Kelly, Beeldvorming en Seksualiteit

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Carla 2tone schreef:Tegelijkertijd zie ik 'in real life', gewoon op straat dus, vrijwel nooit een 'soortgenoot'.
Hmmm, dat is dan ook weer goed ook, anders zul je ook kunnen denken, dat transseksualiteit een levensstijl is :roll:

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

michelle1983 schreef:Ten tijde van Kelly in Big Brother zat ik nog op de middelbare school, in 5 VWO. En ondanks dat Kelly dan wel niet representatief is voor de hele "populatie", heeft ze op dat moment wel echt een bijdrage geleverd. Niet eerder kwam transseksualiteit ter sprake op school. Zowel leerlingen als leraren hebben er toen veel over geleerd, omdat het ook in de lesstof terecht kwam. Er zijn hele mooie gesprekken gevoerd hierover en met name meisjes konden er begrip voor op brengen. Jongens hadden er in de regel wat meer moeite mee.

Ik denk dat ze op dat moment een mooie bijdrage heeft geleverd in de samenleving, toch wel. Tegenwoordig is dat wel anders denk ik.
Ik denk inderdaad dat Kelly wel een stukje bewustwording heeft gecreeerd, en in ieder geval een discussie heeft losgemaakt. Ik vind het alleen zonde dat ze zich nu leent voor programma's als Jensen en Bel-spelletjes. Natuurlijk lonkt het geld, maar een iets verantwoorde keuze in optredens zou onze T-gemeenschap ook wel helpen. Nu denk iedereen dat elke T een soort Kelly is.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Ohhhhhhhhh...........ik zit hier met kromme tenen van plaatsvervangende schaamte de postjes van Chantal te lezen, sorry Chantal!

Wat ik oa las van Chantal was die opmerking van die dame over de gay parade....zo bloot, niet normaal etc. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat die desbetreffende dame het Braziliaans Carnaval in Rotterdam, vol schuddende borsten en billen, en extravagante outfits wel 'normaal' en zelfs leuk vind, want hetero he? Dergelijke opmerkingen over de gay parade berusten heel gewoon op een vorm van homo-fobie, in mindere of meerdere mate.

En dan al die opmerkingen over Kelly: tot het moment dat Kelly aan het TV (in de zin van televisie) firmament verscheen, werden we regelmatig vergast op docu's en andere tv programma's over transsexualiteit waarbij de desbetreffende personen vrijwel altijd (zeer) mannelijk overkomend, slecht bepruikt, opgemaakt en gekleed, met de motoriek van een bouwvakker en met bassende stem vertelde dat 'ze altijd al 100% vrouw was, en nu dan in behandeling was om helemaal vrouw te worden'. Vrijwel altijd na een leven als (zeer) mannelijke heteroman, compleet met (zeer) mannelijk beroep. Zo vaak zag ik diezelfde types voorbij komen dat ik dacht 'en waar blijven de ex homo's nou dan toch'?? Die komen aanmerkelijk vrouwelijker en dus geloofwaardiger over.

Die kwam dus in de vorm van Kelly, die, laten we even wel wezen, er een stuk beter uitziet en ook stukken beter gekleed gaat, en in mindere mate weliswaar, ook stukken beter overkomt dan de ex hetero ts'en die ons tot dan toe steeds werd voorgeschoteld.
Alsjebliiiiiiiiiiieft Chantal, vind jij die (zeer) mannelijke (ex hetero) ts'en uit die docu's op tv dan zo 'serieus en normaal'?? Ik namelijk niet zo. Welk normaal, weldenkend mens laat zich op tv, liefst op een hoofdzender, uithoren over haar persoonlijke en intieme leven?? Ik vond het iedere keer pijnlijk exhitionistisch, hoe serieus het progamma ook hoe serieus de interviewer(ster) ook.
Nog afgezien van het feit..........denk je nou echt dat de gemiddelde televisiekijker, die zo iemand voorgeschoteld krijgt tijdens een tv programma, een dergelijke ts serieus neemt in haar vrouw zijn?? Ik dacht het niet he? Ze zien namelijk, niet zo heel verwondelijk........een man die als vrouw gekleed en gekapt/bepruikt gaat, gezien de mannelijke verschijning/stem/motoriek enz.
De meeste tv kijkers keken, en kijken naar dat soort docu's en interviews vanweg het zeer hoge freakshow en emotionele incontinentie gehalte, niets meer, en vooral niets minder. En wel omdat de geinterviewde/getoonde TS vrijwel *altijd* zo mannelijk is, qua uiterlijk, motoriek en stem.
Of nog erger: de (ex hetero) ts met een realiteitsstoornis.....zij is een vrouw, dus iedereen ziet haar als vrouw, denkt ze, ondanks het kalende hoofd compleet met voorhoofdsrichel en weggeepileerde wenkbrauwen, die het geheel nog pathetischer doen lijken. Ook die ex hetero ts'en heb ik ettelijke keren op tv mogen aanschouwen, met plaatsvervangende schaamte ja.

Dus om kort te gaan: Kelly is weliswaar niet 'mijn type', maar was wel een complete verademing, qua uiterlijk, (smaakvolle) kleding, presentatie etc, en ook zeker qua motoriek, die is allesbehalve mannelijk.......

Nog even over je collega's die belangstellend informeerden of jij ook lakminirokken ging dragen als TS: vragen zij vrouwelijke collega's ook of ze klisma's gebruiken, nadat ze Patty Brard er mee in de weer hadden gezien op tv tijdens haar real life soap?

Vroegen je collega's ook aan surinaamse mannelijke collega's of die hun vrouw/vriendin ook regelmatig in elkaar rossen toen Regilio Tuur werd veroordeeld wegens herhaaldelijke zware mishandeling van zijn vrouw?
*DAT* lijkt me toch niet he? Dat komt namelijk zo...........jij gaat je collega's erg '*openlijk*' vertellen over je ts zijn en het proces, en zij zien dat als een vorm van exhitionisme, dus denken ze dat.......dat een vrijbrief is om van alles en nog wat te gaan vragen, en niet alleen dat: ook om van alles en nog wat over je te gaan denken dan wel veronderstellen.

Tot slot wil ik toch nog even kwijt dat de gemiddelde, *ECHT* passabele TS wel uitkijkt om met haar gezicht op tv te verschijnen, die is meestal goed bij de pinken, en weet wat voor een impact een verschijning op tv kan hebben op haar dagelijks leven.
Het zijn vrijwel altijd pas begonnen (ex hetero) transen die zichzelf (al dan niet) exhibitionistisch uitleggen op de landelijke tv. En zo komt de gemiddelde nederlander aan zijn/haar vooroordelen, want ze kregen niets anders te zien.
Tot Kelly verscheen, en dat is een hele vooruitgang op het TS vlak. Ze is dan weliswaar een beroepstrans, maar ik word liever met haar vergeleken, dan met de bv ex-vrachtwagenchauffeur/ex hetero ts, waar met de beste wil van de wereld geen sprankje vrouwelijkheid aan te ontdekken valt.

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

De woorden "smaakvol" en "Kelly" in één zin, dat trek ik niet echt :evil:
Neem bijvoorbeeld dat interview samen met Andries op 15 mei bij Jensen
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Ik schreef over Kelly's kledingstijl in de zin van smaakvol.....niet over haar persoonlijkheid of wat voor interviews ze geeft.
Persoonlijk vind ik een ex-hetero vader ts die 'moeder' gaat spelen over haar kinderen ook niet zo heel smaakvol (tov die kinderen dan). Sommige ex hetero ts'en kunnen nogal ver gaan in het bewijzen van hun 'vrouwelijkheid', vooral als ze vader van een x aantal kinderen zijn. Nee, niet smaakvol nee. Dan liever een kinderloze ex homo trans graag, ook dat kinderloze, in de zin van niet vader zijn, komt op mij al geloofwaardiger over qua vrouwelijkheid dan de ex hetero vader transen.

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Hoi Mila,
Ik kan het met je eens zijn dat de kleren die Kelly kiest veel en veel beter toonbaar zijn dan die van die van die "voorheen bouwvakker" (als ik mij nu even zo mag uitdrukken).
Maar bij smaakvolle kleding hoort ook de manier hoe je het draagt, en je benen spreiden in een kort jurkje en je tepel er uit laten floepen, nee dat kan ik geen smaakvolle kleedwijze vinden.
groetjes,
Kim
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

