Acceptatie travestie

Algemeen

Moderator: Moderators

jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

MarjoleinJ schreef: stel je maar eens voor dat er kritische beslissingen genomen moeten worden op basis van die (mis)perceptie...
FF OFFTOPIC:

Er worden kritische beslissingen genomen op basis van mispercepties van feiten. In de groepsdynamica is groupthinking een bekend en berucht verschijnsel. Klassieke voorbeelden van hoe het echt (bijna) fout kan gaan zijn het Varkensbaai incident en de Cubaanse rakettencrisis.

(en God zij dank, dat het bij het tweede voorbeeld slechts bijna fout ging, anders was WO III op dat moment een feit geweest)
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Wendy B schreef:Ik vraag me ook af of Nederland wel zo'n ideaal land is voor een T* om te leven.
Ik maak toch wat te vaak mee dat mensen direct reageren met zoiets als 'Oh, daar doen we hier niet moeilijk over en iedereen mag zijn zoals die is' , maar ondertussen ...
Je wordt dan wel geacht om het allemaal wel goed te vinden als er dan quasi-grappige of zelfs onverholen intolerante opmerkingen gemaakt worden.
Je mag er zelfs niets van zeggen, want dan komje aan de vrijheid van meningsuiting.
Sinds Fortuyn is de vrijheid van meningsuiting niets anders dan het onvervreembare recht om je buurvrouw voor rotte vis uit te maken, een allochtoon een stinkerd te noemen en T*'s belachelijk te maken.
Dat is dus gewoon een schijnheilige neptolerantie.
Wendy -- je bedoelde toch Nederland in het algemeen en niet het forum van Travestie.org in het bijzonder?

Maar als wij dat wel vinden, oftewel voor Nederland of voor het forum, geldt het spreekwoord:

"Als je de wereld wilt veranderen, begin dan bij je zelf."

Laten we allen ons hand in eigen boezem steken en elkaar behandelen zoals wij zelf ook behandeld willen worden.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Lisa met een S schreef:
Wendy B schreef:Ik vraag me ook af of Nederland wel zo'n ideaal land is voor een T* om te leven.
Ik maak toch wat te vaak mee dat mensen direct reageren met zoiets als 'Oh, daar doen we hier niet moeilijk over en iedereen mag zijn zoals die is' , maar ondertussen ...
Je wordt dan wel geacht om het allemaal wel goed te vinden als er dan quasi-grappige of zelfs onverholen intolerante opmerkingen gemaakt worden.
Je mag er zelfs niets van zeggen, want dan komje aan de vrijheid van meningsuiting.
Sinds Fortuyn is de vrijheid van meningsuiting niets anders dan het onvervreembare recht om je buurvrouw voor rotte vis uit te maken, een allochtoon een stinkerd te noemen en T*'s belachelijk te maken.
Dat is dus gewoon een schijnheilige neptolerantie.
Wendy -- je bedoelde toch Nederland in het algemeen en niet het forum van Travestie.org in het bijzonder?

Maar als wij dat wel vinden, oftewel voor Nederland of voor het forum, geldt het spreekwoord:

"Als je de wereld wilt veranderen, begin dan bij je zelf."

Laten we allen ons hand in eigen boezem steken en elkaar behandelen zoals wij zelf ook behandeld willen worden.

Lisa
Ik schreef het wel naar aanleiding van een opmerking over vrijheid ven meningsuiting in dit draadje, maar ik bedoelde toch niet trav.org.

Het is er gewoon niet gezelliger op geworden in Nederland na Fortuyn.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

adriana schreef:Ik zelf heb ook nog steeds twijfels welke weg, maar dat is alleen maar goed kan je achteraf nooit zeggen, ik ben te gehaast geweest en zit nu met de gebakken peren....of zoiets. :wink:
Adriana,

Eigenlijk heb ik hier er nooit bij stilgestaan met jou, maar hoe zit het tegenwoordig met jouw T*-zijn? Je hebt in het recentelijk verleden verteld dat je toch vond nav je gesprekken met o.a. therapeuten dat je geen transseksueel bent, maar gaan jouw gevoelens nu richting travestie in de zin van een tijdelijke omtovering tot vrouw of transgender in de zin van een bestaan er ergens tussenin?

Lisa
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Lisa,

캿 ㅑㅜ ㄷ두 ㅁ캼샨초 ㅣ뭉 두 ㅗ듀 ㅔ개ㅠㅣ드두 ㅡㄷㅅ ㅗㄷㅅ ㅏ됴ㅠㅐㅐㄱㅇ.

Wil zeggen ben in een Aziatisch land (Zuid Korea) en heb problemen met het keyboord.
Heb al 2 pogingen gedaan met een redelijk verhaal maar op het moment "surpreme" lukt het verzenden niet,

zal binnenkort zodra ik kan je antwoorden,

groetjes ㅁㅇ갸뭄 (Adriana voor die enkeling die deze taal niet machtig is)
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Lisa
Eigenlijk heb ik hier er nooit bij stilgestaan met jou, maar hoe zit het tegenwoordig met jouw T*-zijn? Je hebt in het recentelijk verleden verteld dat je toch vond nav je gesprekken met o.a. therapeuten dat je geen transseksueel bent, maar gaan jouw gevoelens nu richting travestie in de zin van een tijdelijke omtovering tot vrouw of transgender in de zin van een bestaan er ergens tussenin?

