Ban van Mila terecht?

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Ik ben benieuwd naar julli reacties

Ja, maar ze zou niet de enige moeten zijn
17
40%
Nee, ze is te hard gestraft
17
40%
Nee, ik zie het probleem niet
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Stephan schreef:@Johnn,

Wel grappig dat ik je die vraag niet zie stellen bij andere poll's zoals bijvoorbeeld 'Kan dit forum een beetje meer liefde gebruiken?'
Misschien kan je uit het venijn in dat draadje ook een conclusie trekken, of ben ik nu onaardig?

Stephan
Je hebt gelijk, ik had daar deze vraag ook nog niet gesteld.
Dat ik hier deze vraag stelde was dat er 2 dagen geen bericht was bij gekomen en ik het gevoel kreeg dat alles wel zo'n beetje gezegd was.
Aangezien jij de poll had opgezet vond ik het niet meer dan normaal jou deze (eventueel) ook te laten sluiten.
Nogmaals, je mag hem wat mij aangaat laten doorlopen, het was ook op geen enkele wijze bedoeld als 'opdracht', 'verplichting' of wat dan ook.
Ik heb inmiddels ook in de door jou genoemde draad dezelfde vraag gesteld om dezelfde reden (2 dagen geen nieuwe berichtgen).
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Jamie schreef :

Ik vond Mila een arrogant, zelfingenomen, betweterig tyfuswijf, maar van mij is ze hier van harte welkom hoor.


Van mij mag die ook blijven hoor.
Ze is gewoon haarzelf, daar is verder ook niks mis mee.
En vermits dit forum duidelijk een manier is om haar 'frustraties' af te reageren is het misschien geen goed idee om haar de toegang te weigeren.
Travestie.org is uiteindelijk heel belangrijk voor haar/hem , ze/hij had hier toch veel verschillende profielen.

Groeten,

Mel
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Melina, jij stelt het net zo min op prijs om zij/hij genoemd te worden als Mila denk ik. Laat dergelijke opmerkingen alsjeblieft achterwege. Het slaat namelijk nergens op. Tenzij je vindt dat iedere pre op ook uitgebreid gemeneerd mag worden. Denk eens een beetje na of zo.

En voor de rest van de lezers hier, ik ben wel een beetje klaar met dit forum.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik vind, dit had niet gemoeten.....okee, Mila is radicaal in haar mening.....maar ze heeft er tenminste een......
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Naar mijn mening is Mila meerdere keren -veel- te ver gegaan. Maar het bericht op basis waarvan (zo te zien) gebannd is was m.i. niet de juiste aanleiding om te gaan bannen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Stephan had de volgende poll geplaatst op 9 februari j.l.
Is de ban van Mila terecht?
Ik ben benieuwd naar julli reacties:

Ja, maar ze zou niet de enige moeten zijn
50% [ 16 ]
Nee, ze is te hard gestraft
25% [ 8 ]
Nee, ik zie het probleem niet
25% [ 8 ]

Totaal aantal stemmen : 32
Ik denk dat alles hierover wel gezegd is (laatste bericht: 14 februari)
Van de (ongeveer) 1800 mensen die hier mogen schrijven hebben er 32 de moeite genomen te stemmen (waarvoor dank).
De conclusie die ik er uit haal is de volgende:
De helft van de stemmers is het er mee eens dat ze gebanned is.
Wel wordt er een voorbehoud gemaakt dat zij niet de enige had moeten zijn.
Dit heeft mogelijk ook met de vraagstelling te maken, want een andere antwoordkeuze was er niet.
We kunnen dus niet zien of alle 16 dit voorbehoud (willen) maken.
Uigaande van het antwoord (percentage) zoals het er staat.....ben ik het mee eens, er zijn er meer die in aanmerking (hadden kunnen) komen, echter zij was op dat moment voor mij wel met stip de grootste 'kanshebster' (om het even populair te verwoorden).

Een kwart vind dat zij zowieso niet gebanned had mogen worden, omdat 'het probleem niet gezien' werd, m.a.w. in de ogen van die mensen heeft zij niets fout gedaan.
Dat kan ook en is een mening.

Het laatste kwart vond een optreden van onze kant terecht, maar de straf (een ban) een te zwaar middel.
Vraag is dan wat er wel voor actie had kunnen volgen in die zin dat zij er ook iets van had gevoeld (en dus lering uit getrokken).
Het 'strafbankje' is al genoemd en dat is iets wat we ook zeker mee zullen nemen (pamela heeft al geschreven dat we intern bezig zijn om zaken aan te pakken).
De vraag is dan wel hoe dit in te vullen.
We zouden dan zo iemand alle schrijfrecht (in alle fora waar iemand toegang heeft) moeten ontnemen en juist schrijfrecht geven in dat 'strafbankje' en na afloop van de 'straf periode' alles weer terugdraaien.
Ik zou zelfs nog moeten kijken of het op die manier zelfs wel uitvoerbaar is, of dat het (technisch) niet anders kan dan toegang tot alle fora ontnemen m.u.v. dat 'strafbankje' .
Hoe dan ook, dit is alles bij elkaar best een hoop werk om uit te voeren.
Dit naast het feit dat travestie.org voor ons allen iets is wat naast ons dagelijks bestaan is, ofwel, we zitten niet hele dagen achter de computer om deze site te runnen.
Maar goed, ik sluit niets uit van wat er mogelijk gaat komen, zonder op zaken vooruit te lopen en dus uitspraken te doen van' zo en zo gaat het worden'.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi John,

Ik heb (bewust) niet meegestemd omdat mijn mening (ja, ze is terecht gebannd maar nee, niet terecht voor dit bericht) niet bij de poll-opties stonden.

Nog even over het strafbankje: 't lijkt mij nodeloos complex. Iemand die bewust op een anders tenen staat zou wat mij betreft 1 waarschuwing moeten krijgen. Binnen 1 week opnieuw de fout in? Dan exit iemand. Voor mijn gevoel wordt er nu te lang gepapt en nat gehouden. Het is de taak van moderatoren om uitvoering te geven aan de regel dat iemand die zich misdraagt hier niet hoort. Geef je daar geen uitvoering aan dan vraag je om wat nu gebeurt, namelijk dat mensen op trav.org elkaar bewust zitten te treiteren.

Ik wens jullie veel wijsheid toe bij het maken van nieuw beleid.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb ook heel bewust niet meegestemd om dezelfde reden die Frederique hierboven heeft aangegeven. Ik stem nooit als ik het idee heb dat mijn antwoord er niet bij staat en de antwoorden die er wel staan de lading niet dekken voor mij.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

johnn schreef: Het 'strafbankje' is al genoemd en dat is iets wat we ook zeker mee zullen nemen (pamela heeft al geschreven dat we intern bezig zijn om zaken aan te pakken).
Dit pik ik er even uit, maar verder alle waardering voor jouw/jullie pogingen met dit probleem in het gerede te komen. Dat lightingbolt nu een ban voor een afgebakende periode heeft, vind ik persoonlijk al een hele vooruitgang. Zo krijgt de maatregel een functie in een "corrigerende dynamiek" en niet het karakter van "buitensluiten". Want van mokkende martelaren buiten in de kou wordt een stamkroeg als deze ook niet gelukkig.

Succes verder, we weten geen van allen met zekerheid wat wijsheid is :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

wat ik niet zo goed begrijp, is het volgende: op de voorpagina van www.travestie.org staat dat wij elkaar dienen te accepteren en respecteren. Van tijd tot tijd sta ik werkelijk versteld over hoe mensen met elkaar omgaan. De vraag is of we dat met z'n allen moeten willen. We lopen we over de forumwatch en moderators te zaniken, maar ik vind dat we best wel onze hand in eigen boezem kunnen steken, en mensen die elkaar ongenuanceerd of ronduit onbeschoft bejegenen, aan mogen spreken op hun gedrag. Het gebeurde gisteren ook al een beetje, en dat gaf mij in ieder geval een goed gevoel. Een klein beetje zelfreinigend vermogen kan geen kwaad, lijkt mij...

http://www.youtube.com/watch?v=-xALiBgzPzE

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Janiek2 schreef:Want van mokkende martelaren buiten in de kou wordt een stamkroeg als deze ook niet gelukkig.
ik vind dat je best wel mag stellen dat die "mokkende martelaren" dat over zichzelf hebben afgeroepen... helaas... :(

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef: aan mogen spreken op hun gedrag.
Ik zal ze niet allemaal aanhalen, maar ik heb dat de afgelopen tijd regelmatig gedaan. Helemaal gelukkig ben ik niet met die rol van "schooljuf". Eigenlijk is dat een taak voor moderatoren, maar ik kan me voorstellen dat die niet zo frequent aan wezig zijn als ik :wink: .

Al heb ik een heel lange adem, het valt mij toch ook tegen in hoeverre de personen die een rol spelen in de scheldpartijen, die tot een ban leiden, zich gelegen laten liggen aan de kritiek die op hen afkomt.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Janiek2 schreef:Ik zal ze niet allemaal aanhalen, maar ik heb dat de afgelopen tijd regelmatig gedaan. Helemaal gelukkig ben ik niet met die rol van "schooljuf". Eigenlijk is dat een taak voor moderatoren, maar ik kan me voorstellen dat die niet zo frequent aan wezig zijn als ik :wink: .

Al heb ik een heel lange adem, het valt mij toch ook tegen in hoeverre de personen die een rol spelen in de scheldpartijen, die tot een ban leiden, zich gelegen laten liggen aan de kritiek die op hen afkomt.
Ik heb het gezien, hoor, en ik waardeer dat zeer! Het vreemde van het aanspreken op het gedrag van sommigen was, dat het direct daarna gewoon weer verder ging. Alsof ze het of niet gelezen hadden, het niet wilden lezen of niet begrijpend konden lezen... Diepe zucht. Toch blijf ik positief! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Babette schreef:Alsof ze het of niet gelezen hadden, het niet wilden lezen of niet begrijpend konden lezen... Diepe zucht.
Diepe zucht to you too Babette, je bent zelf ook aardig oostindisch doof gebleken hier. Of heb ik je reactie over het ts-poortwachter-zijn gemist?

Sticky
Vrouw
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Sticky schreef:
Babette schreef:Alsof ze het of niet gelezen hadden, het niet wilden lezen of niet begrijpend konden lezen... Diepe zucht.
Diepe zucht to you too Babette, je bent zelf ook aardig oostindisch doof gebleken hier. Of heb ik je reactie over het ts-poortwachter-zijn gemist?

Sticky
Je bedoelt daarmee????
In mijn optiek werdt Babette daar (ten onrechte) aangevallen en IK heb daar antwoord op gegeven.
Had zij (naar aanleiding van wat daar gesteld werd) op moeten stappen???
Of had zij zich moeten gaan'verdedigen???
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Plaats reactie