ik heb geen idee wat ik ben

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mina
Eredivisie

ik heb geen idee wat ik ben

Bericht door mina »

Hallo beste mensen,

Ik ben 28 jaar en stond als kleine jongen wel eens in mijn moeders hakken, een van mijn beste jeugdherinneringen is dansen in het jurkje van mijn buurmeisje.
Ik speelde graag met my little pony - blush -, en in mijn pubertijd heb ik mijn haar lang laten groeien omdat ik dat altijd al zo wilde hebben.
Tegen de twintig deed ik wel eens jurkjes aan als ik uitging en deed ik make-up op....allemaal momenten waar ik goede herinneringen aan heb.

Maar door de jaren heen lijkt het gevoel of niet aanwezig of het is verwaarloosd, ik ben homoseksueel, heb mijn "coming out" gehad, en dacht dat het daarmee gedaan zou zijn.
Maar een poosje daarna merkte ik dat ik mij in bed steeds vrouwelijker ging gedragen...nadat ik op het extreme af het onderdanig zijn had onderzocht. Kom ik min of meer nu tot de wankelende conclusie dat ik mogelijk al een tijd mijn gevoelens onderdruk en dat ze zich via allerlei andere wegen tot uiting proberen te brengen?

Ik heb geen behoefte aan (nep)borsten of pruiken(denk ik) en blijf dus eigenlijk heel mannelijk, het enige verschil is dat ik ook make-up en (mannen)rokken wil dragen.
Ik heb me jarenlang als jongen gekleed en heb niet echt het gevoel dat ik in een verkeerd lichaam zit, haarverlies daargelaten...

Is dit herkenbaar?
ben ik mogelijk bang toe te geven aan mijn gevoelens?
Zou ik transgender kunnen zijn?

Liefs,
m
___
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Mina,

Het kan allemaal, niets moet, alles mag... Rustig doorzoeken, dan zul je er vanzelf achter komen.

Veel plezier gewenst, daarbij! (En welkom hier!)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Hoi beste Frederique,

Leuk en leerzaam over jouw ervaringen te lezen op je profiel!
Wat moet deze verandering spannend voor je zijn!!
Wat ik vooral heel treffend vond was dat je aangeraden werd
het nog niet direct tegen familie te vertellen.
Ik heb het dan wel tegen mijn moeder en zus verteld, maar
toch is hun reactie een beetje terughoudend, wat er voor zorgt
dat ik zelf ook minder opensta voor mijn gevoelens, merk ik.
Daarom ga ik het op mijn gemak eerst alleen onderzoeken.
Stiekum hoop ik dat ik transgender ben, maar ik voel me ook
bang voor deze gevoelens. Ik vermoed op dit moment dat ik
het "een beetje" ben.

groeten,
Mina
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Dat stiekem hopen, dat ken ik wel, maar dat is een beetje je zelf voor de gek houden. Een beetje transgender is net zoiets als een beetje zwanger.
Er zijn wel gradaties in de beleving.
Succes met je zoektocht.

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Mina,

het ontdekken van jezelf is een lopend proces, en naarmate je verder in het leven komt, groei je, tenminste, dat is de bedoeling! Ik heb er ook best wel lang over gedaan om te ontdekken wie ik nu eigenlijk ben, en ik kom nu pas een beetje in balans. Lekker rustig de tijd nemen en vooral lief zijn voor jezelf: het komt toch wel op je Pad!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Irene schreef:Dat stiekem hopen, dat ken ik wel, maar dat is een beetje je zelf voor de gek houden. Een beetje transgender is net zoiets als een beetje zwanger.
Er zijn wel gradaties in de beleving.
Succes met je zoektocht.
Haha Irene. Nou het is lastig hoor. Ik weet dat als ik nu bijvoorbeeld een meisjeslichaam zou hebben, ik naar de kledingzaak was gehold om jurk en laarzen te kopen. Dat lichaam heb ik niet, ik heb wel symphatie voor mijn mannenlichaam, en helemaal lelijk kan ik het ook niet vinden (ik val op mannen), met de jaren krijg ik steeds meer mannelijke trekken dat het voelt alsof ik zo ver van dat meisje zijn verwijderd ben geraakt daar aan mijn mannellichaam te wennen, dat ik niet meer terug wil.

