De pen als lotgenoot

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Amber merkte op:
Zou Frederique dat bedoelen met gedeeltelijk chronisch?
Ik moest wel even aan die volledigheid denken, maar kon me inhouden ;-)

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Irene schreef:Amber merkte op:
Zou Frederique dat bedoelen met gedeeltelijk chronisch?
Ik moest wel even aan die volledigheid denken, maar kon me inhouden ;-)

Irene
Frederique moet het zelf maar zeggen, maar ik vatte het op als "parttime chronisch", als in parttime vrouw, maar dat wel je hele leven lang 8) .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:
Janiek_ schreef:Nee, maar potlelijk ..... :wink: !
Wie zegt er nou, dat alle potten mooi zijn....????

Bedenk iets heel oerlelijks en dan zal dat un beetje in de buurt komen hoor..... :wink: :D
Zolang je maar niet zegt dat alle potten lelijk zijn :wink: !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

AM_ber_79 schreef:
Frederique_ schreef:Oh, voor sommige mensen onder ons (o.m. travestieten en mensen die tussen de genders in leven) is onze aandoening gedeeltelijk of volledig chronisch!
Gedeeltelijk chronisch...kan je die even uitleggen want zo ver ik altijd heb begrepen is dat niet mogelijk.
Op het gevaar af travestiet Nederland op m'n nek te krijgen :wink: : wat ik er mee bedoelde was dat travestieten in deeltijd vrouw zijn, dus ook in deeltijd voor- en nadelen van hun aandoening hebben. Mensen die tussen de genders in leven hebben er volledig last van: die mensen kunnen niet anders dan niet-passabel over straat.

(Nu ja, nu ik het schrijf denk ik dat er veel op af te dingen valt: mensen die tussen genders in leven zijn soms ook thuis en zijn daar, hopenlijk, wel geaccepteerd. En travestie kan natuurlijk ook lastig zijn als je -wel- in een mannelijk uiterlijk leeft. Gezien dit soort nuances kun je ook verdedigen dat iedereen een al-dan-niet gedeeltelijk chronische aandoening hebben).

Nu ja, misschien begrijp je me (een beetje)? :P

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Fredrique schreef:
Op het gevaar af travestiet Nederland op m'n nek te krijgen : wat ik er mee bedoelde was dat travestieten in deeltijd vrouw zijn, dus ook in deeltijd voor- en nadelen van hun aandoening hebben. Mensen die tussen de genders in leven hebben er volledig last van: die mensen kunnen niet anders dan niet-passabel over straat.
Ik schrijf als ervaringsdeskundige, dus het is echt mijn beleving en die zou best ernstig af kunnen wijken van wat normaal gevonden wordt.

Ik beweeg me juist meer en meer richting tussen de genders in leven, juist omdat het zo lastig is met die chronische deeltijd nadelen.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Vanuit mijn persoonlijk perspectief zou dat deeltijd gebeuren compleet ondoenlijk zijn en ondertussen ook ondenkbaar zijn :wink: .

Het lijkt mij dan ook heel erg :o !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb het er jaren mee gedaan, zonder dat ik me realiseerde hoe moeilijk ik het er mee had, ik zie het inmiddels ook niet meer echt als een mogelijkheid, maar ik probeer niet al te drastisch op te schuiven.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Irene schreef:Ik heb het er jaren mee gedaan, zonder dat ik me realiseerde hoe moeilijk ik het er mee had, ik zie het inmiddels ook niet meer echt als een mogelijkheid, maar ik probeer niet al te drastisch op te schuiven.

Irene
De kruik gaat net zo lang te water....

Ik heb het afgelopen jaar gemerkt dat als je wilt dat iets tot rust komt, dat je het dan niet vast moet proberen te houden, maar juist beter los kunt laten.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Tot die barst ja,

over die andere zin ga ik nadenken

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Janiek_ schreef:Vanuit mijn persoonlijk perspectief zou dat deeltijd gebeuren compleet ondoenlijk zijn en ondertussen ook ondenkbaar zijn :wink: .
Het lijkt mij dan ook heel erg :o !
Ik heb het een tijdlang gedaan: het was niet ondoenlijk en ook niet erg.
Op een gegeven moment merkte ik dat het voor mij tijd was om verder te gaan.

Weet je wat pas echt erg is? Mensen die je erg vinden... :wink:

Groetjes,

Frederique
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Weet je wat pas echt erg is? Mensen die je erg vinden... :wink:
Dat is dan ook doorgaans wederzijds :wink: .

Wat ik (niet al te serieus) bedoelde was overigens niet dat bepaalde mensen "erg" zijn, maar dat hun lot mij vanuit mijn perspectief zwaarder lijkt dan het mijne.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

'k Snap je wel :wink:

Maar toch even serieus: hoe komen mensen die "jouw lot vanuit hun perspectief erger vinden dan het hunne" en die "goh, erg hoor!" zeggen als ze jou tegenkomen op jou over?

Groetjes,

Frederique
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Janiek schreef:
Ik heb het afgelopen jaar gemerkt dat als je wilt dat iets tot rust komt, dat je het dan niet vast moet proberen te houden, maar juist beter los kunt laten.
Ik heb hier over nagedacht; ik denk dat ik eerst moet zien uit te vinden, wat dat iets is dat tot rust moet komen, anders weet ik niet wat ik moet los laten.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Irene schreef:Janiek schreef:
Ik heb hier over nagedacht; ik denk dat ik eerst moet zien uit te vinden, wat dat iets is dat tot rust moet komen, anders weet ik niet wat ik moet los laten.

Irene
Misschien ervaar jij het ook wel niet zo, maar je zou het wellicht kunnen toepassen op hoe jij (naar eigen zeggen) iets probeert te houden zoals het is door je hakken in het zand te zetten wanneer transseksualiteit in zicht komt?
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ik heb zondag deze organisatie een mail gestuurd met de vraag wat hun standpunt hierin is. Tot nu toe geen enkel bericht. Beetje slordig.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie