De pen als lotgenoot
Moderator: Moderators
Oh meiden dank jullie wel...
Ik wilde niemand kwetsen met m'n voorkeuren...
het is ja iets wat voor mij werkt... maar dat hoeft
voor anderen natuurlijk niet zo te zijn hoor.
Ik had gehoopt op wat tips leuke winkeltjes
voor lingerie enz.
Ik denk dat als je je vrouw voelt en/of wilt zijn
je allemaal de eigen manier hebt om daar uiting
aan te geven....en in lingerie kom ik daar het meest
dichtbij, ik weet dat het misschien raar klinkt...
maar het is ook maar een benadering van wat
ik eigenlijk zou willen voelen....
groetjes
Natashya
Ik wilde niemand kwetsen met m'n voorkeuren...
het is ja iets wat voor mij werkt... maar dat hoeft
voor anderen natuurlijk niet zo te zijn hoor.
Ik had gehoopt op wat tips leuke winkeltjes
voor lingerie enz.
Ik denk dat als je je vrouw voelt en/of wilt zijn
je allemaal de eigen manier hebt om daar uiting
aan te geven....en in lingerie kom ik daar het meest
dichtbij, ik weet dat het misschien raar klinkt...
maar het is ook maar een benadering van wat
ik eigenlijk zou willen voelen....
groetjes
Natashya
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Als ik het zelf nie ook zal leuk vinden, was het zeker niet mijn minnaar....natashya schreef:Vindt je dat zelf niet leuk...?
Ik vind het wel leuk verschillende lingerie en dat een vriendje me dan sexy vindt en hij zich er mannelijk bij voelt...en ik me vrouwelijk.
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
-
- Eredivisie
Laat ik dit oude draadje eens omhoogschoppen
Nominatie verhaal transman voor 'De Pen als Lotgenoot'
Nominatie verhaal transman voor 'De Pen als Lotgenoot'
Het verhaal is hier te downloaden als PDF.'De Pen als Lotgenoot' is een wedstrijd voor mensen met een ziekte, chronische aandoening of handicap die hun eigen inspirerende verhaal willen delen met de omgeving. Eén van de genomineerden in de categorie tekst is transman Niels Boomstam met zijn korte verhaal 'Herboren'.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
-
- ForumFan
Frederique:
Het enige bijzondere aan mij is dat ik soms wat erg vrouwelijk overkom in de ogen van sommige mensen. Het zal wel iets met mijn kleding te maken hebben. Kleren maken de man (de mens). Mensen zien in mij dan soms een vrouw.
Wie is er dan niet helemaal in orde?
In jouw opinie ben ik niet helemaal okay, maar van gewone mensen krijg ik dat eigenlijk nooit te horen. Waarom wel van een mede-t?
Natuurlijk geeft die travestie soms ook nadelen. Het geeft niet in deeltijd nadelen, nee, het geeft eigenlijk iedere dag weer nadelen, ook al ben je gewoon als man verkleed, omdat iedereen in mijn geval wel weet dat ik t ben. Daar komt nooit een einde aan, dat gaat altijd door. So what! Alles in het leven heeft voor-, maar ook nadelen.
Maar ik heb dus geen aandoening en ik ben niet ziek en niet zielig. De samenleving, althans sommigen daarin, reageert soms wel wat ziek en zielig niet op mijn uiterlijk, maar op het gegeven dat ik als biologische man een vrouwelijk uiterlijk durf te presenteren.
Ik zie mezelf als travestiet en vind die uitspraak nogal beledigend. Op basis waarvan kun jij stellen dat ik een aandoening heb? Misschien heb jij een aandoening, maar daarom hoef ik hem nog niet te hebben.Oh, voor sommige mensen onder ons (o.m. travestieten en mensen die tussen de genders in leven) is onze aandoening gedeeltelijk of volledig chronisch!
Het enige bijzondere aan mij is dat ik soms wat erg vrouwelijk overkom in de ogen van sommige mensen. Het zal wel iets met mijn kleding te maken hebben. Kleren maken de man (de mens). Mensen zien in mij dan soms een vrouw.
Wie is er dan niet helemaal in orde?
In jouw opinie ben ik niet helemaal okay, maar van gewone mensen krijg ik dat eigenlijk nooit te horen. Waarom wel van een mede-t?
Natuurlijk geeft die travestie soms ook nadelen. Het geeft niet in deeltijd nadelen, nee, het geeft eigenlijk iedere dag weer nadelen, ook al ben je gewoon als man verkleed, omdat iedereen in mijn geval wel weet dat ik t ben. Daar komt nooit een einde aan, dat gaat altijd door. So what! Alles in het leven heeft voor-, maar ook nadelen.
Maar ik heb dus geen aandoening en ik ben niet ziek en niet zielig. De samenleving, althans sommigen daarin, reageert soms wel wat ziek en zielig niet op mijn uiterlijk, maar op het gegeven dat ik als biologische man een vrouwelijk uiterlijk durf te presenteren.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik heb geloof ik nergens geschreven dat je niet helemaal okay bent. Volgens mij zijn de meeste T's wel okay, heeft geen enkele T een ziekte vanwege het T-zijn en zijn slechts weinig T's zielig...
Wel denk ik dat we een aandoening hebben, in de zin van: ons is iets aangedaan waar we het soms (en soms ook niet) verdomd moeilijk kunnen hebben... En ook in de zin van: voor ons zullen bepaalde zaken -altijd- anders zijn dan voor mensen met een vrouwengevoel die in een vrouwenlichaam geboren zijn (of: voor mensen met een mannengevoel die in een mannenlichaam geboren zijn).
Je leest 't zo te zien heel anders dan ik het bedoeld heb.
Groetjes,
Frederique
Wel denk ik dat we een aandoening hebben, in de zin van: ons is iets aangedaan waar we het soms (en soms ook niet) verdomd moeilijk kunnen hebben... En ook in de zin van: voor ons zullen bepaalde zaken -altijd- anders zijn dan voor mensen met een vrouwengevoel die in een vrouwenlichaam geboren zijn (of: voor mensen met een mannengevoel die in een mannenlichaam geboren zijn).
Je leest 't zo te zien heel anders dan ik het bedoeld heb.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- ForumFan
Het woord 'aandoening' betekent 'kwaal of ziekte'. In combinatie met (mijn) travestie vind ik dat overdreven en niet terecht.
Er is volgens mij geen enkele deugdelijke reden om aan te nemen dat travestie een ziekte of een kwaal zou zijn. Natuurlijk heeft travestie in onze maatschappij, zodra het bekend is en mogelijk ook al daarvoor, (blijvende) nadelen. Maar dat maakt het nog niet tot een lichamelijke of psychische aandoening.
Er is volgens mij geen enkele deugdelijke reden om aan te nemen dat travestie een ziekte of een kwaal zou zijn. Natuurlijk heeft travestie in onze maatschappij, zodra het bekend is en mogelijk ook al daarvoor, (blijvende) nadelen. Maar dat maakt het nog niet tot een lichamelijke of psychische aandoening.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik zie aandoening niet als kwaal of ziekte, want zelfs transseksualiteit zie ik niet als kwaal of ziekte.
Ik zie aandoening wel als "iets dat mij is aangedaan". En er -is- mij iets aangedaan.
Groetjes,
Frederique
Ik zie aandoening wel als "iets dat mij is aangedaan". En er -is- mij iets aangedaan.
Groetjes,
Frederique
-
- ForumFan
Taal is tegenwoordig kennelijk soms lastig.
Kunnen we voor dit soort algemene woorden niet gewoon beter het woordenboek volgen?
De Van Dale online zegt dit:
aan·doe·ning (dev; meervoud: aandoeningen; verkleinvorm: aandoeninkje)1.tot een bepaald gedeelte van het lichaam beperkte ziekte▼ betekenisverwante termenhyperoniem: ziektesynoniem(en): affectiehyponiem(en): albinisme, ametrie, aplasie, botontkalking, carpaletunnelsyndroom, discopathie, echopraxie, etalagebenen, fluorose, hernia, hersenaandoening, hydronefrose, kaalheid, macrocefalie, macrocheilie, microcefalie, muishand, münchhausen-by-proxysyndroom, münchhausensyndroom, myocardose, neurofibromatose, oorsuizen, ossenoog, osteopathie, paradentose, prostaatvergroting, pseudokroep, RSI, soa, stomatopathie, tenenkaas, trisomie, verlamming, versterf, verzakking, voorhuidvernauwing, winterhanden, winterhielen, wintertenen, wintervoeten, zenuwschok, zonnesteek▼ voorbeeldeneen lichte aandoeningreumatische aandoeningeneen seksueel overdraagbare aandoeninginfectieziekte die door seksueel contact kan worden overgebracht
Kunnen we voor dit soort algemene woorden niet gewoon beter het woordenboek volgen?
De Van Dale online zegt dit:
aan·doe·ning (dev; meervoud: aandoeningen; verkleinvorm: aandoeninkje)1.tot een bepaald gedeelte van het lichaam beperkte ziekte▼ betekenisverwante termenhyperoniem: ziektesynoniem(en): affectiehyponiem(en): albinisme, ametrie, aplasie, botontkalking, carpaletunnelsyndroom, discopathie, echopraxie, etalagebenen, fluorose, hernia, hersenaandoening, hydronefrose, kaalheid, macrocefalie, macrocheilie, microcefalie, muishand, münchhausen-by-proxysyndroom, münchhausensyndroom, myocardose, neurofibromatose, oorsuizen, ossenoog, osteopathie, paradentose, prostaatvergroting, pseudokroep, RSI, soa, stomatopathie, tenenkaas, trisomie, verlamming, versterf, verzakking, voorhuidvernauwing, winterhanden, winterhielen, wintertenen, wintervoeten, zenuwschok, zonnesteek▼ voorbeeldeneen lichte aandoeningreumatische aandoeningeneen seksueel overdraagbare aandoeninginfectieziekte die door seksueel contact kan worden overgebracht
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Tsja, taal is zoals je het gebruikt. De Van Dale past zich aan aan de manier waarop woorden in de samenleving gebruikt worden, niet andersom.
En ik gebruik taal zoals ik het voel, ik vind het prima als jij het anders voelt. Je weet nu, door dit gesprek, dat we het eens zijn dat we het beide bij genderdysforie niet over een kwaal of ziekte hebben...
Groetjes,
Frederique
En ik gebruik taal zoals ik het voel, ik vind het prima als jij het anders voelt. Je weet nu, door dit gesprek, dat we het eens zijn dat we het beide bij genderdysforie niet over een kwaal of ziekte hebben...
Groetjes,
Frederique
-
- ForumFan
We hadden het over travestie. Dan zijn we het erover eens dat dat geen ziekte of kwaal is.
Ik vind het prima om 'genderdysforie' niet als ziekte te beschouwen, maar het probleem is volgens mij dat genderdysfore mensen het zelf soms nadrukkelijk wel als ziekte willen zien, omdat dat bepaalde voordelen geeft.
Ik vind het prima om 'genderdysforie' niet als ziekte te beschouwen, maar het probleem is volgens mij dat genderdysfore mensen het zelf soms nadrukkelijk wel als ziekte willen zien, omdat dat bepaalde voordelen geeft.