Hi Lisa
Eigenlijk heb ik hier er nooit bij stilgestaan met jou, maar hoe zit het tegenwoordig met jouw T*-zijn? Je hebt in het recentelijk verleden verteld dat je toch vond nav je gesprekken met o.a. therapeuten dat je geen transseksueel bent, maar gaan jouw gevoelens nu richting travestie in de zin van een tijdelijke omtovering tot vrouw of transgender in de zin van een bestaan er ergens tussenin?
Lisa
Zonder in details te treden, daar is dit gedeelte te open voor, kan ik alleen maar zeggen dat ik erg nog niet uit ben.
Ik heb denk ik wel een beeld gekregen wat TS inhoud en wat de prijs (heb het niet over het kosten plaatje) kan zijn en daartoe moet je volledig bereid zijn om die te dragen op dit moment ben ik daartoe niet bereid omdat ik teveel om mij heen heb wat ik zo wil houden. Wil niet zeggen dat het makkelijk is, integendeel.
Het begrip wat men onder een TS verstaat, daar bestaan soms verschillende meningen over. Je kan best TS zijn en er niets mee doen, d.w.z. de diagnose TS gesteld bij de een heeft b.v. tot gevolg een volledige transsitie en dezelfde diagnose bij een ander leid tot een gedeeltelijke transitie/levenswijze en soms tot niets vanwege persoonlijke verschillende redenen. Denk maar een aan b.v. iemand die gedurende het traject te horen krijgt dat zij niet operabel is vanwege medische b.v. hartproblemen etc. Op zich natuurlijk een drama.
Je zou kunnen stellen die is geen TS want daarvoor moet je een geslachts veranderende behandeling ondergaan, dit is een opvatting, maar het gekke is dat deze persoon dezelfde diagnostische uitkomst heeft gehad als die ander, dus hierin zijn ze gelijk, alleen het vervolg is anders.
Uiteindelijk vind ik het helemaal niet belangrijk dat "etiketje" TS, het enigste mijn inziens wat belangrijk is hoe vul je je "vrouwelijke" gevoelens het beste in zodat het goed leefbaar is voor je en je die behandeling/hulp zoekt en krijgt die je nodig hebt.
Dit voor een ieder verschillend, daarin ben je vrij en dit kan je afgaande op de presentatie en levenswijze het als TV,TG,TS benoemen of elke tussenvorm die je maar kan bedenken
Paul Fenix gaat al uit van minstens 7 verschillende "groepen" omdat de (onder) scheidslijnen tussen die groepen, als individu dan, soms vaag zijn en elkaar overlappen.
Het VU genderteam is duidelijk die gaat alleen uit van een "groep" die als TS benoemd wordt, welke een SRS willen ondergaan (dus een geslachts aanpassende behandeling en alles wat daarbij komt kijken). Wil je dit niet dan heb je er niets meer te zoeken.
groetjes
nou weet je nog niet veel
maar in termen van de rijdende rechter "U zult het hiermee moeten doen"
voorlopig