over één nacht ijs, ja als je snel aan de overkant moet zijn of helemaal niet.
Het idee dat ik er niet voor in aanmerking zou kunnen komen / er niet geschikt voor wordt geacht, het niet goed gekeurd zou worden, / niet door mij te betalen zou zijn (mijn aandeel) is een schrik beeld dat ik maar amper kan verwerken. Ook al heb ik nog geen officieel gesprekken / onderzoeken gehad.
Ga over een week (hij heeft vakantie ) met de huisarts spreken over wat voor traject ik in kan, wat voor mogelijkheden ik heb. En dat op bijna 54 jaar leeftijd. Dat is misschien wel weer het nadeel van alleen leven, je kunt jezelf een inzinking niet veroorloven. en houdt je maar flink. Er is niet een partner om dat evt op te vangen.
Het moet nog blijken hoe ver ik ( naar oordeel van anderen ) transseksueel ben. Maar het zaakje mag er wel af, en natuurlijk wel wat moois voor in de plaats.
Dan het forum. Het forum al is het een vriendelijke ontmoeting plaats voor gelijk gestelden, het is tevens een levens lijn. Een niet et onderschatten middel om je te helpen wanneer je wat kwijt moet, gewoon een luisterende oor nodig hebt.
Ik heb een stukje in "Franka een vrouw in wording" gelezen, kan het even niet vinden, Iets van "en hoe is het met onze meisje"of zoiets. Zij was dan pas geopereerd. Ik kan nog altijd heel moeilijk een traan los laten, maar het scheelde maar heel weinig. Dat was zo'n ontroerend stukje tekst, hij was niet meer, en zij was geboren. Wat een wonderbaarlijke moment moet dat geweest zijn. Wie van ons zou dat niet willen beleven?
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
je hoeft niet alles alleen te doen en dat kan ook niet tenzij je superwoman herzelf bent
bijstand, lastig, al eens bijzondere bijstand overwogen?
ook al eens coaching of therapie overwogen?
al eens aan persoonsgebonden budget gedacht?
waar je dat soort zaken/hulp van zou kunnen betalen?
verder, neem ff afstand van alles wat met het onderwerp te maken heeft, kan nogal eens eea op een rij zetten
en niks overhaasten natuurlijk, ook al barst de bom
sterkte iig
verder, neem ff afstand van alles wat met het onderwerp te maken heeft, kan nogal eens eea op een rij zetten
sterkte iig
hmjah, beetje hetzelfde hier.
VU aanmelding, 4-5 maanden wachttijd voor een GESPREK!
Dan nog even afwachten of je wel transig genoeg bent en je bent 2 jaar verder voor je aan hormonen MAG beginnen.
Hoe bedoelt u ze werken het zelf in de hand dat mensen zelf gaan rommelen?
Dan nog even afwachten of je wel transig genoeg bent en je bent 2 jaar verder voor je aan hormonen MAG beginnen.
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
Ja ik ben bekend met de genoemde zaken, zal dat allemaal aan de orde brengen, eerst nog de gesprek met de huisarts afwachten.Joyy schreef:je hoeft niet alles alleen te doen en dat kan ook niet tenzij je superwoman herzelf bent
sterkte iig
Ja Klote, Bijstand, ( mooi dat DAT er is! ) helemaal geen geld meer. Daar was ik zelf bij, dus geen ander de schuld geven. Maar toch. Dat is alles behalve wenselijk wanneer je met iets bezig bent, dat bergen geld kost en je hele leven beheerst. Er is niets belangrijker dan zijn, dan jezelf wezen.
Afstand nemen? Goed idee, echter niet mogelijk. Ik ben 24/7 bij mijnzelf, in mijn lichaam. Ik bedoel is er iemand van ons hier, voor wie het meer is dan een verkleed partij, dus het gros, die afstand kan nemen?
Wat mij opbreekt, behalve de financiën, is mijn leeftijd. Even aanzien is er dan niet bij. Nu niet meer. We zien wel. Eerst morgen op bezoek bij een mede lotgenote.
Zelf gaan rommelen?Saartje schreef:hmjah, beetje hetzelfde hier.
Tja als je het zelf kan betalen hoef je niet aan allerlei voorwaarden te voldoen.
Het is barbaars, zo lang moeten wachten. Het is voor ons net zo belangrijk als mensen die pijn in de buik hebben, acuut blinde darm. Maar goed, klagen helpt niet, daar mee worden de capaciteiten op korte termijn niet anders door. Op mijn leeftijd zeker, heb ik geen twee jaar tijd om te verspillen. En jonge mensen hebben dat even min, al hebben die nog wel wat tijd in het verschiet... Maar nog maar zien waar in het verhaal ik heen ga. Voor mijn part tot aan het GAATJE . Hoe eerder hoe beter.
afstand nemen, ff met iemand de deur uitgaan, ff wat anders aan je hoofd, afleiding, wat leuks doen
kweet he,t het klinkt beperkt maar je moet wat
achter je beeldscherm wordt het er niet beter op
mij helpt wandelen enorm veel
ik wandel iedere dag een uur, minstens, en dan zakken alle gedachten en loop je de onrust er vanzelf uit en kom ik toch weer terug met ene leeg hoofd, dat helpt
kleine dingen...
ik wandel iedere dag een uur, minstens, en dan zakken alle gedachten en loop je de onrust er vanzelf uit en kom ik toch weer terug met ene leeg hoofd, dat helpt
kleine dingen...