Ik heb me bedacht dat het misschien beter is het beeld van androgyn proberen te halen, in elk geval iets dat er natuurlijk of mooi uit blijft zien, want ik zie mijzelf nog niet snel een mooie vrouw worden.

groeten,
Mina
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het gaat er niet zozeer om wie je wil worden, maar wie je bent :-)

Die vraag is lastiger te beantwoorden dan je soms denkt.

En om naar de winkel te hollen voor een jurk en laarzen heb je geen vrouwenlichaam nodig hoor :-)

Irene
Kleine stapjes
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

sorry voor mijn taalfoutjes hierboven!
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Babette schreef:Lekker rustig de tijd nemen en vooral lief zijn voor jezelf: het komt toch wel op je Pad!
Hoi Babette,

Ja lief voor mezelf zijn, dat lijkt me de steutel naar dit alles.

Mina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Irene schreef:Het gaat er niet zozeer om wie je wil worden, maar wie je bent
Ik hoop een oplossing en iets dat me gelukkig(er) zal maken. :)
Maar zo eenvoudig zal het wel weer niet zijn :D.

Mina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

'De manier waarop je je hierboven geintroduceerd hebt (uitzoeken wie je bent, merken welke gevoelens je hebt, accepteren dat je anders bent - en dan jezelf maar laten gaan) is de sleutel voor zowel het vinden van de oplossing als het gelukkig(er) worden...

Veel succes en bovenal veel plezier toegewenst!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Hoi Mina,

Het doet best pijn om dit te zeggen (je ontdekt wel waarom), maar ik denk dat Robinhood een geweldig maatje voor je had kunnen zijn......

Maar het is in ieder geval een goede stap om je hier bij ons aan te sluiten. Ik ben zelf niet zo lang geleden op een punt beland waar ik (eindelijk) glashelder inzag wát ik werkelijk ben. Die hele weg heeft onnodig lang geduurd, maar zoals een fraai spreekwoord zegt: "You can lead a horse to water, but you can't make it drink".
In elk geval van hárte welkom hier,

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Ciska Lacomte schreef:Hoi Mina,
Het doet best pijn om dit te zeggen (je ontdekt wel waarom), maar ik denk dat Robinhood een geweldig maatje voor je had kunnen zijn......
Hoi Ciska,

Wat bedoel je precies? Hoe ziet ie eruit, hihi!?

Mina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Frederique_ schreef:'De manier waarop je je hierboven geintroduceerd hebt (uitzoeken wie je bent, merken welke gevoelens je hebt, accepteren dat je anders bent - en dan jezelf maar laten gaan) is de sleutel voor zowel het vinden van de oplossing als het gelukkig(er) worden...

Veel succes en bovenal veel plezier toegewenst!

Groetjes,

Frederique

Dank je wel! Ik vind het fijn dat ik bewuster met deze dingen om kan gaan. Ik liep bij een seksuoloog omdat het allemaal niet zo lekker in mijn leven ging, en op een gegeven moment kwamen deze gevoelens weer bij me naar boven. Ik vind mijzelf niet mannelijk of vrouwelijk, ik ben gewoon wie ik ben en het enige dat ik graag zou willen is dus meer mijzelf zijn/worden.
Nu heb ik besloten wat te gaan experimenteren (als mijn budget het had toegelaten was ik allang op pad!!). Maar voorlopig weer een beetje eyeliner en make up dragen is ook leuk! Het liefst wil ik helemaal alleen(of samen met een goede vriendin) in een grote kledingzaak van alles aanpassen, pruiken, jurken rokken, hakken, laarzen...

Liefs,
Mina
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mina schreef:
Het liefst wil ik helemaal alleen(of samen met een goede vriendin) in een grote kledingzaak van alles aanpassen, pruiken, jurken rokken, hakken, laarzen...
Dat kan allemaal hoor Mina, gewoon een kwestie van doen.

Robinhood was een veel schrijvende zichzelf als Androgyn beschouwende kunstenares, die helaas deze zomer plotseling is overleden.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie