Adamsappel correctie.

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Franciska
ForumFan

Adamsappel correctie.

Bericht door Franciska »

Hoi Allemaal,

Gisteren had ik een afspraak met dr. de Vries in het st lucas ziekenhuis. Met betrekking tot mijn adamsappel correctie. Door de drukte op de weg was ik al te laat, en ook behoorlijk geirriteerd. Het ziekenhuis was gelukkig makkelijk te vinden, maar in mijn ogen was het helemaal niet goed aan gegeven waar je kon parkeren. Dit resulteerde in een verschrikkelijke drift bui. Al schelden en vloekend :oops: reed ik weer terug naar de snelweg met de bedoeling om onverrichtezaken naar huis te gaan. Tijdens het schelden realiseerde ik me ook dat deze actie zou betekenen dat er niks aan mijn adamsappel gedaan zou worden. Dit zorgde er voor dat ik bij de eerst volgende afslag toch maar om keerde en weer terug ging. nu vond ik wel de ingang van de parkeer plaats. nog altijd last hebbende van de drift bui lukte het in eerste instantie niet om de parkeer plaats op te komen. Er bleek een "groene knop" te zitten waar ik op moest drukken om de slagbomen te openen en een parkeerkaartje te verkrijgen, zoals meestal het geval is bij dergelijke parkeer plaatsen. Na me te hebben laten registreren, helaas moet dat nog als zijnde man i.v.m. de verzekering. Was het inmiddels 14:30 uur, een half uur later dan afgesproken, toen ik me bij de afdeling kno melde. Dr. de Vries vond het in mijn geval niet echt noodzakelijk om iets aan mijn adamsappel te doen maar hij liet het aan mij over als ik het wilde zou hij er geen bezwaar tegen hebben en het gewoon doen. Na dit gesprek mocht ik nog even naar de anestesist. die ook nog wat vragen had over mijn algehele geondheid, gewicht en mijn bloeddruk even gemeten heeft.
Hierna kon ik me bij de opname melden omdat ik een nacht zal moeten blijven, ik heb daar een formulier afgegeven zodat zij bij mijn zorgverzekeraar de vergoeding kunnen aanvragen en mij op de wachtlijst zetten. De wachtlijst is ongeveer tien weken maar het kan wat langer duren als de verzekering langer nodig heeft om te beslissen of zij deze behandeling wel willen betalen. Toen mocht ik in file naar huis kruipen, rijden wil ik het echt niet meer noemen.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Nou dat komt wel goed ik geloof dat de meeste verzekeringen er niet moeilijk over doen. En de ingreep is niet meer dan een half uurtje en de pijn si echt te verwaarlozen. Dus succes van mijn kant uit....
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Joanne,

Ik maak me er nu ook nog geen zorgen over. Dat komt wel als ik mijn oproep gehad heb, dan is het nog vroeg genoeg om me zorgen te gaan maken. Ik heb er eigelijk ook best wel vertrouwen in dat het met de verzekering goed komt. Mede ook omdat mijn laser behandelingen nu toch vergoed worden, lijkt het me dat dit nu ook geen probleem op zal leveren. Met een beetje mazzel valt het precies in mijn twee weken vakantie zodat ik me niet eens ziek hoef te melden op mijn werk. Wat dan toch maar voor een paar dagen nodig zou hoeven te zijn als ik dat goed begrepen heb.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Yeps heb je heel goed begrepen.
Natalie
dagelijks aanwezig

Bericht door Natalie »

Oke een oud draadje en normaal post ik niet veel maar ik had toch een vraagje mbt de adamsappel correctie.

Ik heb vorige week een brief gestuurd naar mijn verzekeraar (Avero en een particuliere ziektenkosten verzekering) om is te vragen hoe dat zit met de vergoeding voor adamsappelcorrectie.

Dit was het antwoord wat ik vandaag kreeg:

De kosten van geneeskundige behandelingen die buiten het budget van het genderteam vallen worden getoetst aan de in de polisvoorwaarden vermelde vergoedingsregelingen. Het uitgangspunt is dat er sprake dient te zijn van een medisch noodzakelijke behandeling. Het afschaven van de adamsappel is geen medisch geindiceerd ingreep. Indien de kosten van deze ingreep niet voor de rekening van het genderteam komen dan kunt u aanspraak maken op een maximale vergoeding 345 euro per kalenderjaar voor de gezamelijke kosten van onder andere vormveranderende ingrepen aan het uiterlijk.

Die 345 euro vergoeding is een 'overige kosten' post die in mijn polis zit, voor bijvoorbeeld een bril, laseren noem het maar op, dingen die dus niet onder de standaard polis regels vallen.

Een leuk technisch verhaal, maar wat staat er nu eigenlijk. Na wat beraad met een vriendin die beter in deze materie thuis is staat er dat het vergoed wordt indien er medische indicatie is.

Als ik nu Franciska d'r voorbeeld neem staat er niet dat er een medische indicatie is afgegeven of mis ik iets.

Weet iemand of het vu/genderteam voor adamsappel correcties medische indicaties afgeeft?

Ik vraag dit omdat ik binnenkort na het vu mag voor mijn eerste 3-maandelijkse controle na het groene licht en ik wil een beetje beslagen te ijs komen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Correcties als nosejobs en adams appel correcties mogen pas na een jaar hormonen ondergaan worden en dan ben je inderdaad afhankelijk van je polisvoorwaarden. Medisch noodzakelijk is een term die ze bezigen om een slag om de arm te houden. Kan dus geen indicatie geven hoe jouw ziektekosten verzekering dit gaat beoordelen. In de huidige bezuinigings tijd geef ik je in ieder geval minder hoop dan in mijn tijd waarin men niet moeilijk heeft gedaan over een hele hoop correcties die ik ondergaan heb. Ik help je duimen in ieder geval maar niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd maar. Overigens kreeg ik ooit de tip dit soort zaken vooral in het begin van het kalenderjaar aan te vragen omdat men dan nog bezig is met het vormen of rechtbreien van de begrotingen. Soms glip je er dan doorheen omdat ze de begroting sluitend willen maken en ze dus makkelijker zijn dan anders. Kreeg de tip van de kaakchirurg bij aanvraag van mijn FFS en die is geheel vergoed bij mij. Zou dus allemaal kunnen kloppen wat ie zei.
Vicky_
dagelijks aanwezig

Bericht door Vicky_ »

Ik heb nu maandag een afspraak bij de KNO arts in de VU voor een adamsappelcorrectie. maar dit kan dus pas na een jaar hormonen slikken? dan zal ik tog wel moeten w8en aangezien ik pas 3 maanden hormonen slik
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Zoals ik het toen te horen kreeg ja inderdaad. Mocht pas na een jaar hormonen voor mijn nosejob gaan en niet eerder. Daarna mijn adamsappel reductie en na mijn SRS heb ik pas de rest van mijn FFS gedaan.
Vicky_
dagelijks aanwezig

Bericht door Vicky_ »

Nou zit ik dan lekker mee. Hadden ze me wel ff van tevoren mogen zeggen. Nu ga ik er dus maandag voor niets naar toe.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Nou voor niets is niet het goeie woord. Als je het uiteindelijk toch wil zul je toch een keer een consult moeten aanvragen en beter nu dan tegen die tijd. Dan kun je eerder de aanvraag naar je ziekenfonds laten sturen;)
Elk nadeel heb so se voordeel hihihi....
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Dames,

ik heb vorige week maandag van agis het verzoek gekregen om foto's te sturen waar mijn adamsappel goed duidelijk zichtbaar is. Die willen ze gaan gebruiken om te beoordelen of zij mijn adamsappel correctie wel willen vergoeden.

nu is mijn adamsappel niet zo heel erg groot dus ik verwacht dat hun beslissing negatief voor mij zal uitvallen. uIteraard heb ik wel een foto op gestuurd met een briefje erbij waarin ik verzoek of ze bij hun beslissing willen mee nemen dat een adamsappel het makkelijkste herkennings punt is voor transseksuelen.
Het zal vermoedelijk niks uithalen maar als je het niet probeerd krijg je het zeker niet.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Natalie
dagelijks aanwezig

Bericht door Natalie »

Net als Valissia zit ik ook pas 3 maanden aan de hormonen desalniettemin zal ik het jos 3 december wel even vragen.

Als ik even zo brutaal mag zijn Valissia, hoe ben je verwezen naar de kno arts, is dat daar op eigen beslissing, het genderteam of je huisarts?

Als het vu het is geweest zou ik lekker vol goede moed gaan, waar slaat het anders op dat ze je verwijzen? Maarja er gebeuren daar wel vaker vreemde dingen.

DOEGIE!
Vicky_
dagelijks aanwezig

Bericht door Vicky_ »

nou Ik had Logopedie bij de VU. Zullen jullie vast wel kennen. Dan duwen ze zon camera via een stang je keelsgat in. En daar vroegen ze of ik ook iets aan mn stembanden wou doen. Ik zei dat ik dat niet wilde maar dat ik alleen mn adamsappel wou corrigeren. En toen heeft de logopediste Dr. Rinkel gebeld. Hij schijnt de adamsappelcorrectie te doen in de VU. En zodoende hebben ze een afspraak bij hem gemaakt.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Toen ik vroeg om een verwijzing werd me medegedeeld dat de kans op vergoeding niet al te groot was. Koppig als ik ben zei ik dat ik dat pas zeker weet als ik het geprobeert heb en dus maar gewoon mijn ding gedaan en alles is vergoed. Maar dat is mijn persoonlijke situatie en het feit dat ze je verwijzen zegt helaas niets over de kans om het vergoed te krijgen. In het geval van Franciska zou ik een foto sturen waarop je je nek zo ver mogelijk naar achteren hebt gebogen om zo dat rotappelje zo heftig mogelijk in beeld te brengen :D
Natalie
dagelijks aanwezig

Bericht door Natalie »

Het blijft toch een knappe tent daar ook. Ik heb dat onderzoekje ook eem maand geleden gehad en diezelfde vraag van de stembanden gekregen, ik heb toen ook geantwoord 'liever niet' (gelukkig slaat de logopedie bij me aan) maar er is niet bij me opgekomen om de adamsappel te melden.

Nou ja, valissia zou jij het erg vinden om na maandag te melden of hij iets heeft gezegt mbt vergoeding en dat soort dingen
Plaats reactie