De man van een TS is TV of CD

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Josette
Forumdiva

De man van een TS is TV of CD

Bericht door Josette »

Joanne schreef:En brede gespierde maar o zo romantische houthakker in flanellen blokjesbloes en jeans. Blond en ijsblauwe ogen. Een soort Brad Pitt in Canadeesche uitvoering :D :D
Chantal C. schreef:Afblijven! Das mijn ventje! :evil:

:P
Wat nu als die vent graag vrouwenkleren draagt?

Stel, je bent M->V TS. En je leeft gelukkig als vrouw. En als vrouw val je op mannen.

Op een goed moment komen de vlinders bij je in de buik. Je hebt de man van je dromen ontmoet. Die gevoelens zijn wederzijds. Het gaat verder dan verliefdheid en wordt een relatie.

En vervolgens wordt het onmogelijke werkelijkheid:

Die man geeft toe dat hij zich af en toe, of vaker, omkleedt als vrouw en beleeft naar jou zijn coming-out. Of die coming-out houdt in dat hij opbiecht dat hij gedeeltelijk als vrouw leeft. Het kan nog verder gaan: Hij zegt tegen jou dat hij in het verkeerde lichaam is geboren en dat hij geen man is

Wat zou jij doen? Heb jij zo'n ervaring meegemaakt?

Je bent hetero M->V TS en je vriendje is T*

Notitie: Onder andere door het feit dat dit nooit aan de orde is geweest op travestie.org (correct me if I wrong) alsmede de aanwezigheid van hetero M->V TS'sen op dit forum heeft me geinspireerd om een draad over dit onderwerp te maken. Helaas komen hier hokjes komen in overvloed voor, echter uitsluitend ter verduidelijking van de situatie.
liefs, Josette
marjan
dagelijks aanwezig

Re: De man van een TS is TV of CD

Bericht door marjan »

Josette schreef: Stel, je bent M->V TS. En je leeft gelukkig als vrouw. En als vrouw val je op mannen.

Op een goed moment komen de vlinders bij je in de buik. Je hebt de man van je dromen ontmoet. Die gevoelens zijn wederzijds. Het gaat verder dan verliefdheid en wordt een relatie.

En vervolgens wordt het onmogelijke werkelijkheid:

Die man geeft toe dat hij zich af en toe, of vaker, omkleedt als vrouw en beleeft naar jou zijn coming-out. Of die coming-out houdt in dat hij opbiecht dat hij gedeeltelijk als vrouw leeft. Het kan nog verder gaan: Hij zegt tegen jou dat hij in het verkeerde lichaam is geboren en dat hij geen man is

Wat zou jij doen?
Ik kan daar een simpel antwoord opgeven. Voor mij is een van de weinige voorwaarden die ik aan een eventuele partner stel, dat hij of zij geen genderissue heeft. Niet omdat ik er iets op tegen heb, maar omdat ik er zelf al lang genoeg mee bezig ben geweest en dat is nu min of meer afgesloten. Mocht dat wel het geval zijn, dan zou ik niet eens aan een relatie beginnen en als dat pas later aan het licht komt, dan zou ik de relatie waarschijnlijk direct beëindigen.

Groetjes,
Marjan
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Beste Josette,

Ik denk dat voor mij iets omgekeerds geldt: op dit moment heb ik geen partner, als ik op zoek zou gaan naar een partner (*) vind ik het belangrijker dat we op gevoelsmatig en inhoudelijke vlak overeenkomen dan op uiterlijk.

Ik vermoed dus dat het voor mij geen probleem zou zijn, al hangt het ook wel weer een beetje af van de vorm die mijn partner hierin zoekt en de mate waarin ze hiermee naar buiten wil treden (als ze zichzelf blijft is het geen probleem; als alles "alleen maar" om de genderdysfory draait dan zullen we wel een probleem krijgen, denk ik.

Nogmaals: 't blijft een beetje hypothetisch, maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt.

Groetjes,

Frederique
(*) Op dit moment heeft dit bij mij absoluut geen prioriteit, ik vind het voorlopig belangrijker om mijzelf goed te onderzoeken dan om op zoek te gaan naar een partner.
dahlia
daar ben ik weer

Bericht door dahlia »

Hoi Josette,

nou......daar snij je mijn ultieme nachtmerrie aan. Ik ben een transgender, en leef inmiddels al 14 jaar 24/7 als passabele vrouw, en weet helaas maar al te goed van de hoed en de rand waar het mannen betreft die op TS/TG/TV vallen. Dat is dus niet omdat ze hetero zijn in de conventionele zin, ook al beweren ze met klem van wel (en die types zijn het meest verdacht ;-) ; een rasechte, overtuigde, 100% hetero man moet namelijk niets hebben van een TS, laat staan een pre op. De man in kwestie is in de regel bi, al dan niet in diepe ontkenning (ze is een ts/tg, dus val ik op een vrouw, en ben ik dus helemaaaal niet bi).
Bisexualiteit bij mannen gaat niet alleen heel erg vaak gepaard met schuld en schaamtegevoel, ze hebben niet voor niets vrijwel altijd een geboren vrouw als partner, en nu komt het: het gaat ook heel vaak gepaard met extra bijverschijnselen, zoals SM, en jawel, TV neigingen, soms TS neigingen of castratie angsten/ fantasieen of een combinatie daarvan.
Waarom zou een dergelijke man een levende nachtmerrie voor mij zijn? Om het volgende........als zo'n man op mij als TG valt, dan gaat het in de regel niet om het feit dat ik zo'n leuke meid/TG ben, nee, de beste man projecteert zijn TV/TS neigingen/wensen/fantasieen op mij.....en het allerlaatste wat ik wil is als levend(e) projectiescherm/fetisj/aankleedpop fungeren in een relatie.
Daarbij val ik uitsluitend en alleen op (gewone) mannen, en ook al zou het Brad Pitt zijn; als ie zich -bij tijd en wijle- Brenda Pitt noemt, en een leuk jurkje aan wil dan hoef ik al niet meer, sterker nog: ik knap zodanig af, dat ik het contact zou verbreken, ook al beweert een dergelijke TV man 'heus wel een echte man te kunnen zijn', ik word op slag totaal frigide, en blijf dat ook. De afschuw dat ik met een pseudo/crypto vrouw/tv/ts/tg te maken heb, en ik uitsluitend en alleen op mannen val nog even buiten beschouwing gelaten.
Mannen die om wat voor reden dan ook op TS/TV/TG vallen; het komt oneindig veel meer voor dan je zou denken of verwachten, en ik weet er alles van ;-)
Helaas ben ik na een paar ervaringen (jawel, de man in kwestie bleek TV, soms TS,en ik kwam er net op tijd achter *whew*) tov mannen die op TS/TV/TG vallen erg wantrouwig geworden; ik moet heeeeeeeel erg zeker weten dat ze zelf geen tv/ts/tg/sm/sub/domi neigingen hebben, en het duurt even voordat ik met een man in zee ga.
Als een man teveel aandacht aan de dag legt voor mijn kleding/ondergoed/schoeisel/make up aan de dag legt gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. Als een man laat blijken 'onderdanig/sub' te zijn, dan gaan de alarmbellen nog harder rinkelen, ik zou heel goed met een 'forced feminisation' type te maken kunnen hebben, en ik heb trouwens *niets* met SM/onderdanig/dominant/slaaf/meester, maar ik trek ze als TG wel heel aan, helaas.
Voor mij dus een gewone, mannelijke 100% bi man, die *absoluut geen* tv/ts/tg/sm/sub/slaaf/meester neigingen heeft.

Mag ik trouwens zo vrij zijn om op te merken dat je postje leest als een soort fantasie die je koestert? Schot voor open doel wellicht?

Groetjes Dahlia.
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

dahlia schreef:Hoi Josette,
(grote knip)
Mag ik trouwens zo vrij zijn om op te merken dat je postje leest als een soort fantasie die je koestert? Schot voor open doel wellicht?

Groetjes Dahlia.
Het blijft nu ineens opvallend stil :roll:

Marjan
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi

Ik heb me tot nu toe ook stil gehouden. Maar ik moet er zelf niet aan denken straks een vriend te hebben die graag mijn kleren aan wil.
Of erger ........
Cyn.
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Cynthia schreef:Hoi

Ik heb me tot nu toe ook stil gehouden. Maar ik moet er zelf niet aan denken straks een vriend te hebben die graag mijn kleren aan wil.
Of erger ........
Precies. Ik denk dan ook dat het een misverstand is te denken dat je als T per definitie makkelijker met dit soort situaties zult omgaan dan de doorsnee mens. Toen ik jaren geleden ontdekte dat een goede vriend van mij zich stiekem verkleedde, was ik net zo verrast als velen zouden zijn. Niet dat ik er problemen mee had, maar het eerste dat ik hem vroeg was waarom hij me het niet eerder had verteld.

Groetjes,
Marjan
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Cynthia schreef:Hoi

Of erger ........
Wat bedoel je met " nog erger" Cynthia?
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Elsa,

Daarmee bedoel ik een man die verder wil gaan dan travestie. Hoeft niet per definitie direct transsexueel te zijn.

Maar wanneer ik eindelijk zoveel mogelijk vrouw ben, denk ik niet dat ik er behoefte aan heb om hetzelfde bij een partner mee te maken.
Hoe tolerant en begripvol ik ook kan en zal zijn, het moet niet over een partner van me gaan. En dat is dan gewoon mijn keuze.
Cyn.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

marjan schreef:Ik denk dan ook dat het een misverstand is te denken dat je als T per definitie makkelijker met dit soort situaties zult omgaan dan de doorsnee mens.
Dat ben ik niet met je eens: vandaag hoorde ik toevallig van een collega die door zijn collega "betrapt" was op zijn travestie (iemand had gezien dat hij nog een potloodlijntje ergens onder zijn ogen had). Het is mij gelukt om met een beetje doorvragen mijn collega's zover te krijgen dat ze veel minder lollig met dit onderwerp omgingen en dat ze ook de niet-seksuele/vrijblijvende kant ervan zagen.

Ik denk dat dit doorvragen als T* (door meer kennis van de achtergronden en de moeilijkheid die een T* heeft om zijn T* te beleven) beter lukt dan een niet-T*.

Groetjes,

Frederique
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Frederique_ schreef: Ik denk dat dit doorvragen als T* (door meer kennis van de achtergronden en de moeilijkheid die een T* heeft om zijn T* te beleven) beter lukt dan een niet-T*.
Ongetwijfeld, maar dat is niet wat ik bedoel. Waar het mij omging is dat het bepaald niet zo is dat je als T zijnde om die reden anders zult reageren wanneer iemand in je omgeving ook ineens T blijkt te zijn. En die aanname lag volgens mij wel een beetje in de vraag van Josette besloten.

Groetjes,
Marjan
Laatst gewijzigd door marjan op do jan 13, 2005 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

marjan schreef:Waar het mij omging is dat het bepaald niet zo is dat je als T zijnde om die reden anders zult reageren wanneer iemand in je omgeving ook ineens T blijkt te zijn. En die aanname lag volgens mij wel een beetje in de vraag van Joost besloten.
Ik denk dat het veel verschil uitmaakt of je openlijk voor je T-zijn uitkomt, of dat je er (nog) niet voor uit durft te komen. En dat zeg ik uit ervaring. Ik was veel te bang met een ander geassocieerd te worden, of de aandacht teveel op mezelf te vestigen.
Dat is nu natuurlijk over.
Cyn.
dahlia
daar ben ik weer

Bericht door dahlia »

Frederique_ schreef:
marjan schreef:Ik denk dan ook dat het een misverstand is te denken dat je als T per definitie makkelijker met dit soort situaties zult omgaan dan de doorsnee mens.
Dat ben ik niet met je eens: vandaag hoorde ik toevallig van een collega die door zijn collega "betrapt" was op zijn travestie (iemand had gezien dat hij nog een potloodlijntje ergens onder zijn ogen had).
Het is mij gelukt om met een beetje doorvragen mijn collega's zover te krijgen dat ze veel minder lollig met dit onderwerp omgingen en dat ze ook de niet-seksuele/vrijblijvende kant ervan zagen.

Ik denk dat dit doorvragen als T* (door meer kennis van de achtergronden en de moeilijkheid die een T* heeft om zijn T* te beleven) beter lukt dan een niet-T*.

Groetjes,

Frederique
dahlia
daar ben ik weer

Bericht door dahlia »

Hoi Frederique,

ja, van collegas ed is het toch iets volkomen anders dan van je partner, toch? Joost had het namelijk over een partner van een hetero ex TS, die evt zelf tv/cd of erger nog, ts zou kunnen blijken te zijn, als de relatie eenmaal goed en wel op gang is.
Ik mag toch aannemen dat de gemiddelde ex TS van de hoed en de rand weet voor wat betreft (mannelijke) tv/cd mannen, of pre pre TS, en het gedrag wat ze eventueel aan de dag kunnen leggen door bv 'kledingadviezen' te geven aan ex TS partner, of ex TS partner verzoeken bepaalde kleding te dragen.
Ik reageerde daar zeeeeer wantrouwig op bij bepaalde mannen, en ik bleek gelijk te hebben; ze bleken bij navraag tv/cd/(pre TS), en ik verbrak acuut alle contacten .
Ik las elders op het forum over een tv die toen z/hij zijn/haar tv zijn nog niet had geaccepteerd zijn/haar vrouw vroeg bepaalde kleding te dragen, die tv in kwestie het liefst zelf had willen dragen. Dat bedoelde ik dus met 'levende aankleedpop'/projectiescherm, zij het dan wel dat in geval van een tv/cd partner van een ex TS die projectie nog verder strekt; de maakbaarheid van TS en de wensen/fantasieen van tv/cd partner die daar op geprojecteerd worden.
Ik zou er niet aan moeten denken een partner te hebben die eigenlijk het liefst *mij* (TG) zou willen zijn. In die zin sta ik beslist niet open voor tv/cd/(pre ts) partner, plus: ik val op mannen, net als hetero ex TS.
Groetjes Dahlia
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Wie kan dit ( nog) volgen? Ingewikkeld hoor :-? voor een partner van een tv..
Plaats reactie