De man van een TS is TV of CD

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dahlia
daar ben ik weer

Bericht door dahlia »

Hoi Elfi,

Even terzijde, de door jou aangehaalde quote’s hebben betrekking op mijn vorige relatie waar de omstandigheden héél anders lagen dan nu het geval is; weinig gemeenschappelijke interesses

Tjah, weinig gemeenschappelijke interesses.....kan ook niet anders als ze van niets geweten heeft, en jij maar niets verteld, of vergis ik me nou?

Maar je verwoordt je punt met zóveel ondertonen van ‘ons kent ons’, ‘ze kunnen zoveel beweren maar wij weten wel beter’ en veelbetekenende knipoogjes, dat je (ongetwijfeld onbedoeld) in mijn ogen althans een algemeen beeld neerzet dat een tv voornamelijk gefrustreerd en geobsedeerd zijn fetisch wenst bot te vieren bij bij voorkeur ts-en.

Dat klopt helemaal, want ik ken ze helaas over het algemeen genomen niet anders van bv T&T avonden. Je wilt toch niet beweren dat de gemiddelde -hetero- tv zo lekker in zijn/haar vel zit? Het is op zijn zachtst gezegd nogal vervelend om het object van fetisjistische gevoelens gecombineerd met schuld en schaamtegevoelens te zijn, sterker nog, het voelt werkelijk weerzinwekkend. Vooral als je opmerking krijgt in de trant van 'als ik jou was, dan zou ik er zus en zo bij lopen, en liet ik mijn haar groeien tot op mijn kont' (ik voer een kort vrouwenkapsel).
Je zou met recht de gemiddelde hetero tv wel degelijk gefrustreerd en geobsedeerd kunnen noemen, al was het maar vanwege de zelf-onderdrukking en de schaamte, en het schuldgevoel waarmee het gepaard gaat, in veel gevallen dan.
Enneh, laten we even wel wezen.......een (ex) TS die het heft in eigen handen neemt, en dmv diverse behandelingen als vrouw gaat leven, dat is voor heel veel TV's zo ongeveer een natte droom/innige wens/fantasie mbt zichzelf.

Trouwens; je hebt een van mijn vragen niet beantwoord? Ken jij zoveel TS'en dat je die moodswings kunt toeschrijven, en bij wie je op je woorden moet passen?

Groetjes Dahlia.
Gast

Bericht door Gast »

Beste Dahlia, nog eenmaal een reactie mijnerzijds,

Het spijt mij voor je dat je in het verleden relaties hebt gehad die jou dusdanig gekwetst hebben dat je je in zulke boute bewoordingen meent te moeten uitlaten. Maar ik vind gewoon niet dat je de indruk moet wekken, sterker nog, stellig beweren, dat iedere tv maar hetzelfde is. Je scheert nu iedere tv over één, weinig flatterende, kam en dat lijkt mij niet nodig. Er bestaan al genoeg vooroordelen over tv’s bij ‘Joe Sixpack in the street’ en om dan ook nog door een tg met helaas een aantal slechte ervaringen in haar relaties, die toch zou moeten weten wat het begrip ‘vooroordeel’ inhoudt, door een stigmatiserende mangel te worden gehaald… Nee, I’m not amused.

Maar desalniettemin snij je wel ergens een punt aan: schijnbaar heeft het een relatie hebben met een (ex)ts voor een tv een dusdanige aantrekkingskracht, gezien de door jou beschreven ervaringen, dat het door velen als ideaalbeeld wordt gezien. Ik denk dat deze zeepbel meteen doorgeprikt kan worden: iedere tv, zelfs de volgens jouw beschreven meest fetisjistische type, zal (uiteindelijk) ervaren dat een relatie met een tg/(ex)ts stoelt op een gewone huis-tuin-en-keuken relatie met alle beslommeringen van dien die iedereen in een relatie ervaart. Niets speciaals aan. Als dát uiteindelijk de kern van je betoog is, ben ik het volledig met je eens.

