Adamsappel correctie.

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Natalie
dagelijks aanwezig

Bericht door Natalie »

Om weer terug te komen op het originele draadje:
Ik was gisteren in het VU en ik heb aan jos gevraagd wat de procedure is ten aanzien van een adamsappel correctie is:

Er wordt een afspraak bij een door hun bekende kno arts gemaakt die ervaring en kennis hiermee heeft. Hij bepaald of hij iets wil cq kan. Hij zal dan een medische indicatie schrijven waarmee je naar de verzekering kan gaan. Indien de verzekering negatief antwoord zal het genderteam zelf nog een brief schrijven voor je verzekeraar om het nogmaals duidelijk te maken waarom de ingrijp (en dus de vergoeding) wenselijk is.
Als daarna de verzekring nog steeds nee zegt (wat kan en gebeurt) dan mag je zelf voor de kosten opdraaien.

Het is dus van groot belang dat je alles eerst kortsluit met je verzekeraar.
Ik heb geen melding gehoord over het minmaal x-aantal maanden aan de hormonen zitten, ik zit er nu zelf 3 maanden in en ik ga gewoon kijken wat er gebeurt, ik mag de kno arts van het sint lucas ziekenhuis volgende week spreken.
Vicky_
dagelijks aanwezig

Bericht door Vicky_ »

Idd Bij mij ging het ook makkelijk. maaruhhh waarom gaat iedereen naar Dr. de Vries? Hebben ze niet voorgesteld om het bij de VU zelf te doen? lijkt wel of ik de enige ben :-?
Natalie
dagelijks aanwezig

Bericht door Natalie »

Hoi Valissia

Ik kreeg inderdaad geen andere keus dan dr de vries. Jos zei tegen mij dat dat degene was waar ze mee samen werkte. Eerlijk gezegd was ik ook liever in het vu gebleven. Nu mag ik morgen weer naar een voor mij onbekend ziekenhuis, spoorzoekertje spelen waar ik moet zijn *zucht* :-?
Vicky_
dagelijks aanwezig

Bericht door Vicky_ »

:-? dat is echt raar omdat ze mij in de VU zelfnaar Dr Rinkel hebben gestuurd. en die gaat me in de VU opereren. Vreemd...
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Valissia,
Valissia_ schreef::-? dat is echt raar omdat ze mij in de VU zelfnaar Dr Rinkel hebben gestuurd. en die gaat me in de VU opereren. Vreemd...
Ik vermoed dat dit komt omdat jij door de logopedie verwezen bent naar dr Rinkel, had je het via Jos geregeld had hij je ook naar dr de Vries gestuurd.

Waarom dat zo is weet ik ook niet.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Vicky_
dagelijks aanwezig

Bericht door Vicky_ »

naja...of hij of Dr de Vries het doet....Als ie maar verkleind word :D
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Tja het maakt misschien niet zo heel erg veel uit voor jou maar gezien dr de Vries alle transen van het gender team door verwezen krijgt lijkt het mij dat hij er meer ervaring mee heeft om een adamsappel correctie uit te voeren.

Maar misschien vergis ik me wel hoor.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Natalie
dagelijks aanwezig

Bericht door Natalie »

ik hoor het morgen allemaal wel, ik maak me door nog even niet druk over.
Vicky_
dagelijks aanwezig

Bericht door Vicky_ »

Zal het vrijdag eens aan Jos vragen
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ik ben bij de Vries geholpen en ben er erg tevreden over. Het litteken is nagenoeg niet te zien. De reden die Jos me destijds gaf dat ik naar de vries ging was omdat hij de enige was die het voor de SRS doet. Maar inmiddels ben ik ervan overtuigd dat het maar net is hoe de wind waait bij Jos. Uiteindelijk is het belangrijkst dat het gebeurt.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Joanne schreef:Maar inmiddels ben ik ervan overtuigd dat het maar net is hoe de wind waait bij Jos.
De gemoedstoestand van ons aller Joske is net de weervoorspelling. Depressies en zonneschijn wisselen elkaar bijzonder snel af. :-?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Misschien ook tijd voor wat Happy pillen voor hem hahaha...
Natalie
dagelijks aanwezig

Bericht door Natalie »

Ik was vandaag bij de vries en alles is in gang gezet. Nu even kijken wat de verzekering zegt.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Chantal C. schreef:
Joanne schreef:Maar inmiddels ben ik ervan overtuigd dat het maar net is hoe de wind waait bij Jos.
De gemoedstoestand van ons aller Joske is net de weervoorspelling. Depressies en zonneschijn wisselen elkaar bijzonder snel af. :-?
Ik probeer hem dan ook niet te vaak lastig te vallen, maarja wat moet die arme, van alle kanten komen de zeurkippen :-?
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Vandaag bericht gehad van Agis mijn adamsappel correctie zal niet vergoed worden door Agis. De reden hiervoor die zij opgeven is dat er geen sprake is van misvorming en derhalve dus ook geen medische noodzaak.

Gezien ik het geld niet heb om deze operatie zelf te bekostigen zal ik het dus met een ongeschilde adamsappel moeten doen.

Ondanks ik er wel rekening mee gehouden had dat dit de beslising zou gaan worden is het toch een k*t bericht. Gezien ik mijn dag vanmorgen toch al in een k*t stemming begon is het er nu niet echt beter op geworden. :-? :( :x
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Plaats reactie