Lisa
Zonder in details te treden, daar is dit gedeelte te open voor, kan ik alleen maar zeggen dat ik erg nog niet uit ben.

Ik heb denk ik wel een beeld gekregen wat TS inhoud en wat de prijs (heb het niet over het kosten plaatje) kan zijn en daartoe moet je volledig bereid zijn om die te dragen op dit moment ben ik daartoe niet bereid omdat ik teveel om mij heen heb wat ik zo wil houden. Wil niet zeggen dat het makkelijk is, integendeel.

Het begrip wat men onder een TS verstaat, daar bestaan soms verschillende meningen over. Je kan best TS zijn en er niets mee doen, d.w.z. de diagnose TS gesteld bij de een heeft b.v. tot gevolg een volledige transsitie en dezelfde diagnose bij een ander leid tot een gedeeltelijke transitie/levenswijze en soms tot niets vanwege persoonlijke verschillende redenen. Denk maar een aan b.v. iemand die gedurende het traject te horen krijgt dat zij niet operabel is vanwege medische b.v. hartproblemen etc. Op zich natuurlijk een drama.

Je zou kunnen stellen die is geen TS want daarvoor moet je een geslachts veranderende behandeling ondergaan, dit is een opvatting, maar het gekke is dat deze persoon dezelfde diagnostische uitkomst heeft gehad als die ander, dus hierin zijn ze gelijk, alleen het vervolg is anders.

Uiteindelijk vind ik het helemaal niet belangrijk dat "etiketje" TS, het enigste mijn inziens wat belangrijk is hoe vul je je "vrouwelijke" gevoelens het beste in zodat het goed leefbaar is voor je en je die behandeling/hulp zoekt en krijgt die je nodig hebt.
Dit voor een ieder verschillend, daarin ben je vrij en dit kan je afgaande op de presentatie en levenswijze het als TV,TG,TS benoemen of elke tussenvorm die je maar kan bedenken

Paul Fenix gaat al uit van minstens 7 verschillende "groepen" omdat de (onder) scheidslijnen tussen die groepen, als individu dan, soms vaag zijn en elkaar overlappen.

Het VU genderteam is duidelijk die gaat alleen uit van een "groep" die als TS benoemd wordt, welke een SRS willen ondergaan (dus een geslachts aanpassende behandeling en alles wat daarbij komt kijken). Wil je dit niet dan heb je er niets meer te zoeken.

groetjes

nou weet je nog niet veel :cry: maar in termen van de rijdende rechter "U zult het hiermee moeten doen" :D voorlopig
Joanna_
dagelijks aanwezig

Bericht door Joanna_ »

Wendy B schreef: ...........
Blijft natuurlijk de vraag of het er mét Fortuyn wél gezellig was geworden in Nederland.
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Joanna_ schreef:
Wendy B schreef: ...........
Blijft natuurlijk de vraag of het er mét Fortuyn wél gezellig was geworden in Nederland.
Klinkt idoot voor een sp-stemmer zoals ik, maar ik denk het wel.

Het probleem zit 'em niet in de persoon, maar in de achterban.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Wendy B schreef:Klinkt idoot voor een sp-stemmer zoals ik, maar ik denk het wel.
Ik als nietstemmende duitse was er toen overtuigt dat die man er echt wat wou doen in dit land, ben er nog steeds van overtuigt, zelfs ervan dat zich misschien door hem veranderingen opdeden en ik bedoel veranderingen waar we allemaal iets aan hadden......nu bij dit cabinet, wat we nu hebben, schaam ik me niet gestemt te hebben en nog meer, niet tegen gestemt te hebben :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Komende woensdag mogen we weer.

En we weten wat Jan-Peter wil dat we niet stemmen ;-)
En wat Jan-Peter dan aan zijn internationale vriendjes zal moeten uitleggen :P

Sorrie, maar als de brave borst mij wil overtuigen vanuit zijn visie dat we alleen "nooit-meer-Auschwitz" krijgen als we "Ja" stemmen dan blokkeer je daarmee iedere inhoudelijke discussie en dan krijgt'ie van mij waar'ie om vraagt. Inhoudelijk gezien vind ik die Europese minister van Buitenlandse Zaken heel erg eng. Daar kunnen we beter zonder, denk ik.

Groetjes,

Frederique
klik!exit>gone...zwaai
ff weer wat posten

Bericht door klik!exit>gone...zwaai »

Ik heb nooit geweten van het betaan van Travestie e.d maar .....ik was wel getrouwd met iemand die dit was,en mijn ervaring die ik heb gehad als bio-vrouw (om met een travestie getrouwd te zijn) leerd mij wel dat ik er helemaal voor ben....... dat jonge kinderen leren dat er meer soorten mensen zijn op deze wereld ......zodat ze zelf kunnen kiezen of ze met deze persoon willen zijn of niet(zeg ik het zo netjes genoeg?).....want ik heb die keuze nooit gehad, en vele met mij niet...en dit vind ik een zeer kwalijke zaak ...ik denk er ook overna om een boek uit te brengen...... of iets anders te gaan ondernemen om het uit de taboe sfeer te halen want,... er worden op deze manier teveel mensen geraakt door onwetendheid in mijn beleving.Het leven is voor iedereen roeien met de riemen die je hebt .....en ik snap maar al te goed dat niet alles even makkelijk is .......maar laten we eens eerlijk zijn over ons innerlijk..... zodat anderen kunnen kiezen met welk mens ze hun leven willen delen .

leven en laten leven..... begint met respect op te brengen voor anderen maar , ook met respect voor je zelf , al ben je het er niet altijd mee eens hoe een ander zijn leven wil indelen
PinkDaisy
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door PinkDaisy »

We leven in een maatschappij waar het 'normaal' is dat mannen broeken dragen en vrouwen rokken, alhoewel de broek nu ook modern is voor vrouwen.

Als we een kijkje nemen in de geschiedennis merken we op dat mannen ook open kledij droegen:

*Kilten
*Ridderkledij
*...

Vrouwen daarentegen droeger vroeger rokken. Broeken waren voor hen taboe. Tot het ogenblik, ergens rond de jaren 1950 à 1960 én of andere mode-ontwerpster op de markt kwam met damesbroeken. Een nieuw tijdperk voor vrouwen was aangebroken. Misschien dat in het begin van deze periode mensen raar opkeken, toen je als vrouw gekleed liep met een broek.. maar na een tijd werd dit een normale zaak toch?

Wat ik hier eigenlijk mee wil bedoelen is het volgende. Indien wij als travestie dagelijks in het 'straatbeeld' zouden verschijnen, tientallen mensen... het zou inderdaad wat 'raar' zijn voor sommigen.. maar zou het na een tijd niet ook de meest normale zaak worden? Misschien droom ik teveel, maar wees nu eens eerlijk.. zoalng we blijven stilzitten, klagen over acceptatie.... zullen wij als T nooit iets bereiken... en daarvoor vrees ik een beetje -> dat wij altijd in ons schuchter hoekje zullen blijven zitten....

Groetjesssss
How can dream become reality, if reality is a dream
Loesje
dagelijks aanwezig

Bericht door Loesje »

PinkDaisy schreef:Vrouwen daarentegen droeger vroeger rokken. Broeken waren voor hen taboe. Tot het ogenblik, ergens rond de jaren 1950 à 1960 én of andere mode-ontwerpster op de markt kwam met damesbroeken. Een nieuw tijdperk voor vrouwen was aangebroken.
Tijdens de eerste wereldoorlog droegen de vrouwen al broeken. Dit gebeurde voornamelijk omdat alle mannen het land uit waren om oorlog te voeren en de vrouwen opeens 'mannenwerk' moesten doen waarvoor rokken (en lang haar) vaak onpraktisch waren. Vlak na de eerste wereldoorlog raakte de broek bij de vrouwen weer uit te mode. In de Tweede Wereldoorlog gebeurde het nogmaals dat vrouwen weer veel broeken gingen dragen, wederom om 'mannenwerk' uit te voeren. Sinds die tijd is het acceptabel geworden dat vrouwen broeken droegen.

Toch nog iets goeds uit de oorlog gekomen :)
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Marlene Dietrich trok al in 1930 een broek aan (een hele smoking) in de film "Morocco":

Afbeelding

Lisa
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

PinkDaisy schreef: Wat ik hier eigenlijk mee wil bedoelen is het volgende. Indien wij als travestie dagelijks in het 'straatbeeld' zouden verschijnen, tientallen mensen... het zou inderdaad wat 'raar' zijn voor sommigen.. maar zou het na een tijd niet ook de meest normale zaak worden? Misschien droom ik teveel, maar wees nu eens eerlijk.. zoalng we blijven stilzitten, klagen over acceptatie.... zullen wij als T nooit iets bereiken... en daarvoor vrees ik een beetje -> dat wij altijd in ons schuchter hoekje zullen blijven zitten....
En met deze verstandige opmerking zijn we weer terug bij het onderwerp van deze draad.
Op basis van mijn ervaringen op straat, heb ik de indruk dat het met de acceptatie (of het gedogen) van de T wel meevalt.
Er is natuurlijk altijd wel een enkele onopgevoede jongere, die het nodig vindt om je iets na te roepen. Maar zolang het daarbij blijft, is daar wel overheen te komen.
Doordat ik nu in het openbaar en femme durf te verschijnen, heb ik het idee dat daarmee mijn zelfacceptatie voltooid is. Dat werd ook wel een keer tijd na 30 jaar in de kast.

Afbeelding
A candle loses nothing by lighting another candle.
Plaats reactie