En Lisa-ik-wil-het-laatste-woord-hebben heeft weer gesproken. Je mag, hoor. Ik heb hier geen meer zin in. I surrender.Lisa met een S schreef:Coco,
Iedere mens heeft recht om met waardigheid te worden behandeld. Hij of zij hoeft er niks voor te doen. Het is de omgekeerde wereld om te eisen dat je dat recht op welke manier dan ook moet verdienen. Ik hoef niks te bewijzen, niks uit te leggen, om te verwachten dat ik netjes wordt behandeld, zelfs als men niet met mij eens is. Als je inderdaad je medemens respecteert, dan laat je ze in hun waarde onvoorwaardelijk, ook al begrijp je ze niet.Coco schreef:Hoe kun je iemand in zijn waarde laten als je elkaar niet begrijpt?
Als jij mij daarvoor de zwarte piet toe wilt spelen, vind ik het best. Wij kunnen eeuwig welles-nietes spelen, maar dat heeft weinig zin. Ik denk dat het voor ons allebei vergeefse moeite is om nogmaals te proberen en verkies liever om gewoon te accepteren dat het zo is, zonder de schuld bij een van ons neer te moeten leggen. Hiermee laat ik ons allebei in onze waarden.Coco schreef:En nee, je poging om het uit te leggen is niet geslaagd. Want je schrijft wel veel in je posting, maar een antwoord geef je niet.
Of je niet slim bent zijn jouw woorden, niet de mijne. Maar slimheid en lompheid hebben niks met elkaar te maken. De slimste mensen kunnen vaak ook erg lomp doen. Er is geen excuus voor onbeleefdheid, en lompheid kan je voorkomen. Als je zelf vindt dat je lomp bent geweest, kan je daar wel wat aan doen.Coco schreef:Sorry, ik ben niet zo slim als de rest hier. Vergeef me mijn lompheid.
Groetjes,
Lisa
Van respect heb je trouwens weinig kaas gegeten, maar laat maar hangen. Dat begrijp je toch niet. En waarom zou je? Begrip is in jouw optiek toch niet nodig?