ik heb geen idee wat ik ben
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Misschien hebben jullie er ook wat aan: ik lees op dit moment het "genderworkbook" van Kate Bornstein. Voor wie naar zichzelf op zoek is (en de tijd neemt om na te denken waar ze over praat - daar ging het twee jaar geleden bij mij mis) is het een mooi boek.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ik heb hem zien staan en even doorgebladerd, interessant...ja.
Het ziet er wel uit als een hoop denkwerk!
Maar ik had beter dat boek kunnen kopen dan het boek dat ik vandaag bij de slegte heb gekocht. De tweede sekse van Simone de bouvoir, slichtly off topic en veel ingewikkelder... waarom koop ik zoiets, ik ben benieuwd of ik er een eindje in kom.
Het ziet er wel uit als een hoop denkwerk!
Maar ik had beter dat boek kunnen kopen dan het boek dat ik vandaag bij de slegte heb gekocht. De tweede sekse van Simone de bouvoir, slichtly off topic en veel ingewikkelder... waarom koop ik zoiets, ik ben benieuwd of ik er een eindje in kom.
er betaat nog een hokje, vrij eenvoudig, het hokje:
ik heb geen id/weet niet (nog niet)
zolang je er nie uit bent, niet gaan indelen en zoeken
daarnaast, het ene hokje zou vandaag misschien kunnen passen, maar wellicht over 5 maanden niet meer
mbt gendergevoelens ben ik van mening dat die nogal eens heen en weer schuiven op de genderschaal, en daar is niets mis mee, lijkt me zelfs volkomen normaal
als laatste wil ik toevoegen dat het geen ene donder uit maakt wat je bent
Joy
ik heb geen id/weet niet (nog niet)
zolang je er nie uit bent, niet gaan indelen en zoeken
daarnaast, het ene hokje zou vandaag misschien kunnen passen, maar wellicht over 5 maanden niet meer
mbt gendergevoelens ben ik van mening dat die nogal eens heen en weer schuiven op de genderschaal, en daar is niets mis mee, lijkt me zelfs volkomen normaal
als laatste wil ik toevoegen dat het geen ene donder uit maakt wat je bent
Joy
Hoi hoi,
Groetjes en liefs,
Babette.
Daar kan ik me helemaal in vinden! Vooral en volstrekt jezelf zijn lijkt mij de enigste manier om je levenspad te bewandelen!Irene schreef:Joy schreef:
Helemaal mee eens, het doet er veel meer toe wie je bent.als laatste wil ik toevoegen dat het geen ene donder uit maakt wat je bent
Irene
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
dat zoeken naar wat, daar begint iedereen mee
je raakt wat in de war en gaat nadenken, hoever wil ik gaan, 'wat' ben ik
kom je uit bij de uiterst beperkte 3 categorieen:
ts
tg
tv
en dan maar zoeken waar je bij hoort, en hoop ik dat je al snel de conlusie trekt dat je geen enkele volledige overeenkomst vind met de criteria, en dat is het moment waarop je dat zinloze gezoek kunt staken en naar jezelf kunt gaan kijken, naar binnen, pas dan wordt je wijzer
iedereen wordt op een bepaalde manier lichtelijk gek van die gendergevoelens
mee leren leven en eraan doen wat je eraan kan en wil doen
ts
tg
tv
en dan maar zoeken waar je bij hoort, en hoop ik dat je al snel de conlusie trekt dat je geen enkele volledige overeenkomst vind met de criteria, en dat is het moment waarop je dat zinloze gezoek kunt staken en naar jezelf kunt gaan kijken, naar binnen, pas dan wordt je wijzer
Mag ik ook gewoon overal buiten vallen en mezelf zijn?Joy schreef:dat zoeken naar wat, daar begint iedereen mee
ts
tg
tv
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Dank je Joy!!!!Joy schreef:dat zoeken naar wat, daar begint iedereen mee
ts
tg
tv
Mooi naam trouwens...
Je hebt helemaal gelijk!
Ik laat het even los allemaal...
xx,
Mina
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Joy schreef:
Ik ben juist door die verwarring op dit forum gaan schrijven met de bedoeling uit te vinden ´wat´ik ben. Gelukkig ben ik erachter gekomen dat ik mezelf moet zijn![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet af en toe een terugslag heb hoor.
Irene
Mooi omschreven Joy.je raakt wat in de war en gaat nadenken, hoever wil ik gaan, 'wat' ben ik
ts
tg
tv
Ik ben juist door die verwarring op dit forum gaan schrijven met de bedoeling uit te vinden ´wat´ik ben. Gelukkig ben ik erachter gekomen dat ik mezelf moet zijn
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet af en toe een terugslag heb hoor.
Irene
Kleine stapjes
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Joy,
Om te voorkomen dat ik mezelf (weer) eens herhaal: heb je dit bericht uit deze thread ook gelezen? 't Is echt een prachtig hokje waar je jarenlang probleemloos in kunt blijven zitten!
Groetjes,
Frederique
Om te voorkomen dat ik mezelf (weer) eens herhaal: heb je dit bericht uit deze thread ook gelezen? 't Is echt een prachtig hokje waar je jarenlang probleemloos in kunt blijven zitten!
Groetjes,
Frederique
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Da's werkelijk de eerste keer dat ik dat lees: de meeste mensen vinden de brede definitie te veelomvattend
Wat mis je in dat (breedomvattende) TG-hokje?
Groetjes,
Frederique
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wat mis je in dat (breedomvattende) TG-hokje?
Groetjes,
Frederique
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Zonder de moeite te nemen een oud bericht op te zoeken heb ik me ook al eens uitgelaten over de glijdende schaal tussen TV en TS, dat is me toen niet in dank afgenomen, TG is een mooie vergaarbak voor alles wat daar tussenzit, maar dat ziet niet iedereen zo. Ik ben maar opgehouden een etikette op mezelf te plakken (dat doen anderen wel voor me) Ik ben ik, ik ben Irene.
Irene
Irene
Kleine stapjes
irene - ben ik met je eens
frederique - waar ik op doelde was: geen enkel hokje
magoed, zonder hokjes is de mens gehandicapt en niet in staat tot communicatie
tg is een handig hokje voor degene die er (nog) niet uit zijn en het bied een bepaalde houvast
tg - ergens tussen de sexe man en vrouw, das de betekenis
vergaarbak is niet zon positieve term maar je kan er alles wat tussen man en vrouw invalt in kwijt
frederique - waar ik op doelde was: geen enkel hokje
magoed, zonder hokjes is de mens gehandicapt en niet in staat tot communicatie
tg is een handig hokje voor degene die er (nog) niet uit zijn en het bied een bepaalde houvast
tg - ergens tussen de sexe man en vrouw, das de betekenis
vergaarbak is niet zon positieve term maar je kan er alles wat tussen man en vrouw invalt in kwijt