Ik geef je gelijk.Joyy schreef:afstand nemen, ff met iemand de deur uitgaan, ff wat anders aan je hoofd, afleiding, wat leuks doen
kleine dingen...
Of het mij lukt is een tweede.
Ik heb ook geen sociale leven, dus "uit gaan" wordt niets.
Anders ging ik wel bijna iedere dag naar Leeuwarden, op de fiets, even uitwaaien. Maar met dit weer, en in een rok... Brrrr
Een beetje kou hindert niet. Harde wind met regen wel.
Wandelen, Ja. Alleen ik heb zo mijn momenten vaak bij het naar bed gaan en het wakker worden dat alles de revue passeert. Dan moet ik de laatste tijd HEEEEEl goed de boel weer op een rijtje zetten.
Onzekerheid over mijn zelf, over wat wel en nog meer wat dan niet betaald en gerealiseerd kan worden. ( financieel )
Werkeloos is één ding, met een beetje geluk is daar wel heel sober mee te leven.
Een wedergeboorte "willen" voor zover dat een willen is, is iets totaal anders. Dat is / wordt net zo belangrijk / noodzakelijk als eten en drinken.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Zo maar een gedachte en voor jouw beeld: er is een uitspraak van het College van Zorgverzekeringen dat baardepilatie uit het basispakket vergoed zou moeten worden. Het is (mij) nog steeds een beetje onduidelijk of een willekeurige zorgverzekeraar die behandeling nu ook MOET vergoeden, maar het is in ieder geval een richting en je zou je zorgverzekeraar eens kunnen vragen hoe men er mee om gaat.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ja bedankt.
Ik ben bij De Friesland.
Volgens de boekjes,
Epilatie AV Standaard niets.
AV Extra 80% tot max €1000
AV Optimaal 80% tot max 1250
Ik heb zelf maar AV standaard.
En een speciale verzekering voor minimum inkomens en daar in staat dat "vrouwen" Het voor 80% vergoed krijgen tot een max van €1000.
Pas na een operatie ben je "vrouw" officieel.
Ik ben bij De Friesland.
Volgens de boekjes,
En een speciale verzekering voor minimum inkomens en daar in staat dat "vrouwen" Het voor 80% vergoed krijgen tot een max van €1000.
Petra v schreef:Ja bedankt.
Ik ben bij De Friesland.
Volgens de boekjes,
Zodra je gesprekken aangaat in het UMCG in Groningen , kun je binnen 2 maand terecht als je huisarts je doorverwijst, de verzekering bellen en een persoonlijk gesprek met een vrouwelijke medewerkster van de verzekering aan vragen.
Dat werkt meestal beter dan een man.
groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Dat snap ik nou helemaal niet! Dat zoiets zolang kan duren...Saartje schreef:hmjah, beetje hetzelfde hier.
Neem nou mijn persoonlijke ervaring; eind juli 2008 naar het Genderteam Gent (België) gestapt, mijn verhaal gedaan en meteen
een telefoonummer van een psych meegekregen.
Weekje later (ongeveer) contact genomen met psych en afspraak gemaakt.
Nu, amper 6 maanden later heb ik alle gesprekken (in totaal 10) achter de rug en ben ik sinds drie dagen aan de hormonen.
Misschien zijn ze in België, en ik dacht net het tegenovergestelde, iets sneller in het nemen van beslissingen op het gebied van transseksualiteit?
En wat vergoedingen betreft, hierover mag ik tot hiertoe niet klagen hoor.
Volgende week maak ik een afspraak voor een baard epilatie (laserbehandeling) en in principe komt het ziekenfonds hierbij ook
tussenbeide.
Liefs,
Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Als je bij een genderteam zit, dan wil dat genderteam je als vrouw zien vanaf het moment van groen licht (na de diagnose).Petra v schreef:En een speciale verzekering voor minimum inkomens en daar in staat dat "vrouwen" Het voor 80% vergoed krijgen tot een max van €1000.
In mijn geval (ben aanvullend verzekerd, 70% met een maximum van € 1000) heb ik dus € 1000 teruggekregen. Ik denk dat als ze volgens advies-CvZ werken dat ik dan dus het volledige bedrag van € 1400 terug zou moeten krijgen.
Misschien kan het genderteam (of de psychologe als je niet via genderteam werkt) je kan helpen?
Succes en groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Forumdiva
Kirsten, in het verleden zijn er ook periodes geweest bij het VU dat het sneller ging, en ook werd vroeger epileren en borstvergroting standaard vergoed (epileren wel tot een max. bedrag). Dat is weg bezuinigd. Levert een besparing op van bijna niks procentueel gezien, maar daar waar mensen het politiek voor het zeggen hebben met en vanuit een bepaalde geloofsovertuiging, is het een belangrijke besparing.
Nog erger, bij mij is 10 jaar geleden borstvergroting vergoed. Als er nu iets gebeurd met 1 van de implantaten moet ik zelf het implantaat vergoeden. Belachelijk voor woorden gewoon.
Nog erger, bij mij is 10 jaar geleden borstvergroting vergoed. Als er nu iets gebeurd met 1 van de implantaten moet ik zelf het implantaat vergoeden. Belachelijk voor woorden gewoon.
Wat ik altijd weer verbazingwekkend vind, is dat mensen van zichzelf wel toestaan dat ze jaren onnodig blijven worstelen en vooral geen hulp zoeken, maar van hulp organisaties als het VU wel verwachten z.s.m. geholpen te worden. Geduld is en blijft een schone zaak...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
-
- Forumdiva