mila schreef:Ohhhhhhhhh...........ik zit hier met kromme tenen van plaatsvervangende schaamte de postjes van Chantal te lezen, sorry Chantal!
Fijn! Wij hebben al vaker niet op één lijn gezeten en dat boeit me totaal niet...
mila schreef:Wat ik oa las van Chantal was die opmerking van die dame over de gay parade....zo bloot, niet normaal etc. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat die desbetreffende dame het Braziliaans Carnaval in Rotterdam, vol schuddende borsten en billen, en extravagante outfits wel 'normaal' en zelfs leuk vind, want hetero he? Dergelijke opmerkingen over de gay parade berusten heel gewoon op een vorm van homo-fobie, in mindere of meerdere mate.
Dat vroeg ik ook aan haar en zij wist niet eens van het bestaan af... Dus niet meteen een beeld vormen. Doe je toch precies hetzelfde of niet soms?
mila schreef:Die kwam dus in de vorm van Kelly, die, laten we even wel wezen, er een stuk beter uitziet en ook stukken beter gekleed gaat, en in mindere mate weliswaar, ook stukken beter overkomt dan de ex hetero ts'en die ons tot dan toe steeds werd voorgeschoteld.
Daar hoor je mij niks over zeggen...
mila schreef:Alsjebliiiiiiiiiiieft Chantal, vind jij die (zeer) mannelijke (ex hetero) ts'en uit die docu's op tv dan zo 'serieus en normaal'?? Ik namelijk niet zo. Welk normaal, weldenkend mens laat zich op tv, liefst op een hoofdzender, uithoren over haar persoonlijke en intieme leven?? Ik vond het iedere keer pijnlijk exhitionistisch, hoe serieus het progamma ook hoe serieus de interviewer(ster) ook.
Hoezo intieme leven?
mila schreef:Dus om kort te gaan: Kelly is weliswaar niet 'mijn type', maar was wel een complete verademing, qua uiterlijk, (smaakvolle) kleding, presentatie etc, en ook zeker qua motoriek, die is allesbehalve mannelijk.......
Zeker mee eens, maar jammer dat ze dan zoiets gaan doen als webcamgirl. Kelly is zeker tot meer in staat! Of ik moet haar hoger inschatten dan de werkelijkheid...
mila schreef:Nog even over je collega's die belangstellend informeerden of jij ook lakminirokken ging dragen als TS: vragen zij vrouwelijke collega's ook of ze klisma's gebruiken, nadat ze Patty Brard er mee in de weer hadden gezien op tv tijdens haar real life soap?
Dat heeft er totaal niks mee te maken... Je slaat door...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

En als we Kelly nu eens beschouwen als 'nog zo'n meid' die hoopt op fame & fortune en zich in het kader daarvan heel veel laat aanleunen. Wordt Katja Schuurman ooit nog zo serieus genomen als ze zelf hoopt? Dat heeft ze met haar siliconenborsten toch ook wel min of meer weggegooid. Zie je Georgina Verbaan nog eens een toonaangevende column schrijven in Vrij Nederland?
Het lijkt in deze draad wel of sommigen vinden dat je als (ex-) trans vooral maar heel stilletjes in een donker hoekje moet blijven zitten.... Dankjewel mevrouw Calvijn.

Ik was vandaag in Amsterdam, en later nog even in het wondermooie dorp Schijndel. Moest ik toch even in gedachten wat lokale schoonheden van plaats verwisselen. Ik denk dat er zowel in A'dam als Schijndel aardig wat gelachen zou worden wegens ongepast modebeeld. Toen bedacht ik me hoe moeilijk het eigenlijk is om ook 'het decor' mee te nemen in je oordeel over wat wel of niet 'goed' is. Ik ben bijvoorbeeld zelf zo'n 'heterovader', heb je enig idee hoe gierend jaloers ik soms ben op die meiden van amper twintig die lekker volop bezig zijn met hun transitie. Heerlijk, lekker alles achter de rug voordat je in alle valkuilen trapt waar je tegen beter weten in indondert, lekker weinig -of zelfs geen- bagage waar je je moeizaam van moet verlossen. Iemand heeft ergens iets gezegd over 'die ouderen met een rotsvaste persoonlijkheid'. Weleens bij stilgestaan dat in die persoonlijkheid heel veel zit wat je af moet zien te leren om geen 'bouwvakker in een jurk' te zijn. Makkelijk hé, om er zo over te denken.
Ik kan ook heel eerlijk tegen 'de jonkies' zeggen: "petje af dat je de stap neemt. Ik kan honderdduizend excuses bedenken waarom ik het (nog) niet gedaan heb, maar uiteindelijk voel ik me kleiner dan jou omdat jij me voor bent!"

Lieve meiden, laten we niet á la Mien Dobbelsteen een ander gaan verwijten wat we zelf niet willen, kunnen of durven, of wat niet volgens onze smaak is. Zolang Kelly gewoon doorgaat met beroemd zijn (of worden), mag ze van mij een raar wicht, lekker wijf, dom blondje of wat dan ook zijn- dan is ze in ieder geval géén enge kerel. Da's toch weer een stukje acceptatie.
Of, zoals ik ooit in een radio interview hoorde: "Slechte reclame is tenslotte ook reclame".
Hoe fraai denk je dat het overkomt op 'de goegemeente' als men ziet dat Kelly op het forum van travestie.org uitgelachen en weggehoond wordt. Hoe hypocriet zijn we als wij Kelly 'weigeren' te beschouwen als -om het even wat voor- vrouw, maar steeds blijven hameren op haar 'anders zijn'. Ik las eergisteren nog in een rss-feed dat één of andere zwarte-kousen school een leerling weigerde omdat die thuis een Televisietoestel had. Hoe zwarte-kousen ben jij als je Kelly wil verbieden te doen wat ze doet "omdat dat een zonde is, dat hóórt een ts niet te doen..." Dag mevrouw Calvijn. Wanneer ze zo haarscherp aan jou laat zien wat je verkeerd kunt doen, heb je in ieder geval iets van haar geleerd; "Dank U wel Juffrouw Kelly, voor deze wijze les".

Sorry, dames. Ik wordt écht een beetje boos. We willen allemaal zo graag ALS VROUW GEZIEN & GEACCEPTEERD WORDEN. Eén van de doelen van dit forum is elkaar daarbij te helpen. Betekent dat meteen dat iedereen die een andere (haar eigen) weg kiest er dan maar niet bij hoort? Dat wij dan nota bene de eersten zullen zijn die iemand nawijzen: "Hee, kijk es! Da's een vent! Waarom mag ""T-lady *X*"" die zich laat betasten voor een tientje wel gewoon 'met ons meedoen' en Kelly niet? Mail mij s.v.p. even 'het boekje', dan weet ik tenminste waar ik me aan moet houden als ik ooit per ongeluk beroemd wordt en iemand stelt een vraag over mijn verleden.

Gun Big Brother Kelly haar decor. Prop haar niet in jouw eigen kader. Nodig haar uit op de chat, praat met haar. Leg haar uit hoe bang we zijn dat ze ons misschien voor schut zet. Doe niet zo laf!
Laat Kelly op haar manier de interesse maar wekken, laat haar maar bewijzen dat niets menselijks een Trans vreemd is. Als wij of weet ik wie later, ooit, folders uit gaat delen waarin verteld wordt wat transsexualiteit is worden de foldertjes tenminste niet allemáál ongelezen weggegooid.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

@ carla 2 tone
Ik kom hier ineens binnevallen, heb e rest van de berichten nog niet eens gelezen.
Maar dat laatste is toch wel een greep uit m'n hart. Ik ken Kelly niet echt, maar zo te horen leeft ze niet echt zoals ik mijn levensstijl zou willen zien.
So what ?
De bekendste T*-girl van Nederland zijn is ook een prestatie.
En ieder zijn/haar decor.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ben dan wel niet zo'n fervente TV-kijker, maar de absolute leeghoofdigheid van de genoemde jongedame in kwestie, kun je maar moeilijk over het hoofd zien en een positief beeld van de T-wereld geeft ze daarmee zeker niet. Ik wil er in ieder geval niet mee geassocieerd worden.
Ik vind ook niet dat ze een verplichting heeft jegens de T-wereld, net zo min als Maarten 't Hart, die dat ook niet lang heeft volgehouden. Het is hun leven en ze hebben geen verantwoording af te leggen voor de manier waarop ze dat leven. Dat dat ons niet altijd goed uitkomt is ons probleem.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Vraag is of 'leeghoofdigheid' per definitie een slechte eigenschap is/zou zijn.
Een beetje onwetende zorgeloosheid kunnen een heleboel mensen hier (ik zeker niet in de laatste plaats) heel goed gebruiken.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Irene schreef:de absolute leeghoofdigheid van de genoemde jongedame in kwestie, kun je maar moeilijk over het hoofd zien en een positief beeld van de T-wereld geeft ze daarmee zeker niet.
Als dat zo is, dan ligt dat niet aan de T-wereld of aan Kelly. Maar gewoon aan de manier waarop de massa de wereld ziet en in hokjes indeelt.
Ieder weldenkend mens zou moeten beseffen dat IQ en smaak niets met TS te maken. Of zou het zo moeten zijn dat de genderteams daarop zouden gaan selecteren??? Dat zou pas slechte reclame zijn voor de T-wereld.
In ieder geval laat ze duidelijk zien wat er op lichamelijk gebied mogelijk is (en over smaak ga ik in dit topic verder niet meer twisten). Weinig T-vrouwen zouden bereid zijn zo opvallend in de spotlights te treden, wat dat betreft geldt gewoon: deze reclame of geen reclame. Dus laten we dat zo positief mogelijk zien (al vind ik dat ook niet zo makkelijk). Bovendien verbieden kan toch niet.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik beweer ook niet dat leeghoofdigheid een kwalijke eigenschap is die je moet bestrijden, ik kan me er alleen niet mee associeren.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Irene schreef:Ik beweer ook niet dat leeghoofdigheid een kwalijke eigenschap is die je moet bestrijden, ik kan me er alleen niet mee associeren.

Irene
Ik vind het wel een positieve eigenschap die ik me tot op zekere hoogte wel wil aanleren. Scheelt me een hoop depressies en zenwuachtigheid.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb gewoon een aversie tegen mensen die koketeren met onwetendheid. Van die types die als 'bekende Nederlander' ijskoud beweren dat ze niet kunnen rekenen en als je ze analfabeet durft te noemen onmiddelijk op hun achterste poten gaan staan.

Het zal wel aan mij liggen

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie