als Josette: hoe nu verder

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

mina schreef:Succes bij Virgin!

Goh ik moet er ook eens heengaan - maar nu nog niet. ..
Klinkt herkenbaar wat je zegt...ik heb trouwens als ik thuis
ben ook nogal de neiging lekker makkelijk te doen..
...ik hou me soms liever met andere dingen bezig...misschien is dat omdat ik nog niet full-time female ben: FTF (met of zonder FFS), wel draag ik regelmatig nagellak en ik epileer mijn wenkbrouwen, pleur af en toe wat om mijn gezicht, maar ach ja, ik ben nog maar een maandje bezig...weer dat woord "maand"*...:)

Mina

*deze opmerking verwijst naar een menstruatie simulatie-topic: http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=4309
hoe herkenbaar, thuis zien anderen je niet, dan hoef je ook niet de moeite te doen om iets neer te zeten wat door kan gaan als vrouw, of in de buurt komt, je voelt je toch min of meer hetzelfde

kheb de neiging ook gewoon naar buiten te lopen en er niet aan te denken, xie dat als gevolkg van ietsw at je jarenkang hebt gedaan, kost ook tijd om verandering aan te brengen

je kunt jezelf niet in 1 dag, 1 week of 1 maand veranderen kost tijd, langzaamaan , als je je bewuster wordt van wat je voelt (weten hoe het zit is wat anders dan durven en kunnen voelen) gaat dat beter, en het voelt enorm sterk als je je eigen weg volgt en niet aan buitenwereld denkt je bent wie je bent en je mag zijn wie je bent

Josette, ik had het bij jou nooit verwacht, maar wens je alle succes!

(en nu ga ik lekker een lange wandeling maken, met de wetenschap dat ik te voet niet terug hoef, ergens in de stad staat nog een auto die naar huis moet):)

(begint ook dat gelazer, wat trek je aan, voorheen intereseerde je dat geen moer, nu wel :)

Joy
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Josette-zijn gaat met horten en stoten en staat onder zware druk. Na de afwijzende houding van mijn coach heeft ze een zware dreun gehad en gaat het omkleden veel en veel moeizamer. Ook het feit dat ik alleen naar familiebijeenkomsten moet en je vrijwel geen relatie krijgt zorgt dat ze het omkleden met veel en veel moeite gaat. Het kan niet, verliefd en travestie. Bah

Als het om zo'n manier moet en ik ook nog die knallende ruzies over passabiliteit hier over me heen krijgt dan hoeft het voor mij niet en geef dan maar mijn porsie maar aan Fikkie. Maar de kleren blijven in de kast. Ik doe ze niet weg. Ik krijg die drang vanzelf wel weer, zonde om ze weg te doen. Ik hou de kleren en pruik en borsten en schoenen. Wie wat bewaart heeft wat.

Een ommezwaar naar vrouw moet je geestelijk stabiel ingaan, en je moet er zelf beter en gelukkiger van worden. Anders niet.
liefs, Josette
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Sterkte Josette,

het komt met vlagen, ik herken dat wel.

Irene
Kleine stapjes
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Hoi Josette!

Ik herken dat ook wel hoor. Het verandert soms zelfs per dag!
Het is ook best wel onwennig, jezelf een ander (onnatuurlijk) uiterlijk aanmeten en er nog tevreden over willen zijn ook!
Een hele klus! Je moet jezelf kunnen zien in die spiegel!
Niet iets dat je gemaakt hebt...maar jezelf...
dat is heel moeilijk...
Vooral als andere zaken mee gaan spelen..zoals verliefdheid...werk...wonen...familie...noem maar op.
Het is niet iets dat je zomaar in een dag even regelt...
Denk dat daar wel een aantal jaartjes overheen gaan...
In elk geval veel succes toegewenst, welke weg je ook moge gaan...
uiteindelijk kom je vast weer thuis!
Als je er bent, give me a call...kom ik een kopje koffie bij je drinken :)

x,
Mina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Babette schreef:Hoi hoi Josette,

vooral lekker je gevoel volgen; dan komen de antwoorden vanzelf! Bovendien: alles evolueert dus jij ook! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
Lieve Babette,
Jij zegt soms van die heerlijke dingen...
waarvoor dank.

groetjes,
Mina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Josette,

Veel sterkte en wijsheid gewenst!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Josette,
Josette schreef:Josette-zijn gaat met horten en stoten en staat onder zware druk. Na de afwijzende houding van mijn coach heeft ze een zware dreun gehad en gaat het omkleden veel en veel moeizamer. Ook het feit dat ik alleen naar familiebijeenkomsten moet en je vrijwel geen relatie krijgt zorgt dat ze het omkleden met veel en veel moeite gaat. Het kan niet, verliefd en travestie. Bah

Als het om zo'n manier moet en ik ook nog die knallende ruzies over passabiliteit hier over me heen krijgt dan hoeft het voor mij niet en geef dan maar mijn porsie maar aan Fikkie. Maar de kleren blijven in de kast. Ik doe ze niet weg. Ik krijg die drang vanzelf wel weer, zonde om ze weg te doen. Ik hou de kleren en pruik en borsten en schoenen. Wie wat bewaart heeft wat.

Een ommezwaar naar vrouw moet je geestelijk stabiel ingaan, en je moet er zelf beter en gelukkiger van worden. Anders niet.
je relaas is heel herkenbaar; ik heb in een ver verleden ook al eens alles weggegooid, en dat vind ik nu toch wel jammer. Maar goed, we gaan allemaal door allerlei levens/leerprocessen, en die balans komt echt wel! Bovendien heeft het leven zo de neiging om je soms ook hele andere dingen voor de voeten te gooien waar je dan weer oplossingen voor moet vinden. Ik, en m'n partner met mij, hebben na lange tijd een hele fijne balans gevonden, en dat voelt fantastisch!

En ach ja, die passabiliteit: het is zo ongelooflijk subjectief! Ik zou me er niet teveel van aan trekken! Voor sommige mensen is die buitenkant erg belangrijk, en voor anderen minder: als je een blij gemoed hebt, straal je dat ook uit, en ik ervaar zo'n blije uitstraling als redelijk onweerstaanbaar. Ik kon het vanmorgen in Groningen niet laten om een hartstikke leuke meid, die abonnementen van de Volkskrant verkocht, en met wie wij aan de praat raakten, lekker te zoenen! :lol: Wat een spetter!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Lieve Mina,
mina schreef:
Babette schreef:Hoi hoi Josette,

vooral lekker je gevoel volgen; dan komen de antwoorden vanzelf! Bovendien: alles evolueert dus jij ook! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
Lieve Babette,
Jij zegt soms van die heerlijke dingen...
waarvoor dank.

groetjes,
Mina
je berichtje gaf me een fijn gevoel, dus moet ik even reageren! Maar het bovenstaande is een waarheid als een koe; ik vaar m'n hele leven al blind op m'n gevoel en ik heb nog nooit een aanleiding gehad om daarmee te stoppen! Wij mensjes hebben (mijns inziens) zo sterk de neiging om ons vooral door onze hersentjes te laten leiden, terwijl je gevoel het eigenlijk veel beter "weet"........

Groetjes en liefs,

Babette.xxx
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Hoi Josette,

Sorrie, beetje late reactie. Ik voel me toch een beetje schuldig: Die ruzie over passabel zijn... Volgens mij had ik daar ook wel mijn woordje klaar, zeker....

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

Heee Josette,

vervelend om te lezen dat het "geruzie" op de site invloed op je heeft... De grote vraag die je jezelf moet stellen is: hoe voel ik me als Josette? Voel ik mij beter? Ja? mooi - get on with it... volg je gevoel. Als jij echt doet wat je gevoel je ingeeft, je BENT Josette, dan straal je dat heus wel uit... En laat de _mening_ van anderen daar een ondergeschikt belang in spelen.

Als je besluit om minder Josette te zijn vanwege anderen, doe dat dan omdat je bijvoorbeeld de ander kwijt raakt als Josette zijnde en dat dat het je niet waard is.... niet vanwege het feit dat de ander je niet accepteert.

Sterkte meisje en laat je niks wijsmaken. Ga uit van je eigen gevoel & kracht... Sja, het blijft een feit dat je het toch alleen moet doen... daar is zelden een ontkomen aan...

Groetjes & knuffel,

marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Hallo lieverds,

Na maanden weer een berichtje over mijn vrouw-zijn. Ik tik dit nu, terwijl ik omgekleed zit.

Na februari is Josette in een fikse dip terecht gekomen, terwijl de tijd vloog. Ik kleedde me nauwelijks om, behalve de laarzen en ondergoed. Maar de kleren hield ik wel, voor wanneer de behoefte terugkwam.

Tegenwoordig ben ik gemiddeld een tot twee keer per week omgekleed. Dus geschoren, dameskleding en borstjes, soms een pruik. Dikwijls slaap ik ook als vrouw. Ik denk er wel over na, maar ik lig nog erg in de clinch met mezelf. crossdressen, TG of helemaal omgaan. Maar vrouw zijn is toch iets heel anders dan man zijn. Ook al voel je jezelf meer vrouw dan andere mannen. Omgekleed voel ik me behoorlijk vrouw. Er komt een gevoel van trots als ik de borstjes zie, ook al zijn het prothesen en geen echte. Maar hadden daar geen echte moeten zitten?
liefs, Josette
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Josette,

fijn om je hier weer te zien! En op al je vragen komt op een dag ongetwijfeld ook een antwoord! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Naja wat zal ik zeggen Josette......je weet het al zelf, dat deze aandoening chronisch is :roll:

welcome back

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb dat ook dat het met vlagen komt, en na een periode van relatieve rust komt het altijd weer heviger terug.

Irene
Kleine stapjes
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Hi Josette,
Fijn je weer te zien hier op het forum. :) Hopelijk nu weer als blijvertje :D
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"