Kelly, Beeldvorming en Seksualiteit

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Kelly, Beeldvorming en Seksualiteit

Bericht door Chantal C. »

Draad gesplitst van hier
Vida schreef:Laten we de boel nou eens ontdoen van seksuele geaardheid of welke associatie met seks dan ook. Alleen dan maak je een kans serieus genomen te worden door de samenleving.
Mee eens... Alleen jammer dat iemand als Kelly dan weer open en bloot zich prijsgeeft als webcamgirl voor sex. Beetje dom als je het mij vraagt!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Re: Simpel foldertje

Bericht door Wendy B »

Chantal C. schreef:
Vida schreef:Laten we de boel nou eens ontdoen van seksuele geaardheid of welke associatie met seks dan ook. Alleen dan maak je een kans serieus genomen te worden door de samenleving.
Mee eens... Alleen jammer dat iemand als Kelly dan weer open en bloot zich prijsgeeft als webcamgirl voor sex. Beetje dom als je het mij vraagt!
En nu ? Nu zij de 'Gelofte van Kuisheid'' heeft overtreden, wordt ze nu geëxcommuniceerd uit de T*-gemeenschap ?
Wij, 'fatsoenlijke T*s' willen er niets meer mee te maken hebben?

Ik vind Kelly op haar manier een helding voor het belang van de T*-gemeenschap.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Inderdaad Wendy, laat ons beide hier die enigen zijn, die ergens toch een iets frivolere levensstijl op na houden, ietsje meer dan aseksueel, hahahahaha :D

Het hoort toch bij het leven, sommigen laten zich zelf het geslacht aanpassen om dat dan ook uns te kunnen uitleven.....voor velen is het T*zijn dan ook maar puur seksueel, ze lopen immers niet als nonnen vermommt.....

.....homos bvb gaan op straat om aantetonen, dat ze degelijk voor hun seksualiteit staan.

Heel veel *normale* mensen fantaseren zelfs om het onbekende het met een T* te hebben, je kunt dit niet uit acht laten, net zo als *normalos* hebben T* nou ergens toch ook behoeftes.....

Okeee, jullie willen het in een foldertje of in andere vorm loskoppelen, maar ontkennen kan het niet echt zijn.....je maakt zich niet alleen maar op om mooi te zijn, nee je wilt ook gezien worden en indruk maken op potencieele partners, partners niet alleen om te kletsen.....

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Ik ben totaal niet aseksueel. Seks is lekker. :wink:

Wat ik probeer te zeggen is dat de goegemeente een beeld heeft van T*'s en dat dat alles met sex te maken heeft. Beide zijn volgens het beeld van buiten af onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Het is dan jammer dat een boegbeeld voor vele TS'en juist dit als werk kiest. Dat vind ik jammer voor de beeldvorming. Vooroordeelbevestigend.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Chantal C. schreef:Ik ben totaal niet aseksueel. Seks is lekker. :wink:

Wat ik probeer te zeggen is dat de goegemeente een beeld heeft van T*'s en dat dat alles met sex te maken heeft. Beide zijn volgens het beeld van buiten af onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Het is dan jammer dat een boegbeeld voor vele TS'en juist dit als werk kiest. Dat vind ik jammer voor de beeldvorming. Vooroordeelbevestigend.
Is Big Brother niet van Veronica, dezelfde omroep als van bijvoorbeeld 'Temptation Island '?
In die setting en in zo'n programma is het helemaal niet zo vreemd dat ze zich zo presenteerd.

En vergelijk het maar met Fortuyn. Met z'n verhalen over darkrooms en jonge marokkaantjes was 'ie ook niet echt representatief voor de huis-tuin en keuken-homo ?
Maar niemand die zich daaraan stoort omdat iedereen wel weet dat de ene homo de andere niet is.

En ondertussen verbaasde het buitenland zich wel over het idee dat in Nederland een homo bijna MP was geworden. En dat vind ik wel een verdienste.

Of neem die Luxuria in Italië. Gezien haar levensstijl zou ze hier op dit forum weggezet worden als dragqueen, maar ze zit toch maar mooi als TG in de 2e kamer, iets wat ik hier voorlopig nog niet zie gebeuren.

Het beste bewijs tegen vooroordelen ben je zelf. Waarom zou je omstandig gaan uitleggen dat de gemiddelde T* nooit op lakleren laarzen loopt, als iedereen kan zien dat jij het in ieder geval niet doet ?
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Wendy B schreef:Het beste bewijs tegen vooroordelen ben je zelf. Waarom zou je omstandig gaan uitleggen dat de gemiddelde T* nooit op lakleren laarzen loopt, als iedereen kan zien dat jij het in ieder geval niet doet ?
Zeker! Dat doe ik ook... Alleen toen ik net voor mijn TS uitkwam kreeg ik reacties als:

"Ga je dan ook iedere week naar kinkyparties?"

"Ik hoop niet dat je nu ineens met lakrokjes naar je werkt komt!"

Mijn eerste reactie was "Hallo wat voor beeld hebben jullie?"... Vandaar!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Chantal C. schreef:
Wendy B schreef:Het beste bewijs tegen vooroordelen ben je zelf. Waarom zou je omstandig gaan uitleggen dat de gemiddelde T* nooit op lakleren laarzen loopt, als iedereen kan zien dat jij het in ieder geval niet doet ?
Zeker! Dat doe ik ook... Alleen toen ik net voor mijn TS uitkwam kreeg ik reacties als:

"Ga je dan ook iedere week naar kinkyparties?"

"Ik hoop niet dat je nu ineens met lakrokjes naar je werkt komt!"

Mijn eerste reactie was "Hallo wat voor beeld hebben jullie?"... Vandaar!
Goed, dat is ook wel een beetje hinderlijk.
Daarom ben ik er zelf ook pas over begonnen tegenover familie, nadat ik een aantal fotootjes had van mezelf.
Ik heb het daarom ook nooit nodig gehad om een (juister) beeld op te roepen van 'de' TG. Zolang het beeld van mij persoonlijk maar klopt.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Het blijft moeilijk om bij de buitenwereld een ander beeld te creeëren van ons, het is nogaal moeilijk, dat de normalos alle T*-varianten kunnen onderscheiden......ik denk erder dat wij ons daarbij neer moeten leggen.....het is nou eens zo, dat de doorsneemens de direkte koppeling maakt......
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het spreekwoord zegt ook:

Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

Hoe meer ''normale T's" zich profileren hoe makkelijker het wordt voor de rest.

Een lange weg te gaan, maar geen reden om het op te geven

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Vida Jane
ff weer wat posten
Berichten: 56
Lid geworden op: do okt 30, 2003 16:19
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vida Jane »

Mara schreef:Het blijft moeilijk om bij de buitenwereld een ander beeld te creeëren van ons, het is nogaal moeilijk, dat de normalos alle T*-varianten kunnen onderscheiden......ik denk erder dat wij ons daarbij neer moeten leggen.....het is nou eens zo, dat de doorsneemens de direkte koppeling maakt......
Nee alle xtreme T's moeten zich nou eens neerleggen dat ze nooit volledig geaccepteerd worden door de normalo's. Dat ik de hoer speel in mijn vrije tijd en het geil vind om op 14 cm hakken te lopen gaat niemand ene moer aan. Ik out dat op een discrete manier want ik moet toevallig ook wel naar mijn werk en heb met familie te maken en met normalo vrienden en vriendinnen.
Ik wil gdmme niet vergeleken worden met freaks en in mijn werk- en vriendenkring doen ze dat gelukkig ook niet omdat ik gewaardeerd word om mijn kwaliteiten als mens. Zij kunnen het los zien van seksualiteit. Daar heb ik hard voor geknokt met open zijn en veel uitleggen, vooral dat het in eerste instantie niets met seks te maken heeft!
Ik denk dat ook lang niet alle nichten graag vergeleken willen worden met diegenen die op een boot in de Amsterdamse grachten met alleen een leren string aan staan te springen. Ga je goddelijke gang als je het zonodig moet outen voor een groot publiek.
Als je als enige in een Indianenpakje op een Cowboy feest zonodig moet provoceren moet je niet zeiken als men je niet pruimt.
Ik word af en toe schijt ziek van personen die zeggen "je bent een super lekker wijf! maar heb je je *** nog? Want ik hou wel van vrouwen met een pik en lekkere tieten." Dat gaat ze geen ene moer aan wat ik tussen mijn benen heb en wat mijn seksuele geaardheid is en hoe xtreme ik ben in sex! Het feit dat ik een T ben geeft hen toch niet het recht vrijpostig te zijn tegen mij. Te veel mensen denken dat alle T's hetzelfde zijn en altijd en alleen maar op seks belust, dat moet uit de wereld geholpen worden want dat is niet zo punt.

Kelly... Ik vind dat we veel aan haar te danken hebben door dat gelul in dat huis op de TV. Wat ze nu doet, ach ze wil geld verdienen, niks mis mee maar helaas breekt ze het positieve beeld weer net zo hard af. Dat ze daar niet over nagedacht heeft zegt iets over Kelly. Misschien was het ook niet zozeer haar bedoeling om met Big Brother een positief beeld te creeren maar deed ze dat ook alleen voor de poen! Good luck Kelly!

A-seksueel of BCD of E-seksueel hou toch op. T-zijn heeft in pinciepe geen *** te maken met transseksueel of transgenderseksueel of travestieseksueel. Bij mij in ieder geval niet!

Vida
Als je van iemand houdt, heeft alles nog meer zin.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Helemaal mee eens Vida

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou Vida, vanuit deze hoek bekeken, geef ik je gelijk, zoveel ik maar kan....

.....trouwens ben ik hier misschien de enige, die Kelly niet kent, ik kijk helemaal geen nederlands televisie, vandaar, hooguit als er een leuke film komt, waar ik graag de originele versie wil zien en niet duits nagesyncroniseerd.....

....maar dat bedoel ik eigenlijk ook niet, ook zonder dat dragqueen en ander freakgedoe op hoge hakken in het openbaar, hebben de normale mensen een raar beeld van ons en zullen dit houden.

Maar de wereld is nou uns zo als ze is en je kunt niet foldertjes blijven verdelen waar de wereld alsmaar gekker wordt, vrees ik.

Een voor een kunnen we alleen aantonen, dat we niet gestoort zijn.....un heleboel, ook jij neem ik aan, hebben daar succes mee....maar die freaks hebben het verder nodig om zich te presenteren vanuit hun mogelijke ADS of wat dan ook, dat leer je hun niet af.....

groetjes, Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Re: Simpel foldertje

Bericht door Silvia_ »

Chantal C. schreef:Mee eens... Alleen jammer dat iemand als Kelly dan weer open en bloot zich prijsgeeft als webcamgirl voor sex. Beetje dom als je het mij vraagt!
Helemaal mee eens Chantal. En dat ze een paar weken geleden in de Telegraaf (4 juli 2006) met het artikel "Kelly verteld alles" stond dat Kelly een origanisatie wil oprichten om transseksuelen wil helpen. Iemand die eerst een verkeerd beeld creëert van transseksualiteit en dan opeens het roer omgooit. :-? Het zal wel aan mij liggen.

Edith
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

De afdeling waar ik werk is het opleidingsniveau HBO / Universitair. De vooropleiding is HAVO of VWO. Wat mij verbaasde is dat zelfs een aantal collega's niet wisten wat transseksualiteit was. "Val je dan op mannen?", Was een vaak gehoorde vraag. De T&T avond op de zaterdag wordt samen gehouden met homo's en lesbiennes. De bijeenkomsten vinden dan ook plaats in het COC-café. Het leuke hiervan is dat je ook deze doelgroep beter leert kennen. Een paar maanden geleden had ik een gesprek met iemand die voorlichting geeft over homoseksualiteit. Hij vertelde mij dat het lesmateriaal, bestemd voor de maatschappijleerlessen, ongeopend in de kasten van de scholen bleef liggen. Docenten willen er niet eens aandacht aan besteden.

Nederland is toch een tolerant land krijg ik vaak te horen. Afgelopen middag (vrijdag 28 juli 2006) tijdens de transmeidenbijeenkomst in het UMCG heb ik verschillende voorbeelden gehoord dat Nederland toch niet zo tolerant is dan de gemiddelde Nederlander denkt. Een post-up transseksueel van Antilliaanse afkomst vertelde ons dat ze speciaal naar Nederland was gekomen voor haar transitie. Een transitie op de Nederlandse Antillen zou absoluut niet geaccepteerd worden. Hier aangekomen heeft ze ondervonden dat Nederland minder tolerant is dan men op de Antillen tegen haar zeiden.

We hebben het regelmatig over inburgeringcursussen voor allochtonen. Misschien zou het niet zo'n gek idee zijn om Nederlanders ook een "inburgeringcursus" te geven. Ik denk dat het nog niet zo'n slecht idee is dat maatschappijleer een verplicht examenvak wordt op de middelbare school. En dat tijdens de maatschappijleerlessen homoseksualiteit, travestie en transseksualiteit uitvoerig worden behandeld.

Edith
Gebruikersavatar
Vida Jane
ff weer wat posten
Berichten: 56
Lid geworden op: do okt 30, 2003 16:19
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vida Jane »

Edith schreef: We hebben het regelmatig over inburgeringcursussen voor allochtonen. Misschien zou het niet zo'n gek idee zijn om Nederlanders ook een "inburgeringcursus" te geven. Ik denk dat het nog niet zo'n slecht idee is dat maatschappijleer een verplicht examenvak wordt op de middelbare school. En dat tijdens de maatschappijleerlessen homoseksualiteit, travestie en transseksualiteit uitvoerig worden behandeld.
Edith
Nou Edith dan moet je volgens mij een hele hoop andere dingen ook uitvoerig behandelen. (bijv. Interseksualiteit? of Basis fatsoen en dat je dames voor hoort te laten gaan :-)
Ik kan me nog heugen dat ik zelf geen idee had wat begrippen als TV, TG en TS betekenden en snappen deed ik het al helemaal niet, ondanks dat ik als klein kind al, al mijn teennageltjes met viltstift rood en groen kleurde.
Als jongen heb ik een pre-op ooit eens super nieuwsgierig uitgehoord tot ze er gek van werd. Ongetwijfeld zaten daar ook een paar stomme vragen bij.
Je kunt het "normale" mensen niet kwalijk nemen dat ze een vertekend beeld van ons hebben en vol met de verkeerde vragen zitten.
Zelfs nu ik boordevol oestro's zit en net voldoende testo's over, om nog sensueel opgewonden te kunnen raken ;-) snap ik er nog geen barst van waarom ik in een verkeerd lichaam zit en hoe dat komt en dat ik nu opeens helemaal niet meer op vrouwen val en wel op mannen en dat ik liever dood zou zijn dan terug te keren naar mijn oude leven.

De samenleving in Nederland is best wel tolerant (op een paar boeren na dan) maar ze moet wel de kans krijgen te wennen aan e.e.a. Tot nu toe zijn en worden ze fout geconditioneerd. Als T's zich nou eens wat beter zouden presenteren dan bijvoorbeeld als een stel oude wijven of tegenover gesteld hoerige dellen, komen we denk ik al een heel end. En als trans of transgender moet je nou eenmaal een jaartje of wat lijden omdat je baard nog niet helemaal weg is of omdat je de juiste vorm nog niet gevonden hebt. Daar kickt het duivelse genderteam op, om je zo over straat te laten gaan ha ha!
Nee serieus ik neem ze dat echt kwalijk dat ze sommige mensen zo aan hun lot over laten. Ik was laatst op een presentatie van de nieuwe blonde godchirurg van het genderteam, over den geweldige operatietechnieken (met wel 40% kans op vervolg operatie's en of complicaties brrr,) en den innovatie's, en mijn god wat waren daar veel zielepoten bij aanwezig. Mijn lieve moeder van 70 loopt er nog niet zo bij, en die waren echt niet ouder dan ik (1961) maar soi.

Toen ik als beginner met een hoogblonde pruik op naar buiten ging (bij gebrek aan beter) en ik voor homo werd uitgemaakt (dit is de gekuisde versie) kon ik ook wel janken maar ik snapte wel dat ik een beeld aan het bevestigen was, immers sommige homo's lopen er ook zo bij als ze een feestje hebben te vieren. Een goede ex vriend van me die zijn travestie het best beleeft in oma's kleren en de vernedering ambieert zou ik ook niet graag voorstellen aan mijn moeder. Wat heb ik dan allemaal uit te leggen. Als ik hem zo zag lag ik ook in een deuk en dacht ik je bent gestoord man. Als je van een vrouw een karikatuur of ranzig seksobject wilt maken doe dat dan lekker met de gordijnen dicht ja! En zeg zeker niet tegen mij dat we eigenlijk hetzelfde zijn ;-)
Van bijna elke kerel is een goed wijf te maken maar laat die minirok nou maar ff thuis als je spillebeentjes met stoppels hebt en trek gewoon lekker een broek aan of is het dan opeens niet horny meer? Ik kan ook bepaalde dingen echt niet aan maar ik voel me daarom niet minder vrouw! Ik zou graag vol en lang haar hebben, als een amazone, maar het staat me gewoon niet punt. Als ik het toch doe loop ik voor schut en moet ik niet zeuren als ik wordt uitgelachen. Lachen doe ik trouwens ook als ik een travestiet zie waggelen op veel te hoge hakken, trouwens ook als ik biovrouwen dat zie doen. Of om een met sokken volgestopte bh en een topje van Zeeman erover, afgeserveerd met een té leren rok uit de zeventiger jaren en een paar schoenen die ik nog niet eens op Koninginnendag zou durven verkopen. Als kind moest ik gelukkig ook al veel om clowns lachen. John Cleese is als vrouwenkarikatuur trouwens ook erg leuk. Als je dat ooit gezien hebt en je loopt er nog steeds echt niet veel beter bij dan hij in zijn sketches doet, dan snap je volgens mij iets niet.

Integreren en "normaal" doen (voor de buitenwereld) dat zou helpen. En niet teveel jammeren over hoe moeilijk we het eigenlijk wel niet hebben.

Mensen vinden het echt wel stoer, als je het maar niet te aanmatigend doet. Dan gaan ze het vanzelf wel begrijpen. Daarnaast blijft er de schone taak om veelvuldig en extern te communiceren over hoe en wat. Daar hebben we allemaal baat bij toch?
En een beetje zelfspot kan trouwens ook geen kwaad. Mijn collega's liggen vaak in een deuk als ik dingen soms een beetje aandik en dan plotseling weer met een lage stem ga praten. Maar laat je in godsnaam nooit uitlachen.

Liefs,

Vida

PS. Er zijn trouwens steeds meer pre- en post-ops en jonge TG's die er super uitzien en als ik hun was zou ik me lekker stil houden. Ze zitten niet in een verkeerd lichaam maar er hangt een verkeerd uitstulpseltje aan hun lichaam of andersom. Tja dat krijg je met p-remmers en jong beginnen. Over 30 jaar is iedere T, jong begonnen en zelfverzekerd en is er geen noodzaak meer om erover te praten bij het grote publiek. Het zijn dan gewoon mannen en vrouwen waar niemand iets aan ziet. Mooi he! Ik ben er jalours op snik...
Als je van iemand houdt, heeft alles nog meer zin.
Plaats reactie