hoe voelt een vrouw

Algemeen

Moderator: Moderators

lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Uiteraard dat de verschillen enorm zijn.

Functioneren als 'man' tussen mannen en als 'vrouw' tussen vrouwen is helemaal anders.
Het grote verschil voor mij is : als man tussen de mannen heb ik 'geleerd' om te functioneren. En dat is niet zonder slag of stoot gegaan in mijn jeugdjaren.
Als vrouw tussen de vrouwen functioneren kost me geen of nauwelijks moeite.
Daar voel je het veschil heel erg als trans-vrouw.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Coco schreef:en Frederique gaat me hier ongetwijfeld weer van repliek dienen
Maar Frederique is toch geen typische man Coco :wink:

Ik wil dan wel stellen, dat je pas zelf eruit vind wat je bent, als jij nou tussen de mensen kunt identificeren, ik bedoel als je un tijdje alleen met mannen samen leeft en dan weer un tijdje met vrouwen....voor mij ging het op tenminste......

opschieten kan ik met beiden, maar dat bedoel ik nie zo.....elke vrouw zal wel weten, hoe ik dit bedoel :wink:

Ik krijg van mun vriendinnen wel vaker te horen, jau je bent echt un wijf, en van de mannen hoor ik het ook wel us.....trouwens is het nie verkeert nu ik met un kerel samen leef, klein genderoorlog in huis nu, hahahaha.....

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Coco schreef:Dat uit zich onder andere in het tonen van emoties. Vrouwen zullen eerder huilen of emotioneel zijn dan mannen. Mannen zijn rationeel. Die staan op de begraafplaats en vragen zich af of ze zo meteen nog een broodje kaas krijgen bij de koffie, terwijl de vrouwen nog met hun gedachten bij de overledene en de nabestaanden zitten.
Wat een vooroordeel! En ab-so-luut nonsens!! Een maand of zes geleden moest ik binnen twee weken tijd de begrafenissen bijwonen van zowel een goede vriend van mij als een hartsvriendin van mijn vrouw, die allebei plotseling waren overleden. In de dagen tussen het overlijden en de begrafenis kwamen wij bijna dagelijks over de vloer bij de weduwe en weduwnaar, en tot en met beide uitvaarten, die in twee totaal andere dorpen plaatsvonden, en waarbij twee totaal aparte vriendenkringen betrokken waren, vloeide de tranen over de wangen van de mannen net zo vaak als bij de vrouwen. En ik heb het over gewone hetero, getrouwde mannen -- tuinders, ingenieurs, bouwvakkers, politieagenten, enz. In alle gevallen heb ik het niet over een enkeling, maar vrijwel alle mannen in de twee groepen van vrienden. En pas heb ik mijn dochter bijgestaan op de begrafenis van een vriendin van haar op de middelbare school, en ook daar zag je de tranen op de gezichten van de jongens van de eindexamenklassen VMBO en HAVO.

Dat er verschillen zijn tussen man en vrouw zal ik niet ontkennen. Maar als je niet verder komt dan de sterotiepen van 'Mannen zijn van Mars en vrouwen van Venus' -- tja, heb je echt niets nieuws aan dit onderwerp toe te voegen.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Lisa, ik beweer toch nergens dat ik dat als negatief zie. Ik begrijp niet waarom je je nu zo opwindt. Maar als ik je boos heb gemaakt, dan spijt me dat. Dat was niet mijn bedoeling. Ik zal mijn uitspraken voortaan wat genuanceerder doen.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik zeg ook niet dat jij dat als negatief zie, ik zeg alleen dat je gewoon een stereotiep onderscheid schildert dat niet overeenkomt met de werkelijkheid zoals ik dat heb ervaren. Alsof ik zou schrijven dat alle homo's zijn verwijfd en alle potten in houthakkers hemden en kisten rondlopen. De stereotiepen kennen wij allemaal wel. Het is inderdaad de nuancering waar men op wacht.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Die nuancering is onmogelijk aan te geven, aangezien ieder de dingen op zijn of haar eigen wijze interpreteert en doet.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Op een ander forum schrijft een bioloog mee. Die keek met enige verwondering naar al die threads die volgepraat worden over "wat vrouwen doen" of "wat mannen doen". Niet zozeer over wat er geschreven werd, wel over het fanatisme waarmee dat gebeurde. Totdat we eens uitspraken wat we bedoelen met "een man doet ..." en "een vrouw voelt ...".

Hij wees er, als bioloog, op dat bij hele domme beestjes (veel dommer dan mensen) het al heel wat was als 60% van je beestjes bepaald gelijksoortig gedrag vertoonden. Hij ging er dan ook vanuit dat als iemand schreef "vrouwen zijn gevoeliger dan mannen", wij bedoelden dat "er procentueel gezien meer vrouwen dan mannen" gevoelig zijn. En dat klopte in zijn beeld. Maar in zijn beeld kan het dan dus ook zo zijn dat 35% van de vrouwen en 20% van de mannen gevoelig is - dan is gevoeligheid dus ook al een vrouwelijke eigenschap, ondanks dat een meerderheid van zowel mannen als vrouwen die eigenschap niet hebben en er ook mannen zijn die die eigenschap wel hebben.

De schrijfsters van die thread gingen er in z'n algemeenheid vanuit dat als ergens staat dat "vrouwen gevoeliger zijn dan mannen", dat die gevoeligheid dan net zo aanwezig is als borsten/vagina: je hebt wel vrouwen zonder, maar 99% van de vrouwen heeft ze wel. En zo is het ook met gevoel: als iemand schrijft "vrouwen zijn gevoeliger dan mannen" dan leest dat vaak als "99% van de vrouwen is gevoelig", of zelfs "99% van de mannen is ongevoelig". En dat is dus inderdaad (beide) onzin.

De vraag of het onzin is wat Coco schrijft kun je dus niet in z'n algemeenheid beantwoorden. Het hangt er maar van af wat ze bedoelde :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Tis ook un veelkomende vorm van argumentatie bij mannen, alles in getallen uit te drukken en statistieken op te maken.....raar he :roll:

Ligt zeker eraan, dat vrouwen niet zo rationeel zijn.....(procentueel gezien).... :wink:

Groetjes vanuit Worms

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

als ik jullie ervaringen en discussies als trans vrouw zo wat lees op het forum, krijg ik daar niet altijd hele warme gevoelens bij. Kan me vergissen natuurlijk (lees misschien wat te selectief) en wil daar zeker ook geen percentage aan vast hangen...
groetjes Yoelle :roll:
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Yoelle, wat laat je dan trillen van de kou....??? Het feit, dat we nooit *echte* vrouwen zullen zijn of weten hoe dit nou is of hoe je het zegt, voelt....??? Nou in princiepe is dat ook nie zo belangrijk, als je maar leert leven met de omstandigheden om te gaan.....da's al heel wat hoor.....

Groetjes vanuit Tegelen

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

goh, Tegelen; daar ben ik geboren (als jongen) :wink:
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ha maar ik vertrek zo richting Wijchen, ff afkoppelen en dan ff naar de Scania-werkplaats in Nijmegen, softwareprobs op de boordcomputer, tjaaaa....

......en dan ga ik weer naar Roelofs overnachten, want daar kan ik netwerkkraken, hahahaha.....morgen ff naar Rouen/Frankrijk en dan is weekend en ik tref mun date :D

En ff nog ontopic verder, het maakt nie uit of je nu un perfekte vrouw *wordt*.....wie is dat al....??? Iedereen is uniek en dat moet een ieder voor zich wel beseffen, dan komt de rest ook :wink:

Groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie