De man van een TS is TV of CD

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Ik begreep Lisa's postje volledig hoor, lange zinnen, maar gewoon goed lezen.
Lisa is de redelijkheid zelve, en kan dingen goed uitleggen en verwoorden, ze heeft helemaal geen lange tenen, ik kan me haar reactie wel voorstellen namelijk.
Affijn, ik ben erg benieuwd wat voor antwoord er volgt op mijn postje.
Groetjes Dahlia
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

mila schreef:Maruscha......goed en begrijpend lezen voordat je met een vinger wijst, en veronderstellingen doet....... Lisa en ik hebben het hier over 100% heteromannen, die bestaan zeer zeker wel, maar in veel mindere mate dan jij ooit zult vermoeden. De gemiddelde bi man doet zich uit sociale angst of schaamte voor als 'hetero'..........en een TS kan voor zoiemand een handige oplossing zijn om evt geinternaliseerde homofobie, of conflicten over homosexuele neigingen te hanteren.
Ten eerste: ik schreef al dat ik niet helemaal begreep wat ze bedoelde, en dan lijkt het me duidelijk dat ik de verkeerde conclusies kan trekken, wat ik ook al in mijn antwoord op Lisa heb aangegeven.

Ten tweede: "Lisa en ik"? Volgens mij is dit je eerste berichtje, dus volgens mij heb jij het hier nog nooit over wat of wie dan ook gehad, tenzij je Dahlia onder een andere naam bent. En gezien de rest van je verhaal zou dat best wel eens zo kunnen zijn, want je komt met dezelfde kromme voorbeelden.

Maar deze discussie kan eindeloos duren, en waar Lisa tenminste nog nuances weet aan te brengen blijf jij alleen maar bij je stellige overtuigingen die haaks staan op wat ik zelf heb gezien. Ik ga hier dan ook verder geen aandacht aan besteden, want in een "welles/nietes" spelletje heb ik echt geen zin. Ik wil slechts nog een ding uit je tekst lichten:
mila schreef:Overigens wil ik er nog even aan toevoegen dat van de tien mannen die zich als 'hetero' voordoen, er minstens vijf in werkelijkheid praktiserend bi zijn.
Iemand die dit soort dingen zegt kan ik dus echt niet serieus nemen. Of kan ik weer niet goed lezen als ik 'veronderstel' dat je hier zegt dat de helft van alle hetero mannen sex met andere mannen heeft? Want dat is nl. wat praktiserend betekend .. :o
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Maruscha,

Ik ben met je eens dat iemands seksualiteit diens eigen zaak is, totdat hij een seksuele relatie aangaat met iemand anders. Ik kan mij wel voorstellen, dat het een transvrouw weldegelijk uitmaakt, of iemand op haar valt om haar vrouwelijke eigenschappen of om haar mannelijke eigenschappen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:Maruscha,

Ik ben met je eens dat iemands seksualiteit diens eigen zaak is, totdat hij een seksuele relatie aangaat met iemand anders. Ik kan mij wel voorstellen, dat het een transvrouw weldegelijk uitmaakt, of iemand op haar valt om haar vrouwelijke eigenschappen of om haar mannelijke eigenschappen.

Lisa
Tuurlijk is het ook de zaak van een eventuele partner, maar nog steeds niet van 'de rest van de wereld', en daar doelde ik op.

Wat betreft je tweede punt ga ik het voor de verandering maar eens volledig met je eens zijn :)
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Klopt Maruscha, ik postte hier eerder als Dahli, en heb me net aangemeld op het transgenderforum onder mijn echte naam.
Anyway: over kromheid raken we maar niet uitgesproken he? Jouw voorbeeld van je TS vriendin slipje aan/slipje uit, is uitgesproken krom :-)

Iemand die dit soort dingen zegt kan ik dus echt niet serieus nemen. Of kan ik weer niet goed lezen als ik 'veronderstel' dat je hier zegt dat de helft van alle hetero mannen sex met andere mannen heeft? Want dat is nl. wat praktiserend betekend

Enneh, neem het Kinseyrapport eens goed door, dan kun je wetenschappelijk onderbouwd lezen, dat 'hetero'sexualiteit bij een man een sociale constructie is, omdat ie voor wat betreft de sexualiteit het ook vaak met mannen deed of doet. Goed leesvoer hoor, echt waar! Kun je ook meteen lezen waarom deze 'hetero'mannen zich 'hetero' noemen, dat is uit angst en schaamte. Bisexualiteit is namelijk wijdverspreid onder mannen.

blijf jij alleen maar bij je stellige overtuigingen die haaks staan op wat ik zelf heb gezien. I

Lag je soms bij ze in bed? Dan zijn die mannen helemaal bi te noemen! lol!

En goed en begrijpend lezen is zeker niet je sterkste kant merk ik wel.......wat jij 'gezien hebt' zijn dus blijkbaar die 'normale mannen' waar je het over hebt, en ik schreef dus dat ook, of juist 'normale mannen' heel goed bi kunnen zijn.

Wind je niet te veel op, wees wat minder stellig en venijnig, en lees wat beter in het vervolg.

groetjes Mila.
patricia^^
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door patricia^^ »

Beste Mila

Heeft die persoon tegen je vriendin gezegd , omdat je post op ben , is het over ?????
Had die persoon niet gewoon een kinder wens , of zocht die gewoon een slap excuus , om er een einde aan te maken aan die relatie , als je daar van kan spreken

Weet je hoeveel vrouwen grote voeten hebben zelfs groter dan maatje 43 , waaronder mijn moeder , en dat rijke dametje Hilton,

En als je denkt dat vrouwen onder de 185 cm zijn , moet je toch eens beter om je heen kijken op straat

Groetjes
Patricia
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Patricia,

Heeft die persoon tegen je vriendin gezegd , omdat je post op ben , is het over ?????