Nog wat loslopende dingetjes:

Blijkbaar heeft mijn vorige relatie nog steeds je aandacht. Behalve dat het gegeven in een andere draad thuishoort, denk ik dat je er toch eens rekening mee moet houden dat je mijn tv behoeftes en – activiteiten flink overschat…

Wie ik wel en niet ken, vind ik overigens niet relevant. Het waren voorbeelden die ik stelde tegenover een door jou geschetst beeld; een beeld dat een relatie met een tv per definitie een zware bevalling is. En die voorbeelden zijn net zo reëel als ieder ander voorbeeld uit jouw ervaringen of te veronderstellen dat niet iedere tg of (ex)ts jouw opvattingen deelt…

Tot slot: ik heb alles zo een beetje wel gezegd wat ik hierover kwijt wil en jouw opvattingen laten aan duidelijkheid ook niets te wensen over, dussss… wellicht tot een andere keer (if you’ll excuse me, I have a wet dream to catch ;-) ).

Groetjes Elfi
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Om terug te gaan naar de oorspronkelijke vraag, ik denk dat mijn eerste reactie een in de stijl van 'Oh God, nee hè?' zou zijn met een zeer forse kans dat het gat van de deur heel snel gewezen is. Dat hele gender-gebeuren heb ik al een keer meegemaakt en eerlijk gezegd is één maal meer dan genoeg in een mensenleven, nu wil ik vliegen, dansen, rennen, springen, vallen en weer opstaan, kortom: leven.

Alleen is het natuurlijk ook compleet onvoorspelbaar hoe je zou reageren als je zoiets gebeurd na een relatie van zeg tien jaar. Dan spelen zo veel andere factoren ook een rol... Ik denk eigenlijk dat dit typisch zoiets is waar de proof of the pudding is in the eating compleet opgaat. Je weet gewoon niet hoe je _echt_ zal reageren voordat je er echt mee geconfronteerd wordt.
dahlia
daar ben ik weer

Bericht door dahlia »

Josette?? Helemaal geen respons van je na 32 postjes hier??
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

dahlia schreef:Josette?? Helemaal geen respons van je na 32 postjes hier??
Dahlia, dat was me helemaal niet opgevallen.
Maar ik was wel verbaasd dat dit onderwerp door Josette werd aangesneden. En ik ben nu eigenlijk best wel beniewd wat de motivatie van Josette was om deze vraag te stellen.

Maar zoals al eerder gezegd, persoonlijk lijkt het mij een horror-scenario.
Cyn.
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

tja, valt wel op waar blijft Josette?? Ben benieuwd Josette wat jij van al deze reaktie's vindt.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ik ben bijzonder tevreden met de respons op mijn posting en de inhoud van de pittige discussie.

Na het lezen van alle postings:

1) Het is absoluut geen fantasie wat ik koester!! En ook niet om mijn eigen gerief te bevredigen!!!

2) Zeker uit Dahlia's posting blijkt dit voor te komen, en haar ervaringen zijn niet positief.

Ik ben begonnen met deze draad omdat ik weet van eerdere postings hoe moeilijk relaties kunnen gaan als er een T*-situatie in het spel is. Zeer bekend zijn de verhalen van 'mijn vrouw wil er niets mee te maken hebben'. En dan hebben we het over bio-vrouwen. Het is puur geluk als je partner (vrouw, vriendin) er wel mee kan omgaan, en dat gun ik diegene ook. Zodoende besloot ik een situatie te beschrijven waarin ik de situatie omdraai: de M->V TS in de situatie van een bio-vrouw met een T* als partner.

Dit onderwerp is op dit forum nooit ter sprake geweest, en ik vond dat het tijd werd om hierover te beginnen.

Conclusie: Een open deur, maar je moet zelf uitmaken of je dan verder wilt. Ik kan het begrijpen dat je niet nog eens zo'n circus en circuit wilt na wat je zelf hebt meegemaakt, maar vanuit crossdressersoogpunt vindt ik het nogal vervelend wanneer ik een leuke dame heb ontmoet die toevallig M->V TS is (of niet, dat kan uiteraard ook) en die mij ook leuk vind en dan blijkt dat ze helemaal niets van mijn laarzeninteresse of omkleden wil weten. Dat wou ik kwijt.
liefs, Josette
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Nou ...de steen die jij in het water hebt gegooid heeft veel 'kringen' doen ontstaan, veel reaktie's. Over ' puur geluk ' gesproken ik weet dat niet zo. Denk dat veel partners na de eerste schrik, eerst goed gaan nadenken. Denk dat overal en in elke situatie 'respect voor de ander' al veel drempels wegneemt. Tja, het blijft toch speciaal het hele T* gebeuren. Misschien wel omdat het de kern van wie jezelf bent zo raakt.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat er zo wantrouwig t.o.v. van Josette wordt gedaan. Volgens mij is het ook heel goed mogelijk om ergens in geinteresseerd te zijn zonder dat het meteen uit een persoonlijke beleving komt.

Ben trouwens benieuwd of de dames die er zo falikant op tegen zijn evenveel begrip tonen als een man of vrouw die zij leuk vinden ook dezelfde insteek hebben ("oh nee, ik hoef echt geen trans, dat geeft alleen maar problemen") maar goed ..

En tenslotte nog dit: er is maar een persoon in deze draad die echt gefrustreerd op mij overkwam. Pot, ketel, zwart. Tip voor Dahlia: projecteer je slechte ervaringen niet op de hele mensheid, ik ken meerdere 'echte' mannen die een relatie met een trans hebben waarbij ze deze toch echt als vrouw beschouwen, en het 'man zijn' slechts een bijzaak is. Ik denk dat jij gewoon de pech hebt dat je een bepaald type aantrekt, net zoals sommige vrouwen op een of andere manier altijd mannen met losse handjes aantrekken. Betekent ook niet dat alle mannen losse handjes hebben, toch?

Een trans die ik al jaren ken, nog uit de tijd dat ze zichzelf als tv beschouwde, omschreef het eens als volgt: "als een man met mij naar bed wil maar hij wil dat ik mijn onderbroekje aanhoud is het een hetero, maar als hij er geen moeite mee heeft dat ik deze uitdoe en mijn 'mannelijkheid' zonder probleem in het spel betrekt, is het een bi.".

Zal natuurlijk ook niet altijd gelden maar klinkt i.i.g. een stuk genuanceerder dan "als je als man op een tg of ts valt ben je bi en waarschijnlijk zelf ook travestiet of erger". Is namelijk wel erg kort door de bocht.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Tsja moeilijke vraag. Ik denk dat als mijn partner TV zou zijn ik er absoluut geen moeite mee heb. Zou het zelfs leuk vinden met zo'n partner te gaan stappen of dat nu als vrouw is of als man. Maar de basis is toch dat ik een man vrouw relatie wil waarin het sexuele aspect van een werkende pik waar geen schuldgevoelens en gevoelens van walging aan kleven toch best wel belangrijk zijn. Nu weet ik wel dat sex wat oppervlakkig is om als uitgangs punt te nemen voor een relatie maar het speelt een dergelijk grote rol dat ik een man wil die in ieder geval weet hoe die dat ding moet gebruiken en er geen hekel aan heeft dat te doen. TG en TS ligt voor mij weer heel anders. Ik zie dat soort mensen als vrouwen. De een met pik de ander zonder maar toch zoveel vrouw dat ik er gewoon niet verliefd op zou kunnen worden denk ik. En als ik een partner zou hebben die zijn TG of TS outing naar mij doet dan zou ik daar hele goeie vriendinnen mee kunnen worden maar een relatie zou niet meer kunnen. Ik heb zelf mijn ervaring gehad met een V>M man gehad en tot op het sexuele gebied was alles prachtig maar het gebrek aan die pik vond ik echt het struikelblok waar ik niet mee overweg kon. Nu is me dat behoorlijk tegengevallen van mezelf want dacht dat ik ruimdenkender zou zijn daarin gezien mijn eigen ervaringen met mannen die niet met mijn kunstkut overweg konden :wink: Verder zou ik het ook moeilijk vinden de geestelijke problemen van een mogelijke TS of TG te kunnen verhapstukken omdat ik dat inderdaad allemaal al een keer meegemaakt heb en dat wel meer dan genoeg vind. TV geen probleem dus maar TG of TS neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Maruscha schreef: Ben trouwens benieuwd of de dames die er zo falikant op tegen zijn evenveel begrip tonen als een man of vrouw die zij leuk vinden ook dezelfde insteek hebben ("oh nee, ik hoef echt geen trans, dat geeft alleen maar problemen") maar goed ..
Een vraag die ik al had verwacht en ik kan er een duidelijk antwoord opgeven. Hoewel ik het waarschijnlijk jammer zou vinden, zou ik het toch respecteren, ook omdat het iets is dat je als trans zou moeten incalculeren. Ik ben overigens wel van mening dat ik de vergelijking niet helemaal vind opgaan, omdat in de meeste gevallen het al duidelijk is dat de persoon in kwestie TS is. En dat is toch iets anders dan iemand die zich in eerste instantie als man voordoet en pas later met zijn T-gevoelens naar buiten komt.

Marjan
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

marjan schreef:
Maruscha schreef: Ben trouwens benieuwd of de dames die er zo falikant op tegen zijn evenveel begrip tonen als een man of vrouw die zij leuk vinden ook dezelfde insteek hebben ("oh nee, ik hoef echt geen trans, dat geeft alleen maar problemen") maar goed ..
Een vraag die ik al had verwacht en ik kan er een duidelijk antwoord opgeven. Hoewel ik het waarschijnlijk jammer zou vinden, zou ik het toch respecteren, ook omdat het iets is dat je als trans zou moeten incalculeren. Ik ben overigens wel van mening dat ik de vergelijking niet helemaal vind opgaan, omdat in de meeste gevallen het al duidelijk is dat de persoon in kwestie TS is. En dat is toch iets anders dan iemand die zich in eerste instantie als man voordoet en pas later met zijn T-gevoelens naar buiten komt.
Marjan
Voor de goede orde: ik vel geen oordeel, vind alleen de toon waarop sommigen hier tegen zo'n hypotetische situatie ageren een beetje erg vijandig, en deed me denken aan de manier waarop sommige mannen over transen praten, vandaar.
dahlia
daar ben ik weer

Bericht door dahlia »

Ach Maruscha,

denk je nou echt dat een verstokte, overtuigde, rasechte 100% hetero iets moet hebben van een TS, laat staan een pre op? Dan heb ik ook wel wat verhalen voor je hoor.....zo ken ik een volledig, 100% passabele (erg belangrijk in deze kwestie), beeldschone, post op TS, die een man leerde kennen, die waanzinnig verliefd op haar was, en reken maar dat die verliefdheid de schok van haar bekentenis niet overleefde. "I'm sorry, I can't love you anymore", en weg was ie. Hoe vervelend ook voor haar, ik kan het me wel voorstellen dat de wetenschap dat iemand ex TS is wel iets doet met (de identiteit) een (echte!) heteroman, zeer zeker als zoiets als een volledige verrassing als donderslag bij heldere hemel komt. Je doet een man iets aan zeg, dat wil je niet weten!
Andersom geredeneerd dus: als een ex TS een leuke mannelijke man tegenkomt, verliefd word en een relatie begint, zou die verliefdheid dan de bekentenis overleven dat ie tv/cd laat staan ts blijkt te zijn? Dat is een even kouwe douche, maar die aanmerkelijk minder erg zal zijn, omdat die ex- TS in de regel een (moeizaam) ~verworven~ en in de regel zeer sterke identiteit opgebouwd heeft.
Zoals gezegd: als een man op een ( enigzins) (merkbare) tv/cd/ts valt, dan is ie in de regel bi, en in de regel gaat die bisexualiteit samen met allerlei bijverschijnselen.
Ik heb ooit eens een ad hier op travestie.org geplaatst, met de *overduidelijke* mededeling *GEEN* tv's/cd's/lingeriedragers/fetisjisten!!! Ook al 'kun je heus wel een echte man zijn', ik knap er op af!
En je raadt het al.............veel reacties van bijna evenveel tv's/cd's/lingeriedragers etc. Ik heb me kostelijk geamuseerd trouwens, vooral met de replies van de afgewezenen; 'je weet niet wat je mist'......hahahaha! Of die van diegenen in diepe ontkenning: ondanks het feit dat ze 'op schoentjes met een klein hakje en een panty onder hun broek aan' de straat opgingen waren ze toch echt geen tv hoor! Nee, dat waren die gillende relnichten (in hun ogen dan).
Enneh, trouwens, ga me nu niet wijsmaken dat die ex tv/huidige ts vriendin nog nooit met dit soort mannen te maken heeft gehad als ze sexueel actief is? *DAt* bestaat namelijk niet, vroeger of later gebeurt dat, dat is bijna onherroepelijk. Of het moet zo zijn dat ze het niet door heeft....ik heb eens een ex TS hoer horen vertellen over haar klanten, waarvan ze sommige moest opmaken, met lipstick en make up dus, waarop ik zei: 'Dat is nou het soort mannen wat ik bedoel, de projecterenden, die zelf tv/cd/ts zijn, maar niet durven, alleen bij een TS hoer', en ze keek me verbaasd aan....
Het is heel gewoon een gegeven feit: als sexueel actieve ts/tg trek je gewoon mannen die zo hun bijgedachten en bedoelingen hebben, mbt zichzelf, daar kwam ik jaren geleden door schade en schande achter, en ik blijf er huiverig voor.
Groetjes Dahlia.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Ach Dahlia ;)

Ik zeg niet dat dit soort dingen nooit voorkomen, natuurlijk zijn er mannen die gruwen van het idee dat dat lekkere ding waar ze de hele avond op hebben lopen geilen een man is, of is geweest.

Maar nogmaals, ik ken ook mannen die verder nooit iets met transen hebben gehad, altijd op 'geboren' vrouwen zijn gevallen, en op een gegeven moment toch een relatie met een trans kregen. Een zo'n relatie duurt nu al ruim 8 jaar, en op het feit dat zij geen kinderen kan krijgen na, is het bij hun precies hetzelfde als bij andere man/vrouw stellen, met ups en downs.
Dahlia schreef:Zoals gezegd: als een man op een ( enigzins) (merkbare) tv/cd/ts valt, dan is ie in de regel bi, en in de regel gaat die bisexualiteit samen met allerlei bijverschijnselen.
Jij vertoont zoveel vooroordelen dat het bijna eng is. Kennelijk ben je erg verbitterd door dingen die je in het verleden hebt gezien, of gehoord, maar nogmaals: dat wil niet zeggen dat deze altijd gelden. Ik ben het dus absoluut met je oneens. Dat je huiverig voor dit soort situaties blijft is je goed recht, ik hoop alleen voor je dat je er ooit achter komt dat het ook anders kan zijn.
dahlia
daar ben ik weer

Bericht door dahlia »

Vooroordelen zijn vrijwel altijd ergens op gebaseerd, en discriminatie bete3kend letterlijk onderscheid maken, en dat onderscheid kun je maken op basis van ondervinding.
Groetjes Dahlia
Plaats reactie