Hoi Melina,
<mag ik eens aan je borsten voelen ? Mag ik die neo-vagina nu eens zien ?>
Als zoiets door een vrouw gevraagd word, zeg je dan wellicht iets in de trant van 'mag ik dan ook aan *jouw* borsten voelen en *jouw* vagina ook eens bekijken?
Waarschijnlijk niet zeker? Het punt is namelijk het volgende: zodra 'men' in de gaten heeft dat je geen man, geen vrouw, maar een trans bent, dan komen per direct en onmiddelijk de gedragscodes en omgangsvormen te vervallen, en word je als een soort entiteit gezien, die je rustig de meest persoonlijke vragen mag stellen, en voor wat betreft (veel) mannen word je dan ook nog eens per direct 'ge-hypersexualiseerd', alsof je je permanent, speciaal voor hun beschikbaar stelt (en je helemaal speciaal voor hun gerief een SRS hebt ondergaan).
Dit soort reacties word 100 keer zo erg als blijkt dat je 'openstaat' om over je transsexualiteit te praten, en aldus word je 'geinterviewd' door aapjeskijkers.
Ik heb een paar jaar na mijn transitie eens een blauwe maandag bij de ABN AMRO bank gewerkt; geen probs, niet bij de sollicitatie, niet bij PZ, ook niet met collega's.
Totdat......ik eens zat te lunchen met een tiental collega's toen er een vrouw bij kwam zitten, en het mens me met een blik die van nieuwsgierige sensatiezucht droop mij (zomaar) vroeg 'of die operatie nou veel pijn doet'?
'Oooooooonbeschoft' dacht ik toen, en antwoordde: 'ach, het was ongemakkelijk, maar ik heb nu geen last van mijn enkel meer' (en die vrouw had zuilen van benen, met van die vormeloze kuiten die zo ongeveer loodrecht richting voeten naar beneden komen, zonder wat voor vorm of elegantie ook qua enkels).
Zij keek me als een boerin met kiespijn glimlachend aan, er viel een stilte aan tafel die ongeveer 3 seconden duurde, en vervolgens luid gelach van de overige collega's die aan tafel zaten.
De boodschap was dus overduidelijk: STEL ME GEEN PERSOONLIJKE VRAGEN, IK MAAI JE SUBTIEL VERBAAL NEER!
Tjah, het zij zo, als TS op de werkvloer zal ik *nooit en te nimmer* over het onderwerp TS beginnen, voordat je het weet word je een verzetje of dagelijks 'amusement' voor verveelde, 'ruimdenkende' maar al te nieuwsgierige collega's. Bovendien hoort een dergelijk onderwerp niet op de werkvloer thuis.
Daar tegen over staat dat ik het simpelweg niet toe sta dat een ander er over begint mocht dat gebeuren; ik 'geef het wel toe', maar sluit het onderwerp *onmiddelijk* weer af, voordat me te persoonlijke vragen worden gesteld.
Komt bij dat mezelf *NIET* uitleg, en me al helemaal niet 'excuseer' of 'begrip' vraag.
Tevens heb ik geen behoefte 'mezelf te tonen'.
Mijn gender staat gewoon niet ter discussie, alleen tov mijn minnaar of hele close vrienden, of mede transen. Easy as pie
Trouwens, wat een vraag of je nou ook mannen pijpt? Wat is daar zo 'vreemd' aan dan? Ik zou de vrouwen die een dergelijke vraag stellen gewoon een wedervraag stellen; 'hoezo, pijp jij je man/vriend niet dan'? En de mannen die dat vragen dus; 'hoezo, wil je vrouw/vriendin je niet pijpen dan'?
Moet je zien hoe snel zo'n 'vragenuurtje' of 'interview' over is als je de bal terugkaatst dmv wedervragen (zonder antwoord te geven over jezelf).
Groetjes Mila.