Ja, inderdaad, en wel omdat ze een man is geweest, niet zo heel erg verbazingwekkend voor overtuigde, echte, 100% hetero man om daar van te schrikken.

Weet je hoeveel vrouwen grote voeten hebben zelfs groter dan maatje 43 , waaronder mijn moeder , en dat rijke dametje Hilton,

En als je denkt dat vrouwen onder de 185 cm zijn , moet je toch eens beter om je heen kijken op straat

Dat schreef ik dus ook......dat dat bij bio vrouwen ook voorkomt, maar dat dat een psychologiserende werking heeft op hetgeen wat 100% hetero man te horen heeft gekregen over zijn (ex) vriendin.

Wat voor schoenmaat draag jij eigenlijk?

Groetjes Mila
patricia^^
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door patricia^^ »

Hoi Mila,

Ze zijn kleiner,dan die van mijn moeder
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Maruscha,

weet je trouwens dat de gemiddelde TV/CD in het dagelijks leven ook een hele normale man is, waar verder niets aan op valt te merken? Dat heb ik zelf gezien hoor! lol!
Groetjes Dahia.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

mila schreef:Hoi Maruscha,

weet je trouwens dat de gemiddelde TV/CD in het dagelijks leven ook een hele normale man is, waar verder niets aan op valt te merken? Dat heb ik zelf gezien hoor! lol!
Groetjes Dahia.
Sorry Mila/Dahia/Dahli/Dahlia, zoals eerder aangegeven: ik kan jou gewoonweg niet serieus nemen, dus neem me het niet kwalijk als ik verder hier geen woorden meer aan vuil maak, ok?
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Gelukkig maar! Misschien wil een cursus goed en begrijpend lezen wel helpen?
Sterkte verder, en de groetjes aan je TS vriendin,
Mila.
Forumwatch
de baas van de dag

Bericht door Forumwatch »

Uit het Reglement voor het forum:
  • Denk aan je medebezoekers, heb respect voor ze en wees niet onnodig kwetsend tegenover anderen.
  • Probeer geen aanzet te geven tot onzinnige of vervelende discussies.
  • Vermijd en voorkom flamewars (scheldpartijen/ negatieve discussies over en weer)
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Maruscha schreef:

Groetjes Dahia.
Sorry Mila/Dahia/Dahli/Dahlia, zoals eerder aangegeven: ik kan jou gewoonweg niet serieus nemen, dus neem me het niet kwalijk als ik verder hier geen woorden meer aan vuil maak, ok?
Mja, dat is natuurlijk een wat makkelijke manier om een discussie af te kappen. Bovendien valt er volgens mij niet zo heel veel op het verhaal van Mila af te dingen. En verder denk ik dat iets dergelijks ook opgaat voor een rechtgeaarde lesbienne, die vaak ook niets van een trans moet hebben. Zo is mij verteld door iemand die lang in die scene heeft rondgelopen en zo ervaar ik het zelf ook telkens wanneer ik naar vrouwengelegenheden ga.

Groetjes,
Marjan
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

marjan schreef:
Maruscha schreef:

Groetjes Dahia.
Mja, dat is natuurlijk een wat makkelijke manier om een discussie af te kappen. Bovendien valt er volgens mij niet zo heel veel op het verhaal van Mila af te dingen. En verder denk ik dat iets dergelijks ook opgaat voor een rechtgeaarde lesbienne, die vaak ook niets van een trans moet hebben. Zo is mij verteld door iemand die lang in die scene heeft rondgelopen en zo ervaar ik het zelf ook telkens wanneer ik naar vrouwengelegenheden ga.

Groetjes,
Marjan
Ik discussieer alleen maar met mensen van wie ik het idee heb dat ze daadwerkelijk wat zinnigs te melden hebben. Hebben ze dat niet, dan kap ik het inderdaad af, zo ook nu. Heb je daar problemen mee, dan heb je pech ;)
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

marjan schreef:
Maruscha schreef:
mila schreef:En verder denk ik dat iets dergelijks ook opgaat voor een rechtgeaarde lesbienne, die vaak ook niets van een trans moet hebben. Zo is mij verteld door iemand die lang in die scene heeft rondgelopen en zo ervaar ik het zelf ook telkens wanneer ik naar vrouwengelegenheden ga.

Groetjes,
Marjan
Ehhh...hier moet ik toch even op inhaken. Volgens mij ben je hier aan het generaliseren. En ik geloof dat ik daar niet blij mee ben. Want ik heb geen enkel probleem met transsexuelen. Waarom zou ik? Maakt hen dat minder mens dan 'normale' mensen? En wie ben ik dan om te oordelen dat ik daar niets van moet hebben? Voor mij is iedereen gelijk. Het gaat mij om de inhoud en het gehele plaatje van de mens waar ik voor val. En in dit geval is dat een ex-trans. Mijns inziens is daar helemaal niets mis mee. Sterker nog: ik wil haar nooit meer kwijt. Dus Marjan, voortaan niet meer alle lesbiënnes op een hoop gooien. Uitzonderingen bevestigen namelijk altijd nog de regel :wink:.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Plaats reactie