Aktueel: beroemde auto-tuner bouwt nu zichzelf om
Moderator: Moderators
Aktueel: beroemde auto-tuner bouwt nu zichzelf om
In de Aktueel van deze week een artikel over Carly Pellinkhof (zie ook http://www.travestie.org/html/index.php ... how&id=384), inclusief foto's van vroeger (knappe vent) & nu (knappe vrouw).
Alleen een beetje jammer dat ze, heel cliche, in een voor haar leeftijd (50+) eigenlijk veel te kort rokje is gefotografeerd
Alleen een beetje jammer dat ze, heel cliche, in een voor haar leeftijd (50+) eigenlijk veel te kort rokje is gefotografeerd
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Re: Aktueel: beroemde auto-tuner bouwt nu zichzelf om
Ach... Als zij het mooi vindt...Maruscha schreef:Alleen een beetje jammer dat ze, heel cliche, in een voor haar leeftijd (50+) eigenlijk veel te kort rokje is gefotografeerd
Groetjes,
Frederique
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ja, en?mila schreef:Dat eeuwige cliche verhaal heb ik nou al zo vaak gelezen.........stoere heteroman die op 40-50+ leeftijd een vrouw word na minstens 3 mislukte relaties met vrouwen.... (tuurlijk met lange joekels van knalrode nagels, tuurlijk met een kort rokje aan)..........
Mila.
Kijk, het is ook niet mijn vorm van travestie. Ik vind mijzelf mooier in een wat langer rokje of lange rok en korte rokjes passen op dit moment niet bij mij. Maar aan de andere kant vind ik wel dat ook haar travestiebeleving er gewoon mag zijn. En als zij zichzelf mooi vindt met lange nagels en een kort rokje... Waarom zou ze zich dan niet zo laten fotograferen?
Als jij (of Maruscha) je verzet tegen het beeld van travestie wat zij neerzet, wat weerhoudt jullie ervan om de media op te zoeken om aandacht te vragen voor jullie beeld van travestie?
Groetjes,
Frederique
Ik vraag me af waar jij je nu zo druk om maakt, als je alles goed gelezen had, had je gezien dat het over een Transseksueel gaat en niet over een travestiet.Frederique_ schreef:Ja, en?mila schreef:Dat eeuwige cliche verhaal heb ik nou al zo vaak gelezen.........stoere heteroman die op 40-50+ leeftijd een vrouw word na minstens 3 mislukte relaties met vrouwen.... (tuurlijk met lange joekels van knalrode nagels, tuurlijk met een kort rokje aan)..........
Mila.
Kijk, het is ook niet mijn vorm van travestie. Ik vind mijzelf mooier in een wat langer rokje of lange rok en korte rokjes passen op dit moment niet bij mij. Maar aan de andere kant vind ik wel dat ook haar travestiebeleving er gewoon mag zijn. En als zij zichzelf mooi vindt met lange nagels en een kort rokje... Waarom zou ze zich dan niet zo laten fotograferen?
Als jij (of Maruscha) je verzet tegen het beeld van travestie wat zij neerzet, wat weerhoudt jullie ervan om de media op te zoeken om aandacht te vragen voor jullie beeld van travestie?
Groetjes,
Frederique
Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Met travestie bedoel ik hier: het vrouwbeeld wat je neerzet.WilmaB schreef:Ik vraag me af waar jij je nu zo druk om maakt, als je alles goed gelezen had, had je gezien dat het over een Transseksueel gaat en niet over een travestiet.
Ik vind dat het beslist geen kleine stap is die die vrouw maakt. De opmerkingen die er over haar kledingkeuze gedaan worden komen op mij kleinerend over, niet in overeenstemming met het respect dat zoiemand in mijn ogen verdient om met dit verhaal naar buiten te komen.
Groetjes,
Frederique
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Frederique,
Het schijnt een stereotype van vrouwelijk gedrag te zijn om commentaar, het liefst zo kattig of vernietigend mogelijk, te geven over het uiterlijk van andere vrouwen. Heb je bijvoorbeeld nooit de rapportages van Joan Rivers en haar dochter Melissa bij de Oscaruitreiking gezien?
Gelukkig storen de meeste vrouwen zich hier niet aan, dus willen wij ons aan hen spiegelen, doen wij verstandig om de wijze raad van Wilma op te volgen en ons daarover niet druk te maken.
Groetjes,
Lisa
Het schijnt een stereotype van vrouwelijk gedrag te zijn om commentaar, het liefst zo kattig of vernietigend mogelijk, te geven over het uiterlijk van andere vrouwen. Heb je bijvoorbeeld nooit de rapportages van Joan Rivers en haar dochter Melissa bij de Oscaruitreiking gezien?
Gelukkig storen de meeste vrouwen zich hier niet aan, dus willen wij ons aan hen spiegelen, doen wij verstandig om de wijze raad van Wilma op te volgen en ons daarover niet druk te maken.
Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Renate den Heijer
- dagelijks aanwezig
Hoewel ik me in dit soort discussies nooit meng - het is o zo gemakkelijk om gelijk op elkaar te gaan katten en ik merk zelfs dat er lui zijn hier die daar ontzettende lol in hebben....... hoe is het mogelijk? ... denk ik dan. Wellicht wel heel erg naïef gedacht van me....
Vanwege die felheid en de sfeer die dan onstaat, reageer ik de laatste tijd heel zelden op een onderwerp, maar door een vraag van Janiek laat ik me nu er toch toe verleiden......
In al die jaren dat ik in "de kast" heb gezeten heb ik mijn ogen heel goed de kost gegeven hoe meisjes en later vrouwen in mijn omgeving zich kleden. Soms, vaak eigenlijk bleef het niet bij mijn ogen de kosten geven, mijn handjes moesten er aan te pas komen om te kijken hoe die kleding(stijl) mij stond. Uiteindelijk is deze gewoonte me goed van pas gekomen, getuige het feit dat ik me niet in ultra korte minirokjes, met netkousen en naaldhakken aan etc op kantoor laat zien, maar gewoon in de kledingsstijl die bij mijn werkgever gewoon is.
Vanwege die felheid en de sfeer die dan onstaat, reageer ik de laatste tijd heel zelden op een onderwerp, maar door een vraag van Janiek laat ik me nu er toch toe verleiden......
Jeetje, deze opmerking had van mij kunnen zijn.....zo herkenbaar.Janiek schreef:Ach, ik denk wel eens, ligt het soms niet meer aan met wat voor vrouwen je bent opgegroeid of hoe de vrouwen zijn in het milieu waarin je later leeft. Dat je je aan hen spiegelt.
In al die jaren dat ik in "de kast" heb gezeten heb ik mijn ogen heel goed de kost gegeven hoe meisjes en later vrouwen in mijn omgeving zich kleden. Soms, vaak eigenlijk bleef het niet bij mijn ogen de kosten geven, mijn handjes moesten er aan te pas komen om te kijken hoe die kleding(stijl) mij stond. Uiteindelijk is deze gewoonte me goed van pas gekomen, getuige het feit dat ik me niet in ultra korte minirokjes, met netkousen en naaldhakken aan etc op kantoor laat zien, maar gewoon in de kledingsstijl die bij mijn werkgever gewoon is.
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
....rokkenliefhebbers hebben dus een ander blik opesther1 schreef:....Geweldig, waar haalt hij het vandaan?
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Je drukt het eufemistisch uit, Lisa.Lisa met een S schreef:Frederique,
Groetjes,
Lisa
Het ligt volgens jou namelijk niet aan de vrouwen zelf, maar aan het vrouwelijk gedrag. En de meeste vrouwen storen zich er niet aan.
Ehhh...ja. Het zal wel.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
En dat werkt, toch? Maar waarschijnlijk is dat in de wereld waarin Carly zich beweegt heel anders.Renate den Heijer schreef: maar gewoon in de kledingsstijl die bij mijn werkgever gewoon is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn directe omgeving werkelijk niet één vrouw ken die haar nagels lakt of een kort rokje draagt.
<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Lisa met een S schreef:Het schijnt een stereotype van vrouwelijk gedrag te zijn om commentaar, het liefst zo kattig of vernietigend mogelijk, te geven over het uiterlijk van andere vrouwen....
Gelukkig storen de meeste vrouwen zich hier niet aan...
Coco,Coco schreef:Je drukt het eufemistisch uit, Lisa.
Het ligt volgens jou namelijk niet aan de vrouwen zelf, maar aan het vrouwelijk gedrag. En de meeste vrouwen storen zich er niet aan.
Ehhh...ja. Het zal wel.
Ik weet niet waar je aan stoort en wat je precies wilt zeggen, maar leg aub geen woorden in mijn mond.
Ik noemde het een stereotype van vrouwelijk gedrag. Zoals je bijvoorbeeld treft op de televisie bij verwijfde nichten zoals Jack in "Will and Grace", die ook een sort persiflage van vrouwelijk gedrag tonen. Ik neem aan dat de meeste vrouwen het onderscheid tussen stereotype en werkelijkheid begrijpen en beter weten dan zoiets serieus te nemen. Jij toch ook?
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Daarom snap ik ook niet waarom je het te berde brengt. Ik zie de relevantie er namelijk niet van in. En over iemand woorden in de mond leggen: waar staat dat ik me aan jouw uitspraak stoor? Heb ik daar een reden toe dan? Het ging mij puur om de relevantie van de uitspraak, meer niet.
Zo duidelijk genoeg, Lisa?
Zo duidelijk genoeg, Lisa?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.