Eindelijk dan maar voorstellen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Babette schreef:
Je kunt het ook omdraaien: het spreekt niet voor het instituut waar je als client zoals Frederique eindeloos moet roepen om gehoord te worden, om vervolgens alsnog genegeerd te worden. Ik moet zeggen dat ik Frederique's geduld bewonderingswaardig vind. Ik had die club allang hun congé gegeven en had mijn heil elders gezocht!
Maar daar gaat het helemaal niet om, natuurlijk moet je je best blijven doen om de dingen geregeld te krijgen zoals je ze hebben wilt en ik twijfel er ook niet aan dat Frederique dat doet, maar door het hier te blijven roepen veranderd er daar niets.

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Irene schreef: maar door het hier te blijven roepen veranderd er daar niets.
Solidariteit?

Van mij mag ze het van de daken blijven roepen. Ik ben solidair met haar en haar doelstelling dat zij net zoveel over haar "behandeling" mag zeggen als de behandelaar. Dat is overigens wettelijk vastgelegd en ik begrijp helemaal niet waar dat VU zo moeilijk over doet.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Babette schreef:Ik moet zeggen dat ik Frederique's geduld bewonderingswaardig vind. Ik had die club allang hun congé gegeven en had mijn heil elders gezocht!
En als je al het commentaar doorleest dat Frederique van ons door de jaren heen heeft gehad, dan zou je zien, dat dat precies is wat wij haar herhaaderlijk hebben aangeraden. Alleen ze doet het niet.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Lisa,

Dat jij (en anderen) mijn weg niet snappen wil niet zeggen dat die weg verkeerd is. Ik ben er van overtuigd dat het op dit moment geen goede zaak zou zijn om bij de VU weg te gaan.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik voel me (en anderen ;-) ) ook een beetje aangesproken en ik begrijp je weg wel, dat heb je heel helder uiteengezet, maar wat ik niet begrijp is dat constante gevecht, dat lijkt me zoveel zinloze energie op te slokken. Dat je een bepaalde weg kiest betekent altijd dat je een andere weg niet kiest. Het blijft altijd een afweging van voor en nadelen, dan kan je twee dingen doen de nadelen accepteren of ze proberen om te zetten in voordelen. Ik Zou dat constante gevecht tegen de bierkaaien niet vol kunnen houden volgens mij.

Succes

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Irene schreef:Ik zou dat constante gevecht tegen de bierkaaien niet vol kunnen houden volgens mij.
Daar kan ik je heel goed volgen! Ik zou het ook niet kunnen opbrengen, want in dat soort zaken heb ik een redelijk kort lontje. Het gevoel dat ik bij Frederique's verhaal krijg is dat ze niet echt serieus genomen wordt, en daar ben ik behoorlijk allergisch voor! :evil:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

lisje schreef: Ik denk er soms serieus over na om me bij de VU te laten inschrijven om er wellicht d.m.v. deskundig onderzoek achter te komen wat ik nu eigenlijk ben.
Hi Lisje,
Bij voorbaat veel succes en sterkte bij de zoektocht naar je eigenlijke ik.
Maar ik denk dat wat jij zoekt, meer is dan dat je van de VU kan verwachten. Ben je eruit en wil je een behandeling (in welke mate dan ook ;-) ) dat is waar het VU qua bemensing en geld is op ingericht. Je echte ik vinden, is iets waar de VU eigenlijk niet de capaciteit voor heeft. Ik denk dan je dan beter af bent bij een onafhankelijk gendertherapeut(e), dat is weliswaar wel duurder, maar uiteindelijk ben je zelf toch degene die je eigenlijke ik moet vinden en een onafhankelijk gendertherapeut(e) kan je de tijd en gelegenheid geven dat in je eigen tempo te doen.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Plaats reactie